Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt ollut 3 aamuna peräkkäin aika huono olo... Eli ehkä mäkin siunaannuin jollakin laisella oloilla <3
6+4

Täällä pahonvointi jatkuu, viime viikolla jouduin olemaan kaksi päivää saikulla sen takia, nyt sinnittelen... Lisäksi palelee ja väsyttää ihan hulluna. :confused:
Uutena oireena tullut yöhikoilu, aamuisin herään aina ihan kylmän hien peitossa, onko muilla tällaista?
Niin ja öisin joutuu heräämään pissalle. :facepalm:
Rv 8+2

Mua on kans palellut alusta asti. Öisin vuorostaan hikoiluttaa. Kuinkahan paljon hikeä tyyny on tähän mennessä jo vetänyt sisäänsä... Aamuisin on tosi nihkeä olo.

Aikamoista tämä voimattomuus,väsymys ja flegmaattisuus. Tekisi mieli liikkua, mutta energiaa ei kertakaikkisesti ole. Jopa pilatekseen meinasin nukahtaa :dead: Liikanukkuminen taas tekee pöhlön olon. Kovasti mietin mikä välimuoto olis kropalle nyt paras, mieli kaipaa virkstystä, kroppa ei tunnu kestävän liikuntaa.:happy112

Onko muilla ollut öisin heräilyä ja valvomista?

Illalla väsyttää sikana ja nukahdat nopsaan ja sitten tyyliin klo 03-04 aikaan heräät vessahätään ja sitten pyörit 1-2h kun särkee rintoja, selkää ja niskaa.. en oo ainakaan viikkoon nukkunut kokonaista yötä ja olo on toooodella väsynyt :/

Rv 9+6 menossa :)

Mulla on yöheräilyt tulleet selkeesti raskausaikana. Ennen nukahdin samantien jos yöllä heräs. Sit kun uni ei tuu ja pyörii sängyssä, tuleekin nälkä ja on lähdettävä syömään jotain.

Aikamoista tämä voimattomuus,väsymys ja flegmaattisuus. Tekisi mieli liikkua, mutta energiaa ei kertakaikkisesti ole. Jopa pilatekseen meinasin nukahtaa :dead: Liikanukkuminen taas tekee pöhlön olon. Kovasti mietin mikä välimuoto olis kropalle nyt paras, mieli kaipaa virkstystä, kroppa ei tunnu kestävän liikuntaa.:happy112

Tämä! Siis pää olis välillä täysin valmis ja virkeä toimiin mutta joku pistää vastaan eikä vaan jaksa.
Päiväunet houkuttaa mutta kun oikaisen, ei tule uni vaan mietinnät kaiken maailman kukan istutuksesta imurointiin.

En muista edellistä raskauksista näin hirveetä väsymystä. Kai tää kohta loppuu, eikö niin<3

Mä vedän esikoisen kanssa 2h päikkärit päivittäin, muuten en selviäisi iltaan. Urheilun kanssa täällä liika liikkuminen tekee pahaa, mutta matalasykkeinen väsyttää entisestään (hyvä kun en eilen nukahtanut hevosen selkään).

Mulla otettiin tänään Hb ja kappas kun se olikin vaan 107. :confused: Ei ihme jos olen vähän kalvakka ja nuutunut. Kävin apteekista kotimatkalla sitten rautalisän.

Onko muilla ollut öisin heräilyä ja valvomista?

Illalla väsyttää sikana ja nukahdat nopsaan ja sitten tyyliin klo 03-04 aikaan heräät vessahätään ja sitten pyörit 1-2h kun särkee rintoja, selkää ja niskaa.. en oo ainakaan viikkoon nukkunut kokonaista yötä ja olo on toooodella väsynyt :/

Rv 9+6 menossa :)

Joo! Just noin, että yöllä herää vessaan, sitte ihan unisena takas sänkyyn, ja sit alkaa pyöriminen.. Tosi raivostuttaa! Mut mä nukun suunnilleen klo 21-06, ja tosta välistä sen ehkä tunnin hereillä, ja yleensä herään jo puolenyön kieppeillä, nii oon kyllä aamulla jaksanu. Päikkärit otan yleensä Pikku Kakkosen aikaan klo 17-18.

Mulla otettiin tänään Hb ja kappas kun se olikin vaan 107. :confused: Ei ihme jos olen vähän kalvakka ja nuutunut. Kävin apteekista kotimatkalla sitten rautalisän.

Mulle terkkari sanoi, ettei rautalisää suositella ekan kolmanneksen aikana. Syytä en tiedä kyllä.

Mulle terkkari sanoi, ettei rautalisää suositella ekan kolmanneksen aikana. Syytä en tiedä kyllä.

Mulle joku terkka sanoi, ettei rautalisää sen takia suositella 1/3, koska se lisää monilla vatsavaivoja/huonoa oloa. Eri ohjeita näköjään.. :grin

Voi apua tätä palelua, mulla on kollarit, paksu neule ja kaks huopaa ja tärisen silti :arghh:

Hui kun on tipahtanut nyt jo!
Onko sulla millaiset normi arvot?

Normaalisti on ollut 120-130 muistaakseni. Pitää huomenna kaivaa edellinen äitiyskortti, mutta muistelisin ettei kyllä missään vaiheessa pudonnut viimeksi alle 115. Koko raskausajan söin rautalisää silloinkin.

En ole kuullut koskaan, että 1/3 ei saisi syödä rautalisää..

Normaalisti on ollut 120-130 muistaakseni. Pitää huomenna kaivaa edellinen äitiyskortti, mutta muistelisin ettei kyllä missään vaiheessa pudonnut viimeksi alle 115. Koko raskausajan söin rautalisää silloinkin.

En ole kuullut koskaan, että 1/3 ei saisi syödä rautalisää..

Juu en ole minäkään kuullut, vatsa vaivojahan ne tuo missä vaiheessa vain! Ja onhan mamma vitamiineissakin rautaa mukana, vaikka erittäin vähästi. Että turvallisin mielin ja kohti korkeampaa hemppaa!

Heräilyä täälläkin. Toisinaan myös koira herättää. Sit pitää mennä vessaan ja kohta onkin nälkä. Jos en syö ja nukahan niin herään kohta nälkään. Ihan sama mitä syö iltapalaksi...

Väsyttää ja saamaton olo. "Onneks" oon muutenkin saikulla.:meh: Aamupäivisin on vielä energinen olo, jolloin hoidan asioita ja käyn kävelyllä, mutta iltapäivästä täytyy jo ottaa päikkärit ja alkuillasta mahd. toiset tirsat.
Ruokahalu ailahtelee laidasta laitaan ja vaikea ennakoida, mitä pystyy syömään. Olin ennen raskautta vege, nyt jotkut entiset lempivegeruuat etoo. Siksi oon ottanut mukaan kalan, munat ja joitain maitotuotteita. Jääkaapista löytyy siis melkein koko Prisman valikoima.:laughing002
Syömisellä on myös aikaraja; noin klo 20 jälkeen ei syömisestä tuu mitään.
Vessassa täytyy ravata usein, yöllä aina klo 2-3 välillä. Maha pitää outoja ääniä.
Koputan puuta, että on toistaiseksi vielä helpot oireet. Voimia kaikille, joilla on rankkaa!:Heartred

Tänään tuli ihan vähän vaaleanpunaista vuotoa. Kauheasti säikähdin ja märisin miehellekin et nytkö se sitten meni... vaikka kuinka luen ja neuvolastakin sanottiin että on normaalia... rv 7+4 nyt. Huolestuttaa silti kun eka neuvola vasta 20.3 eikä ultra-ajasta edes tietoa. Terveystalolla olis maksanut 250-300. Aika paljon mielenrauhasta :(

Edelleen paha olo, heikottaa ja väsyttää. Ruokaa ei tee mieli, mutta olo pahenee, jos ei mitään syö. Ruuan päälle pitää aina syödä joku sitrushedelmän palanen, että saa ällön maun pois suusta. Ja väsymys on ihan järkyttävä. Nyt parina päivänä saanut nukuttua 9-10 tuntia, mutta silti olen aivan kuollut jo noin tunnin päästä heräämisestä. Ei jaksa olla edes pystyssä, vaan useimmiten makuuasennossa olen. Yrittänyt silti aina silloin tällöin jonkun kevyen jumpan ja itsensä liikuttelun vetää, ettei mene vielä huonompaan kuntoon.

Minulla myös tuli ihan vähän vaaleanpunaista vuotoa ja heti se huolestuttaa, vaikka ke on lääkäri todennut kaiken olevan oikein hyvin.

Takaisin