Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mulla kans reisiin säteilevää kipua, ollu kaikissa raskauksissa, mutta myös menkka- ja oviskivut säteilly aina reisiin asti. turvotus edelleen jäätävää, ja pissaamisen jälkeen koko vessa haisee vanhainkodilta... hajuaisti on terävöityny kans täällä.

Osta digitesti.. älä kiusaa itseäsi :happy: tai testaisin apteekin omalla.
En ole digi-ihmisiä, ja samaan asiaan perustuvat testiliuskathan niissäkin on sisällä. :) Mutta ultra huomenna kertoo varmaksi, tuntuu vain, että sinne mennään kuulemaan huonoja uutisia. Toki toivoa edelleen yritän.

Rusehtavaa verta tullut tänään pikkareihin. Yritän olla huolestumatta liikaa, koska tällaista oli esikoisenkin aikaan ja ilmeisen yleistä.

Mangusti Tsemppiä ultraan! :-)

Kismet Eiköhän se ole vaan harmitonta tuhruttelua!

Pahoinvointia tää on, alkaa aamulla heti kun nousen sängystä ja kestää siihen että meen sinne illalla takas! :-$

Kismet, mullakin on edelleen välillä tullut ruskeaa vuotos/rusehtavaa valkovuotoa. Viikko sittrn ultrassa kaikki hyvin, niin yritän myös luottaa siihen että 1/3 raskaana olevista tätä kokee ja saavat vauvan syliin asti. Ei kivaa kyllä yhtään! Onneksi viikkoja alkaa kohta olla sen verran että vois kotidopplerilla yrittää kuunnella sydänääniäkin. 7+6 tänään..

Mä hain sairaslomaa, eilen oksentelin pitkin päivää aina kun yritin syödä, sama on jatkunut tänään... heti kun herään tulee se karmea krapula tunne. Tää on paljon pahempaa kuin aikaisemmissa...

Ensimmäinen raskaus ja viikkoja 6+5. Kaikenlaisia vihlaisuja ja pistokipuja on tuntunut eri puolella vatsaa. Hengästymistä ja huimausta (raudat jo lähtötilanteessa matalahkot), valveilla ollessa jatkuva vilu, mutta yöllä herään niska hiestä märkänä Aikaiset aamuheräämiset klo 4-6 välillä ovat melkoinen muutos aamutorkun elämässä. Pahoinvointi alkoi toden teolla tällä viikolla. Kävin ostamassa apteekista pahoinvointirannekkeet ja yllätyksekseni mm. autolla ajamisesta tuli taas helpompaa.

Tsemppiä Mangustille ultraan!

Ja Kismet, en minäkään olisi kovin huolissani tuosta tuhruttelusta jos sulla ennenkin ollut sitä... Ja täälläkin yllättävän monella sama homma ja silti kaikki ok. :) Toki se varmasti aina säikäyttää, minä olin suorastaan kauhuissani kun itsellä oli sama juttu. On tämä raskaus vaan välillä raastavaa aikaa henkisesti.

Todennäköisesti matkapahoinvointilääkettä ei saa raskaana käyttää :( muistaakseni niissä lukee, että vain erikoistapauksissa saa raskaana oleva tai imettävä käyttää.

Kysäsin tästä farmaseutilta. Hän löysi tutkimuksen, jonka mukaan matkapahoinvointilääkkeiden ei ole todettu olevan vaarallisia sikiölle, mutta oli kuitenkin sitä mieltä, ettei itse uskaltaisi suositella niitä.

Närästykseen kyllä löytyy kuulemma lääkettä, mutta sitä ei itsellä ole.

Hengästymistä ja huimausta (raudat jo lähtötilanteessa matalahkot)

Itse olen myös huomannut että askel on lyhentynyt ja puhti loppuu kävellessä työmatkaa. Voisiko tämä siis johtua raudanpuutteesta?

Kiitos tsempeistä! Ehkä se ei ollut mitään ihmeempää, ainakaan tänään ei oo vuotanut mitään. Tiistaina onneksi jo varhaisultra, joten sieltä saa toivottavasti ainakin mielenrauhan asiaan :)

Kysäsin tästä farmaseutilta. Hän löysi tutkimuksen, jonka mukaan matkapahoinvointilääkkeiden ei ole todettu olevan vaarallisia sikiölle, mutta oli kuitenkin sitä mieltä, ettei itse uskaltaisi suositella niitä.

Närästykseen kyllä löytyy kuulemma lääkettä, mutta sitä ei itsellä ole.

Itse olen myös huomannut että askel on lyhentynyt ja puhti loppuu kävellessä työmatkaa. Voisiko tämä siis johtua raudanpuutteesta?

Kai olo voi olla muutenkin vähän "hapeton" x-D on vaan hyvin samanlainen fiilis, kuin rautojen vajuessa matalalle. Kiitos muuten tuosta närästyslääketiedosta. Olen ollut siinä luulossa, että niitä ei voisi käyttää. Tosin ei ole tarvinut asiaa selvitellä aikaisemmin :-)

Tänään rv6+1, oireina tähän mennessä:

♡Hajuherkkyys (tuli ihan ekana).
♡Hengästyminen
♡Nännit arat ja rinnat turvoksissa
♡Joitakin tuntemuksia nivusten alueella ja paineen tunne alavatsalla toisinaan
♡Huono-olo ajoittain (alkanut vastikää)
♡Väsymys, varsinkin alkuillasta

Alkuun maha keräsi ilmaa kauheasti, se on toistaiseksi helpottanut vaikka turvoksissa olenkin :woot:

Muokattu viimeksi:
Mangusti toivottavasti kaikki on hyvin kuitenkin! Käsittääkseni tuo raskaustestin vaaleneminen tosi korkean hormonimäärän johdosta ois mahdollista tapahtua vasta pitemmällä raskaudessa, että tuossa vaiheessa sen ei pitäisi vielä ainakaan siitä syystä haalentua... Mut en oo kyllä varma, en oo muistaakseni tuossa vaiheessa enää ite testannu niin ei oo silleen omakohtaista kokemusta :/

Takaisin