Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mangusti voi ei, pahoittelut! :( <3 Mullakin oli viime kkm:ssä just tuo tosi isoksi laajentunut ruskuaispussi (alkio löytyi myös) ja mullekin sanottiin, että viestii jostain tommosesta häiriöstä :/

Mulla ei tässä raskaudessa ole valkovuoto lisääntyny, mutta edellisestä lisäänty ja tuli niin juoksevana että tuntu kun pissais housuun [emoji28] oli onneksi vaan vaihe eikä kestäny koko raskautta

Valkovuodon kuuluukin lisääntyä, niin Vaun raskaussovellus kertoi. Ja se taas altistaa tulehduksille, joten hygieniasta täytyy huolehtia.

No joo, hygieniassa ei pitäisi olla kyllä mitään moitittavaa, mutta mä sain alkajaisiksi bakteerivaginoosin ja heti perään hiivan, mitä mulla ei oo ikinä ennen ollut. Aika kallista lystiä näitäkin apteekkikamoilla hoitaa, toivottavasti ei ota tavakseen tulla, rasittavaa. Nyt kun pääsin onnellisesti molemmista eroon (kopkop), en uskalla tehdä mitään mikä voisi laukasta taas jomman kumman päällensä (esim seksi) :D

Voi luoja mikä paineen tunne äsken tuli. Kuin joku olisi potkaissut alamahaa, niin kova paineen tunne.

Saisko niitä raskausviikkoja viestien perään? ni helpompi hahmottaa missä vaiheessa mitäkin oiretta kelläkin :)

Täällä ollu hengästymistä ja heikotusta pari päivää, voi myös olla mielikuvitusta kun on ollut tieto mahdollisesta raskaudesta :grin Tai tätä toissapäivänä alkanutta flunnssaa, vai oisko flunssakin oire? :hilarious:

Rv 4+2 (?)

Pahoinvointi nostaa taas päätään. Turvottaa kauheesti ja edelleen haluan syödä suolasta. Janottaa ja pissattaa.
RV 6+2

En muista että esikoisesta ois näin aikasilla viikoilla tissit kasvavu näin paljon :p ainakii puoli kuppiakokoa ja se kyllä jo näkyy näissä pienissä ketunnokissa :D alkavat myös olla aika arat ja verisuonet meinaa tulla näkyviin.
Nyt siis 7+4 :)

Täällä on kokopäiväpahoinvointia (kiva taaperon kanssa!), pissalla täytyy juosta ja väsymys ihan järkyttävää.

Miten voi olla jo 4+6 näin paljon oireita? Onkohan kuitenkin pidemmällä koska tässä kierrossa luovutin enkä tikuttanut ovista ja vaikka tunsin sen niin en laittanut minnekään ylös. Lämpö on kokoajan siellä 37 seutuvilla, väsyttää hirveästi, rinnat kipeät, alavatsassa paine ja siihen sattuu aika useasti, laukkaan vessassa koska pissattaa ja maha sekaisin, nälkä sekä palelee ihan hirveästi.

Silti pelkään ettei siellä mitään ole ja kuvittelen nää kaikki oireeni vaan :/ Takana on monen vuoden odotus että sais yrittää ja yli vuoden yritys. Huomenna ajattelin soitella ja kysellä mitä ar-ultra maksaisi täälläpäin...

Joko mulle on tulossa vatsatauti tai sitten tää pahoinvointi muuttuu jotenkin. Mä en pysty edes nukkumaan, oksettaa ihan kokoajan, mutta sit ei kumminkaan oksennus tule. Kello soi neljältä, miten mä kykenen menee edes töihin :(

Täällä väsymystä ja eilen kuvotti aamusta niin että oli oksennus lähellä. Ruokahalu on alkanut kasvamaan. Mahan nippailut on vaihtunut ajoittaiseksi paineen tunteeksi. Turvotus on jäätävää. Mieliala vaihtelee nopeaan tahtiin ja oon tosi hajamielinen. :rolleyes:

Rv 5+6.

Mulla on ilmennyt yksi tosi ärsyttävä oire.. FINNIT.. Mulla ei oo niitä ollut aiemmissa raskauksissa missään vaiheessa, eikä edes teininä.
Nyt kasvot kamalassa kunnossa.. :O

Mulla on ilmennyt yksi tosi ärsyttävä oire.. FINNIT.. Mulla ei oo niitä ollut aiemmissa raskauksissa missään vaiheessa, eikä edes teininä.
Nyt kasvot kamalassa kunnossa.. :O

Mullakin! Siis on mulla finnejä, ennen menkkoja tullut joku yks tai kaks mut nyt niitä on tupsahdellu useampia samaan aikaan :eek:
Rv 8+0

Mä sain jonkun hillitsemättömän itkuparkukohtauksen suihkussa kun oma kroppa ei tunnu enää omalta :sorry: kuulostaa tosi itsekkäältä ja tuntuu oudolta et miten voi ees ajatella näin, mutta kun aina ollu ongelmia oman kehonkuvan kanssa niin nyt sit pienetki muutokset + hormonit laukasee tollasen täysmittasen paniikkikohtauksen/hermoromahduksen. Nauran tälle varmaan myöhemmin...

Kuinka pitkään teillä on toi herkkyys kestäny aiemmissa raskauksissa? Koko 9kk, vai onko se jossain kohtaa jotenki helpottanu?

Mä sain jonkun hillitsemättömän itkuparkukohtauksen suihkussa kun oma kroppa ei tunnu enää omalta :sorry: kuulostaa tosi itsekkäältä ja tuntuu oudolta et miten voi ees ajatella näin, mutta kun aina ollu ongelmia oman kehonkuvan kanssa niin nyt sit pienetki muutokset + hormonit laukasee tollasen täysmittasen paniikkikohtauksen/hermoromahduksen. Nauran tälle varmaan myöhemmin...

Kuinka pitkään teillä on toi herkkyys kestäny aiemmissa raskauksissa? Koko 9kk, vai onko se jossain kohtaa jotenki helpottanu?

mulla ainaki ollu niin, et sit ku vauvamaha on kunnolla esillä, on kaunis olo, siihen asti kaikki leviäminen vaan masentaa.

• Tykkään
Reaktiot: Deb
mulla ainaki ollu niin, et sit ku vauvamaha on kunnolla esillä, on kaunis olo, siihen asti kaikki leviäminen vaan masentaa.

Kiitos, tää helpotti ehkä vähän koska nythän on vaan tää turvotus tällain näin alusta. Toki en tiiä oonko outo, mutta mua häiritsee myös rintojen kasvu :hilarious: sille nyt ei mitään voi ja ehkä opin tykkää niistäkin!

Ja oon varma että ihastun siihen vauvamasuun kun se oikeesti sit on vauvamasu eikä tällasta epämäärästä turvotusta :)

Mulla kans sama ku Lila-Auroralla että alku oli aika masentavaa. Viimeks siis näin saa nähä kuin nyt. Välttelin tosiaan joitain menojakin kun tunsin itteni niin rumaksi ym sen takia ku paisuin vaan. Sitte ku maha oli kunnon raskausmaha niin olotila muuttui. Erilaiset itkukohtaukset ja sellainen herkkyys mulla oli viimeks muistaakseni vaan alussa, nyt ei oo ollut toisella kerralla samanlaista.

next, kiitos! Ehkä tää siis tästä muuttuu valoisammaks :) toivottavasti tää herkkyyskin tästä vähän helpottaa :D

Takaisin