Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon edelleen aika oireeton.. parina päivänä ollu pahempaa pahoinvointia, mutta muuten ei niinkään. Mutta siis toi palelu, ihan järjetöntä iltaisin :grin mikään vaatekerros ei auta ja pakko nukkua pitkähihainen, housut ja sukat päällä + tuplapeitto. Onko muilla tätä = kuuluuko siis raskauteen vai onko jotain muuta? :grino_O Mies kyllä muisteli että viime kerralla oisin kans ollut kova palelemaan, itse en muista..

Oon edelleen aika oireeton.. parina päivänä ollu pahempaa pahoinvointia, mutta muuten ei niinkään. Mutta siis toi palelu, ihan järjetöntä iltaisin :grin mikään vaatekerros ei auta ja pakko nukkua pitkähihainen, housut ja sukat päällä + tuplapeitto. Onko muilla tätä = kuuluuko siis raskauteen vai onko jotain muuta? :grino_O Mies kyllä muisteli että viime kerralla oisin kans ollut kova palelemaan, itse en muista..
Mua paleltaa myös ihan hirveästi. Mies sanoi mulle, että viime alkuraskaudessa oli myös samaa. Loppuraskaudesta taasen oli ihan päinvastainen ongelma ja meinasin paahtua :p

Siis kyllä! On jännä että se vilu iskee ihan yllättäen iltasella, hampaat vaan kalisee. :grin

Minua viluttaa myös iltaisin, tuntuu ettei mikään saa horkkaa lopoumaan, käsittääkseni johtuu keltarauhasen toiminnasta. :-)

Täällä myös palellaan ja etenkin iltaisin. Ja siihen ei todella auta mitkään vaatteet eikä peitot. Normaalisti nukun alasti mutta nyt on pakko laittaa leggarit ja toppi yöksi. :confused:

En muista oliko edellis raskaudessa näin, mutta sen muistan, että jossain vaiheessa tilanne oli toisin päin ja en palellut vaikka olisi ollut minkälaiset pakkaset. :grin

Muita oireita on nyt myös ilmaanutunut reilusti: tukkaa rasvoittuu (pitäs pestä varmaan kaks kertaa päivässä) ja parina päivänä ollut erittäin voimakas raudan (tai ehkä jopa veren) maku suussa. Mieliala vaihtelee. Pulssi nousee herkästi tosi korkealle. Pari kertaa on oksettanut ja iltaisin väsyttää ihan hirveesti. Mahalla omituisia tuntemuksia useita kertoja päivässä. Lisäksi mieliala vaihtee hurjasti. :hilarious:
RV 5+0 tänään.

next, mulla myös toi hurja palelu.. Yleensä en öisin tarvitse yövaatteita, mutta nyt nukun pitkähihainen paita ja gollarit jalassa tuplapeiton sisällä.. :D Jossain vaiheessa se sitten muuttuu, niinkuin leijonaemo- sanoikin, että ei tuu kylmä pakkasellakaan, kun on sisäinen lämpöpatteri mukana! :D

Mulla kahdessa aikasemmassa raskaudessa ollu just pakkasella ulkonakin kuuma ja jopa hiki :D nyt oon ihan jäässä, paitsi kun tulee huono olo niin oon hiestä märkä ja kylmä samaab aikaan. Onko kukaan kokeillu pahoinvointiin noita pahoinvointi rannekkeita? Mä saan toivottavasti kaverilta tänään kokeiluun semmoset. Esittelyssä luki että 70% käyttäjistä saa apua niistä. Odotan mielenkiinnolla

Mulla kahdessa aikasemmassa raskaudessa ollu just pakkasella ulkonakin kuuma ja jopa hiki :D nyt oon ihan jäässä, paitsi kun tulee huono olo niin oon hiestä märkä ja kylmä samaab aikaan. Onko kukaan kokeillu pahoinvointiin noita pahoinvointi rannekkeita? Mä saan toivottavasti kaverilta tänään kokeiluun semmoset. Esittelyssä luki että 70% käyttäjistä saa apua niistä. Odotan mielenkiinnolla

Mulla on ollut pahoinvointirannekkeet 3 :ssa raskaudessa käytössä ja suosittelen kyllä niitä! :)
En uskonut niiden tehoon ekalla kerralla, mutta oksentelu loppui kuin seinään, niiden käytön alettua. Etovaolo jatkui jossain määrin, mutta en enää oksennellut! :)
Kannattaa ehdottomasti kokeilla! :)

Onko täällä ketään vähäoireisia tai oireettomia odottajia?

Täälläkään ei muuta kuin alamahasärkyä, väsyttää ja palelee. Kunhan syö jtn pientä parin tunnin välein, mahaa ei ala ikävästi poltella. Esikoisesta on kova pahoinvointi, nyt ei. Rv 5+3

Onko täällä ketään vähäoireisia tai oireettomia odottajia?
Täällä! Väsyttää ja palelee vain. Viime viikolla oli pari päivää pieni krapulainen olo, mutta ei pahasti. Mahaa nipistelee välillä, mutta sekin on vähentynyt. Nyt siis 7+0.

Esikoisen odotukseen verrattuna uutena oireena (ja mulle todella epätyypillisesti) tässä odotuksessa on itkuherkkyys! Saatan alkaa vetistelemään ihan tyhjästä! Yht´äkkiä alkaa vaan itkettämään. o_O Lisäksi tissit on jo kasvaneet, mikä on ollut mukava huomata, kun esikoisen imetyksen jälkeen ei tisseistä ole voinut oikein enää puhua.:hilarious: Tuttuina oireina nuo erilaiset kohtutuntemukset (venymiset, nipistelyt), turvotus, palelu ja lievä etominen jos ei syö tasaisin väliajoin. Ja jano! Mistä johtuen vessassa saa ravata!

Mulla alko esikoisesta rv 6:n lopulla jäätävä pahoinvointi ja ostin hyvin toiveikkaana nuo rannekkeet. Mulla ne ei ikävä kyllä auttaneet yhtään, välillä jopa kuvittelin niiden pahentavan tilannetta. :facepalm:

Unettomuus pahentuu koko ajan. En enää usko, että se on pelkkä vessahätä mikä öisin herättää.

Etominen on myös pahentunut. Ja nousee pieniä röyhtäyksiä vähän väliä kurkkuun, onneks ainakin toistaiseks suht äänettömiä :woot:
5+4

Unettomuus täälläkin pahentuu. Samoin palelu. Viikkoja vasta 4+1. Lievää etomista näiden lisäksi. Toivon mukaan ei pahene raskauden edetessä

Täällä on jatkuvaa tuo etova ja paha olo ja tuntuu ettei siihen saa helpotusta vaikka kuinka söisi jotain pientä säännöllisesti. Lisäksi röyhtäyttää pienestä määrästä vettäkin. Oksentanut en ole mutta yököttää etenkin aamuisin. Väsymystä on edelleen ja tuntuu ettei oikein töissä saa mitään aikaiseksi.Töiden jälkeen turha haaveilla muusta kuin sohvalla makaamisesta..

Täälläkin paleltaa, koko ajan. Ei vaan illalla vaan myös aamulla ja päivällä.
Ootan jo sitä tukalaa oloa helteessä ens kesänä :D jos siis kaikki menee hyvin ja hellettä on..

ällötys on kyllä päivä päivältä pahempaa. ja väsymys! tää vapaapäivä on kulunu oikeesti ihan vaan sohvalla makaamalla ja nukahtelemalla. onneks en tarkotuksellakaan suunnitellu mitään ohjelmaa tälle päivälle, mutta ois sitä vähän pitäny jotain saada aikasekskin.....

Takaisin