Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on alkanut ihan jäätävä väsymys, haukottelen kokoajan ja nukahtelen sohvalle.. Mulla oli esikoisesta väsymystä, mutta muissa ei oo ollu.
Tässä raskaudessa ei onneksi ole vielä alkanut pahoinvointia, ja se on ihan outoa. Kaikissa aiemmissa raskauksissa oon oksennellut alusta saakka lähes puoleen väliin.

Kahden tunnin välein kiljuva nälkä :D jos ei syö,tulee tosi paha olo! Aamulla sillä sekuntilla kun silmät aukee, ällöttää oksettaa yäk! Pakko heti saada joku leivän nurkka suuhun jo ennenkun teen leivän :P

Ja toi väsymys myös.. kuudelta alkaa väsyttää niin että pystyyn meinaa nukahtaa, kymmenen aikaan on väsymyksestä johtuva päänsärky ja huono olo. Kuitenkin uni tulee vasta 23aikaan

Näköjään eroaa nyt edellisestä tämä. Eka oksennus aamulla :hungover:. En oo siis aiemmin oksennellu näin. 5+5.

Joo väsynys on kova! Tosi hyvää tekee parisuhteelle, että nukahdetaan molemmat heti kun taapero saadaan pysymään sängyssään... eilen olin parista kävelylenkistä niin poikki, että tuntui kun olis 100kyykkyä tehnyt. Ihan voimat lopussa.

Nene93; laita tisseihin bio-oilia..mulla se autto kutinaan ja vähensi raskausarpia kun masu alko kasvaa.

Hieman edullisempi on Re-gen-oil, tai joku sen niminen muistaakseni, vastaa melko paljon Bio oilia koostumukseltaan. Esim. Prismasta löytyy. Mulla pysyi iho sillä hyvässä kunnossa. :)

Mie käytän ihonhoitoon aqualan oilia, öljyän sillä päivittäin muutenkin kun on atooppinen iho. Viime raskaudessa ei tullut arpia, mitä ihmettelen suuresti, kun teini iässä tuli tissit ja pakarat täyteen arpia kun kasvoin ns. naisen mittoihin. :-) Tuolla samalla öljysin välilihaa loppuraskaudessa. :-)

Minä taas heräilen öisin. Useimmiten huonoon oloon. Ehdin jo jossakin vaiheessa valitella oireettomuutta, niin siitähä sain: nyt herään yölläkin karmeaan kuvotukseen... Mites muilla menee yöt?

Heräilen myös öisin, esim. viime yönä olin jo nousemassa kun heräsin, mutta kun katsoin kelloa se olikin vasta 3:40 :dead:
Siinä meni loppuyö torkkuen. Luulen, että osasyynä on se vessahätä, mutta ei vaan jaksa nousta sieltä lämpimän peiton alta vessaan...

Ja toka97, mulla ollut samaa, kuvittelisin johtuvan kohdun supistelusta.

Mä niin tykkään sen bio-oilin tuoksusta.

Mutter, en tiennytkään että välilihaaki olis hyvä rasvata.

Rouva V. Tuosta välilihan rasvaamisesta on kai kahta koulukuntaa, toisten mukaan estää repeämistä ja toisten mukaan sillä ei ole vaikutusta. :-) Ja se rasvailu aloitettiin siellä loppupuolella. Itse en viime synnytyksessä revennyt, mutta epparin tekivät, joten tiedä kumpi oli se ratkaiseva apu. :-) Mut meinasin rasvailla tässäkin raskaudessa, ei siitä ainakaan haittaa ole.

Miten te selviätte tästä pahoinvoinnista töissä? Oon jo kahesti tänään oksentanut ja mietin et miten pääsen oksentamaan kun on asiakaspalveluvuorot

Mulla on nyt flunssa päällä kaiken kukkuraksi enkä ole saanut syötyä kunnolla koko päivänä. Flunssan ja lievänkin raskauspahoinvoinnin yhdistelmä on sellainen, että lähes ainoa kuviteltavissa oleva uppoava ruoka tuntuu olevan kookoskanakeitto, mikään ruokalassa tänään tarjolla oleva vaihtoehto ei mene alas. Välillä tuntuu siltä kuin pyörteisin työpöydän ääreen.

Mulla on pahoinvointilääkitys. Itse kokeilin esikoisen raskausaikana sitä lantion pyörittelyä kyykyssä ja välilihan öljyämistä. Ei tullut repeämiä eikä tikkejä.

Toinen mitä kokeilin niin en ponnistanut silleen puoli istuvasti koska sukulaiseni joka on Ruotsissa kätilönä kertoi että se lisää repeämistä ja heidän sairaalassa suositaan jakkaraa sekä kylkiasentoa joilla ovat huomanneet ettei tarvi niin monelle epparia tehdä eikä tuu repeämiä. Suomessa valitettavasti tehdään joskus turhaankin eppari...

Naksutiili, miten synnytys tuon jakkaran kanssa käytännössä toteutetaan? :) Kylkiasennon sentään vielä hahmotan. :D

Mä ponnisti esikoista kummallakin kyljellä ja siinä puoli-istuvassa mut silti tarvittiin eppari ja imukuppi.

Joo puoli istuva asento on huonoin mahdollinen ponnistus asento lantiontilavuuden ja välilihan venymisen kannalta, mikä vaan muu parempi. :-) Miullehan tehtiin rutiini eppari imukuppi ulosauton takia, mutta hyvin parani ja ei jäänyt mitään siitä. :-)

Takaisin