Oireet

Sen enempää asiasta tai lapsivesistä tietämättä, meidän pieni oli nt-ultrassa ihan rauhassa. Hän nukkui, vähän heilutti käsiä/jalkoja. Ei ultraaja sanonut että olis mitenkään epänormaalia, tuumas et hän on unilla.. vuotoja ei ole ollut koko raskausaikana, nyt 14+0. Toivottavasti kaikki hyvin teillä :)

Mustakin tuntui et nt-ultrassa oli tosi rauhallinen, silti kätilö oli kirjannut "liikkuu vilkkaasti" :D Että ehkä se voi omaan silmään näyttää rauhalliselta, mutta ammattilainen osaa katsoa että liikkuu kovasti. Eiköhän siellä kaikki ole kunnossa :)

Ei meilläkään kovin vilkas sintti ollut nt:ssa; piti yskähdellä jotta pieni vähän heräisi... Nyt kyllä liikkeistä päätellen liikkuu ihan reippaasti :D Ja ohimeneviä viattomia vuotoja voi olla. Meillä yhdynnän jälkeen niitä tullut. Toivottavasti Meridiaani sulla ne loppuisi niin ei tarttis pelätä pahinta.

Meillä liikku kovasti ku olin just syöny jogurtin metromatkalla. :p Aijon kokeilla samaa rakenneultraanki mennessä.

Onko muilla ollut vuotoja? Mulla oli viikonloppuna vähän supistelutyyppisiä kipuja ja myöhemmin tuli vertakin, samalla lailla kuin menkat olisivat alkaneet, eli ihan kunnolla. Jahas, se oli sitten tässä, oli eka ajatus. Kummassakaan edellisessä raskaudessa ei ole ollut mitään vuotoja. En ole käynyt edes varhaisultrassa, joten en tiennyt onko joku tuulimuna alkanut vuotaa pois. Kävin sitten gynellä kun pää ei kestänyt ja olin jo täysin varma tyhjästä kohdusta tai kkm:sta. Olin niin asennoitunut jo siihen, että olin vain hämmästynyt kun kohdussa oli elävä sikiö. Mutta mun silmiin kohtu näytti jotenkin vähävetiseltä eikä sikiö kauheesti sen hetken aikana liikkunut. Yleensähän ne hyörii ja pyörii siellä kuin mitkä. Nyt täytyy vaan elää jännityksessä, liikkeitä en ole vielä tuntenut niin niitäkään ei voi kuulostella.

Hei, soitteleppa ihmeessä asiasta äitiyspolille, niin pääsette tsekkaamaan asian ultralla. Turha elää pelossa.

Itse kävin kahdesti viime raskaudessa ä-polilla tsekkauksessa, kun tuli verta. Selvisi, että istukka oli eteisessä ja mulle tuli tarkempi raskausseuranta.

Mulla ollu vuotoja. Menkkamaisia. Viime viikonloppuna ihan solahti kirkasta verta mutta maanantaina löyty +160 sydänäänet. Lääkäri sano että jos esim huomaa olevan tiettynä aikana kuussa ja mahollisesti samaa aikaa kuin menkat niin johtuu selittämätttömistä hormooneista ja on harmitonta. Toinen jos on jotain haavaumaa kohdunsuulla tai sitten istukan sijainti kohdunsuun lähellä voi vuotaa ja kaikki siis luokitellaa harmittomiks

Mulla ei ollu mitää vuotoja edellisessä raskaudessa. Nyt ollu kahdet "menkat" kun ekat jäi oikeesti välistä. 14+5

Nyt ollu parina päivänä kumma oire... Kun lähtee oikeen reippaasti liikkeelle niin kohtuun sattuu ja jatkuu kävellessä vaikka jatkaisi rauhallisesti :wideyed:.... Ja viikkoja vasta 12+5... Loppuu kyllä kun pysähdyn. Onko kokemusta??

Mulla tuli tänä aamuna pyyhkiessä paperiin punertavaa vuotoa. Tosi vähän, juuri ja juuri näki sen, mutta tarpeeksi herättääkseen tietysti huolen. Täytyisi huomiseen nt-ultraan jaksaa. Muutenkin olen ollut kovin huolissani, että onko kaikki hyvin. Kieltämättä pelottaa.

Vitsit noi vuodot on niin ärsyttäviä, kun saa aikaan huolen aina, monesti onneksi turhaan.

Mulle tekee kävely jotenkin epämukavan olon, ihan kuin ehkä supistais? Ja ihan rauhallinen kävely..tosi ärsyttävää [emoji35]

Mulla ruskeaa tuli ennen nt ultraa ja pari vk sen jälk, nyt en edes ole katellut..

Nyt ollu parina päivänä kumma oire... Kun lähtee oikeen reippaasti liikkeelle niin kohtuun sattuu ja jatkuu kävellessä vaikka jatkaisi rauhallisesti :wideyed:.... Ja viikkoja vasta 12+5... Loppuu kyllä kun pysähdyn. Onko kokemusta??

Mulla ei oo ollu tollasia itelläni, mutta oli just noilla viikoilla alavatsa kipua, tai sellasta "kohtu " kipua, ja vihlaisuja ja pelotti aina että jokin on huonosti. Mutta uskon että kuuluu asiaan, kun kuitenkin ultrassa kaikki oli hyvin. Keho vaan muokkaantuu ja kohtukin on lihas joka laajentuu vauvan kasvaessa...

Mulla saamaa niitä vihlaisuja ja NS. Särkyä kohdussa. Siitä tietää että kaikki on hyvin ja paikat kasvaa mutta toi kipu on aika voimakasta kävellessä.... Ja erilaista kun harjoitus supistukset. Mutta toki voipi olla erilaista tässä toisessa raskaudessa :wink täytyy kysyä neuvolassa kun käy! Stemppiä seuraaville ultriin :):Heartred

Musta tuntuu että mulla on kiristellyt joku sektioarven kiinnike oikealla puolella. Kurja tuntuista :(
Sitten myös löytyi myooma kohdusta. Osittain pullistelee sinne kohtuun päin mutta on siinä seinämässä. Kooltaan 34,5mm. Onko kellään kokemuksia tämmöisestä? Voiko se hävitä itsekseen tai onko ollut ongelmia?

Muokattu viimeksi:
Noita kohtukipuja tulee tosiaan helposti, kun kohtu kasvaa ja etsii paikkaansa ja kroppa joutuu joustamaan sitä mukaan. Jos ei jää pysyväksi kivuksi, niin en olisi huolissani, vaikka eihän se kivalta tunnu :/

Mulla vissii vatsalihakset hellänä eilisestä kävely puristuksesta... Ikäviä epäilyksiä vaa herättää ain kaikki ylimääräiset tuntemukset

Musta tuntuu että mulla on kiristellyt joku sektioarven kiinnike oikealla puolella. Kurja tuntuista :(
Sitten myös löytyi myooma kohdusta. Osittain pullistelee sinne kohtuun päin mutta on siinä seinämässä. Kooltaan 34,5mm. Onko kellään kokemuksia tämmöisestä? Voiko se hävitä itsekseen tai onko ollut ongelmia?
Mulla todettiin myös myooma varhaisultrassa, erittäin pätevä lääkäri sanoi sen olevan hyvän laatuinen kasvain ja että ei vaikuta raskauteen. Nappasi siitä kuvat mukaan vietäväks NT ultraan niin voivat tarvittaessa katsoa onko muuttunut yms... eli itse tosi rauhallisin mielin enkä netistäkään löytänyt mitään aihetta pelkoon. Jos on oireeton eikä vuoda niin silloin siitä ei ole haittaa. Koko saattaa muuttua raskauden edetessä.

Takaisin