Oireet

Meridiaani, ei meidänkään pikkuinen ultrassa paljoa liikuskellut. Söin vielä suklaatakin etukäteen, kun muistelin, että esikoinenkin vaan nukku nt-ultrassa! :cat: Ei auttanu, siellä kökötti omassa rauhassa. :rolleyes: Ultraaminen eri kulmilta lopulta aktivoi sen verran, että nähtiin vähän liikettäkin.

Meidän ötökkä kyllä liikku eka niin paljo ettei meinannu ultraaja kuvaa saada, sit ku piti joku tietty mitta saada ni tyyppi nukahti ja mun piti nousta seisoo ja hyppiä pari kertaa et jos se heräis tai ees kääntyis mut ei. :D veti vaa jalkoja koukkuun et antakaa mun nukkuu. Sai onneksi lopulta kaiken tarvittavan tiedon :)

PullanMuru, mulla myös välillä tulee repivää kipua jos liian reippaasti lähtee liikkeelle. Normaalien kohdun kasvukipujen lisäksi siis. Ja salilla selvästi supistaa muttei satu.

Pullanmuru: ei nyt tainnu hirveesti auttaa. Mulla on nii rajuu närästystä, että pitää tänää käydä resepti lääke hakemassa

Onko teillä ollu kovia kipuja nivusissa? Mulla tuli äsken sellainen 5 min kipukohtaus kun tähän asti ne on kestänyt vaan muutaman kymmenen sekuntia..

Mulla on tullut vasempaan nivuseen joku 2cmx1cm kokonen todella kipee patti viikonlopun aikana. Ehkä joku imusolmuke on turvonnut... mulla on ollut näitä aiemminkin mutta nyt on isompi ja niin kipee etten pääse kunnolla käveleen. En oo puristellut ja muutenkin oon antanut olla rauhassa... :/

Ikävä kuulla Salmiakka :(
En oo tollaseen törmännyt ikinä... Mulla on vaan näitä "kasvukipuja"..

Salmiakka, mulla tuli vk 8 aikoihin nivusiin pari herneen kokoista pahkuraa, turvonneita imusolmukkeita sanoi neuvolantäti. Hän epäili niiden häipyvän itsestään koska yhtäkkiä olivat myös ilmaantuneet. Vk 11 mulla oli neuvolalääkäri ja siihen mennessä pahkurat olivatkin jo hävinneet. En tehnyt niille mitään, lähinnä koitin varoa ettei turhasta sörkkimisestä ala aristamaan. Nyt olen rv 16 eikä samanlaisia ole ilmaantunut onneksi.

Olin ajatellut kun nyt 5 aamua oksutta että repäsen ja lähden aamiaisen jälkeen kävelylle. Yleensä aamupalan jälkeen syön reilun tunnin kuluttua vielä toisen aamupalan, tyyliin ruislepää ja mehua. Noh tänään ison frosted flakes kulhollisen jälkeen lähdin 4km kävelylle ja kotiin tullessa sitten kuumaan suihkuun jossa ajon sääret ja vietin aikaa musiikkia kuunnellessa.

Suihkun jälkeen tuntui kova nälkä joten aloin valmistamaan katkarapu currya joka kestää n. 10 min valmistaa. Mun piti keskeyttää ruoanlaitto kahdesti! Ekalla kerralla tuli huippaava olo ja huomasin ettei oikea käsivarsi toiminut niin kuin halusin. Otin pannun pois liedeltä ja menin sohvalle pitkäkseni ämpäri vieressä, kamala olo! Siinä sitten hetken oltuani päätin että nyt prkl pakko saada ruokaa. Uudelleen pannu liedelle ja otin tuolin johon istua. Tuli hirveä kuuma aalto ja oli pakko ottaa kylpytakki pois päältä. Leikkasin katkarapuja kun huomasin että päässä alkaa sumenemaan ja kaikki muuttui pikkuhiljaa mustaksi :eek:

Heitin pyyhkeen keittiön lattialle tyynyksi, nappasin hätäpäissäni kännykän pöydältä ja menin nopeasti makaamaan ennen kun ehdin pyörtyä!! Soitin itkuisena miehelleni missä hän on.. Maattuani 10 min nappasin välipalaa jääkaapista ja sain lounaani valmiiksi ja pääsin syömään.

Mutta tästä opin että aamiaismuroilla saadun sokerpiikin lasku on vaarallinen. Lenkin jälkeen olisi ehdottomasti pitänyt syödä jotakin joka olisi auttanut tasaamaan verensokerin. Ja kuuma suihku kaikessa rauhassa ilman kunnon ruokaa oli kamala ajatus. Käyttäydyin tyhmästi ja sain pelätä pyörtyväni ja ruoka sai kärsiä. Viisammin ens kerralla! :dead: Ostin tänään pari suklaapatukkaa jos tilanne sattuu toistumaan (toivottavast ei!). Nyt 12+6

Täällä samanlaista. Olen tän syöksyoksentelun ja pahan olon takia ollut aika pitkälti levossa viimeiset 1,5 kk. Mihinkään en ole päässyt. Kerran kauppaan ja päädyin oksentamaan autoon ilman ostoksia. Kunto siis mennyt nollaan. Nyt parina päivänä ajatellut, että voi sitä hankeenkin oksentaa... puolen tunnin ulkoilu vie voimat täysin. Huippaa, vetää pimeäksi, vaikka vernepaine ennemminkin koholla, ja lisäksi on niitä hemmetin kuumia aaltoja. Vielä pitäisi vaan jaksaa.

Tuli hirveä kuuma aalto ja oli pakko ottaa kylpytakki pois päältä. Leikkasin katkarapuja kun huomasin että päässä alkaa sumenemaan ja kaikki muuttui pikkuhiljaa mustaksi :eek:

Mulla tuli kans yhtenä aamuna ihan puskista tuommoinen olo, että hiki iski päälle ja sen jälkeen alku huippaan. Oli pakko istahtaa nopeesti alas, ettei pökrää. Ja mua ei yleensä juur koskaan huippaa. Omalla kohalla epäilin, että tilanne johtui äskettäin otetusta influenssarokotteesta, mutta mistäpä sitä tietää. Raskauskin saa aikaan kummallisia oloja. :confused:

Mulla on tullut vasempaan nivuseen joku 2cmx1cm kokonen todella kipee patti viikonlopun aikana. Ehkä joku imusolmuke on turvonnut... mulla on ollut näitä aiemminkin mutta nyt on isompi ja niin kipee etten pääse kunnolla käveleen. En oo puristellut ja muutenkin oon antanut olla rauhassa... :/

Mulla oli noita ekassa raskaudessa ja tuli näköjään tokassakin. Se voi myös olla semmonen verenkierron häiriö , vähän niinku suonikohju:)
Itelläni kylläkin toinen niistä oli finni, luulin eka että on jotain muuta pattia vaan, mutta kun se oli niin kipeä ku vaihoin esim asentoa niin menin sitten ihan vessaan tutkimaan, ni se oli jo niin monta päivää ollu ja hautunu että melkee vois sanoa että räjähti kun puristin sitä... että finni oli :D

Hehee, fyysisiä oireita ei edelleenkään (paitsi noi kipeet tissit) mutta herkistyminen lisääntynyt kyllä huimasti viimeaikoina :D kaikki ihanat asiat alkaa itkettää ja kun mietinkin tulevaa vauvaa niin silmät kostuu <3 aloin eilen lukea ekaa kertaa äidiksi tuleville tehtyä kirjaa ja kyyneleet vaan valu kun luin ekaa lukua, jossa kerrottiin syntymän ensihetkistä ja vauvan leimautumisesta äitiin <3 <3 apua mä en kestä niin ihanaa!!!! Oi sitä hetkeä kun viimein saa oman nyytin syliin!

Mulla ei ole pahemmin muita oireita kuin uskomaton väsymys, voisin vaan nukkua :)
Myös nivuskipua ollut mutta luinkin että nivuskipu pahenee tässä vaiheessa.. Jopa yöllä heräsin siihen ja alavatsaan sattui noin viisi minsaa mutta meni ohi, kuulemma täysin normaalia tässä vaiheessa.
Onko teillä paino noussut yhtään nyt raskauden aikana? Mietin vain että kun itsellä se ei ole noussut yhtään niin onkohan ihan ok. Saako vauveli tarpeeksi ruokaa :D Maha kyllä on kasvanut :)

Painonnousu on yksilöllistä ja on ihan normaalia ettei se oo noussut vielä yhtään. Vauva kyllä ottaa tarvitsemansa :)

Oikeastaan saa olla onnellinen jos se ei ole juuri noussut, kun mulla taas kroppa sellainen et kerää kaiken ylimääräisen ja tähän mennessä tullut varmaan 5kg...

Mulla on alkanut nyt sama oire mikä viimeksikin kiusasi, nenäverenvuodot. Vähintään kerran päivässä tulee. Myös noita nivuskipuja on ja välillä vihloo alapäätä tosi inhottavasti.

Mulla painoa on tullut melkein 300g/viikko. Neuvolassa sanottiin kyllä ettei se ole yhtään liikaa. Kohta se paino varmaan vasta alkaakin nousta kun sikiö alkaa kunnolla kerätä massaa.

Tuota herkkyyttä on mullakin kyllä. Itken monta kertaa viikossa (ja yleensä ihan turhaan). Jos telkkarissa tai netissä on jotain liikuttavaa, itken usein :D eilen myös itketti kun esikoinen itki kans niin paljon :( luulen että hänellä on korvatulehdus. Tänään lääkäriin siis.

Takaisin