Oireet

Jännä kun netissä puhutaan vaan loppuraskauden närästyksestä. Kyl mua vaa närästää maan perk...esti.

Minua kanssa närästää!! Ja röyhtäilen helpottaakseni oloa... Mutta oikeasti auttaa vaan se, että ei syö liikaa kerralla ja välttää rasvasia ruokia..

Jossain ketjussa jo mainitsinkin tuosta närästyksestä, että keltarauhashormoni saattaa laiskistaa ruokatorven läppää, mikä aiheuttaa närästystä jo alkuraskaudessa. Näin luin hyvä terveys -lehdestä. Täällä nimittäin kanssa närästää ja oikein tosissaan :D koskaan aiemmin ei oo tätä vaivaa ollut!

Mulla myös pahoinvoinnista ja oksentelusta huolimatta maistuu ruoka :D itseasiassa nälkä usein sen pahoinvoinnin laukaiseekin!

Moikka moi!

Täällä tänään starttas viikko 11 ja oikein mikään ei mene alas :/ ei sis vain tee mieli.. pahoinvointi kesti vain seiska viikkoon asti ja sen jälkeen ainut mikä etoo on ruoanlaitosta tuleva haju.. enää ei oikein leipäkään maistu ja sitä mussuttanut pari viikkoa.. nyt lähinnä syön hedelmiä ja aamulla puuron. Toivottavasti ei vauvalle haittaa vaikka ruoka aika minimissä, jospa alkais maistumaan taas. Ja hei tänään mahassa ei ole enää alkio vaan sikiö, jeee :D

Mie oon puputtanut rennietä ja kävin lisää... Ei oo kiva kun kokoaja nousee suuhun yrjön ja mahanesteen maku...

Närästys on kyllä ihan kamalaa!

Tanni mulla on tota samaa ettei mitään tee mieli, alkaa yleensä vähän sen jälkeen kun kello lyö 12.. Ei oikein tiiä onko parempi syödä vai olla syömättä ja nytkin mua himottaa vaan kauppakassissa oleva tuore leipä :D Mies syököön makkarakeittoa ties kuinka monetta päivää (se muuten haisee kamalalta!), mä voin syödä ton leivän :D

Joo mä ostin myslipatukoita ja trip mehuja että sais etes vähän energiaa jostain :D mies kokkailee kaikkea mahdollista ja mulla tekee vieressä niiin pahaa se haju :D Nyt suihkussa käydessä huippas niin paljon että pakko oli heti tulla levähtään ja syödä hedelmiä. Jospa tää tästä :) Meetvurtsi muutes ainut mikä maistuu leivän päällä ja paprika, ja on jopa hyvää!

Oliko semmosta kokonaisena nieltävää närästyslääkettä? Renniet maistuu ällöttäville (ihan ilman raskauttakin jo)

Ollut suht oireetonta oloa. Tosin väsymys vaivaa, mutta jos johtuu osittain tuosta hemoglobiinista. Huomenna jos ottaisi rautalisää niin jos se siitä. Kyllä huomannut että kun on väsy niin helpommin tulee huono olo. Nyt parina päivänä kun tuolta sairaalasta miehen luota lähtenyt niin tulee huono olo, kait kun rupee ahdistaa kun toinen jää sinne. No jos maanantaina pääsis pois sieltä. Sitten on helpompi olla. Herkkänä on kun meinaa itku tulla kun toinen jää sinne makaamaan ja me lähdetään kotiin. Ei ole oikein ruokakaan maistunut ja enimmäkseen leivällä porskuttanut eteenpäin.

Voimia verano! Ja Miehellesi paranemisia!

Väsynä ja ahdistuneena tulee kyllä huono olo. Se taitaa lisätä oloja, luin jostain.

Mulla on ollu tänään parempi päivä. ei oo juuri ollenkaan ollu huono olo! mut sain kyllä tänään nukkua myöhään ku mies hoiti esikoista aamun.

Siis mulla tuntuu olevan koko ajan hirmu täys olo ja samaan aikaan kuitenki hirvee nälkä varsinkin työvuoron päätteeksi. Aika huono yhdistelmä ku tuntuu et on räjähtämispisteessä ja silti pitäis syödä :rolleyes:

Tulen hulluksi tämän väsymyksen kanssa :( tietenkin kiitän onnea et en ole töissä juuri nyt, mutta olisi kiva jaksaa vaikkapa ulkoilla kunnolla :P

Jospa tämä kohta helpottaisi :D

Täällä aamuisin uni loppuu puol seiska ekan kerran, sit onneks saa vapaapäivinä nukuttua puol ysii. :hilarious: Päikkärit voisin ottaa vaik 11-14, sit jaksaa iltaan. Illalla ei kuitenkaan aina uni tuu helposti

Rinnatki on nyt selvästi kasvanu, ku ei enää kaikki liivit tunnu hyvältä päällä. Joka päivä on myös tätä öklötystä taustalla. Alavatsalla on ollu muutama päivä nyt rauhallista, ku alkuviikosta nipisteli tiuhaan.

Väsymystä vielä kanssa viime yönä tuli nukuttua taas 8h ja lisäksi 2h päikyt ja ois voinu nukahtaa ukon viereen sairaalasänkyyn. Päätä on särkenyt ihan pirusti tänään, yhden panadolin otin ja tässä pätkään että tointasko ottaa nyt toisen, onhan tuosta aikaa 9h edellisestä. No huomenna varmasti helpottaa kaikki vaivat jos ja kun ukko pääsee kotiin.

Mitään en ole saanut kotona aikaisiksi vaikka aamupäivät ois hyvää aikaa. Odottaa vaan sairaalan vierailuaikaa. Mies kyllä niin ihana ku sano et ei mun tarvi mitään tehdäkään. Kerkiihän tuota sitten myöhemminkin kun jaksaa paremmin.

Mun ikenet! Ei hampaita voi kohta harjata kun ikenet niin arat.
Ja toi väsymys on tuttuu: oon vuorotyössä ja nuo ilta-aamu vuorot on oikeesti tappomeininkii.....

Takaisin