Oireet

Mulla on päälimmäisenä kuvotus, paha olo. Oksentanut en ole, paitsi kerran viime viikolla, mut sekin johtui mahataudista jonka sain esikoiselta (enimmäkseen se tuli toisesta päästä..). Ei muuten ollu mitään herkkua olla vatsataudissa raskausällötyksen kera.. Lisäksi mulla on voimakasta turvotusta vatsassa, varsinkin iltaisin. Väsyttää, paleltaa, pissattaa, päätä särkee, herkistää ja suututtaa, nälkä iskee useasti.. Menkkakipuja all the time. Rinnat arat ja paisuneet (ei voi pitää liivejä, eikä jaksa lähtee ostamaan isompia :p). Mitähän vielä, no kauhea vetämätön olo kaiken kaikkiaan :D

Mulla ei edelleenkään ole tullut pahoinvointia, luojan kiitos! Sillon tällön saattaa kevyt etova olo tulla, mut ei mitenkään paha. Sen sijaan mulla on ihan hirrrrrvee nälkä melkein koko ajan! Aamuisin tartten kaks aamupalaa, pitkin päivää täytyy napostella jotain, ja yölläkin saattaa iskeä kamala nälkä. Siks mulla on välipalapatukka sängyn vieressä, että saan nälältä taas unen :D

Kauhee väsymys myös iskee iltaisin, ja monesti oon vaan nukahtanut sohvalle. Sen sijaan yöunista taas ei meinaa tulla mitään. Pyörin sängyssä kolmeen ja heräilen pitkin (aamu)yötä. Täytyy neuvolassa ens viikolla kysyä vähän neuvoja tohon nukkumiseen.

Tissit on mullakin kasvaneet. Mulla on muutenkin iso rintavarustus, ja nyt mulla on kauhee turvapuskuri tossa leuan alla. Miestä harmittaa, kun sen tekisi mieli pallutella niitä mutta kun ne on niin kipeät niin näpeillensä vaan saa :D

Neuvoja mult nukkumiseen: laskekaa makkarin lämpötilaa!

Itse en tähän nyt pysty, kun kävivät hakee ennen vkl:a termostaatit pois ja tää on järkyttävää! Yöunista ei taas tuu mitää! 1.12. Piti aloittaa mittaamiset ja vielä tänä päivänäkään eivät oo mitanneet, että saatais termostaatit takas... 'ttu mitä pelleilyä! :smiley-angry002

Meillä on osuvasti just makkarin patteri rikki, niin väkisinkin siellä on vähän alhaisempi lämpötila. Lisäks mulla on ollut nyt käytössä "kesäpeitto" eli pelkkä pussilakana. Vielä pari astetta matalampi lämpötila ei kyllä yhtään haittais..

Mulla on illalla makkarissa kylmä ja aamulla/aamuyöstä tulee kuuma.

Sama juttu Nausikaa! Illalla saa olla kahden peiton alla, mut aamulla herään ilman peittoa..

Ihan hirvee väsymys iskee välillä! Pelottaa jo ajaa autoa kun äsken lumpsui silmät niin kamalasti kun vikoja kilometrejä ajoin kotiin.. Liian rankkaa joululahjojen shoppailu selkeästi!

Toi autolla ajo on kyl itellä kielletty jos yhtään väsyttää. Alku viikoista se väsymys/pyörrytys oli iha hirveetö, että en hirveästi tykännyt ajaa poikaa päikkyyn.. Mut pakkopa se välillä oli...

Täällä koettiin pieni paniikki eilen iltasella. Huomasin, että paperiin jäi jotakin vuotoa, väriltään oranssinpunaista. Olin just jonkin aika ennen nähny unta, että multa irtosi istukka ja sit nyt tällä 9. viikolla on alkanu olokin tuntumaan ihan normaalilta, ei oo ollu kovin paljoa mitään raskausoloja. :sorry: No, ei sitä vuotoa ole enää onneksi näkynyt, mutta silti vähän turvaton olo. Viimeksi oli just tämmönen samanlainen pieni kertaluontoinen häivähdys paperilla, kun kehitys pysähtyi. Huomenna on neuvola. Täytyy ottaa puheeksi siellä, vaikka tuskin mitään voi tehdä. Viimeyönä sain kuitenkin nukuttua ja näin unta, et meidän pienellä oli kaikki hyvin, se rauhoitti. Tänä aamuna katoin kalenterista, että vissiin ois menkkojen aika ilman tätä raskautta. En oikeen osaa olla nyt oikeen millään mielellä. :confused: Toivottavasti kaikki ois hyvin edelleen!

Miuku voi ei, valita kunnolla neuvolassa. Mullahan sama, sain ylimääräisen ultran huomiselle.sit vk 10+0 just. Ainut et meidän kunnallisella ei sellaista ultra anturia vaan katsovat mahan päältä..Näkyykö se sitä kautta jo?! Jännittää!!!!!

Mulla ainakin esikoisesta näkyi vatsan päältä 12+ ja mulla on suht paljon vararavintoo tossa mahan seudulla. :D
Et ainakin jos on laiha, ni luulis näkyvän...

Voi ei Miuku! Jospa se olis jotain harmitonta :)

Toivotaan et Kisu kaikki on sielläkin kunnossa!

Mie luulin, että pahin väsymys alkaisi olla ohi, mutta vielä mitä! Viikko sairaslomalla ja tänään eka päivä taas töissä, on ollut kyllä aivan raato olo :dead: tunnin nukuin sohvallaki ja nyt kömmin kyllä sänkyyn...

Palasin maanantaina töihin ja olen koulun alkuun (15.1.) asti. Oli kaks iltaa ja aamu ja luoja olen rikki... Tuntuu ihan sikana raskaammalta ja ku nälkä yllättää kokoajan ni voisin työpäivät viettää vaan syömällä. tänäänki aamupala kotona tomaattileipä, pari tuntii siitä aamupala töissä puuroa ja kolme tomaattileipää ja sit taas pari tuntia ja riisiä ja lihakastiketta ja omnomnom koko päivä vaa.

Täällä vaivaa ummetus.. Tänään jo pussin pegorionia ottanut kahteen pakkaan. Pitäs vissiin vaa yrittää juoda enemmän..

Mulla nipistelee ja pistelee alavatsaa! :eek: Tiiän, et tää on normaalia mut kummittelee, jos ooski jotain ikävää.. ku sillee menkkamaisesti juilii. No, kohtu se vaan siellä kasvaa ja raivaa tilaa itselleen. Onks muilla minkä tuntusta alavatsalla?

Mulla tänään 9+5 ja tänään meikkamaisesti juilinut alavatsaa. Myös alaselkä on ollut jumissa! mä oon ainakin ollut ihan vauhko tässä raskaudessa.

Mulla on nyt ollut aika oireetonta. Ellei lasketa sitä, että en kärsi enää migreenistä! :woot: Takana lähes 10 vuotta lähes päivittäistä migreeniä, niin nyt on niin ihanaa. Mä jaksan ja pystyn taas vaikka mihin! Onneksi on joulu tulossa ja on kamalasti tekemistä, niin mun ei tartte pohtia, että onko liikaa vai liian vähän oireita. Se eka ultrakin on kuitenkin vasta joskus tammikuun puolessa välin, niin hulluksi tulisin muuten. Luotan kuitenkin siihen, että kaikki on hyvin :) Pientä väsymystä ollut, ehkä se lasketaan oireeksi.

Mulla on viikon verran juiminut mahaa. Eritoten kumartelut ym.. Oon miettiny jos se kohtu vaa kasvaa tai sit suolisto oireilee... En tiiä. Pelottaaha nuo. Vaik esikoisesta oli myös noita....

Takaisin