Oireet

Mulla meni maha kuralle pari kertaa viikonlopun aikana ja heti säikähin, et oon syöny jotain pilaantunutta (tuli just jugurtin syönnin jälkeen). Onneks eilen lueskelin vanhoja keskusteluja ton mun edellisen raskauden ajalta ja sillonkin ennen pahoinvointia tuli ripuli, eli kuuluu mulla raskausoireisiin. Muuten oireet on aika vähäiset, rinnat vaihtelevasti kipeet ja pientä turvotusta ehkä havaittavissa.

rv 6+0
 
6+3 ja tänäaamuna oksensin ekan kerran. Huono olo ollut muutaman päivän, illat olleet pahempia. Toivottavasti tätä oksetusoloa ei kovin kauan kestä..
 
6+6, pahoinvointi alkaa vaan voimistua. Pari kertaa on ollut oksennus tosi lähellä. Paljon väsyttää myös. Valitettavasti naaman kukinnot on aika runsaat. [emoji19] on turvonnut olo, ja välillä hankala uskoa että raskaus on vielä niin alussa! Mitä kaikkea tässä vielä joutuukaan kestämään... :D
 
Mulla oireet vaihtelee voimakkaasti!! :wideyed: Plussan jälkeen alkoi rintojen aristus, mut nyt muutaman viimepäivän aikana on alkanu hellittää. Pahaa oloa on ajoittain, iltaan painottuen ja jos on vähän nälkä. Km taustan takia panikoin tätä oireiden katoilua, vaik tietenkin se on tavallista et ne vaihtelee.. :rolleyes: Palelu vaan jatkuu!

Onko muilla miten oireet vaihdelleet, vai pysyneet yhtä voimakkaina?

Miuku88, 5+4
 
Miuku, on ollu vaihtelua oireissa. Nyt pahaa oloa alkaa olla päivittäin, mutta viime viikollakin taisi olla vielä joku päivä, ettei ollu oikein mitään oireita. Nyt viikkoja 7+3.
 
Balina: mullakin alkoi närästys eilen! Ihmettelin ensin että miten ihmeessä voi olla tässä vaiheessa, mutta keltarauhaisesta kuulemma johtuu :) tsemppiä kaikille oireiluihin :D
 
Miuku88 mulla oireet ainaki vaihtelee ja välil ihan unohdan et edes oon raskaana ku ei oo mahaa täs vaihees tietenkään ja oireet häviää. Nälkä yllättää useemmin, iltasin närästää ja aina maha kovalla (pitää ostaa pegorion). joskus oireita paljon ja toisinaan ei mitään. keskenmenotaista mullakin ja välil ihan epätoivossa et onko tuola varmasti kaikki hyvin..
 
Hyvä kuulla, et teillä muillakin on näin. :joyful: Mulla on kans tota närästystä!! Molemmissa raskauksissa se alkoi heti kiinnittymisen jälkeen sittemmin vähentyen. Ihmettelin ekassa (km) raskaudessa kesällä, että mitä tää närästys on, kun ei mulla koskaan aikaisemmin ollut sellaista ennen. :grin
 
Miuku 88: mullakin oireet vaihtelee Rv5 oli tissit kipeet, mutta nyt Rv:7 ei enää oikeestaan yhtään. Ja muutenkin tää raskaus on ollut tosi oireeton:) Nyt on ruvennut tulee vähän huonoa oloa.
 
Mullakin vaihtelee oireet vähän päivästä ja ajasta riippuen. Tänään oli muuten etovaa oloa, mutta kun iltapäivällä vedin lautasellisen spagettia, helpotti kummasti :D Silti jotkut hajut puskee tosi voimakkaina nenään, vaikka muuten meinaa jo unohtaa raskauden.
 
Moikka! Täällä kans väsymys ollut aivan tajutonta! Voisin vaan nukkua.. ja paha olo heti kun herää ja kestää koko päivän! Maha turvonnut eikä hellitä yhtään.. välillä sellaista vihlontaa/ paineen tunnetta niinkuin ois menkat alkamassa, raskausviikot 6+3. Myös närästää ja kolmatta päivää hikka :D Jos näin alussa jo tälläista niin mitähän tästä vielä tulee :D ja arvasin raskausen siitä että nännit todella arat! Rinnoissa ei muutosta mutta nännit aivan kosketusarat :) Oksentanut en ole kertaakaan vaikka pahoinvointi aika hallitsevaa..
 
Jatkuvaa etovaa oloa, kutisevat nännit, "menkkajomotukset" ja hajusteherkkyys [emoji40] oireita tuntuu olevan ihan hirveästi vaikka viikkoja pitäisi olla vasta 4+4. Etova olo ja menkkajomotukset alkoivat jo pari pvä ennen plussa testiä.
Esikoisesta ei ollut mitään oireita ennen rv7 niin ihan alkaa tässä miettimään voiko raskaus olla sittenkin pidemmällä mitä luulen [emoji33]
 
Täällä just tänään miehen kanssa naurettiin, että mitä tästä mahtaa tulla kun oireet on jo näin kovat ja viikkoja vasta 4+5 :D Naureskeli vielä enemmän, kun selitin etten voinu kattoa facessa yhtä siili-juttua kun olisi alkanut itkettää ja aloin itkeä sitä kertoessani :D :D
 
Mulla ei edelleenkään mainittavia oireita paitsi maidon vähentyminen. :sad001 Mikä harmittaa ihan vietävästä, koska tavoitteena on imettää väh 1v asti... (tyttö nyt 9,5kk)
Tähän mennessä ei oo korvikkeita tarvittu.
Täytyy varmaan ekalla äitiysneuvolakäynnillä sit pyytää punnitsemaan tuo tyttö, ku en tiiä millä se elää, jos maitookaan ei tuu kunnolla. Ku kiinteätkään ei oikein maistu. :/ :sad001
 
Balacenia kyllä se tyttä rupee nälkäänsä syömään! Ei kannata sortua siihen että sitten on miljoonaa vaihtoehtoa ja tyttö valitsee vain mieleisensä "kunhan nyt jotain syö" :)
 
niin ja kaikki valmisteluihin osallistuttaminen ja tekemällä ruokahetkestä kivaa niin auttaa myös uuden vastaanottamisessa!
 
Voi järkky, eilen nukkumaan mennessä kun kallistuin sänkyyn koin niin järkyn kivun että taas kauhea paniikki, olisiko ollut tuota repäisykipua, hetki meni että sai hyvän asennon.
No yö meni koiranunta nukkuen, vessassa ravaten ja taas painajaisia että alkaa kauhea vuoto.
Tänä aamuna on pöntön kanssa tehty taas tuttavuutta oksentelun merkeissä...
Huoh!!

Joo ja ajatukset harhailee, ei saa mitään järkevää aikaisiksi.
 
Mulla ei vielä muuta kuin saamerinmoinen väsymys! Rv6 menossa. Ensi viikolla ultra. Viimeksi kaksosista huonot olot alkoi jo Rv5 eli 4+2 joten nyt on onneksi todennäköisesti vain yksi kyydissä. Kaipaan kyllä oloja niin, että veisi huolet pois. Tissit oli rv4 arat, ei oo juuri enää. Miten noi tissit kasvaa alussa? Esikoisesta en muista ja kaksosista turpos heti. Elikkä väsymystä vain tänne.
 
niin ja kaikki valmisteluihin osallistuttaminen ja tekemällä ruokahetkestä kivaa niin auttaa myös uuden vastaanottamisessa!
Valmisteluihin ei oikein vielä voi osallistua ku on niin pieni (9,5kk).
Meidän tyttö sormiruokailee ja ruokailut on meillä mukavia hetkiä. :) ja ruokaa on pöydässä se mitä on, muuta ei tuu. (paitsi joskus saa "jälkkäriks" maissinaksun.)
 
Takaisin
Top