Rannekanavaoireyhtymä ainakin alkaa noilla yöllisillä epämiellyttävillä puutumisoireilla. Itse kärsinyt siitä viime raskaudessa, mutta nyt toistaiseksi ei oireita ole. Luulen että vaikuttaa päätetyöskentely osaltaan vahvasti tuohon myös. Eli nyt kun olen kotona, ei ranne rasity samalla lailla kun töissä. Jos kipu alkaa olla kovaa, voi es rannetuki yöllä (ehkä päivälläkin??)auttaa-myös käsijumppaa kannattaa harjoittaa vähän väliä töissäkin. keskimmäiset sormet saattaa loppuraskautta kohti puutua kokopäiväisesti jos menee oikein pahaksi (itsellä meni siihen, es juttujen kantaminen oli tosi hankalaa). Yleensä vaiva helpottaa synnytyksen ja turvotuksen laskemisen myötä. Joillakin kaiketi jää päälle ja joudutaan ihan leikkuriin.Mä oon nyt monena yönä herännyt siihen että oikea käsi on ihan puutunut ja en pysty tietenkään nukahtamaan uudelleen ennenkuin saa veren taas kiertämäänen tajuu miks toi puoli puutuu, ku nukun kuitenkin suurimmaks osaks vasemmalla kyljellä, ja sen puolen raajat on ollu iha alusta asti kestokipeät...
en tajuu miks toi puoli puutuu, ku nukun kuitenkin suurimmaks osaks vasemmalla kyljellä, ja sen puolen raajat on ollu iha alusta asti kestokipeät...
!
täytyypä ottaa neuvolassa puheeksi!