Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon nyt monena yönä herännyt siihen että oikea käsi on ihan puutunut ja en pysty tietenkään nukahtamaan uudelleen ennenkuin saa veren taas kiertämään :shifty: en tajuu miks toi puoli puutuu, ku nukun kuitenkin suurimmaks osaks vasemmalla kyljellä, ja sen puolen raajat on ollu iha alusta asti kestokipeät...
Rannekanavaoireyhtymä ainakin alkaa noilla yöllisillä epämiellyttävillä puutumisoireilla. Itse kärsinyt siitä viime raskaudessa, mutta nyt toistaiseksi ei oireita ole. Luulen että vaikuttaa päätetyöskentely osaltaan vahvasti tuohon myös. Eli nyt kun olen kotona, ei ranne rasity samalla lailla kun töissä. Jos kipu alkaa olla kovaa, voi es rannetuki yöllä (ehkä päivälläkin??)auttaa-myös käsijumppaa kannattaa harjoittaa vähän väliä töissäkin. keskimmäiset sormet saattaa loppuraskautta kohti puutua kokopäiväisesti jos menee oikein pahaksi (itsellä meni siihen, es juttujen kantaminen oli tosi hankalaa). Yleensä vaiva helpottaa synnytyksen ja turvotuksen laskemisen myötä. Joillakin kaiketi jää päälle ja joudutaan ihan leikkuriin.

En ees oo osannu yhdistää että käsien tunnottomuus vois raskauteen liittyä :O mutta nyt kun tarkemmin aattelee niin puutuminen on samoihin aikoihin alkanut kuin masuasukki on saanu alkunsa... mulla siis aina maatessa tai istuessa kädet sylissä lähtee tunto.

Raskauteen liittyy niin monta asiaa:p, kaikenmoisia uusia ulottuvuuksia tulee kehosta esiin..tuntuu että raskaus tuo esille ne oman kehon heikot kohdat! Onneksi ne usein on kuitenkin ohimeneviä vaivoja.. Yhtälaillahan raskaus toki korostaa niitä omia vahvuuksia, oli ne sitten henkisellä tai fyysisellä puolella:happy:!

lambi, kiitos infosta! en oo tullu tommosta edes ajatelleeks... :wideyed: täytyypä ottaa neuvolassa puheeksi!

Wadalma mulla oli tuota puutumista esikoisen aikana enkä todellakaa toivo että se tulis taas. Oli ihan kamalaa.

Ja nuo wadalman repäisevät kivut kylkeä vaihtaessa kuulostaa ihan liitoskivuilta. Liittyy häpyluuliitoksen löystymiseen synnystystä varten, kivut voi tuntua nivusissa, alavatsalla, alaselässä ja reisissäkin vissiin. Yleensä on sellasta viiltävää kipua ja tulee jostakin äkkinäisestä liikkeestä, tosin joillain on niin voimakkaita että jatkuu koko ajan voi aiheuttaa vaikeuksia ihan jo kävelyssä.

Candys mulla tuli juuri eilen myös tuollaista kuvottavaa oloa ja vähän ehkä pyörryttävääkin. Jännä, kun ei aiemmin ole tullut ja en yöllä ole huomannut.

Juuri tajusin, että päänsärky on hiipinyt takaisin...tosin en tiedä johtuuko raskaudesta vai työpaikan heikosta ilmasta vai sekä että...!

Mulla kans baabuska päänsäryt lisääntyny. Vaikuttaa varmaan flunssa, työt ja jumit sekä raskaus..

Ootteko käyttäneet strepsilsejä? Apteekista sano että voi käyttää mut pakkauksessa sisällä et ei oo tutkittu.

^ Mulla ei tullu mieleenkään ettei vois - tällä viikolla kun on ääni ollu painoksissa ja yskäntynkää vähän, niin on ollut pakko ottaa muutama helpottamaan arkea.

Mulle ei suositellut kuin Bafucinia, Strepsilsiä ei valmistajan mukaan riittävästi tutkittu mutta todennäköisestihän siitä ei haittaa ole...

Repäisykivut on itsellekin tuttuja just kylkeä kääntäessä. Mutta seki menee hetken kuluttua ohi. Myös se puutuminen on tuttua, mutta ei ole mitään erityistä puolta mikä enemmän puuttuisi. Luulen vain että veri kiertää huonommin vain ja siksi puuttuu. Voithan sie kysyä neuvolasta mitä se voisi olla jos hoitaja osaisi sanoa tarkemmin.

Tää ruokahaluttomuus ärsyttää. En vaan jaksa syödä vaikka on nälkä, mikää ruoka ei maistu. En jaksa tehdä ruokaa ja syön vaan jos joku muu tekee.
Ja tää flunssa, alkaa loppuhiljaa mennä hermot ku se ei helpota ollenkaa ja migreeni alkanu tulla päivittäin.

Mulle sano ettei bafucunia kun siinä on puuduttavaa ainetta, no tiiä näistä eipä ollu kyllä käyttöäkään kun iski sitten taas vaihteeksi jonkun mahapöpön ja eilinen ja yö mennyt oksentaessa. Ja just taas sopivasti näin et ultrassa oli kaikki hyvin ja nyt sit taas huoli että no mitenkähän se pikkunen nyt pärjää, onneks se eilen potki että vähän rauhotti mieltä mut aamun ollu hiljasta.

niemja, mäkin oon taistellut ruokahaluttomuuden kanssa koko raskauden.. Mikään ei oikein maistu ja jos jotain saa syötyä niin annoskoot pieniä. Mies onneks ihana, laittaa meillä melkeimpä aina ruoan ja aina yrittää loihtia jotain mitä mun vähänkin tekis mieli. Painonnousu on ollut vähän huolena mutta onneks nyt näyttää lähteneen nousuun, nyt taitaa olla reilu 2kg plussaa ja sitä nyt sitten juhlin. :D tänään 21+0

Mä oon nyt viikon heränny joka yö siihenku kädet on ollu puutuneet. Inhottava vaiva, tänää käyn äitiltä hakee tuet lainaan että josko ne auttais taas. On ollu ennen raskautta jo ongelmia molemmissa, ja silloin autto tosiaan yölliset tuet. Mulla saattaa alkaa oikeesta ranteesta kipu joka vetää koko käden jumiin niskaan myöten ja sitte särkeeki päätä taas ennenku saa koko pakan auki :S pitäs vaan jaksaa tehä fyssarin jumppia myös sillonkun ei oo oireita :D

Täällä kans ruoka ei oo maittanu koko raskauden aikana, varsinkaan omatekemä. Jos joku muu on tehny nii sit oon saanu syötyä :D jännä.

Näin raskaana olevana apteekin työntekijänä uskallan kyllä suositella sekä bafucinia että Strepsilsiä. Bafucin ehkä on pikkusen tehokkaampi viemään kipua pois kun siinä on sekä puuduttavaa että desinfioivaa ainetta, kun taas Strepsilssissä vain desinfioivaa ainetta. Tehtaat ottaa joskus jopa liiankin varovaisen kannan käyttöön raskauden ja imetyksen aikana, kun eivät asiasta erikseen ole tutkimuksia tehneet. Toki kannattaa aina varovainen olla lääkkeiden kanssa, mutta nämä molemmat ovat kuitenkin vain paikallisesti vaikuttavia aineita, jotka erittäin vähäisessä määrin/lähes lainkaan päätyy verenkiertoon.

Aivan JÄRKYTTÄVÄ suonenveto yöllä pohkeessa, kun ojensin jalkoja. Siis niin karmea et en hetkeen tiennyt miten päin olisin ollut ja millä laukaista se. Vieläkin särkee sitä kohtaa, kun jännittää pohjetta. Pitää muistaa yöllä olla ojentamatta nilkkoja :)

Nuo suonenvedot on varmasti inhottava vaiva! Itelläni ei viel ainakaa oo ollu kopkop..:)
Mut eilen illalla kävi tuntumaa vatsan oikealla yläpuolella jomotusta, ja tänään jatkuuu.. eilen tuli koko päivä seistyä ja aika vähä tuli levättyy niin arvelin sen siitä johtuvan. Mut tänään siis taas jatkuu, aina liikkeellä ollessa.. levossa ei onneks tunnu.

Päänsärky on kyllä syvältä. Ja pari viikkoa jokapäiväinen vaiva. Välillä niin ärsyttävän kovana, että lääkäri käski ottaa panacodia.

Minä pikkasen kateellisena luen teidän ruokahaluttomuuksista. Itsellä päinvastoin. Ja valitettavasti se näkyy vaa'assa :yuck:

Supistelua on ollut rasituksessa jonkun verran, äitipolin lääkäri oli vähän "epäileväinen", sanoin kyllä, että kyllä tässä jo kuudetta odottaessa erottaa harjotussupparit muista.. Käski tulla polille sitten, jos alan vuotaa verta tai tulee synnytyssupistuksia. Muuten työterveyteen, huokaus.
Juuri ennenkun lähdin, niin tuli napakka, pitkä supistus ja lääkäri jotenkin hämmentyi ja kysyi haluanko jäädä lepäämään ja ottaa särkylääkettä. Sen verran ärsytti aiempi kanta, että tokaisin vain, jotta ei tarvi, nämähän on näitä normaaleja mitä mulla tulee ja toivotin ystävällisesti näkemiin :angel4

Takaisin