Oireet

Keskustelun 'Laskettu aika helmikuussa 2017' aloitti Olivia82, 1 kesä 2016.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Olivia82 Puuhakas puhuja Helmimammat 2017

Itseä kiinnostaa aina raskausoireilut niin avataan tälle aiheelle oma ketju.

Oliko oireita ennen plussaa? Arvasitko/tiesitkö että odotat?

Onko tullut uusia oireita plussan jälkeen?

Itse en ehtinyt oireiden perusteella mitään aavistaa kun hätäisenä testasin eka haamun jo kp26/28. Tiesin siis kun tuntemuksia tuli, että mistä on kyse.

Ennen tuota haamua oli vain jano! Yleensä en jaksa juoda vettä kovin ahkerasti mutta se janotus pisti kyllä juomaan. Haamupäivänä tuli iltapäivällä aika kovakin vatsakipu jota kesti tunnin.

Kp28/28 eli eilen alkoi väsymys. Nukahdin anoppilassa sohvalle. Tänään nukahdin töiden jälkeen kuin napista painamalla. Rinnat on kipeytyneet kunnolla vasta tänään, tosi lievä aristus niihin tuli jo viime viikolla. Yks oire on ollut myös pms-oireiden puuttuminen sekä itkeskely.
    • Tykkään Tykkään x 1
  2. Hulina Puuhakas puhuja Helmimammat 2017

Mulle tuli viikko-puolitoista sitten hajuherkkyyttä sekä huimausta, jos pää liikkuu nopeasti. Ihmettelin sitä huimausta, sillä mulla harvoin sellaista tulee. Pistin helteiden piikkiin. Päivää ennen testin tekemistä ja huimauksen voimistuessa alkoi raksuttaa ja googlasin, voisko huimaus olla alkuraskauden oire. Menkkakivuista juuri en kärsi ja ihmettelin myös vihlaisuja sun muita alavatsaoireita.
  3. _sissi Puuhakas puhuja

Mulla oli testipäivänä kielessä pari kipeää rakkulaa :eek: nyt ovat jo hävinneet.
    Ja tää älytön väsymys taitaa olla vähän jokaisella :D
  4. Kengurumamma Silmät suurina ihmettelijä

Mulla taas ainoona "oireena", oli oviksen jälkeen muutamana päivänä huonovointisuus :depressed:
    Muita oireita en ole rekisteröinnyt...
    Tänään plussan jälkeen alavatsaa on hieman nippailut, mutta siinäpä se.

Esikoisen odotus oli hyvinkin vähä oireinen, toivottavasti tämä menisi samoissa merkeissä:p
  5. Nyytikki2 Näppärä viestien naputtelija

Täällä vain väsymys, palelu (ei tosin nyt helteellä) ja paine kohdun seutuvilla. Hyvin vähäoireisia on aiemmatkin raskaudet olleet joten näillä mennään toivottavasti ihan lopouun asti...otan mielihyvin kyllä mukaan myös raskauden edetessä iskiaksen, liitoskivut yms. mitä mulla oli esikoisen raskaudessa, jos niiden avulla saan helmikuussa pienen nyytin syliini...
  6. Overa86 Kommentoinnin ninja Heinämammat 2014 Helmimammat 2017

Mulla on ollut myös alavatsan nipistelyä, jota olen rekisteröinyt vasta eilen ja tänään (plussauksen jälkeen?). Viime viikolla oli maha sekaisin, luulin että oli ihan tautia mutta saattoi olla raskaudestakin johtuvaa siis? Muuten ei juuri oireita, rinnat ei oo olleet erityisen kipeet tai turvoksissa, niin kuin edellisessä raskaudessa. Vähäoireinen on täälläkin ollut aiempi raskaus, kävisi mulle kyllä tämänkin kohdalla :).
  7. Heihel Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

Ensimmäinen oli mullakin aika vähäoireinen, lähinnä vain tissikipua ja väsymystä.
    Nyt tällä kertaa mulla oli tunne tärpistä jo oviksesta lähtien. Pari päivää ennen plussatestiä alkoi etova olo ja väsymys (joka tosin saattoi johtua myös huonosta nukkumisesta..). Nenä on ollut myös sieltä lähtien aamuisin tukossa. Lisäksi ollut vatsan nipistelyä ja paineen tunnetta alavatsalla.
    Etova olo ja nipistelyt ovat nyt vähentyneet, tissit on alkaneet vähän aristella ja nälkä tuntuisi tulevan helposti.
  8. Overa86 Kommentoinnin ninja Heinämammat 2014 Helmimammat 2017

^joo täällä tulee myös nälkä helposti ja sit kun on nälkä niin todella kanssa on :nailbiting:. Unettomuutta on ollut, johtuen ehkä osittain 3-vuorotyöstä ja kiireisistä päivistä.. ja sen ohella tietenkin väsyttää :)
  9. Heihel Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

Huh, tein esikoisen raskausaikana kolmivuorotyötä ja jossain vaiheessa valvominen kävi kyllä todella raskaaksi! Tsemppiä jaksamiseen!
  10. Overa86 Kommentoinnin ninja Heinämammat 2014 Helmimammat 2017

joo saa nähdä missä vaiheessa alkaa yövuorot tekemään tiukkaa :confused: tai no, tuntu nytkin aika tiukalta kun oli neljä yötä putkeen.. se oli kyllä vähän liikaa näillä aivoilla :wacky:.

Esikoisen aikaan olin alkuraskauden päivätyössä, mutta loppuraskaudesta tuli vuorotyö mukaan kuvioihin kun meillä yt:n seurauksena muuttui vähän työtehtävät (sillon oli kuitenkin satunnaisesti vaan öitä, nyt on kyllä joka viikko). Onneks ei ole nyt fyysisesti niin raskasta työtä niin jaksaa varmaan muuten paremmin olla töissä :)
  11. Olivia82 Puuhakas puhuja Helmimammat 2017

Eilen oli esikon koulun kevätjuhla ja siellä huomasi miten herkistynyt mun hajuaisti on. Ihan kuin jokainen ihminen siellä olisi haissut joltain.. Juhla kesti yli tunnin ja meidän piti lähteä hapelle lopussa, huono olo ja heikotus iski mulla kun seisottiin ja siellä oli kauhean kuuma.

Nälkä mua vaivaa myös ja illalla uni tulee kun saa pään tyynyyn. Yöllä saa sitten herätä pissalle ja juomaan, niinkuin nytkin. Nämä klassiset oireet oli myös esikon alkuraskaudessa. Etominen alkoi silloin joskus rv 6-8 tienoilla, saas nähdä miten nyt käy.

Rinnat on turpeammat ja aremmat päivä päivältä. Kohta joutuu ostaan isompia liivejä. Kyllä nämä lisääntyvät oireet tekee raskauden todellisemman tuntuiseksi. Saattais muuten välillä unohtua että on raskaana :D
  12. Kyfi5561630 Silmät suurina ihmettelijä

Mä plussasin rv 3+4. Ihmettelin tissit oli arat, valkovuotoa oli oviksesta asti ja etova olo. Ajattelin että kuvittelen oireet. Toista lasta yritettiin n.vuoden verran ja tämä kolmas tuli ekasta kierrosta. Saas nähdä miten yövuoroja jaksaa tehdä, viimeksi lopetin yöt rv 18.
  13. Overa86 Kommentoinnin ninja Heinämammat 2014 Helmimammat 2017

^noniin täällä on muitakin yökyöpeleitä :p kerro sitten miten oot jaksanut töissä olla :)

Olivia82: mä oon kanssa nyt huomannut että rinnat on alkanut vähän aristaan, lisäks mulla on tullu jotain patteja/kyhmyjä mitä ei oo aiemmin ollu. Ne varmaan lienee raskaudesta johtuvaa? Edellisessä raskaudessa mulla oli heti alussa rinnat niin turvonneet etten huomannut tällaisia, mutta nyt on siihen verrattuna aika erilaiset... Mutta toivon mukaan kuuluu normaaleihin raskausoireisiin :nailbiting::)

ja on kyllä nyt ihan kiva että on edes jotain oireita, niin ei tosiaan pääse ihan unohtumaan että on raskaana...:grin ollut alku niin oireeton niin onneksi nyt pikkuhiljaa edes jotain tuntuu (ei kyllä mitään isompaa kaipaile tietenkään :wtf:)
  14. Heihel Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

Mulla esikoisen kohdalla en saanut helpotusta öihin vaan loppuun asti olisi pitänyt valvoa öitä :wacky: mulla se valvominen alkoi jossain vaiheessa aiheuttaa voimakasta pahoinvointia ja hereillä pysyminen oli ihan ylivoimaista, sain sydämentykytyksiä ja vatsa oli koko seuraavan päivänä kovana. Jouduin sitten saikuttamaan loput yövuorot kun en muuten niiltä voinut välttyä.. tiedä sitten mikä järki siinäkään on kun ihan hyvin olisin pystynyt päivä- ja iltavuoroa tekemään, nyt joutuivat sitten ottamaan sijaisen tilalle o_O

Toi herkistynyt hajuaisti on hauska. Edellisessä raskaudessa pystyin useampaan otteeseen kertomaan mitä mies on syönyt. Voileipä ja leikkeleet esimerkiksi haisivat todella voimakkaasti :grin
  15. Heihel Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

Voi hitto. Naama on heittäytynyt kukkimaan ihan huolella. Juuri sopivasti lakkiasviikonlopulle. :bag:
    Ekasta en muista tällaista, päinvastoin iho oli koko raskauden superhyvässä kunnossa.
  16. Saijakristiina Oman äänensä löytänyt

Mulla oli jo vahva raskaana ollaan tunne ennen plussaa, nukkuminen mahallaan tuntui inhottavalta. Testin uskalsin tehdä vasta samana päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja positiivinenhan se oli :Heartred Rinnat on olleet arat jo pari viikkoa ja pientä kuvotusta on aamukahvi aiheuttanut. Vatsassa ajoittain koviakin vihlaisuja, jotka säikäyttää aika herkästi. En muista että aijemmissa olisi ollut näin kovia vatsakramppeja! Nyt vain toivon että ne eivät enteile mistään pahasta. Kauhulla odotan alkaako samanmoinen pahoinvointi kun edellisissä, niin ettei sängystä kykene nousemaan. Muoks! Närästys on ollut viimeiset kaksiyötä vaivaamassa, aijemmin närästystä on ollut vain loppuraskaudessa
  17. Kyfi5561630 Silmät suurina ihmettelijä

Mulla tosiaan riitti esikoisen kohdalla,kun sanoin etten pysy yöllä hereillä. Toisen kohdalla olin kotona. Nyt teen 80% työviikkoa. Fyysinen työ mulla on, esikoisen kanssa olin n
    Rv23 duunissa + silloin oli väkivaltaisia asukkaita. Aamulla tekee mieli kahvia,siintä tulee lopulta huono olo. Ilman pahoinvointia olen selvinny kahdesta ekasta. Ruokaa ei tee kyllä mieli nyt. mullakin on kun käännän esim. Kylkeä niin nappasee jommalta kummalta puolelta läheltä nivusta. Näitä ollu aikaisemmissa raskauksissa.
  18. Katruska33 Hyväntuulinen höpöttäjä

Mulla samoja oireita kuin Saijakristiinalla.. Aloin epäillä raskautta kun rinnat tuli aroiksi ja närästys alkoi vaivata. Kahvi ei enää maistunut. Sitä teki kyllä mieli, mutta kun oli juonut puoli kuppia niin ei enää maistunut. Etomistakin on ollut. Toivon ettei sen pahempaa huonoa oloa tulisi.
  19. Makarelli Hyväntuulinen höpöttäjä Tammikuunmammat 2015

Tein tänään 3+4 positiivisen testin. Aivan haalea viiva näkyvissä, mutta tiesin alkuviikosta jo olevani raskaana. Kaikki klassiset oireet (paitsi rintojen arkuus). Pahoinvointia ollu jo muutaman päivän, tänään kauhea. Samaten väsymys. Ensimmäisen kanssa pääsin suht helpolla, mutta nyt tuntuu alusta asti antavan oikein kunnon oireet. Toivon, että helpottavat ajan kanssa..
    • Tykkään Tykkään x 1
  20. rbck Näppärä viestien naputtelija Helmimammat 2017

Tänään 4+5 ja cb:n digi antoi raskaana 1-2 :Heartred

Selkeimmät oireet (mitkä ei oo ns menkkakipuja) on ennen plussaa ollu hajuaistin megaherkistyminen ja plussapäivästä lähtien semmonen närästys et meinaa aamulla vielä olla iltapala suussa. Paha olo ei kyllä oo vielä ollut.
    • Tykkään Tykkään x 1