Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Olivia82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Napa ja napakoru vielä sievästi paikoillaan. Esikoisesta tuli linea negra, mutta tästä kuopuksesta ei toistaiseksi ole sitäkään havaittavissa. Jalat ovat isommat kun ennen, mutta vielä ei hirveästi turvota - tukisukat on kyllä ahkerassa käytössä :rolleyes: Kädetkin toimivat, eikä vielä ole merkkejä alkavasta rannekanavaoireyhtymästä.. onneksi! Parina iltana on ruvennut tuntumaan tukalalta ja "isolta". Pistin ensin ruuan piikkiin, mutta totesin eilen, että taitaa sittenkin olla vaan mahan kasvusta johtuvaa, kun kohtu kapuaa korkeammalle. Nyt kun taivuttaa ylävartaloa, niin rupeaa jo ottamaan vähän vastaan tuossa kylkiluitten alalaidassa :woot: Eilen tuntui pari napakkaa potkuakin ihan tuossa kylkiluitten alla.. Kohta saattavat luut saada jo osumaa :p

mulla nuo mahakivut alkanut helpottaa kun olen sairaslomalla :/ mutta venytellyt lonkankukistajia ja siitä syystä pääsen lenkkielmää jo kunnolla mut juoksemaa en enää rupea. Lenkkeilyä tule joka päivä about se 5-7km ja saunassa kävin ekaa kertaa nii oli harkka suppari ja ei kipee mutta keski kyllä hetkene enne ku meni pois... ehkä meen sitte vasta lähemmin vkolla 30 saunaa ettei vaa mitää taphadu :)

Voihan närästys!! Tuntuu, että kaikki närästää.
Eilen ei Renniet edes jeesannu.

Onko hyviä vinkkejä? En jaksanut koko ketjua uudelleen lukea, jos tuolla jossain olisi jo ollutkin.. :shy:

^helemi salaiselle puolelle kommentoinkin jo että suosittelen koittamaan gavisconia :) mulla ei enää renniet oikein tehoa mutta gaviscon on auttanut hyvin kun ottaa ruuan päälle (tekee vaahdon siihen päälle, eli heti ei kannata sen ottamisen jälkeen mitään syödä).

Täälläkin vatsaa näyttää kivistävän ja kovettuu herkemmin, jos paljon liikkeellä. Olen yrittänyt sitten vain rauhoittua enemmän, vaikka pitäisi olla vaaratonta kai vielä.

Rv 25

Tiiätteks mikä ois sopiva ripulilääke mikä sopii raskaana olevalle? Ihan varalta vaa. Oon täs ulkomaanreissulla ni jos joku pöpö tulee.. yritän kyl kaikkeni et mitään huonoo ei söis :) olin vähä hölmö enkä tajunnut reissuun lähtiessä kysyä lääkäriltä.

Mulla supistukset ei oo tehny onneks mitää. Mulla vaan on herkästi supisteleva kohtu. Mutta onneks ei tosiaan mitää ollu tapahtunu!
Ja virusperänen flunssa, lepoa vaan. Alamahaa jomottelee mutta muuten ei onneks oo ku pari supistusta tullu. Ja ne ei oo kipeitä, napakoita vaan.

Mulla oli tuon flunssan aikana yhtenä päivänä koko ajan supistuksia,meinasin jo huolestua ja soittaa lekurille.
Onhan noita muutenkin,osa tuntuu enemmän kuin toiset.
Alkaa olla tosi iso olo kyllä jo.Viikolla 21 oli kohdunpohjankorkeus 23cm,saas nähdä keskiviikkona missä nyt mennään.Täälläkin tuntunut jo potkut aikast ylhäällä :wideyed:.
Ristiselkä rutisee ja paukkuu aamusin ja töistä jun pääsee niin särkee koko loppupäivän :sad001

Raskaana oleville sopii ripuliin oikeastaan vaan precosa (=lääkeprobiootti, vähän tehokkaampi kuin perus maitohappobakteerit) ja jos oikeen paha tilanne niin nesteytykseen/suolatasapainoon esim. osmosal, floridral. Varsinaiset suoliston hidastajat esim. imodium ei sovi raskauden aikana.

Meillä ei käytetä lääkkeitä oikeastaan kun pakkotilanteessa.Suoliston bakteerikannan palauttamiseen kannattaa käyttää puhdas+ caps saccharomyces boulardii (luonnon oma hiiva/maitohappobakteeri,joka tehokkaampi kuin mitkään muut probiootit).Lievempään suoliston ylläpitoon bioteekin probiootti+.

Okei Kiitos! En itekkään käytä muuta ku hätätilanteessa.. käsidesiä hölvään ja yritän parhaani pysyy terveenä :)

Itsellä ei viivoja näy vielä vatsalla. Napa on pullahtamaisillaan.
Itselläkin on tullut kummallisia kipuja kävellessä. Yks kerta oli koko alavatsa tosi kipeä ettei meinannut pystyä pientäkään matkaa kävelemään. Tuskaa oli päästä kotia vaikka hyppi vain bussien väliä..

Usein meinaa olla toispuoleista alavatsakipua havaittavissa. Selkäkivut on tulleet treeneissä vastaan, että pitää ottaa rauhallisesti. Jalkojen pohjekrampit ovat tuttuja ja tosi kivuliaita. Monesti jää pohkeeseen kipua pariksi päivää krampin jäljiltä. Olen miettinyt ,että vois kokeilla magnesiumvoidetta, kun ei nuo tuplamäärät magnesiumpillereinä oikein meinaa auttaa. Vettä kai pitäisi juoda enemmän.

Harjoitussupparit on jokailtaista. Eikä välttämättä mene muutamassa minuutissa ohikaan :/ yleensä käveleminen auttaa ja laukaisee supistukset.

Huh, ihan hirvee labrareissu oli eilen kun kävin sokerirasituksessa. Eka sokerirasitus pari kuukautta sitten meni oikein hyvin, litku oli ihan siedettävän makuista eikä tullut huono olo. Nyt about 45min ekan verikokeen jälkeen alkoi tulla vähän heikko olo ja melko pian tajusin että tuli ihan samanlainen sumea olo kuin reilu vuosi sitten kun pyörryin lintsillä laitejonossa (ainut kerta ku oon aikaisemmin pyörtyny), en uskaltanut/edes ehtinyt liikkumaan minnekkään, kunnes jo tajusin heränneeni vähän kuin unesta, vaatteet ja penkit ihan sokeriliemessä eli ei mitään muistikuvaa edes koko tapauksesta. Kunnolla tajusin vasta kun hoitaja saatteli mut huoneeseen makaamaan, sokerirasitus onneksi pystyttiin silti tekee loppuun mut heikko olo oli kyllä koko loppuajan ja oikeastaan koko loppupäivänkin. Jouduin vielä töihinkin menee heti labran jälkeen, kun töissä minimimiehitys tällä viikolla, muuten oisin kyllä saikulle jäänyt. Vähän pelottava kokemus vaan, etenkin se että on tajuttomana oksentanu :S

Muokattu viimeksi:
Ai kauhhee minkälaista ollu jossulla. :o monesti itelläkkii käyny mielessä että pyörtyy, muttei oo kertaakaan niin käyny.

Jossulla, ai jatkettiinko sokerirasitusta vaikka olit oksentanut kokeen alussa/aikana, tai että osa litkuista meni maahan? :eek: Koehan täytyy keskeyttää jos asiakas oksentaa tai ei juo kaikkea litkua 5 min sisällä, tai jos juotu liuosmäärä ei ole vakio... Toivottavasti ei mene uusintaan. Ja aika sissi oot kun jaksoit töihinkin moisen koettelemuksen jälkeen!

Wadalma, joo jatkettiin koetta, oli kuitenkin ehtinyt kulumaan jo se 45min sokeriliemen juomisesta ennen kuin oksensin, kuulemma hoitajan mukaan siinä ajassa tarpeellinen määrä koetta varten on jo imeytynyt, niin ei tarvinnu sokerirasitusta toisella kerralla enää tulla tekemään. Sain toki ite päättää jatketaanko sitä vai tuunko toisella kertaa, että jaksanko vielä olla siellä. Labra-arvot oli onneksi oikein hyvät, kuten pari kuukautta sittenkin, joten ei ainakaan tässä raskaudessa ole tarvetta enää mennä.

Nyt on vähän erikoinen oire, joka voi kuulema myös johtua raskaudesta, nimittäin kuorsaus. Mies ei oo ennen pannu merkille että kuorsaisin, ainkaan kovaa, mutta nyt saa joka yö tökkiä ku meikäläinen jyristelee menemään... :shifty:

^täällä kanssa kuorsattu kuulemma ainakin joku kerta ihan äänekkäästi ja ei koskaan aiemmin ainakaan tietoa siitä. Johtunee siitä, että limakalvot verekkäät/turvonneet? Lisäksi olen huomannut, että kuolaan välillä :D Esim. jos meinaan nukahtaa päivällä, havahdun siihen, että olen kuola poskella :P Viime yönä myös heräsin siihen, että peitto suun kohdalta märkä...

Takaisin