Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tuntunu koko ajan painontunnetta vatsalla, ei mitenkään sattunu kuitenkaan. Ruoka ei maistunu yhtään mut nyt tullu ruokahalukin takasin
 
Voi luoja,nyt sitä pahoinvointia sitten on 24/7. Illalla menin nukkumaan,yökötti ja oksetti ja päätä särki,aamulla kun heräsin niin sama olo edelleen päällä. Sängystä kun nousin niin en edes vettä ehtinyt hörpätä kun oksentamaan piti juosta. Sappinesteet tuli ja se maku sai oksentamaan lisää :( voitte varmaan kuvitella olon. Oikein kesto krapula. Mikään ei oikein maistu,tekis vaan mieli saarioisten kylmää jauheliha pitsaa (roiskeläppää) vaikka normaalisti en voi sietää mitään sellaisia. Kohta pitää isompien lasten kanssa lähteä pariksi tunniksi ulkoilemaan,väsyttää. Jospa tuo raikas ulkoilma vähän helpottaa oloa.
 
Voi näitä oireita :D nyt on rv 4+5 ja eilen alkoi illalla huono olo pahenemaan. Oli hetkiä, ku mikään ei maistunut ja nälkä oli enemmän tai vähemmän jatkuvaa.. Mulla on tosi pahat uniongelmat. Nukun hirmu kevyesti ja sit herään liian aikaisin. Tänä yönä unta takana 4h ja toissa yönä 7h, vaikka saisi nukkua "niin kauan ku haluaa".. Tää on kyl aika rasittava vaiva, ku sit muutenki väsyttää tavallista enempi.. Sit mua pissattaa normaalia useammin, alavatsassa/alaselässä on tuntemuksia ja palelee välillä. Mieliala on ollut iha hyvä nyt 3 päivää, sitä ennen ärsytti normia isommin.

Jospa tossa oli kaikki oireet :)
 
Täällä olo kaatoi sänkyyn täksi päivää.... en saanu nukuttua, päätä särki ja olo oli todella tukala.... Soitin töihin aamulla et on migreeniä, tein varmistussoiton terkkariin ja iltapäivällä sitten kerroinkin työkaverille puhelimessa, että mikä todella on.... lupasivat tukea mua, olojen jatkuessa tälläisenä.... Toivon kyllä että alkaa helpottaa eikä ainakaan pahemmaksi mene, koska töissä kyllä hankalaa tulee olemaan.... örgh. :wideyed:
 
Täällä ainakin toistaiseksi vielä hyvin vähillä oireilla. Pientä menkkajomotusta, turvotusta ja väsymystä. Kaks edellistäkin raskautta meni vähillä alku oireilla kunnes sit loppuraskaudessa mahan kasvaessa alko kaikenmaailman säryt.
 
Mä poden täällä huonoa omaatuntoa kun en selvinnyt edes lasten kanssa pihalle, aivan hirveän huono olo ollut koko päivän. En tiedä olisko se ulkoilu helpottanut pahoinvointiin... Mulla on sellaista että koko ajan tuntuu että kohta oksennan, mut kuitenkaan en ole oksentanut kertaakaan. Syöminen ei juuri auta, ekan kanssa siitä oli hyötyä, mut tää on aika erilaista. Ja kun mies tuli kotiin otin alkuillan tunnin päikkärit...
 
Voiks tämmösistä alkuraskauden oireista muuten saada pari päivää saikkua, jos on ihan sietämätön olo? Kun siis tänään jo tosiaan oli ihan tosi hankala olla.... :yuck:

Kai saikkua voi saada. Itse ajattelisin, että pitäisi olla täysin vuoteen omana, että jäisin kotiin. Hulluksi täällä tulisi omien ajatustensa seurassa.
 
Voihan turvotus. Jos tääkin raskaus päättyy nyt johonkin muuhun kuin vauvaan sylissä, niin en kyllä ala. Aivan hillitön turvotus iltasin. On tää naisena olo vaan yhtä herkkua.

piipaa 6+6
 
Närästystä ja huonoa oloa ollut jo viikon verran. Väsymystäkin, mutta olen ollut myös tosi paljon töissä
 
Väsyttää ja pientä nippailua vatsassa. Öisin oon alkanut heräämään vessaan siinä neljän-viiden aikaan, mutta sen jälkeen ei tuukaan enää uni. Sit taas seuraava päivä koomassa :/
 
Huh, meinaa pahoinvointi ja heikotus nostaa päätään :yuck: Esikoisen aikana pahoinvointi alko 6+2 ja loppu noin rv22 tienoilla. Sitä oksentamisen määrää!! Mä niin rukoilen, ettei tuu samanlaisena nyt. Oon muuten eristyksissä kotona, enkä voi edes salata raskautta, tälläkään kertaa.
Lisäks tää väsymys ja nälkä! Mä voisin syödä koko ajan. :anyone
 
Pääsin tänään töihin ja oli olo muuten pikkusen eri luokkaa, ku eilen.... Aloin jo epäillä, et oisko ollu vähäoireisena töissä jyllänyt mahatauti mulla.... koska tän päivän olot oli todella eri luokkaa. Huono olo kyllä, mutta siinä määrin, että kykenin toimimaan normaalisti tai edes lähes normaalisti. :) Ruokaa kun muistaa nappaila parin-kolmen tunnin välein, niin hengissä pysyy.... neljä tuntia on liian pitkä väli... sen huomasin tänään töissä.:hungover:
 
Mulla on uniongelmia (kirjoittelin niistä just tuonne la-ketjuun) ja mahan järkkyä turvotusta lukuunottamatta oireet melkolailla hävinnyt. Rinnatkaan ei oo enää niin kipeet. Soitin jo terkkariinkin, että oisko mahdollista käydä tsekkauttamassa hcg kaiken varalta mutta lääkäri totesi että kun ei kerran mitään vuotoa ole niin pitäisi vain olla tyytyväinen kun ei oo oireita. Joo-o, koitetaanpa tässä nyt sitten olla sekä huolettomia että tyytyväisiä... Onneksi vr-ultra on jo ensi ke, siellä sitten (toivottavasti) selviää tilanne.
 
Joo tuo huoleton ja tyytyväinen asenne on ihan mahdottomuus... Mulla on nyt vähän huonompi olo, mikä helpottaa huolia aina siihen asti kunnes muistan että se ei takaa mitään:sad001 Sama vuoristorata jatkuu... Ja pahalla päällä oon, mutta lienenkö sitä tosiaan vaan siksi kun oon niin huolissani.
 
Mulla on nyt huono olo lähestulkoon koko ajan, tuntuu että pitäs olla koko ajan syömässä jotakin ettei iskisi. Lisäksi mulla on nykyään vatsan tilalla tynnyri aamusta iltaan... :-D (viikot 7+0)
 
Odotan esikoista (rv 5+2) ja päivittäin olo vaihtelee. Eilen esimerkiksi vuoron perään jomotti kuukautiskipumaisesti vatsaa ja kun se loppui alkoi vuorostaan pahoinvointi. Tänään taas paljon parempi fiilis. Yleisin oire on ollut palelu. Se mahan juiliminen on juurikin sellaista hetkellistä ja tulee muutaman kerran päivässä. Neuvolasta todettiin, että kohdun kasvuun liittyvää kipua. Takana kaksi keskenmenoa, joten olen siksi melko herkkä noille tuntemuksille. Toivotaan parasta :)
 
Maha pömpöttää (siis olen paksu muutenkin ja nyt vielä paksumpi)
Ja närästää ja kuvottaa
 
Sylvia, minä olen myös koko ajan vähän äreä. Mietin jo, että pitäisikö töissä työparille kertoa, kun en tavallisesti ole näin kärsimätön. Tänään jo ensimmäisen viiden minuutin aikana meni hermot. Töissä en edes aktiivisesti ehdi murehtia, mutta silti olen kireänä. Minulla varmasti juuri nyt kiristää se, että edellinen km oli jotakuinkin näillä viikoilla. Tosin ei tämä nopeasti oli mene, koska ensimmäinen km oli vasta 9+6.
 
Täällä väsymystä, palelua, nälkää ja päänsärkyä, boonuksena lisääntynyt syljeneritys. Mies kävi eilen kaljalla ja nyt on molemmilla sama krapulainen olo. Onks reiluu vai ei? :shifty:

rv5
 
Takaisin
Top