Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yölento mä olen kanssa koko ajan vähän takakireä. Mullakin varmasti siihen vaikuttaa km pelko kun edellinen meni kesken. En halua kertoa työparille kun en muutenkaan halua kertoa töissä vielä vaikka lapsettomuudesta muutamat tietävät.
Toki jos tulee vaarallisempi työtehtävä niin sitten on pakko kertoa
 
Täällä ollut väsymystä, päänsärkyä, aamulla ihan tosi vähän etova oloa ja mahassa ollut kuplinta, haamupotkuja. Tissien arkuus ja lämmöt on 37.0( normaali lämpö 35.8 ).Tänään laskurin mukaan rv 3+3 joten tosi aikaises vaiheessa olen.
 
Täällä ei oikein enää aamukahvi maistunu, tai siis maistu pahalle. Onneks juon vaan korkeintaan sen kaks muumimukia päivässä eikä sekään oo pakollista.
 
Mekku, ilman niitä keskenmenoja varmaan olisin vain riemuissani ja kuuluttaisin ilouutista kaikille. Mutta näillä mennään, päivä kerrallaan.
6+3
 
Mulle on hyvää vauhtia rantautumassa ihan kunnollinen pahoinvointi... Nälkäisenä oksettaa ja tänään töissä aamukahvilla mulla meni jotenkin huonosti puuroa kurkkuun, joka meinas tulla kyllä nopeesti ylös ja vauhdilla :S hoitotyössä vanhusten parissa tälläinen hajuherkkyys ja pahoinvointi ei olisi kovin toivottuja oireita :D
6+0
 
Tä pahoinvointi on niin järkyttävää. Tulee oikein aaltoina ne olot eikä pysty ees vettä juomaan. Oksentanu en ole kertaakaan, vielä.
Oon ollu nyt neljä päivää vapaalla ja nämä olot tulivat sillä aikaa. Millä hitolla mä pystyn nyt oleen töissä?? Ja ens viikko on aika tiukka vielä ku vaan torstai ja lauantai vapaata ja iltaa ja aamua on sekasinsa.
7+3
 
Muokattu viimeksi:
Tavallaan oireettomuus huolestuttaa, mutta samaan aikaan on kyllä sellainen olo että väsyttää enemmän ja todellakin mielialavaihteluja on ollut paljon. Pienen esikoisen kanssa on kuitenkin ollut samoja tuntemuksia jo 9kk säännöllisesti, joten olotilat ei tunnu raskauteen liittyviltä :D Toisaalta pitää olla iloinen ettei tämän kummempia oireita ole, en tiedä miten pärjäisin pienen kanssa jos olisi tosi paha olo!
 
Väsymys ja jatkuva nälkä on mukana... Jos erehdyn valvomaan liian myöhään, niin alkaa oksettaa. Eilen sen taas huomas. Toivottavasti vähillä oireilla pääsee. Noh, turvottaa het ku ois rv20 menossa....
 
Täälläkin tuntus tuota turvotusta olevan. Iltapäivällä käytiin kaupassa ja jo menomatkalla farkut tuntu painavan mahaa. Nyt iltaa kohen tuntuu jo collaritkin painavan, tosin söin just iltapalaa.

6+1
 
Yritin parantaa iltaruoan aiheuttamaa pahaaoloa ja närästystä kävelylenkillä, huonolla menestyksellä... Kotiin päästyä en saanu nostettua lasta rattaista kun iski niin hirvee huimaus ja huono olo. Piti pistää eteiseen makuulle, kun tuntu että joko pyörryn tai oksennan välittömästi. Jessus, ei oo tämmöstä reaktiota vielä ollukaan!
 
Tsempit kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville :)

Mä en tiedä vaikuttaako se, että tämä on kolmas raskaus 5 vuoden sisään että oireet on niin vähäiset. Esikoisesta on ollut vahvimmat oireet aikoinaan. Tokasta sanottiin, että oireet on yleesä lievemmät, jos raskauksien välillä ei ole paljoa aikaa.

Tissit siis vähän kipeet ja täyden tuntuiset. Väsyttää ja mitään herkkuja/makeaa ei tee mieli, jotka yleensä maistuu kyllä ihan hyvin. Toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin...
 
Tsempit kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville :)

Mä en tiedä vaikuttaako se, että tämä on kolmas raskaus 5 vuoden sisään että oireet on niin vähäiset. Esikoisesta on ollut vahvimmat oireet aikoinaan. Tokasta sanottiin, että oireet on yleesä lievemmät, jos raskauksien välillä ei ole paljoa aikaa.

Tissit siis vähän kipeet ja täyden tuntuiset. Väsyttää ja mitään herkkuja/makeaa ei tee mieli, jotka yleensä maistuu kyllä ihan hyvin. Toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin...

Täälläkin todella oireetonta tällähetkellä (rv 6+4) mulle neuvolan täti sanoi kun varasin ekaa aikaa että tokassa raskaudessa oireet tulis paljon voimakkaampana varsinkin jos on vähän aikaa edellisestä. Mulla siis pikkusen vajaa vuosi synnytyksestä. Sen takia olenkin panikoinut että onko siellä ketään kun oireita ei ole juuri ollenkaan. kai se kuitenkin on yksilöllistä miten niitä oireita tulee. Esikoisesta koko raskaus oli melkolailla oireeton ja helppo eli kai tässä pitäisi vaan olla tyytyväinen ettäon näin hyvä olla :)
 
Mulla esikoisen aikaan oli ihan järkky pahoinvointi, se alko rv6+2 ja loppu joskus rv20-22 kokonaa. Sitte alko supparit ja muut vaivat. Laihduin tosi paljon tossa alussa ja olin sohvan vankina. Toivottavasti tää toinen ei tuo samanlaista oloa :p
 
Eilen oli hirveä vitutus :smiley-angry019 Ihan paska olo, vaikka päivä oli oikeasti kiva :arghh: Sääliksi kävi miestä, joka porasi verhokiskoa kattoon mun pyynnöstä, kun samalla kiukuttelin ja puuskahtelin :oops: Miehelle yritin selitellä hormooneilla, tiedä häntä ymmärsikö. Muuten ollut lieviä oireita: pahoinvointia keskellä yötä, arat tissit, turvotus iltaisin ja vatsa kovalla. Niin ja järkkyy nälkä! Pitää syödä usein, muuten tuntuu että kuolen nälkään. Töissä meinaa nukahtaa päivällä, onneksi välillä voi tehdä etätöitä.

Viikkoja siis kai 5, varmistuu parin viikon päästä uä:ssä.
 
Mulla on kuudes raskaus menossa ja jona kerta on aina voimakkaammat oireet kun ensimmäiaissä raskauksissa. Aamulla kun herään niin heti tulee oksennus,viisi minuuttia ehtii jalkeilla olla kun laatta lentää. Huono olo tulee,kun alkaa tulla nälkä ja huono olo tulee sittenkin kun syö :( kahvia ei pysty juomaan ja viikpnloppuna kävely lenkilläkin piti yrjötä. Mies sano että ihmiset varmaan kattoo että siellä se äiti rapulassa kulkee :D turvotus on aivan järkyttävää,löysien paitojenkin alta selvään näkyy,niin kuin olisi viimeisillään raskaana. Ärsyttää kun koko ajan on hirveen paha olo.. 8+0 varmaan nyt menossa niin sen kuukauden näistä oloista vielä joutuu nauttimaan,jos menee samalla kaavalla kun aiemmat.
 
Mulle tokan aikaan ar-ultrassa sanoi taas professoritason naistentautien ja synnytysten lääkäri, kun ihmettelin silloinkin vähäoireisuutta, että jos synnytysten välillä on vain vähän aikaa niin oireet olisivat lievempiä... Tiedä sitten, miten oikeesti on kun luulen, että jokaisen keho on kuitenkin yksilöllinen tämän asian suhteen.

Eipä pitäisi itse valittaa, jos näin helpolla pääsee ja marraskuussa olisi vieläpä vauva sylissä :)
 
Rv 7+2 ja ainoat varmasti raskauteen liittyvät oireet on tähän mennessä olleet rintojen aristus ja lyhyitä hetkiä tuntuvat, kuukautiskipuja muistuttavat alavatsatuntemukset. Ekaa kertaa raskaana ja kuvittelin, että pahoinvointi ym rajummat oireet ehdottomasti kuuluvat asiaan :D no ehkä ne ehtii vielä tulla...
 
Kylmä, ihan semmoinen olo, kun olis kipeä :shifty:
Tekee mieli suolakurkkua! Ja kaikkea muutakin (no jaa, se nyt ei välttämättä raskaudesta johdukaan:grin) paitsi imelää ei hirveästi tee mieli, hallelujaa! vähän etovaa oloa välillä ja karsee väsymys. Nyt nukkumaan, että pääsee aamulla ylös. Vaikka nälkäkin kyllä olis :p
 
Päänsärky ja palelu. Uupumus/väsymys iskee kun salama kirkkaalta taivaalta :0
Ja nälkä iskee niinku ei olis syönyt vuorokauteen. Yhdellä leivällä menee ohi. Janottaa omituisen paljon. Ja mielialat, huh huh vaan....

Jäin sairaslomalle eilen :/
Työ on fyysisesti ja alkaa olla henkisestikin rankka paikka. En siis varsinaisesti minkään raskaus väsymyksen takia jäänyt. Nyt en vaan tiedä jatkoista työn suhteen :/
Työ ei helpommaksi missään kohtaa muutu. Mahan kasvaessa mun on vaikeampi hoitaa tehtäväni.
Olen vielä koeajalla.... Enkä ole velvollinen kertomaan raskaudesta.
Tammikuusta alkaen olen tehny paljon yövuoroja ja todennut ettei ne sovi mitenkään minulle ja eilen puhuin pomolle työterveyden ohjeistamana että onko mun pakko öitä tehdä kun en todellakaan palaudu yhdellä vapaapäivällä!
No on pakko.
Mitähän jos kerron raskaudesta jo nyt? Jos se sitten olisi semmoinen pätevämpi syy niistä yövuoroista kieltäytymään. Kun ne on rankkoja ei raskaana olevillekin.
Olen kyllä hakenut kesäksi muualta töitä kun tuo paikka osoittautui melkoisen hurjaksi mutta onko sekään nyt fiksua sitten lähteä muualle tässä tilanteessa...
 
Takaisin
Top