Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään 6+0 ja aamulla herätessä kauhea alavatsa-ja ehkä alaselkäsärky. Alkoi tietty pelottamaan kun täälläkin joku mainitsi, että oli samanlaisia oireita ennen keskenmenoa :(
 
No niin..nyt alkoi sama selkäkipu kuin km:ssa..samalla viikollaki..en ala..

Jelly_Bean Kuinka voit? Onko vielä kipuja? Eikö selkäkivutkin voi olla ihan normaalia alkuraskaudessa? Itsekin koko ajan kuulostelen kipuja ja kolotuksia.. 3 keskenmenoa takana ja pahinta koko ajan pelkään.
 
Tänään 6+0 ja aamulla herätessä kauhea alavatsa-ja ehkä alaselkäsärky. Alkoi tietty pelottamaan kun täälläkin joku mainitsi, että oli samanlaisia oireita ennen keskenmenoa :(

Voi varmaan kuulua myös ihan raskauteen. Ootko vielä kipeä?
 
Voi varmaan kuulua myös ihan raskauteen. Ootko vielä kipeä?

Vielä vähän kipuilua vatsassa. Niin kauan kuin kipu on siedettävää en haluis huolestua. Kaiken huipuksi tais virtsiskin yllättää. Ehkä vatsakipu johtuu siitä?
Osaako joku sanoa voiko virtsatietulehdus olla haitallinen alkiolle? :0
 
Tänään rv5+5 ja väsymystä, v*tutusta ja itseeni käpertymistä havaittavissa. Ja naama kukkii kyllä oikein mahtavasti. Maha ei enää juili, kuin ehkä harvakseltaan. Ei ole pahoinvointia mutta ei ole ollut pahemmin kahdessa ensimmäisessäkään raskaudessa. Fyysiset oireet vähäisiä ja ei haittaa elämistä; henkinen puoli on sitten enemmän sekaisin vaikka siis vauvasta olen innoissani ja onnellinen :)
 
Olo on niin oireeton, että en meinaa uskoa olevani raskaana. Joka päivä pitää kokeilla tuleeko tikkuun toinenkin viiva. Josko tän aamun viiva hiukan rauhoittaisi, kun se oli reilusti testiviivaa tummempi ja ilmestyi sekunneissa :wideyed:
Aivan aluksi oli nippuailua ja juilimista alavatsalla, ja muutamana päivänä turvotti. Viikko sitten oli jotain kummallista lisälyöntisyyttä. Se hieman säikäytti, en raskautumisestakaan vielä tuolloin tiennyt. Syke on normaaliakin korkeampi, nousee myös normaalia nopeammin rasituksesta. Yhtenä yönä samaan aikaan kuvotti ihan järjettömästi ja pyörrytti sekä ummetus iski. Ummetuksen myötä tuli alavatsakipu, joka tosin loppui kuin seinään ummetuksen helpotettua. Ummetusta ei ikinä mulla ole ollut. Yökötykseen helpotti puoli lasia mehua. Rinnat vain nimeksi arat, hieman hankalaa nukkua toisella kyljellä. Ruokahalu on kyllä kasvanut ihan hirveästi!

Tyhmältä tuntuu toivoa oireita, mutta ensimmäisen kyseessä ollessa ne toisivat hieman varmuutta :shy: Ensimmäinen uä vasta 6.4. ja sekään ei oikeastaan ole tästä johtuva, mutta on kyllä gynen polilla, joten toivon, että samalla voivat tsekata, onko kaikki masussa kunnossa. Np-ultra meneekin vasta sitten 21.4. saakka :shifty: Rv 5+5
 
Täällä taas nyt iltapäivällä tuli verta. Sen kerran, kun menin äkkiä vessaan, enkä jännittänyt ja heti tsekannut tilannetta, niin vuotoa tuli. :sad001 en nyt kuitenkaan ainakaan vielä ole paniikissa, huolettaa kyllä. Kun mä en voi tehdä muuta, kuin toivoa parasta.
Oireita ainakin on edestakaisin kulkeva etova olo, ummetus, aamuyön valvoskelu, arat rinnat ja ennen kaikkea itkuisuus - olen nyt viikonloppuna itkenyt lähes kaikkea.
En ole laskenut nyt enää viikkoja, kun kalenteri ja ultra heittivät niin paljon, mutta jotain 6-7 viikkoa nyt pitäisi olla.

Tsemppiä kaikille oireisiin, ja myös oireettomuuteen :Heartpink
Kyllä varmaan neitikevät tarkistavat kaiken polilla :) kun mä odotin ekaa, ja muissa asioissa kävin gynen polilla, niin pääsin (jouduin, kun alkio ei vastannut viikkoja) uudelleenkin sinne tarkistukseen.
 
Ummetuksen myötä tuli alavatsakipu, joka tosin loppui kuin seinään ummetuksen helpotettua. Ummetusta ei ikinä mulla ole ollut.

Mulle ummetus oli ihan uusi tuttavuus ennen edellistä synnytystä, sen jälkeen sitä kestikin viikkotolkulla, yök. Toivotaan että sulla jää se ihanuus väliin :D
 
Täällä metallin maku suussa, ruoka ei ole maistunut yhtään (olen aina rakastanut ruokaa, joten ei lainkaan tyypillistä), armoton väsymys mutta samaan aikaan vaikea nukahtaa öisin, esikoisen imetyksen jälkeen supistelu ja järkyttävä pahoinvointi, nyt ehkä helpottunut.
 
Neuvolassa käyty ja sain seuraavan tiedon: mahan viiltävä kipu on ihan normaalia. Mulla ainakin tuntuu välillä niin kuin joku puukolla kaivelis. Se on niitä kohdun kasvukipuja. Mutta ilmeisesti ne ei sais kauaa kestää, jos pitkittyy niin sitten yhteys neuvolaan. Itellä on ollu aina sellaisia parin minuutin vihlaisuja.
 
Palelen melkein koko ajan, paitsi kun on hirveän kuuma. Tai molemmat samaan aikaan. Verenpaine on alhainen, se oli tällä kerralla ensimmäinen oire. Rinnat on painavat mutta ei kauhean kipeät. Vessassa saa juosta.

Pelottaa koko ajan.
 
Tsemppiä Yölento pelkojen kanssa! Itsellä ei keskenmenoja ole takana, mutta raskauden alkaminen oli pitkä prosessi... Pelkoja on täälläkin siis. Tosin jatkuva pahoinvointi on taas viime päivät saanu uskomaan raskauden todellisuuteen :D
 
Oireet nostaa taas päätään.... alavatsaa juili eilen kovasti, olin ja varma pahimmasta, mut ohi meni ja tänään jatkuu sitten ihan muilla tavoin... vatsa ollu aamusta saakka, ku jalkapallo, yököttää, meinasin kuolla nälkään, vaikka edellisestä ateriasta oli ehtinyt kulua 3,5 tuntia.... kahvi muuttunut parin viime päivän aikana ällöksi.... hankala juttu, koska töissä kova tyttö juomaan kahvetta, enkä viel tahtois jäädä siel kiinni. Väsyttää niin, että joka ilta otettava päikkärit... eilen otin kahdet. :nailbiting: Kiukuttaa, ja yritän sietää kaikkia ton 5v:n metkuja parhaani mukaan... Miehen kans tuli eilen vähän kinaa ja kauhee itkukohtaus.. harvoin noin herkästi lähtee..:hungover:
 
Tänään ollut todella oireeton päivä, mikä tietysti saa epäilykset heräämään onko kaikki niin kun pitää. Tuulimunassakin oireet vaan katosivat, tosin vasta kun tuulimunadiagnoosi oli saatu.. Jännittävää :sour:
 
Mulla kans oireiden vaihtelu saa aina pelkäämään, onko kaikki kunnossa. Nyt on kyllä ihan mukavasti tuota pahoinvointia, en ole oksentanut, mutta tää on melkein koko päivän kestävää etovaa oloa, johon syömisellä ei ole mitään vaikutusta. no, otan tänkin mieluummin kuin sen mitä oli tokasta lapsesta: Voin silloin öisin pahoin, heräsin aina pariksi-kolmeksi tunniksi valvomaan aamuyöstä, eikä syöminen silloinkaan auttanut. Ja palelua on myös, ja sitä on ollut kaikissa raskauksissa (paitsi vähemmän siinä keskenmenneessä, missä muutenkaan ei juuri ollut oireita). Väsyttää ja tunteet heittelee. Jokohan mäkin uskon olevani raskaana:wink
 
Tänään on ollu ihan kauhee olo koko päivän.... siis aivan karsee.... hyi sika. :depressed: Mietin jo et jos näitä päiviä tulee usein niin miten mä hoidan mun työt, kun aika skarppina saa olla koko päivän.... huomenna varmaan kerron lähimmille työkavereille, koska ymmärtävät ehkä sit paremmin mua... :hungover: Mulla oli kahden digitestin paketista toinen jäljellä ja tein sen tänään ja oletetusti vastaus oli Raskaana 3+... :wink Kumma olis ollu jos muuta ois näyttäny, mut tulipahan tehtyä pois. Tänään lisänä kaikkiin muihin oireisiin ihan järjetön huono olo siis ja tissit ihan sika pinkeenä ja vihloo. Huuuuh....

Eeeeliah 6+1
 
Voiks tämmösistä alkuraskauden oireista muuten saada pari päivää saikkua, jos on ihan sietämätön olo? Kun siis tänään jo tosiaan oli ihan tosi hankala olla.... :yuck:
 
Voiks tämmösistä alkuraskauden oireista muuten saada pari päivää saikkua, jos on ihan sietämätön olo? Kun siis tänään jo tosiaan oli ihan tosi hankala olla.... :yuck:

Toki, jos on esim rajua pahoinvointia niin saa saikkua. Tissikipu tms ei ehkä oo vielä riittävä peruste. Hyvin kun perustelee ja varmaan vaikuttaa sekin millaista työtä tekee :)

Itellä ei oo oikein mitään oireita. Tissit vähän "jännän" tuntuiset ja mahaan tulee toisinaan kaikenlaisia tuntemuksia. Tukka rasvottuu tosi nopeasti ja varsinkin leuka kukkii...Mutta eipä mitään kummempaa :)
 
No juu... oksentanut en ole, mut työni on huolehtia muista ja tänään oli kyllä sellanen olo että ois pitäny huolehtia ensin itsestään ja sitten vasta muista, mut hankalaa oli.... eli perusteet varmaan täyttyy.... pitänee katella aamulla oloa uudemman kerran josko olis parempi.
 
Takaisin
Top