Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
lucky87: Lohduttavaa kuulla ettei oo yksin tän kumman vaivan kanssa.. :) itellä se kipu on alkuun vihlovaa otsassa, josta se muuttuu semmoseksi paineen tunnuks ja leviää sitten silmiin ja ohimoille. Saunassa oon yrittänyt käydä ja hetken voi olla jos pitelee otsaa ja "suojaa" silmiä.
Melkeen kauhulla odotan kesää ja auringon lämpöä, että joutuuko kärsimään päänsärystä kaikki kuumat hellepäivät :( Onneksi asun niin pohjoisessa, et niitä hellepäiviä kertyy ehkä hyvällä tuurilla 2 :D
Uskomatonta et löytyi kohtalotoveri!
Luulin et oon yksin tän vaivan kanssa! Toi lämmönsieto kasvojen keskiosaan oli mulla huonontunut jo viime raskaudessa ja nyt se alkoi melko varhaisilla viikoilla taas vaivata... Muistelin ensin et joskus oli vastaavaa mut sittenpä tuli mieleen et se oli poikaa odottaessani myös!
Saunomisesta on tullut ikävää, kun sinne mielellään muuten menee paleleva lämmittelemään. Mutta keksinpä että kylmällä vedellä kasteltu pieni pyyhe silmien ja nenän päällä mahdollistaa saunomisen kivutta :)

Suihku on kans se mikä tekee pahaa kasvoille, mutta haaleampi vesi on ok.
Ja nyt kun tätä tässä aloin mietiskellä niin ettei olisi pojan odotus, koska tyttöä odottaessa ei tällaista ollut, poikaa vaan ;)

Mulla alkaa oleen aikaslailla normi olo. Hetkellisiä päänsärkyjä, mut luulen niiden johtuvan liian vähäisestä veden juonnista. Energíaa riittää ja väsymys on häipymään päin. Edelleen nukun mielelläni päiväunet, mut ei ole enää pakollista. Kipuja ei oikeastaan ole, ellei oikein tunnustelemalla etsi. Selkä on kunnossa kun kävin rusauttaan sen kuosiinsa kiropraktikolla. Olo on kaikin puolin oikein hyvä. Vihdoin pääsen nauttimaan tästä mun viimeiseksi jäävästä raskaudesta. Niin ja edessä on kahden ja puolen viikon hiihtoloma!!!!

Täällä pyörähti vko 16 käyntiin. Ehkä se alun pahin vaihe on tosiaan nyt saavutettu, kun olo on suht normaali kuitenkin jo suurimman osan ajasta. Mikä tietysti, yllätys yllätys, herättää myös huolta. Mun mielestä mun vatsan turvotus on ehkä vähentynyt alusta, se on jotenkin tasaantunut ja aamuisin näyttää todella littanalta. Myöskään rinnat eivät ole enää yhtä arat kuin alussa, tuntuu jotenkin että niidenkin kasvu olisi ikäänkuin pysähtynyt. Ajoittain kutisee, jostakin luin että se kutina olis ihon venymisen merkki. Myös mahaa kutitti alussa, nyt sekin on loppunut. Eli väkisellä pelko hiipii takalistoon että onko kaikki kunnossa. Onko noi normaaleja, tietääkö joku jo raskauden kokenut? Alamahajuilimisia on tasaisesti, ikäänkuin menkkakipuja. Sen olen huomannut myös että jos rakko on ehtinyt täyttyä liian täyteen ja sit kun menee pissalle niin pissatessa samalla nipistelee alamasua menkkamaisesti. Nipistely loppuu kun rakon saa tyhjäks.
Sit tuli vielä mieleen yksi oire, mikä mulla on ollut lähes koko ajan, nimittäin vahva sydämen syke. Etenkin ruokailun jälkeen mulla sydän jumpsuttaa tosi vahvasti ja on ehkä vähän nopeampi myös, tasaantuu sitten jonkin hetken päästä. Välillä myös nukkumaan mennessä tuntuu/ kuuluu korvissa. Mistähän mahtaisi johtua, onko muilla samanlaista ?

Mahan kutina on ainakin normaalia. :) Jos se on siis vain pientä kutinaa. Mahan kasvu aiheuttaa sitä tosiaan. :)
Mulla sydän jumpsuttaa kanssa aina välillä. Joskus jostain luin, että sydän joutuu tottumaan pumppaamaan suurempaa verimäärää, niin se voi aiheuttaa näitä tuntemuksia. En vielä itse huolestuis noista!
(Onko sulta mitattu verenpainetta kun korkea verenpaine voi toki aiheuttaa vastaavia tuntemuksia myös?)

April, mulla toi sydämen tykytys myös! Helpottavaa että jollain muullakin. Leposyke on 80 paikkeilla, ja jotenkin tuntuu todella voimakkaasti. Ei siis kokoajan, mutta välillä sen huomaa. Ihan kun ois jotenkin hengästynyt vaikka makaa vaan sohvalla.

Ja maha kutisee täälläkin, enpä ollut ajatellut sen syytä.. :)

Muokattu viimeksi:
Kultu: Hei toi saunavinkki oli hyvä!! Pitää kokeilla ens kerralla :) kiitti!
Mulle sormus-testi povas poikaa eilen. Jännää nähdä kumpi sulle tulee, noi kipuilut voi sit pistää pojan piikkiin jos sikseen tulee ;)

Väsymys! Johan tässä muutaman päivän selvisi ilman päikkäreitä ja jaksoi valvoa hieman yli kymmeneen, mutta nyt taas on nukuttava esikoisen kanssa päivällä, jos meinaa iltaan asti pysyä tolpillaan ja sittenkin sammun yhdeksältä :D.
Rv 16+2.

Muokattu viimeksi:
12+5 menossa ja joka päivä päätä särkee töitten jälkeen. Yritän olla ilman kipulääkettä mut aina ei pysty. Saas nähdä kauan tätä kestää.

Mulla alkaa yleensä siin iltapäivällä. Tuntuu ku ois vanne pään ympärillä ja välillä ei 1g parasetamolikaan auta. :(

Täällä myös tuo väsymys. Nytkin nuokun töissä. Pitäs päästä päikkäreille. Yllättäin iskee kauhee väsymys ja tietysti nukkuminen auttais päänsärkyynki.

Kultu: itsellä en muista olleen esikoisen aikaan ja esikko on poika :D saunoin paljon
Nooooh, se voi vaan mulla viitata poikaan ja sulla johonkin muuhun :wink
Vähän niinku runsas pahoinvointi toisilla povaa tyttöä (kun varastaa sen äitinsä kauneuden) ja toisilla poikaa :playful:

Kultu: Hei toi saunavinkki oli hyvä!! Pitää kokeilla ens kerralla :) kiitti!
Mulle sormus-testi povas poikaa eilen. Jännää nähdä kumpi sulle tulee, noi kipuilut voi sit pistää pojan piikkiin jos sikseen tulee ;)
:p joo palataan rakenneultran jälkeen aiheeseen :grin

Täällä pyörähti vko 16 käyntiin. Ehkä se alun pahin vaihe on tosiaan nyt saavutettu, kun olo on suht normaali kuitenkin jo suurimman osan ajasta. Mikä tietysti, yllätys yllätys, herättää myös huolta. Mun mielestä mun vatsan turvotus on ehkä vähentynyt alusta, se on jotenkin tasaantunut ja aamuisin näyttää todella littanalta. Myöskään rinnat eivät ole enää yhtä arat kuin alussa, tuntuu jotenkin että niidenkin kasvu olisi ikäänkuin pysähtynyt. Ajoittain kutisee, jostakin luin että se kutina olis ihon venymisen merkki. Myös mahaa kutitti alussa, nyt sekin on loppunut. Eli väkisellä pelko hiipii takalistoon että onko kaikki kunnossa. Onko noi normaaleja, tietääkö joku jo raskauden kokenut? Alamahajuilimisia on tasaisesti, ikäänkuin menkkakipuja. Sen olen huomannut myös että jos rakko on ehtinyt täyttyä liian täyteen ja sit kun menee pissalle niin pissatessa samalla nipistelee alamasua menkkamaisesti. Nipistely loppuu kun rakon saa tyhjäks.
Sit tuli vielä mieleen yksi oire, mikä mulla on ollut lähes koko ajan, nimittäin vahva sydämen syke. Etenkin ruokailun jälkeen mulla sydän jumpsuttaa tosi vahvasti ja on ehkä vähän nopeampi myös, tasaantuu sitten jonkin hetken päästä. Välillä myös nukkumaan mennessä tuntuu/ kuuluu korvissa. Mistähän mahtaisi johtua, onko muilla samanlaista ?
Mulla on myös tuo jos sattuu yöllä sikeästi nukuttamaan niin että rakko on aamulla täysi niin ensin on paineen tunne ja sellainen ikävä ja sitten kun alkaa pissata niin tulee noi menkkamaiset nipistelyt. Oli myös edellisessä raskaudessa.

Mun (todennäköinen) oireeton virtsatieinfektio alkaa muuttua oireelliseksi... Ikävä tunne mahassa ja selässä... Juuri ja juuri ehdin tänään käväistä viemässä näytteen labraan ja th ohjeisti että jos oireita alkaa tulla niin pitää huomenna soitella päivystykseen ja kysyä tulokset, eli näinpä pitää jossain välissä ehtiä soittamaan (päivä menee töissä).

April mulla viimeraskaisessa supisteli ja sattu pissatessa, jos rakko oli liian täysi eli usein öisin. Tämä tietty siis loppuraskaudessa ehkä vikat 10 viikkoa. En tiedä mistä johtuu, mutta kuuluu varmaan asiaan.

Tarvii laittaa sit rakenneultran jälkeen gallubbi, et oliko pahaa pahoinvointia ja tuleeko tyttö. Mua henk koht kiinnostaa tämä :) Toinen myytti on se syke, sanotaan että tytöillä on korkeampi. Tällä vauvalla on ollut reilusta yli 150 joka kerralla. Saas nähdä.

Juu ehdottomasti galluppia pystyyn sitte! :D Meillä noi sykkeet jokasella huidellu enimmäkseen siinä 140-150 tuntumassa, yks tyttö ja kaks poikaa aikalailla samoilla sykkeillä. Keskimmäisellä, joka on poika niin oli varsinki alkuraskaudessa kaikkein korkeimmat sykkeet.. Tänään just noita tarkistelin äitiyskorteista, kun tulin laskeneeksi tämän pikkuisen sykettä, joka oli 140. Saapi nähdä, poikaa olen veikkaillu alusta asti. Jänskää!!

Takaisin