Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli eka raskaus iha kauhee pahoinvointi ja tuli poika. Nyt on paljon lievempi öklötys vaa...oisko tyttö tulossa sitte. :D

Niin ja joku mainitsi tuon ihon kutinan, ihan jäätävä kutina alkoi eilen eikä lopu vaikka kuin rasvailis! :) käytättekö muuten noita raskausarpia ehkäiseviä rasvoja/öljyjä?

Onko kellään muulla vielä harjoitussupistuksia? En muista et aiemmissa raskauksissa olis näin varhain ollu, nyt vasta 15+1. Mutta ihan selkeitä on jo kuinka maha menee kovaksi ja tulee tukala olo ja tarve mennä lepäämään. Onneksi vain muutamia päivässä toistaiseksi tullut...

Tällähetkellä on aika oireeton olo, tai siis että ei ole enää mitään pahoja oireita (kuten jatkuvaa etovaa oloa). Päänsärkyä on sillon tällön, ihon kutinaa, pientä nipistelyä vatsasta, alaselkä menee helposti jumiin jos vähänkin seisoo normaalia enemmän päivässä jne, mutta muuten olo tuntuu hyvältä. :)

Juuri kun olo alkoi vihdoin olla melko normaali, iski minulle tämä pirun influenssa.. Illalla sain sitten päivystyksestä Tamiflu-kuurin ja nyt ei auta kuin odotella olon parantumista.. Kuume sahaa 37.5-39.2 välillä ja päänsärky jotain aivan käsittämätöntä. Toivottavasti pikkuinen kestää tämän taudin <3

Mulla kans antibiootit ollu jo 4pv käytössä poskiontelotulehduksen takia. Päätä särkee vieläki. Toivotaan et menee täl kuurilla ohi.

Itsellä Esikon aikaan syke oli 160-> ja tällä 150x/min. ☺

Ouhi : täällä poika sairastu eilen ja tämän päivän ollu jopa 40.2 kuumetta ja oksentanut. Pelkään kans että tuun kipeeks itsekki ja varmaan ens yönä alkaa. Ärsyttää ku ukko patistaa tota syömään ku itse just yrittänyt että joisi vähän kerralla ja katsois pysyykö sisällä ni ei oo oksentanut. Nyt sitten jöötelöö sai ja sanoin heti että elä anna. Onneks ei sitä niin syönytkään mut muuten asenne ihan eri ku mulla..eikä tuokaan tietämys taida olla samaa luokkaa kun mulla...

Täällä myös supistelee ja on sitä tehnyt jo jonkin aikaa, parisen viikkoa ehkä. Tosin aika harvakseltaan, mutta kuitenkin. Esimerkiksi sen jälkeen, kun olen kumarrellen auttanut lapselle vaatteita päälle. Siitä siis kun nousen ylös, niin tulee supistus. Mulla on jokaisessa raskaudessa supistellu tosi aikaisin. Ekasta muistan että ainakin rv 16 jo supisteli lenkillä käydessä. Toisista en muista miltä viikolta lähtien. Mulla on jokasessa raskaudessa ollu agalactie (en oo ees varma kirjotetaanko noin) positiivinen, se aiheuttaa supistuksia. Eipä niistä haittaa ole, jos ei kipeäksi tule. Eikä mulla ole saanut mitään aikaseksi supistukset, vaikka vähän kipeitäkin olis ollu. Loppua kohden ne aina lisääntyy ja vaikka miten paljon olisi supistellut ja ihan reilusti kipeitäkin jo paljon ennen laskettua, niin yli lasketun mennään kevyesti...

rv 14+2

Mulla myös on vatsan nipistelyä jos rakko täynnä aamulla. Ikävän tuntuinen, mutta helpottaa nopeasti.

Lähes päivittäisenä oireena päänsärky. Ärsyttävää kun normaalisti ei ole päänsärkyä.

Silmät kuivuu todella herkästi. Heti töiden jälkeen täytyy pestä ripsiväri pois, kun silmät vuotaa ja kutisee. Sama ripsiväri ollut käytössä vuosia ja oire alkanut vasta raskaana ollessa.

Onko joku muukin jo yli 14 viikon ja kärsii edelleen pahoinvoinnista? Mulla on menossa 14+5 (ja vauva oli ultrassa 2 päivää isompi) ja oksennan edelleen päivittäin 1-5 kertaa. -5 kg lähtöpainosta.

Täällä ainakin kohtalotoveri, mulla nyt rv 14+0, (ultran mukaan 14+4) ja edelleen oksennan. Aamulla sen oikeastaan jo tietää tuleeko pöntönhalailupäivä vaiko ei. Joinain päivinä tuntuu ettei mikään pysy sisällä, oksennan jopa 7 kertaa.. Paino on kutakuinkin lähtölukemissa, välissä oli kuitenkin lähes kolme viikkoa jolloin en oksentanut, etoi vain.
Kaksi ekaa raskautta oksensin reilusti yli puolenvälin, kolmannessa en kertaakaan.. Aiemmat lapset poika, poika ja tyttö..

Miekin oksennan vieläkin joka päivä. Mut yleisesti enää onneksi vaan 1-3kertaa. Melkein vois sanoa jo ett pahoinvointi lakannut siihen nähden mitä se oli ekalla kolmanneksella :D
Rv14+4

Mulla taas niin nolo oire.. Tai en mä tiiä onko se nyt niin nolo.. Siitä tietää että on raskaana kun alkaa kulmakarvat tuuhentumaan ja poskipäihin tulee untuvakarvoitusta. sanoinki miehelle että kohta lainaan sen partahöylää .. :shifty::grin

Itsellä Esikon aikaan syke oli 160-> ja tällä 150x/min. ☺

Ouhi : täällä poika sairastu eilen ja tämän päivän ollu jopa 40.2 kuumetta ja oksentanut. Pelkään kans että tuun kipeeks itsekki ja varmaan ens yönä alkaa. Ärsyttää ku ukko patistaa tota syömään ku itse just yrittänyt että joisi vähän kerralla ja katsois pysyykö sisällä ni ei oo oksentanut. Nyt sitten jöötelöö sai ja sanoin heti että elä anna. Onneks ei sitä niin syönytkään mut muuten asenne ihan eri ku mulla..eikä tuokaan tietämys taida olla samaa luokkaa kun mulla...
Tuota oksentelua oli myös minulla ensimmäiset päivät ja välillä nesteetkin tuli ulos. Lääkäri antoi neuvon että juoda vähän kerrallaan ja syödä jotain myös vähän kerrallaan. Toivotaan ettei tauti iske sinuun!

Huh, jospa se pahoinvointi vähenisi meillä lopuillakin piakkoin. Olisi niin ihana saada syötyä normaalisti ja lämmintä ruokaa!

Huomasin äsken että mahassa näkyy hentoinen linea negra. Sain sen toistettua kameran kuvassa et enpä taida kuvitella :D on nimittäin melkoisen pieni pigmenttiero vielä.

Itselleni on tullut viimeisen viikon aikana menkkamaisia vatsakipuja ja vatsansivuilta välillä vihloo kramppimaisesti. Kävin ihan lääkärissäkin, kun ensiodottajana hieman säikähdin. Sanoi vain, että normaalia. Minulle jäi sitten vähän epäselväksi, että onko kasvukipuja vai voisiko olla ihan ensimmäisiä harjoitussupistuksia. Nyt on menossa 16. viikko kuitenkin vasta. Täytyy kysellä seuraavalla neuvolakäynnillä vähän lisää. Pääasiahan on, että kaikki näytti olevan hyvin.

Lilala täällä samanlaisia tuikkasuja, kramppeja, repäisyjä. Eilen oikealla puolella ja tänään vasemmalla :( aiemmin ollut tasaseen missä sattuu..
Mä en ole niistä kantanut huolta, yritän vaan ottaa mahd iisisti kun ne lisääntyy liikkuessa ja riuhtoessa :rolleyes:

Mulla on ärsyttävä vaiva: Kuiva ja kutiseva alapää :( Pikkupöksyt hankaa ja vessapaperi hankaa. Käytän koko ajan pikkuhousunsuojia ja välillä myös sellaista intiimialueen öljyä. Mulla oli esikoista odottaessa kaksi kertaa hiivatulehdus, mutta muutenkin satunnaisesti ärtyneet sukupuolielimet. Ja valkovuotoa tulee aika paljon, eli ahkerasti saa tehdä alapesuja.

Takaisin