Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kanssa pientä vihlontaa ajoittain, mutta uskon että tosiaan johtuu mahan kasvamisesta :) Harkkasupistuksia on tullut muutama jos on ollut stressaava ja kiireinen päivä, eli maha menee kovaksi.. Esikoisesta harkkasuppareita tuli paljon vksta 22 lähtien..

Rv 16+6

Mulla on myös tota, että virtsatessa voi alavatsaa juilia varsinkin jos rakko on ollut tosi täynnä. Ja muutenkin ajoittaisia menkkamaisia kipuja, jotka menee kuitenkin nopeasti ohi.

Mulla on ärsyttävä vaiva: Kuiva ja kutiseva alapää :( Pikkupöksyt hankaa ja vessapaperi hankaa. Käytän koko ajan pikkuhousunsuojia ja välillä myös sellaista intiimialueen öljyä. Mulla oli esikoista odottaessa kaksi kertaa hiivatulehdus, mutta muutenkin satunnaisesti ärtyneet sukupuolielimet. Ja valkovuotoa tulee aika paljon, eli ahkerasti saa tehdä alapesuja.
Mulla kans sama kutina ollu pari pv. Tod. näk hiiva niinkun mulki ekassa. Apteekki reissu ens viikolla siis.

Täällä kans hetki ruokailun jälkeen ihan jörkky turvotus ja kipuilu /huono olo! Yäk!

13+1 menossa ja vieläkin oksettaa aamulla, ja heikko olo jatkuu pari tuntii. Väsymyd välillä helpottaa kunnes seki taas iskee. Onneksi ok suht lievät oireet ekaan verrattuna.

15+3 ja edelleen järkyttävä väsymys, vatsa ei toimi (aamulla päivän ainoa asiointi ja loppupäivän kaikki kerääntyy - vatsa kipeä ja aivan "kovana" ) ... Nännit ihan hirvittävän kipeät ja niitä särkee/nipistää välillä esim. Jos olen ulkona, tulen ulkoa sisälle tms. Ja oikeastaan vain toista. Ihoa kuoriutuu nännipihasta, tosi kuivat vaikka rasvaan ja nänneistä tulee 'jotakin valkoista" :D

Mun pahoinvointi on muuttanut muotoa. Aiemmin etoi ja heikotti aina nälkäisenä, nyt ei enään niinkään, mutta oksennusrefleksi on tosi herkässä. Hammasharja, tabletit yms vierasesineet suussa saa yökkimään. Ja röyhtäily on jotain ihan järkyttävää.

Luin jostain et jos on hiiva kutinaa niin jugurtti auttaa tai sit karpalomehu tms. Onko jollain kokemuksia tämmösest. Ajattelin tota jugurttii ainaski kokeilla.

Luin jostain et jos on hiiva kutinaa niin jugurtti auttaa tai sit karpalomehu tms. Onko jollain kokemuksia tämmösest. Ajattelin tota jugurttii ainaski kokeilla.

Kysäisin itseasiassa myös hiivasta lääkärillä käydessäni, kun oli ollut lieviä kutinoita. Varsinaista tulehdusta ei ollut kuitenkaan, joten lääkäri opasti kokeilemaan happamia ruokia: jogurttia, piimää, gefilusta... Kuulemma apteekista löytyy myös emätintä happamoittavia itsehoitotuotteita. Jos oikein ymmärsin raskauden takia voi limakalvojen tasapaino hieman muuttua ja sen takia lievästi oireilla, vaikka ei varsinaista hiivatulehdusta olisikaan. Selviin häiritseviin oireisiin tietty ohjeisti hakemaan hiivalääkkeen.

Kysäisin itseasiassa myös hiivasta lääkärillä käydessäni, kun oli ollut lieviä kutinoita. Varsinaista tulehdusta ei ollut kuitenkaan, joten lääkäri opasti kokeilemaan happamia ruokia: jogurttia, piimää, gefilusta... Kuulemma apteekista löytyy myös emätintä happamoittavia itsehoitotuotteita. Jos oikein ymmärsin raskauden takia voi limakalvojen tasapaino hieman muuttua ja sen takia lievästi oireilla, vaikka ei varsinaista hiivatulehdusta olisikaan. Selviin häiritseviin oireisiin tietty ohjeisti hakemaan hiivalääkkeen.
Okei. Täytyy kokeilla eka ruokia. Mulla tosiaan antibioottikuuri lopuillaan joten voi siitä johtua. :D

Mä kokeilin joskus muistaakseni jogurttia kutinaan. En vaan muista auttoiko vai ei. Raskaushan tosiaan lisää alapään kuivuutta. Mä välillä hankaan liikaa ja sittenhän jo pelkkä valkovuoto ärsyttää todella paljon, jos limakalvot punertaa tai on haavaumilla.

Tää päänsärky! Niin ärsyttävää.. Ja kun ei siitä panadolista oo mitään apua :( onneks ylihuomenna neuvola, täytyy kysellä apuja. Miranax on niin maailman paras, mutta kun ei hitto uskalla ottaa niin usein kun särkis.

Tää päänsärky! Niin ärsyttävää.. Ja kun ei siitä panadolista oo mitään apua :( onneks ylihuomenna neuvola, täytyy kysellä apuja. Miranax on niin maailman paras, mutta kun ei hitto uskalla ottaa niin usein kun särkis.
Täällä myös nyt jatkuvaa päänsärkyä, useamman päivän on nyt joka päivä särkenyt. Panadol onneks auttaa, mutta kun ei sitäkään viittis ihan joka päivä ottaa, yritän kärvistellä ilman, kunnes on pakko ottaa..

Mun pahoinvointi on muuttanut muotoa. Aiemmin etoi ja heikotti aina nälkäisenä, nyt ei enään niinkään, mutta oksennusrefleksi on tosi herkässä. Hammasharja, tabletit yms vierasesineet suussa saa yökkimään. Ja röyhtäily on jotain ihan järkyttävää.
Mulla ihan sama. Yökkäilyä hampaita pestessä ja röyhtäily-närästystä...

Voi hanuri tän oksentelun kanssa, taas näköjään pahenee.. Voisko jo helpottaa lopullisesti, ees sen verran ett uskaltais normaalisti kauppaan lähteä? :( ärsyttää ku tuossa jo pitkän aikaa meni niin hyvin ja nyt en taas osaa ottaa tätä takapakkia kovin hyvin :S

Täällä myös nyt jatkuvaa päänsärkyä, useamman päivän on nyt joka päivä särkenyt. Panadol onneks auttaa, mutta kun ei sitäkään viittis ihan joka päivä ottaa, yritän kärvistellä ilman, kunnes on pakko ottaa..

Mä olisin onnellinen, jos se auttais. Sentään "selkeä sallittu lääke". Vaikka siis toki ymmärrän ettei päivittäin silti viitsi syödä! Mulla edes grammasesta ei ole mitään apua :( Miranaxista sanottiin että saa ottaa, mutta mahd. harvoin ja pieniä annoksia. Puolikas sellainen jo onneksi auttaa, mutta kauheesti joutuu miettimään millon viimeksi ottanut ja uskaltaako ottaa. Särky sellaista ettei tän kanssa ihan oikeesti kestä olla :(

Nakari: aloin epäilemään onko nää "vatsa krampit" suppareita kuitenki. Ne kyllä tuntuu samalle kuin alavatsa krampit. Ja oon kyllä kokeillut että meneekö vatsa kovaksi.... mut on tuota läskiä tossa päällä sen verran etten hirveesti tunne.. kipu o kyllä sellainen että hengitystä saa pidättää ja kumarassa joutuu kävelee. Luulis että uudellee synnyttäjänä tiedän miltä supparit tuntuu mutta kun en vaan tiedä onko nää niitä normi kasvu kramppeja vai suppareita ku ne tuntuu vaan tuolla alavatsalla

Tulihan se flunssa Mullekkin. Koko eilinen päivä meni koomassa istuen tai maaten. 39.6 oli parhaimmillaan kuume. Hunaja tee tuntu olevan paras lääke. Irrottaa hyvin limaa ja panadol zapp 500mg laskee kuumeen äkkiä. Yöllä heräsinki 4 ihan virkeänä ja ei ollu kuumetta. Tässä edelleen hereillä ja teetä juonut välillä. Vois yrittää nukkua välillä

Muokattu viimeksi:
Mulla vähän sama tilanne, iltaisin alavatsa ja -selkä ovat kipeät ja olen vähän epäillyt, että supistuksia ovat, mutta en oikein osaa olla varma... Enkä tiedä, missä määrin se on normaalia ja milloin pitäisi huolestua? Mulla tosin kipu ei ole noin voimakas että mihinkään kävelyyn vielä vaikuttais.

Minulla kanssa läskiä edessä, joten on vaikea sanoa meneekö maha kunnolla kovaksi vai ei... Ja edellinen lapsi syntyi käynnistyksellä ja kun ne supistukset lähti liikkeelle niin niistä ei ollut epäilystäkään, mutta kunnolla mulla ei ole kokemuksia sellaisista lievistä supistuksista.

Päänsärky loppu ja selkäsärky alko. On se kivaa kun pitää koko ajan johonki särkee. Tekis mieli kyllä jäädä saikulle kun ei tätä kipuilua jaksa koko aikaa. Argh.....

Nakari: aloin epäilemään onko nää "vatsa krampit" suppareita kuitenki. Ne kyllä tuntuu samalle kuin alavatsa krampit. Ja oon kyllä kokeillut että meneekö vatsa kovaksi.... mut on tuota läskiä tossa päällä sen verran etten hirveesti tunne.. kipu o kyllä sellainen että hengitystä saa pidättää ja kumarassa joutuu kävelee. Luulis että uudellee synnyttäjänä tiedän miltä supparit tuntuu mutta kun en vaan tiedä onko nää niitä normi kasvu kramppeja vai suppareita ku ne tuntuu vaan tuolla alavatsalla

Tulihan se flunssa Mullekkin. Koko eilinen päivä meni koomassa istuen tai maaten. 39.6 oli parhaimmillaan kuume. Hunaja tee tuntu olevan paras lääke. Irrottaa hyvin limaa ja panadol zapp 500mg laskee kuumeen äkkiä. Yöllä heräsinki 4 ihan virkeänä ja ei ollu kuumetta. Tässä edelleen hereillä ja teetä juonut välillä. Vois yrittää nukkua välillä

Noista marmorista.. Onko sulla vatsa toiminut ihan normaalisti? Itsellä kun mahan kanssa ongelmia niin tulee tuollaisia kramppeja että makaan kippurassa lattialla kun sattuu.. Yleensä helpottaa jonkin ajan kuluttua.

Takaisin