Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tytsyyy, varmasti ihan normaalia. Kohtu siellä kasvaa ja limakalvot tiputtelee herkkyyttään. Tai sullakin voi olla joku pienen pieni hematooma joka tiputtelee. Mulla näkyi sellanen nt ultrassa. Nou hätä. Mun vuoto oli 7-8 viikoilla ja 11-12. Muutaman päivän, vähäistä tiputtelua. En huolestuisi vielä jos ei kipuja ja tosi kovia vuotoja.

Ulkomuodosta vois luulla, että olis menossa rv25.. Ilmaa kerääntyy mahaan. Ensimmäisestä näkyi maha vasta viikoilla 18. Tää turvotus ei taida tästä enää laskea..

Kultu : täällä ollu noita kramppeja ja enemmän sillon ku oli emätintulehdus ja nyt kun oli hiiva. Muutoin tulee just äkillistä liikkeestä.

Tytsyy : seuraile vuotoa. Voihan se olla ihan harmitonta limakalvoilta, voi johtua jostain tulehduksesta, tai voi olla ihan mitä vaan. tumma(ruskea) veri on vanhaa verta ja kirkas on tuoretta verta. Jos hyytymiä ni sit heti soittoa päivystykseen.

Nukkumisesta.... nukun ku tukki kun eka vessassa oon aikani ravaillut , ja mikäli painajais unet ei vaivaa. Viimeyönä näin unta että vauva synty sekunnissa ja otin sen vaan harsoon kiinni ku tipahti. Maitoa tuli hirveästi ja jossain vaiheessa oli jo mun edesmennyt koira sylissä jota imetin ja sen hampaat sattu hirveesti ku rinnat niin arat. Olin niin huolissaan miks ei se ime kunnolla ja sit jo lypsin maitoa sen suuhun ja se Alko kakomaan ku raukka meinas tukehtua maidon määrään. :D voihan hormoonit.

Nukkuminen täälläkin huonoa, mutta nyt kyllä pääasiassa siksi, että esikoinen flunssassa ja kuumeessa ja nukkuu huonosti. En oikein enää tiedä miten itse nukkuisin jos saisin rauhassa, kun en saa oikein ikinä. Tai ne yöt kun lapsi nukkuu rauhassa, niin ei oikein osaa ihan täysiä unia nukkua vaikka silloin heräänkin ja onnellisena totean, että saakin nukkua vielä nousematta esikoista rauhoittelemaan. :D

Palelu on kanssa aikamoista. Yleensä töissä olen neulepaidan kanssa ja kotona istun sohvalla aina paksun täkin alla, ;) Vaikka ei meillä sisällä kauhean lämmintäkään aina ole kun ollaan välillä vähän laiskoja laittaan takkaan tuli.

Mulla tuli aamulla ihan järkyttävä päänsärky. Nukuin jotenki huonossa asennossa ja nyt jomottaa nii saakelisti. Voi tätä ihanuutta. Ja väsyttää edelleen.

Tytsyy : huh onneksi :D

Made: voimia päänsärkyyn. Ei oo kivaa ei. Yks inhottavampia asioita joita tiedän

Mulla vissii niska jumissa. Vielki päätä särkee ja alas päin ei voi ollenkaan olla tai alkaa jomottaa ja huippaa

Onko muilla semmost et eka iha kauhee nälkä. Sit ku syö kaks lusikallist nii maha iha täynnä ja ällöttää...? Pitää syödä hiiren annoksia useasti päivässä

Made: juu on. Appelsiini käy lounaasta/ päivällisestä ihan hyvin. Täyttää niin vatsan :D sit jos oikeaa ruokaa syö ni pieniä annoksia ja hitaasti syötävä ettei täyty kerralla liikaa :D

Mul on eilisestä asti ollu nippailuja välillä munasarjojen tienoilla ja välillä jossain kohdunsuulla. Sit välillä kans sellaista paineentunnetta. Pahimmillaan se on ku istuu, helpottaa kohta ku menee maate :| sit valkovuoto on kans entisestään lisääntyny... Tunsin eilen ekakertaa liikkeitä mut miten nää siihen liittyis, en tajuu...
Onko muilla vastaavaa???

Kultu mulla on just samanlaista nyt ollu paljon sulla viikkoja ?:) Itekki miettinyt et mitähän on mut kai se on normaalia nuo kaikki ku sullaki ollu :)

Mulla vähemmän rv11+4 mut mulla on jo kolmas raskaus et muutenkin kaikki tuntuu herkemmin ja kaikki tommoset alkanu aijjemmin mitä ennen :)

Mutta mää kyl uskon et toi on ihan normaalia voi liittyä esim ummetukseen mulla sitä ainaki on siis tuo paineentunne ja sit valkovuoto mulla ainaki joka raskaudessa ollu iha järkyttävää. . Ja nuo vihlasut niin luulen et ne on jotain liitoskipuja :)

Mutta mää kyl uskon et toi on ihan normaalia voi liittyä esim ummetukseen mulla sitä ainaki on siis tuo paineentunne ja sit valkovuoto mulla ainaki joka raskaudessa ollu iha järkyttävää. . Ja nuo vihlasut niin luulen et ne on jotain liitoskipuja :)
Oot varmasti oikeassa. Ummetusta kyllä on kans... En oo huolissani mut en vaan muista näköjään edellistä raskauttani ku siitä jo 7 vuotta :)

Oot varmasti oikeassa. Ummetusta kyllä on kans... En oo huolissani mut en vaan muista näköjään edellistä raskauttani ku siitä jo 7 vuotta :)
Nojoo se tosiaankin unohtuu kaikki äkkii mullakaan ei edes ihan vuotta oo väliä nii silti tuntuu kaikki taas nii uudelta ja oudolta :"D Vaa sehän sanotaan et aika kultaa muistot ;)

Mulla kans valkovuoto lisääntynyt ihan viikossa parissa tosi paljon. Oikein tunnen välillä ku lorahtaa :D 14+2

Mulla myös liitoskivut/kohdun kasvukivut varmaan alkaneet vaivata, tänää rv 13+3. vihlaisuja nivusiin/kohdunsuun alueelle, munasarjojen kohdilla, alaselkään.. muuten kivaa kun alkaa hiukan jo masu näkymään :)

Takaisin