Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälä myös noita kohdun kipuiluja ollut ehkä kuukauden verran :( aika usein esim pikaseen sohvalta noustessa saa ihan kärvistellä kaksinkerroin kun tuntuu niin ikävälle.
Ja valkovuotoa, jep, yäk.. :confused: :p

Meneillään 14+6

Saiskos taas ne kootut ummetusvinkit! Hikiliikunta tepsinyt tähän saakka, mutta nyt on tullut stoppi. Viime raskaudessa tuntu, että mikään ei auta. Mikä teillä on auttanut?

Niinu mulle auttanu levolac.. visiblinistä ja luumuista ei oo mitään apua :)

Mulla tulee levolacista vaan pieru :rolleyes::D
Mulla ei auttanu mikään muu ku lopulta microlax :rolleyes:

Rass oisin itekki kokeillu niitä vaan alko apteekissa mäkättää et niitä ei saa raskaana käyttää.. vaikka äitiysneuvolastaki sano et niitä voi kokeilla vaa oli niin perseestä se apteekkari.. ei puhettakaan että ois ees myynyt niitä :'Dd ihme nainen kyllä oli.. sanoin kyllä et neuvolasta käski

Mulla auttaa ummetukseen duphalac :) n.30ml sekoitettuna desiin vettä. Luumuista mulle ei mitään hyötyä. Ja syön paljon täysjyväjuttuja ja hedelmiä ja kasviksia ja juon 3litraa vettä, liikun aktiivisesti, mutta nyt alkanut välillä ummettaa.

Luulin jo tänä aamuna, että olisi ollut parempi päivä etovasta olosta. Heti aamusta olin oikein pirteä ja hyvin voivat. Kun pääsin töihin ja istuin hetken paikallani, niin oli pakko juosta oksentamaan. Agr. Milloinka tämä oikein helpottaisi? Olis kiva jaksaa töissäkin olla, kun palkka maksetaan vain tehdyistä tunneista.
RV jossain 11-12 paikkeilla.

Tintsu kyllä se pian helpottaa!! Viimeistään kai siinä noin 13+0. Mulla ainkin helpotti huomattavasti kun 12 viikkoa tuli täyteen. Iltasen edelleen etovaa oloa jos oon kovin väsynyt.

No viikkoja 12+2 ja öklötys vähän jo helpottaa ja ruokaa pystyy syömään vähän enemmän ilman hirveetä turvotusta. Mutta päänsärkyä, korvakipua, painetta poskissa ja alaspäin ei voi kattoo pyörtymättä. Lääkärissä kävin ja selvis, että poskiontelotulehdus on ja sain antibiootit. 5pv kärsin oireita ennen ku menin lekuriin...."suomalainen".....oiskohan pitäny aikasemmin mennä niin ois jo ehkä ohi näät kivut. No nyt ainakin on lääkkeet. Ihanaa tää odotus. :D

Tää on niin helppo raskaus ollu esikkoon verrattuna. Esikon aikainen pahoinvointi kesti päivittäisenä monta kertaa pönttöä halaten rv 17 saakka. Sen jälkeen jatku vielä satunnaisesti. Tässä raskaudessa voin pahoin viikot 5-7 ja pari kertaa sen jälkeen vaan oksentanu. Esikoisen aikana nukuin 24/7 tän aikana riittäny yhet pikku päikkärit. Mutta sit esikon aikana, hiukset,kynnet ja iho oli ihanassa kunnossa
nyt sit taas ihan päinvastaisesti. Esikoinen tyttö.

Ajattelin jakaa tänne tämmösen oireen mistä en ollut aiemmin kuullu.
Ihmettelin pari kuukautta sitten kun aina lämpösellä vedellä kasvoja pestessä, kuuman uunin luukkua avatessa tai saunaan mentäessä tulee vihlovaa kipua otsaan, silmien väliin ja silmiin. Teekupin kuuma höyrykin tekee pahaa. Ajattelin, että kyseessä on joku poski- tai otsaontelon tulehdus, mutta kun ei helpottanut millään, aloin olla jo varma että on vähintäänkin aivokasvain. Jotenkin sitten eksyin johonkin vanhaan nettikeskusteluun missä selvis et tästä vaivasta kärsii muutama muukin ja kyseessä on joku raskauteen liittyvä juttu! Katoaa kuulemma synnytyksen jälkeen! Mikä helpotus ettei ollutkaan mitään vakavaa, saati etten ollut sekoamassa :D inhottava vaiva tosin! Kärsiikö kukaan muu tästä "lämpö-päänsärystä"? Tai tietääkö sen syytä? Hassua, etten mitenkään osannut yhdistää tätä raskauteen :)

Muokattu viimeksi:
Ihan törkee turvotus mahassa ja kipee... vähän kun syö alkaa paha olo ja bielä kipeempi vatsa ja pallea

Sjjs : onpa täällä tullu mietittyä samaa. Jotenki kirveltää/tuntuu kipeältä pestä kasvoja. Kasvot ok pestävä hyvin äkkiä ja hankaus pahentaa kipua. Saunassa olo vähän aikaa helpottaa mutta heti sinne mennessä tuntuu kipua. On ollu itsestään selvää että joku oire tää on. Olisko pinta verenkierto vilkastunut niin paljon. Itsellä ainaki couperosa on pahentunut.

lucky87: Lohduttavaa kuulla ettei oo yksin tän kumman vaivan kanssa.. :) itellä se kipu on alkuun vihlovaa otsassa, josta se muuttuu semmoseksi paineen tunnuks ja leviää sitten silmiin ja ohimoille. Saunassa oon yrittänyt käydä ja hetken voi olla jos pitelee otsaa ja "suojaa" silmiä.
Melkeen kauhulla odotan kesää ja auringon lämpöä, että joutuuko kärsimään päänsärystä kaikki kuumat hellepäivät :( Onneksi asun niin pohjoisessa, et niitä hellepäiviä kertyy ehkä hyvällä tuurilla 2 :D

Mielenkiintoinen, mutta varmasti ikävä oire tuo otsakipu :/ voiskohan se hellittää jossain vaiheessa raskautta? :)

Täällä edelleen kärsitään aamuoksuista ja herkästi alkaa huimaamaan ja etenkin iltasin, mikähän siinäkin on? :o
Kiva kun miulla heti melkein plussan jälkeen pullahti tollanen turvotusmasu, eikä se vieläkään oo hävinny. Nyt kuitenkin jo rv14+0 menossa, eli ei se turvotus oo vissiin mihkään häviämässäkään ennenku alkaa vauvamasu näkyy :D

Mulla tullut kaveriksi outoja kipuiluja ja vihlaisuja alavatsaan ja munasarjojen kohdille.. muista raskauksista en näitä ainakaan enää muista mut luulisi liitoskivuiksi rv12+0 nyt viikkoja:)

Heidukka mulla on myös sielläkin.. Ärsyttäviävaan jospa ne helpottaa pikkuhiljaa :)

Miulla on alkanu vatsalihakset erkanemaan.. Kevyesti menee nyt sormi väliin. Varmaan kohtu alkanu nousta ylöspäin.

Takaisin