Oireet

Mullakin alkanut napsua! :D täs illalla taas pariin otteeseen, ääni on vähän niinkuin vaik jotkut nivelet napsahtais :P jännää kun tätäkään ei esikoisen kanssa ollut yhtään
 
Mulla napsui ihan kunnolla tänään aamulla. Tai siis eilen. Olin varma, että vedet menee mutta ei mennyt... Nyt supistelee 10min välein melko kipeästi, mutta tällasta tää on joka toinen ilta/yö ollut.
 
Täällä kans napsuu tosi paljon...se on jotenkin tosi hassua.
Tarkottaakohan se mitään?
 
Onko kellään ollut kipuja vatsan pinnassa? Hirmu vaikea selittää, mutta navasta vähän oikeaan ja hieman ylös tuntuu kuin ihon pinta (ja alapuoliset kudokset) olis ihan kosketusherkkä, poltteleva ja pistelevä. Vähän kuin tulis sähköiskuja tms. Tätä on ollut silloin tällöin satunnaisesti kesän aikana, ja nyt kahtena iltana peräkkäin. Inhottavan tuntuista! Kumartelu tekee pahaa ja ainoa mitkä hieman helpottaa on selän oikaisu taakse kaarelle, sekä makuuasento.
 
Onko kellään ollut kipuja vatsan pinnassa? Hirmu vaikea selittää, mutta navasta vähän oikeaan ja hieman ylös tuntuu kuin ihon pinta (ja alapuoliset kudokset) olis ihan kosketusherkkä, poltteleva ja pistelevä. Vähän kuin tulis sähköiskuja tms. Tätä on ollut silloin tällöin satunnaisesti kesän aikana, ja nyt kahtena iltana peräkkäin. Inhottavan tuntuista! Kumartelu tekee pahaa ja ainoa mitkä hieman helpottaa on selän oikaisu taakse kaarelle, sekä makuuasento.
Minulla ei tunnu ihan tuohon tapaan kipu, mutta navan alue on kyllä todella herkkä. Viime raskaudessa sinne repesi melkoiset raskausarvet, ja nyttenkin odottelen koko ajan että niitä tulisi lisää, sillä kivut ovat välillä tosiaan kuin nahka repeäisi, tai pistelisi. Makuuasento auttaa, samoin viileässä oleilu.
 
Levottomat jalat ja jalkasärky! Turvotuksia ei op ollu yhtään, vettä juotu ja magnesiumit syöty. Vasen kinttu särkee pakarasta pohkeeseen... Huoh. Yöunet on ollu heikossa jo ennen kun ehdin raskaustestiä tekemään, ja heikommaksi menee. Kuinkahan vähillä unilla sitä ihminen oikein pärjää? Ja kuinka pitkään..? :arghh:
 
Mulla alkanut ku vessassa pissalla käy niin samalla maha menee ihan kovaksi ja alkaa pistelee ja nipistelee alamahalla:confused: ja sen jälkeen maha on vähä kova ja entiiä supisteleeko vai mitä mutta semmonen inhottava pisteliäs tunne alamahalla ja alapäässä. onkohan ihan normaalia ?:D
 
Mulla on kans ollu välillä tota samaa öisin, et herää vessahätään ja samalla vatsa on ihan pinkee ja supistaa. Mut menee itsestään ohi aika pian.
 
Aivan tajuton väsymys ja vetämätön olo. Jatkuvasti kuuma ja hiostava olo. Huonosti saa nukuttua vaikka mahdollisuus ois nukkua.. hohhoijjaa, alkaa jo vähän olla kärsimätön olo! Liitoskipuja on ja kävely tekee kipeetä. Kipeitä supistuksia ei oo tullut kertaakaan.. välillä kohtu vähän "kiristelee ja kovettuu ". Rv 39 tasan. Miten musta tuntuu et tää vaavi ei vaan haluu tulla ulos..
 
Mulle tullu parina viime yönä uutuutena tämmönen, et aina kun olen vaihtamassa asentoa, niin kohtu krymppää ihan koko matkalta. Eli siis supistaa... käsittääkseni :wideyed: Päivisin on ollut vaan alavatsan harkkasuppareita. Nyt on 36+2. Muilla tollasia yöllisiä supistuksia liittyen asennon vaihtamiseen?
 
Mulla saatta joskus just supistaa (kai) kun asentoa vaihtaa yöllä ja satunnaisesti joskus päivällä. Ei satu tai muuta, kai ne on supistuksia...
 
Mulla tulee aamuisin ylös noustessa tota et maha vetää aivan kivikovaksi ja hetken päästä helpottaa :wideyed: lisäksi tulee useesti päivän aikana kamalia vihlasuja alas, ihan kun jollain sukkapuikolla ronkittais :confused: rv 38+3
 
Muokattu viimeksi:
Kivuttomia supistuksia tulee ihan kaikesta: asennon vaihtamisesta, kävelemisestä, suihkussa käymisestä, mahan rasvaamisesta, jos osuu meikatessa ihan kevyesti vain maha lavuaarin reunaan tai syödessä pöydän reunaan... Kiristää ja on tukala olla.
 
Mulla ollut myös noita sukkapuikko vihlasuja viikon verran. Ja sit harkkasuppareita. Lääkärin mukaan vauvan pää on jo ihan oikeassa asennossa alhaalla, toivonkin kovasti että viikon sisään tulis jo ulos. Nyt rv 37+6.
 
Eilen käytiin miehen ja esikoisen kanssa rannalla ja itse kävin vielä poimimassa mansikat kasvimaalta. Ilmeisesti tästä johtuen sit illalla alkoi vetää vatsaa kovaksi ja jouduin jomotukseen ottamaan 1g paracetamolia. Otin ensin 500mg, muttei yksinään auttanut. Onneksi meni ohi parin tunnin jälkeen kivut ja kivistykset.
Yöllä heräsin pariin otteeseen vatsan vihlaisuihin, mutta nekin helpotti asennon vaihdolla ja kolmella rakontyhjennys reissulla.
Yöunet alkaa olemaan kyllä aika katkonaiset ja nää helteetkin vetää olon väsyneeksi.
Vielä viikko pitäis jaksaa esikoisen kanssa touhuta, ennenkuin miehen kesäloma alkaa.
Ostin jopa ens lauantaille festarilipun, mutta saas nähdä miten siellä jaksan olla vatsani kanssa. No sit ois ainakin vauva täysaikainen, jos vaikka musiikista innostuis syntymään.
Tänään olen pessyt vauvan vaatelipastoa ja alan kohta laittamaan vaatteita ja rättejä valmiiksi paikalleen. Ehkä voisin myös sairaalakassia katsella valmiiksi, kun hieman säikäytti nuo eiliset vatsankivistelyt.
 
Ootko Provinssiin Dalila lähössä vai? :) Mä kans vähän mietin, mutta taitaa jäädä tältä kesää väliin :)
 
Eiku Tuskaan :) Vähän kyllä jännittää miten jaksan siellä seistä ja olla puoleen yöhön asti, kun silloin vasta soittaa se bändi, minkä ehdottomasti haluan nähdä.
 
Dalila, mieki oon tän viikon lauantaina menossa yksille pikkufestareille jos edelleen tuntuu siltä ettei ipanalla ole kiire tulla pihalle :)
Festarit on puolivälissä matkaa synnärin suuntaan eli jos lähtö tulee ni siitä on enää puolen tunnin rykäsy synnärille :D sairaalakassi varuilta mukaan ja mies lupas olla/pysyä kuskina :D
 
Minäkin lähden autolla festareille. Vauva ois just sopivasti 36+6 eli melkein täysaikainen. Jos alkaa tuntumaan että synnytys käynnistyy, niin eipä tuosta Suvilahdesta ole kuin 10min ajomatka Kättärille. Hyvä idea tuo sairaalakassi! Taidankin pakata varmuudelta mukaan!
Kyllä nyt vähän naurattaa tää festareille "valmistautuminen", 4 vuotta sitten oli hieman erilaista suunnittelua. :grin
 
Haha, joo :D miulaki ois ens lauantaina 37+5 viikot. Toivon todella että tuntemukset sallii sinne pääsyn. Mutta tosiaan vasta lauantaina ostan lipun portilta jos pääsen paikalle. En usko että tää ny tulis viel mut eihän sitä tiedä, kun supistellu on jo yli 3 kuukautta päivittäin että koska alkaa tosissaan tapahtua.
 
Takaisin
Top