Oireet

Noniin nyt voi varmaan Itsekkin ruveta fiiliksiä tänne päivittelemään vaikka viikot onkin vielä vähänä (36+6). Eilen alkoi napakammat harkkarit ja tänään on saatu pari jo ihan kivuliaitakin. Vauva alkaa hakeutumaan jo asemiin pikkuhiljaa :)
 
Pesänrakennusvietti lähteny täysin lapasesta... Ensimmäinen mukava raskausoire! :D täällä ei oo lähdetty sentään kämppää laittaan uusiks, mut älytön paikkojen järjestely. Pakkaseen ja kaappeihin hamstraan kaiken mitä luonnosta voi käyttää. Marjat, sienet, villiyrtit ja omat teesekotukset. :D siitä hommasta oon aina tykänny mutta tätä tahtia saa lähtee ostamaan uutta pakastinta. :D koko kroppa särkee jo puolenpäivän aikaan mutta ei vaan pysty lopettamaan. :D
 
Mulla on vauvan tavarat ja vaatteet ollut jonkin aikaa jo valmiina. Esikoisen jäljiltä on kaikki vauvavuoden tavara vielä holleilla ja hoitopöytä edelleen hänelläkin käytössä vaipanvahtoon.
Olen kyllä huomannut samaa oiretta tuon säilömisen suhteen. Harmittaa vaan etten uskalla oikein lähteä mustikkaan pidemmälle, jos synnytys vaikka sattuisi alkamaan vauhdikkaasti keskellä metsää. Pääkaupunkiseudulla ei oikein hyviä mustikkametsiä löydy, ellei aja n.tuntia poispäin.
Sen sijaan olen kerännyt viime viikkojen aikana kasvimaaltani n.60l mansikkaa ja nyt kyttäilen lähimetsän kypsyviä vadelmia.
Tajusin myös että talviturkki saattaa jäädä heittämättä tänä kesänä. En ole vielä käynyt uimassa ja jälkivuodon aikaan ei kai ole kovin suotavaa lähteä luonnonvesiin pulikoimaan tulehdusriskin takia.
 
Huh, ei menny niin ku suunnitelmissa oli. Maanantaina alotettiin käynnistelemällä ja vasta torstaina täydellinen vauva saapui maailmaan :love7

Koko prosessi oli raskas ja kivikkoinen. Ottaen huomioon että kyseessä ensimmäinen lapsi, jäi aika paljon vielä prosessista sulateltavaa. Jostain syystä oma kroppa ei suostunut supistuksia tekemään ja lääkkeilläkin niitä saatiin aikaseksi vähän ja aivan liian harvakseltaan. Lisäksi huomattiin että vaavi oli avotarjonnassa. Yritettiin alkuun normaalia alatiesynnytystä josta päädyttiin imukupin kanssa sähläämiseen ja sen jälkeen päädyttiin jo kiireellisen sektioon. Onneksi koko prosessin ajan vaavilla oli kaikki hyvin ja lopulta syntyi 9pisteen vaavi :Heartbigred äiti vähän toipuilee saamistaan sotavammoista mutta muuten kaikki on täydellistä!
 
Onko muilla turvotus oirehtinut toispuoleisena niskakipuna? Poden sellaista jo toista päivää, paracetamol ja kuuma jyväpussi auttavat hetkellisesti, mutta kipu tulee aina takaisin. Turvotusta on kertynyt ihan kiitettävästi muutenkin, jalkoihin, käsiin, ja ilmeisesti hartiaseudulle myös.
 
Äsken tais irrota vähän limatulppaa! :) Mut turha varmaan innostua liikaa, niin pieni määrä sitä tuli. Ja ilmeisesti sen irtoaminen ei kuitenkaan kerro kauhean paljon? Varsinkin kun tuli niin vähän... Tänään 37+5. Ens viikolla olis tarkoitus hakea vaunut ja olis kiva ehtiä hakea ne ennen kuin tää syntyy
 
Täällä on liitoskivut ja sukkapuikkotuntemukset lisääntyneet moninkertaisesti, tosin nyt verenpaineen ollessa inhimillinen on kyllä tullut touhuttuakin ihan kiitettävästi. Vauvat tuntuvat suorastaan innostuneen liikunnasta ja minun pysähtyessä alkaa melkoinen myllerrys, mikä tuo taas mielenrauhaa näillä viikoilla. Ensi viikolla äitipolikäynti ja alustava suunnitelma käynnistämisestä, jaiks.
Rv 36+4 kaksoset.
 
Täällä hulahti tänään rv 41+1 iltapäivästä limatulppa pönttöön, ja hieman verensekaista vuotoa. Nyt rouva on puhelimessa synnäri-ihmisen kanssa, ja arpovat menikö tässä äsken lapsivedetkin..

Käskivät odotella vielä kotona, ja aamulla näytille jos ei sitä ennen tule hätäsempää tarvetta lähdölle...
Huikujänskää..
 
Unettomuus ja epämääräinen itkuisuus ja ahdistuneisuus.. Päivällä olin väsynyt ja kiukkuinen. Sama meno varmaan jatkuu taas kun ei yöllä uni tule :/
 
Kivuliaita ja pitkään kestäviä supistuksia aamuneljästä saakka. Vaan ei säännöllisesti, eikä veristä limaa tai vettä, jotta voisi lähteä leikkuuhommiin. Välillä on sellainen fiilis, että kyllä tämä käynnissä on, ja sitten taas tulee pitempi pätkä ilman supistuksia. ÄÄÄ!
 
rv 40+0 ja lievää supistelua ollut aamusta alkaen! JEE :D Pari viikkoa jo koskenut selkäänkin ja 38+5 irtosi limatulppaa. Ehkä tämä tästä vielä hyväksi kääntyy. Vointi muuten mitä mainioin :) Tänään pääsisi vielä pientä kurkkimaan ultraan (toivottavasti viimeistä kertaa).
 
Mulla kerrankin takana melko kivuton yö. Kuitenkin oon niin kypsä tähän oloon, että tiedän vollottavani huomenna neuvolassa.. Sitten taas kirjotetaan mun teksteihin "itkuinen odottaja" tai "kovin helposti liikuttuu" huoh. Ärsyttää jo valmiiksi kun tuntuu, että heti pidetään mieleltään epävakaana jos ei pientä kipua kestä..
 
Muutama kivuton supistus jälleen... Esikoinen ratko viimeisten viikkojen aikana alavatsaan mojovat railot ja tämä tekee saman nyt ylävatsalle. Tehokkaita nämä lapset :p
Viikonpäivät ollu vatsa löysällä ja nyt maha laskeutunut alas... Esikko syntyi kyllä vasta 41+2 käynnistettynä, että turhia toiveita en elättele nyt näillä viikoilla...
 
Mulla on myös ollut tuota löysävatsaisuutta nyt viikon verran ja pöntöllä saa käydä kolmekin kertaa päivän aikana isommalla hädällä sen yhden käynnin sijaan. Rv 39+2 vaihtui juuri...
 
Mulla tänään laskettuaika ja puhettakaa et tota mönttiä kiinnostas ulostautuu :) Ei juurikaan mitään oireita edes että kai tässä joku jouluvauva on tulossa sitten :)
 
Vatsa löysällä, kivuttomasti supistaa, beibi porailee vasten alakertaa ja singuttelee yksiötään. Silti tänään tehdyn tarkastuksen mukaan kohdunsuu oli täysin kiinni ja kiinteä. Viikkoja 38+0. Ei ole beibi omaehtoisesti jättämättä yksiötään.
 
Mulla kans la tänään eikä edelleenkään oo aavistusta siitä et miltä supistukset tuntuu. Aiemmin lohduttauduin sillä et onpahan helpompi muuttaa jos menee yliajalle mut tänään tajusin et en mä oikeesti pysty tekeen paljon mitään. Takalantion kivut on liian pahoja, eilen ja tänään vietiin meidän miniautolla pari muuttokuormaa ja nyt sattuu niin paljon et ei pysty oikeen missään asennossa olemaan. Pitää nyt vaan syödä panadolia ja levätä muutama päivä, turhauttaa niin paljon. Elokuuhun asti on kyllä aikaa muuttaa, mut olisin halunnut saada mahdollisimman valmiiksi kaiken lopullista muuttoa varten. Saa nähdä miten nyt onnistuu
 
Takaisin
Top