Oireet

Terveiset äitiysosastolta. Olipahan jännää - ensimmäinen kerta sairaalassa potilaana :) Olin siellä yön yli ja onneksi pääsin kuitenkin kotiin odottamaan. Mulla epäillään/ pelätään raskausmyrkytystä, kun verenpaineet on olleet koko kesä oikeastaan nousussa ja veriarvoissakin oli jotain epäselvyyksiä. Eilen yksi hoitaja mainitsi käynnistyksenkin mahdollisuuden, mutta onneksi nyt ei vielä ole tarvetta siihen (nyt on viikot 38+6). Tietysti vauva on jo täysiaikainen, mutta mulla ei oikeastaan ole tukala olo masun kanssa, enkä oikein ole valmis synnyttämäänkään. Nyt oli kuitenkin mukava päästä sinne sairaalaan, missä sai sen tiedon että vauvalla on kaikki hyvin. Ja mulle määrättiin ihan hevoskuuri lepoa - en saa käytännössä tehdä mitään - en käydä kylässä enkä ottaa vierait vastaan.... toisin sanottuna voi olla että piankin alan minäkin toivoa vauvan pikaista syntymää. No, kai tässä pitää jo näillä viikoilla olla valmis :woot: Toivon vaan, että synnytys alkaisi itselleen, ei käynnistelemällä. Tietysti oma ja vauvan terveydentila ratkaisee et mitä tehdään. Nyt olenkin varmaan jo rasittanut itseäni aivan liikaa :grin, joten paras mennä lepäilemään :goodnight
 
Saatan nyt kysyä ihan tyhmiä.. Mutta nämä "sukkapuikkopistot". Mulla on reilun viikon aikana tullut sen kaltasta kipua kuin jokin viiltäisi kohdunsuulla tai siellä main. Tulee juurikin mieleen kuin joku tuikkaisi sukkapuikolla. Mistähän oikein johtuu? On kuulostanut siltä että muillakin täällä on ollut niitä ja mietin, että onko jollakin enemmän tietoa syystä. Taidan elätellä turhaa toivoa, että enteilisi synnytyksen lähestyvän... :D
 
Mulla Kuupo ollut samankaltaisia tuntemuksia aina välillä. Joskus saattaa tulla päivän tai yön aikana montakin "tuikkaisua" ja sit taas on päiviä ettei tunnu ollenkaan. Muita tuntemuksia näiden lisäksi on vain ns. kivuttomat mahan kovettumiset muutamasti päivän aikana. En tiedä kyllä minäkään enteiliskö synnytyksen sitten lähestyvän..toivottavasti! :)
 
Täälläki ollut jo useamman viikon noita tuikkaisuja mutta nyt viime päivinä kipeämpiä ja useammin tullut.. Toivottavasti enteilee synnytystä....:D
 
Mm, mulla net ei ihan välttämättä semmosia vihlaisuja ole. Tuntuu kuin tirriäinen väkisin hetkellisesti venyttäis kohdunsuuta ja se hiukan niinkö ratkiais auki... Sitten jomottelee aina muutaman hetken kunnes helpottaa....
 
Pikkunöösä mulla menee juurikin noin kuin kuvailit! Teräviä tuikkaisuja tulee, erityisesti kun rauhoitun illalla sänkyyn, sitten voi olla parin päivän hiljaisuus. Lisänä kivuttomat supistukset joitain kertoja päivässä. Ei tunnu näiden tuntemusten perusteella siltä että ihan hetkeen olis tapahtumassa mitään. :/ Mutta aina voi haaveilla. :D Nyt rv 39+3.
 
Niin ja toisin kuin Onnikalla, mulla se kipu loppuu kuin seinään eikä vaivaa hetken päästä enää ollenkaan. Kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
 
Tää unettomuus alkaa kyl jo ottaa hermoille! Kello on jo lähes 3 ja täällä mä oon vieläkin hereillä. En vaan millään saa nukahdettua :sad001 Muilla samaa ongelmaa? Miten mä saan itseni uneen?
 
Tää unettomuus alkaa kyl jo ottaa hermoille! Kello on jo lähes 3 ja täällä mä oon vieläkin hereillä. En vaan millään saa nukahdettua :sad001 Muilla samaa ongelmaa? Miten mä saan itseni uneen?

Juu, en tiedä enää monetako kuukautta valvon. Joka yö nukun pari tuntia, sitten pari tuntia hereillä, sitten taas väsyttää. En oo keksinyt muuta keinoa kuin valvoa. Katon tv:tä kunnes alkaa väsyttämään. Elimistö totuttelee vauvan yövqlvomisia varten :)
 
Tänää aamulla 5 aikaa lähti limatulppa ja vähä enne kahtatoista meni lapsivedet..kävin näytillä mutta lähettivät takas kotiin ja aamulla pitäis mennä klo 11 käynnistykseen ellei tuu jo ennen sitä! Nää supistukset sattuu nii v*****i että meinaa taju lähtee! Iha hirveetä! Nyt o menossa siis 40+3
 
Tänää aamulla 5 aikaa lähti limatulppa ja vähä enne kahtatoista meni lapsivedet..kävin näytillä mutta lähettivät takas kotiin ja aamulla pitäis mennä klo 11 käynnistykseen ellei tuu jo ennen sitä! Nää supistukset sattuu nii v*****i että meinaa taju lähtee! Iha hirveetä! Nyt o menossa siis 40+3

Tsemppiä..kyllä sulla lähellä synnytys on.
Peukut pystyssä !!!
 
Ite oon tänään hääränny ihan koko päivän. Pessy peitoista ja päiväpeitoista lähtien ja siivonnu lasten vaatehuoneet..hui se.

Säkillinen eripari sukkia perattu ja illalla leivoimme sämpylät. Kyllä tää nyt henkisesti siltä vaikuttaa siltä että lähenee..malttamatonta arkea..

Rv 38+3
 
Tunti sit sain vihdoin raahattua itteni sisään vadelmia poimimasta ihan vaan siks että alko tulemaan sen verran hämärää ettei nähny enää mitä poimi. Ajattelin että pakko koittaa mennä nukkumaan, mutta sit aloin taas siivoamaan ja järjesteleen paikkoja. Meillä ei oo vielä koskaan ollu paikat näin hyvässä järjestyksessä. :D pakastin on ihan täynnä ruokia ja marjoja ja vielä pitäis muka saada lisää mustikoita, sieniä ja vadelmia.. Pakastinkaupoille vissiin joutuu.. :D seuraavaks alan varmaan pesemään seiniä tms. Ja puutarhatöitä tekis kans mieli tehdä kauheesti...
Öisin tulee nukuttua noin 4 tuntia pätkissä, mutta jos tää hölmöily jatkuu niin kohta ei sitäkään....
 
Moikka kaikki! 17.7 synty täyden 10 tyttönen kiireellisellä sektiolla! Tyttö olikin virhetarjonnassa naama väärään suuntaan eikä suostunu sitä kääntämään eikä laskeutunut tarpeeks alas kanavaan ollenkaan joten sanovat suoraan että alateitse ei o mahollista synnyttää..jaaha ei muutaku leikkuupöydälle! Ei sitte tietenkää jääny mitää kauhukuvaa ku eipä se missään tuntunu..tosin nyt jälkeenpäin vähä eri..auts...mut toi pikkune on nii maailman sulosin etten kestä :D Tsemppii kaikille synnytyksiin! :)
 
Ihanaa Jenspa82 :Heartred Paljon onnea ja onneks kaikki meni kuitenkin lopulta hyvin :)
 
Takaisin
Top