Oireet

pikkukonna

Piirimestaruustason postaaja
Toukokuun äidit 2019
Millaisia raskausoireita on ilmaantunut?

Mulla oli ennen plussaa jo jotenkin sellainen tosi hyvä fiilis tästä. Esikoisesta myös aavistin tosi varhaisessa vaiheessa.

Kaikkein vahvimpana oireena nyt on ollut tuollainen kumma tunne mahassa ja turvotus. Tuntuu, että nyt jo housut puristaa :D
Varmaan jo viikon ajan on myös tullut sellaisia huono-olo kohtauksia, yleensä iltaisin. Saa nähä millon pitää alkaa pönttöä halaileen.. Esikoisesta oksentelin kolme ensimmäistä kuukautta ihan jatkuvalla syötöllä ja jouduin tiputukseenkin. Jospa ei nyt yltyisi niin rajuksi.

Mielialatkin heittelee. Sain yksi päivä ihan kummallisen itkuparkukohtauksen ilman mitään syytä, onneksi olin yksin kotona silloin :D Olen normaalistikkin melko tuulella käyvä, niin nyt se oikein korostuu, voi mies raukkaa :D
 
Ennen plussaa oli pari päivää semmonen lievä etova olo aamusta iltaan ja iltaisin pisteli alamahaan.

Plussapäivänä tietysti kaikki oireet korostui :D etoi enemmän, ja heti jos nälkä niin pahaolo.

Nyt ei ole ollu niin etova olo mutta vatsaa nippaillut enemmän ja tunteet tosi herkässä :)

Tissit ei oo reagoinu vielä mitenkään :D

Ja turvotus.. voi kamala. Kyllä korkea vyötäröiset rullautunu viime päivät röllön alle :)
 
Mullakaan ei ole tissit reagoinut vielä ollenkaan! Vaikka yritin aamulla mieheltä kysyä, että onko ne senkin mielestä jo vähän kasvanut, mutta kuulemma vaan kuvittelen ja elättelen toiveita:grin

Niin hajuaisti on kyllä selvästi myös tarkentunut. Mies kävi eilen kaverinsa luona saunassa ja vielä aamullakin haistoin sen kaverin suihkusaippuan ja arvasin merkinkin ihan oikein:wtf:
 
Mulla tulee ja menee etova olo. Ehkä illalla vähän selkeämmin ,mutta ei paha. Oon ehkä asteen väsyneempi kuin normaalisti, mutta paha sanoa sitäkään johtuuko raskaudesta vai siitä, että juoksen päivät taaperon perässä ja illat pitäisi pyrkiä kouluhommia tekemään :D
 
Vähän ennen plussaa tissit alko olee kipeet ja on vähän edelleen. Väsymystä ehkä vähän ollu (esikoisesta oli aika paljonkin ja nukuinkin kaiken muun ajan kun en ollut töissä). Alavatsassa välillä nippaillut. Mieliala taitaa vaihdella ihan entiseen malliin
 
Kirjoittelinkin tästä tuonne toiseen pinoon ennen kun tämän huomasin. Edellinen odotus siis todella rankka kokemus sen järkyttävän olon vuoksi.

Se miksi osasin epäillä tätä raskautta huvin aikaisessa vaiheessa oli hajut. Suoraan sanottuna nenään tuli tosi vahva kissan p*askan ja k*sen haju ihan sama missä olin, kaupassa, työpaikalla tai kotona se tuli aivan yhtäkkiä ja hävisi yhtä nopeasti. Sitten alkoi jauheliha haista pahalta. Samoihin aikoihin tuli vain hyvin vahva tunne siitä että raskaana ollaan. Pian tuli repäisykivut alakertaan nopeissa liikkeissä. Ensimmäinen haamu tulikin sitten 3+3.

Nyt on sitten menossa sama tankkausvaihe mitä ensimmäisessä raskaudessa. Jostain syystä nälkä on koko ajan ja jotenkin vaistomaisesti syön jotenkin varastoon, kun tiedän että se paha olo saattaa yllättää milloin tahansa ja sitten ei mene mikään alas moneen kuukauteen.

Tissit on turvonneet ja huimausta tulee ja menee. Kahden viikon kuluttua on edessä tosi tärkeitä työtapaamisia ja nyt pelkään että makaanko silloin jo koomapotilaana kotona. Kunpa ehtisin ne hoitaa alta pois...

Ollaan päätetty olla kertomatta raskaudesta ennen puolta väliä. Epäilen kyllä onnistuuko. Jouluna pitäisi lähteä sukuloimaan eikä haluttaisi silloin vielä paljastaa. Tulee kyllä olemaan mahdotonta, jos olen totaalisen huonossa kunnossa. Onneksi tyttö on omatoiminen 5v eikä kotona ole vauvaa, siitä olisi mahdotonta selvitä siinä kunnossa..
 
Jee, tänne onkin hyvä pitää kirjaa oireista :) ja kiva lukea muiden! :)

Oireet ennen plussaa...rinnat kipeyty kauttaaltaan ja tuli "täyden" tuntuisiksi joskus dpo 8 jälkeen. ..Samoihin aikoihin alkoi olla huimausta päivittäin! Lämmöt pysyi noin 36,5 paikkeilla...normisti laskee alle 36 ennen menkkoja..

Eka testi vasta dpo 14, silloin paleli ja iski todella flunssainen olo...arvasin mistä johtuu ja plussa tulikin iltapissasta :) lämpö nousi 36,9... :) seuraavina muutamana päivänä alavatsa tuntemuksia :)

Nyt viikonloppuna taas huimausta ja rinnat kipeytyneet/kasvaneet entisestään...syödä pitää usein! Muuten huimaa/heikottaa. ..väsymystä myös nyt havaittavissa. . :)

Näin siis rv 4+ 6...katotaan mitä ensi vko tuo tullessaan :)
 
Minulla oireita juurikaan ole ollut, mutta tässä jotain:

Ennen plussa:
- kylmä koko ajan
- pientä etovaa oloa silloin tällöin

Plussan jälkeen:
- oireet hävinneet???
- yöllä mahoton hiki
- huimausta ajoittain

Hiukan pelottaa, että meneekö tämäkin kesken kun ei oireita juurikaan ole. Nyt rv vasta 4+0
 
Rv 5+1 ja rinnat arat, etova olo, jotkut hajut etoo, närästää, iho heikossa kunnossa
 
5+2
-pissalla saa hypätä joka hetki,
-mahassa outo juilimista,
-jos jollain vähänkään hajuvettä enemmän meinaa oksennus tulla
-palelu, väsymys ja nälkä

Ja hermot kuulemma ukon mielestä kokoajan kireällä :shifty::joyful:
 
rv 5+0
tissit kipeet
janottaa
naamaan pukkaa finnejä
palelu
mahassa ajoittain painon tunnetta
 
4+6.
- järkyttävä väsymys. En saa öisin nukuttua ja sitten nuokun koko päivän ja saatan nukkua parin tunnin päikkärit. Viime yönä tuli nukuttua 4-5 tuntia.
- tissit aavistuksen kipeät
- turvottaa
 
Rv 4+4. Onko kellään muulla menkkamaisia kipuja mahassa?:depressed: Minulla niitä on ajoittain ja selkäkin on välillä kipeä. Toivottavasti ei enteile km :smiley-angry017. Takana kuitenkin jo kaksi km.

Myös valkovuotoa tulee melko reilusti, mitenkäs teillä muilla?:joyful: Olisi kiva tietää onko muilla samantyylisiä oireita vai onko nämä jotain muuta.

Pelko koko ajan että tämäkin raskaus menee kesken.
 
Mulla on ollut menkkajomotuksia ja paljon valkovuotoa ikävä kyllä myös veren määrä on kokoajan lisääntynyt nyt mukana eli itsellä vahva pelko km:stä. En nyt vielä heitä kirvestä järveen,mutta ei kauheen positiivinen fiilis jaksa olla enää.
 
Täällä ei oo vielä ollu mitään oireita, viikkoja pitäis olla 5+0. Edellinen raskaus meni kyllä myös melko pitkälle ilman mitään oireita lukuunottamatta muutamia närästyshetkiä :D nyt ehkä vähän turvotusta mutta ei sen kummempaa
Oi ja pissalla on kyllä käyty melko tiuhaan nyt ko tarkemmin miettii:D
 
välillä saattaa tulla noita menkkamaisia jomotuksia mahaan.sekin tietysti ihmetyttää kun esikoisen aikana niitä repäsykipuja sun muita oli melkeen koko alkuraskaus, ja nyt ei ookku välillä vähän painontunnetta.vai voisko olla se,kun on aikasemmin ollu raskaana niin ei ne oireet ehkä sitten enää tule yhtä vahvasti, who knows vaikee sanoo :inpain:
valkovuoto on ainaki mulla lisääntynyt ja siitä lukenutkin että kuuluu oireisiin.
 
Mulla taas on toisinpäin kuin sulla Neelix, eli esikoista odottaessa ei ollut oikein minkäänlaisia kipuja, mutta nyt tästä on alusta asti ollut just varsinkin niitä repäisykipuja. Ja mymmeli77, mulla myös tuntuu välillä ihan ku menkkajomoja ois!

Nyt on alkanut tissitkin oireileen, pari päivää ollut tosi arat ja herkät.
Lämmin ruoka alkanut tökkimään, kahvi kyllä aamuisin edelleen maistuu!
 
Meinaan itkeä vähänkään koskettaville asioille, tai ei niiden tarvitse edes olla koskettavia (viime viikolla itkin videolle jossa koirat paimensi lampaita? Mitähän ihmettä?) Nännit on arat, tissit ei muuten.

Mulla myös juilii mahottomasti mahassa, menkkamaisesti. Etova olo on välillä, navetassa kun tarpeeks haistelee lehmänkakkaa niin varmasti etoo.

Ja miksi on koko ajan jano ja nälkä ja pissillä saa juosta tunnin välein? Syön kai myös varastoon :D
 
Rv 4+4 edelleen tosi vähäiset oireet. Nyt myös kaikki menkkajomotukset loppunu. Valkovuoto on kyllä runsasta. Ja semmoinen ihmeellinen oire että syönnin jälkeen kivistää mahaa.
 
Takaisin
Top