Oireet

Mä olen melko varma, että synnytän joskus elokuussa. Mulla myös supistellut sen 3kk, ja veikkaan että tää vauva perii isänsä huumorintajun eli pitää mua varpaillaan ja sitten syntyy 3pv käynnistyksellä :D Toisaalta, mun äiti kertoi, että itse olen ollut samanlainen... Pitäisi keksiä jotain menoa jota oikein odottaisi, niin ehkä vauva sitten päättäisi syntyä just ennen sitä?
 
Mut säikäytti eilen illalla alkaneet kivuliaat supistukset. Niitä jatkui pari tuntia ja latasin jo puhelimeen Contraction timerin. Tulivat säännöllisesti 10-5min välein. Onneksi taas paracetamol, kuuma suihku ja lepo helpottivat, kun olisi ehkä vielä liian aikaista lähteä synnyttämään 36+3 viikoilla.
Mietin kanssa olisikohan vauva laskeutunut eilen jo asemiin, koska aamulla tuli sellaisia vihlaisuja/lihaskramppeja tuohon häpyluun tienoille, jotka helpottui eteenpäin nojauksella/hengittelyllä. Muutenkin hengitys on helpompaa ja ruoka alkanut maittamaan paremmin, kun vauva ei tunnu olevan enää niin ylhäällä. Ens viikosta alkaen saa mun puolesta alkaa tulemaan, kun on täysaikainen.
Onneksi mies sai töistä palkatonta tämän ja huomisen, niin saan levättyä, kun hän hoitaa enemmän esikoista 1v5kk. Ens viikolla hän onkin sit jo kesälomalla, niin helpottaa tää arki.
 
Heinäkuun hikoilut todellakin! Miten voikin olla koko ajan kuuma? :dead: Ulkona on vaan +17 ja miehen mukaan täällä sisällä ei ole kuuma, vaan ainoastaan mulla on kuuma. Tätäkö tää loppuaika sitten on? Ja oon kuullut et imetyshormonitkin hikoiluttais, joten ei taida tää tuska olla ihan heti ohi. Muilla sama ongelma?
 
On kyllä kuuma! Mä voisin nukkua jääkaapissa!
Lisäksi oon alkanu valvomaan öisin, tosi rasittavaa. Ja sellainenkin oire on tullut, että pari sormea oikeasta kädestä on ihan puutuneet. Tai sormenpäät. Tää johtuu ilmeisesti jostain hermopinteestä ja pitäisi mennä ohi synnytyksen jälkeen mut tosi ärsyttävää.
 
Kuuma on, ja kun ikkunat on olleet auki joka yö säästä riippumatta ja minä ilman peittoa, on nyt myös kurkkukipu. Ärsyttää, kun ei erota milloin hikoilu ja kuumuuden tunne on hormonaalista ja milloin huoneessa on oikeasti kuuma. Voisin myös juoda ihan koko ajan. Kivennäisvettä ja hanavettä menee litroittain.
 
Täällä kans on kuuma ja hikoilen ku pieni porsas.
Tuntuu et vaikka kui ois viilee ilma nii silti mä hikoilen kokoajan...tosi hehkee olo
 
On kyllä kuuma! Mä voisin nukkua jääkaapissa!
Lisäksi oon alkanu valvomaan öisin, tosi rasittavaa. Ja sellainenkin oire on tullut, että pari sormea oikeasta kädestä on ihan puutuneet. Tai sormenpäät. Tää johtuu ilmeisesti jostain hermopinteestä ja pitäisi mennä ohi synnytyksen jälkeen mut tosi ärsyttävää.

Mä olin tänään tunnin kävelylenkille - olen siis niin ylpeä tästä huippu-urheilijamaisesta suorituksestani :woot: Lantio- masun tukivyö näköjään kannatti kaivaa kaapista päivänvaloon ja käyttöön. Mutta sitten tuli myös ensimmäistä kertaa tota sormien pientä puutumista. Meni kyl nyt ainakin nopsaan ohi =)
 
Kuuma on varsinkin öisin. Päivät kyllä pärjään, mutta yöt menee katkonaiseksi kuumuuden takia kun saa hikoilla... yleensä palelen ja oon villasukat jalassa heinäkuussaki. Hämärä muistikuva on noista hormooni hikoiluista synnytyksen jälkeen, yhtäkkia saattoi tulla hirveä hiki varsikin öisin...
 
Kyllä tarkenee! Ilmankosteus tuntuu lisäävän kuumuuden tunnetta. Minulle on uutena oireena tullut jalkojen ja käsien turvotus. Jalat ja nilkat ovat pökkelöt ja sormet tuntuvat kömpelöiltä. Toki olin viikonloppuna jaloillani molemmat päivät, enkä ehtinyt juomaan ja huilaamaan niin paljon kuin olisi pitänyt. Noh, nyt sitten on kalenteri siistitty niin ettei ohjelmassa ole tälle kuulle kuin neuvolakäyntejä ja masun kypsyttelyä. :)
 
Mä kans pakahdun kuumuuteen ja mies palelee ku takapihan ovi on koko ajan auki ja tuuletin päällä. Tänää oli hyvä sit ku oli jo hiukan kylmä. Pääs hiki kuivumaan välillä ees :woot:
Suffeli80 mulla ollu aika pahana toi sormien puutuminen ja käsien särkeminen. Aamut ja aamupvät on ihan tuskaa. Neuvolalääkäri sano että johtuu ranteiden ahtaudesta nii jo pieniki turvotus aiheuttaa hermopinnettä. Aamut menee mulla siihen että käärin käsiä jäädytettyihin märkiin pyyhkeisiin. Haen ehkä ens vkolla terveyskeskuksesta rannetuet yöks. Saattais kuulemma auttaa se että ei nukkuis ranteet huonossa asennossa.
 
Täälläkin valvoskellaan taas kuumuuden takia, vaikka ilma jo eilen viileni. No, eipähän tule taistelua peitosta, mies on saanut pitää sen viime viikot kokonaan itsellään. :)

Eilen iski ylämäkeen ratikalle kiiruhtaessa oikealle puolellle mahaa aivan jäätävä viiltävä kipu, joka jatkui varmaan tunnin. Ihan säikähdin, kun ei mulla ole tuollaisia koskaan ollut ja kun kävely meni lähes mahdottomaksi. Joku kramppi se tais olla, koska kotona levossa sitten helpotti. Täytyisi opetella muistamaan, että nyt ei voi enää pinkoa samaa vauhtia kuin ennen. :)
 
Mä sain tänään hysteerisen itkukohtauksen. Vauva oli illallla ja yöllä laiska. Tunsin kyllä, että se on elossa ja kääntyili, mutta ei mitään ihmeempää liikettä. Aamupalan jälkeen aloin tehdä liikelaskentaa, eikä ensin tullut kuin laiska pään liike, ei mitään muuta. Otin hetken päästä uusiksi, ja kun meni 20 minsaa ilman mitään liikettä, olin ehtinyt puhelimesta googlata kaiken mahdollisen, koska liikelaskennasta pääsee hapenpuutteeseen ja siitä tosi kätevästi kohtukuolemaan. Soitin paniikissa miehelle (joka oli omalla pihalla esikoisen kanssa...) ja itkin, että vauva on saattanut kuolla. Meni 10 minsaa itkun ja pelon sekaista nyyhkytystä, kun vauva alkoi liikkua ihan tavallisesti. Sellainen aamu tänään.
 
Mulla on vaan kaks sanaa: Häpyluun liitoskipu. Ihan jäätävä!! Toinen tuskainen oire on närästys, mut sekin on niin päiväkohtaista, jonain päivänä pärjää yhellä renniellä ja sit toisena tarviikin päivän mittaa napsia kolme...tänään ei oo tarvinnu ottaa vielä yhtään. Rv 38+1
 
Mullakin aivan jäätävä toi häpyluun liitoskipu ja pahemmaksi vaan menee! Rv 38+6 ja ainakin viimeisen viikon sisään pahentunut aina vaan :sad001 säteilee jotenkin myös reiteen, ärsyttävää
 
Tänään alotettiin hiljalleen käynnistämään synnytystä. Osastolla oon ja saanut päivän aikana 3 x lääkettä suun kautta, jonka avulla saatu vihdoin hieman supistuksia tulemaan. Aamulla tsekataan tilanne ja katsotaan miten jatketaan. Jännittää & pelottaa samaan aikaan, toivotaan et alkais kunnolla kohta tapahtumaan ja saatas vauva maailmaan :) eipä paljoa tänä yönä vissiin nukuta.. oon lukenut kauhutarinoita et käynnistäminen kestänyt useita päiviä ennen ku mitään tapahtunut :nailbiting:
 
Tsemppiä merihirviö käynnistykseen ja toivottavasti lähtee nopeasti tileen sieltä :)
 
Onnea matkaan Merihirviö! Mulla käynnistettiin 2 vuotta sitten ballongilla ja kalvojen puhkaistulla, siinä meni vain päivä ja poika oli sylissä :) toivottavasti sullakin on nopeaa toimintaa!
 
Mut säikäytti eilen illalla alkaneet kivuliaat supistukset. Niitä jatkui pari tuntia ja latasin jo puhelimeen Contraction timerin.

Contraction timerista on muuten useampia versioita. Kenen tekemää timeria käytät?
 
Tänään alotettiin hiljalleen käynnistämään synnytystä. Osastolla oon ja saanut päivän aikana 3 x lääkettä suun kautta, jonka avulla saatu vihdoin hieman supistuksia tulemaan. Aamulla tsekataan tilanne ja katsotaan miten jatketaan. Jännittää & pelottaa samaan aikaan, toivotaan et alkais kunnolla kohta tapahtumaan ja saatas vauva maailmaan :) eipä paljoa tänä yönä vissiin nukuta.. oon lukenut kauhutarinoita et käynnistäminen kestänyt useita päiviä ennen ku mitään tapahtunut :nailbiting:


Miten merihirviöllä menee?? :angelic:
 
Takaisin
Top