Oireet

Hajuherkkyys tuntuu vähän helpottaneen kuin myös se yleinen etova olo, kahvia en kyllä aamulla saanut alas vaikka mieli teki, puoli kupillista maistui töissä tauolla ja nyt hirveä närästys.. Yö tulee nukuttua levottomasti kun herään aina pari kertaa pissalle ja aamulla väsyttää sen mukaisesti. Rinnat on alkaneet tuntua raskaammilta. Jano yllättää helposti ja silloin suussa alkaa maistua metallinen maku. Palelen myös herkästi, töissä tulee oltua koko päivä pihalla ja tuntuu että vaikka kuinka pukeutuis niin palelee yhtä paljon kuin syksyn ekoilla pakkasilla, varpaat ihan jäässä. Nyt kun näitä oireita tähän listaa niin hieman helpottaa pelko kemiallisesta raskaudesta. Huomenna tietynlainen etappi itsellä kun kolmesta keskenmenosta kaksi mennyt kesken rv5+0 kohdalla eli viikko plussaamisesta.. Nyt toivon niin kovin että onni jo suosisi eikä tarvis lähteä tutkimuksiin. Lääkärikin soitteli eilen ja kyseli kuulumisia kun elokuun lopulla kävin ultrassa kystien takia ja silloin puhuttiin että marraskuussa sitten soitellaan.. kerroin tilanteen ja hän totesi vaan että kylläpäs on stressaavaa ja toivotteli kovasti tarrasukkia :)
 
Onko täällä muita joilla on tosi paha pahoinvointi? Mulla on nyt muutaman päivän ollu sellasta, ettei mikään pysy sisällä, ei edes vesi. Mikä teillä on auttanut?


Voi eih :( Kuulostaa kamalalle! Mä en tiedä miksi mutta anoppi suositteli verigreippiä pahoinvointiin ja se kyllä itsellä auttoi. Ja sitten vesi johon teelusikallinen ruokasoodaa joukkoon auttoi itsellä rauhoittamaan mahan kun edellisessä raskaudessa oksensin yhden koko yön.. tämäkin soodavinkki tuli anopilta enkä tiedä mihin perustuu :p voimia!
 
Voi eih :( Kuulostaa kamalalle! Mä en tiedä miksi mutta anoppi suositteli verigreippiä pahoinvointiin ja se kyllä itsellä auttoi. Ja sitten vesi johon teelusikallinen ruokasoodaa joukkoon auttoi itsellä rauhoittamaan mahan kun edellisessä raskaudessa oksensin yhden koko yön.. tämäkin soodavinkki tuli anopilta enkä tiedä mihin perustuu :p voimia!

Pitääki kokeilla. Eihä sitä tiedä vaikka auttaisi mullakin :-) Oon tässä vaiheessa valmis kokeilee mitä vaan. Kiitos paljon! Eiköhän tää tästä..
 
Täällä nyt 6+1, pari päivää ollut huono-olo, oksentamaan ens sentään vielä oo joutunut...sunnuntaina jäi kanakastike syömättä ja ainut mikä maistui oli keitetyt vihannekset :grin eilen oli pakko saada hedelmäsalaattia ja se auttoi oloon :) mandariinit, tuoremehu ja viinirypäleet on nyt herkkua :)
 
Onko kukaan testannut niitä pahoinvointi rannekkeita mitä saa apteekista? Itsellä kun työn takia joutuu paljon ajamaan ja auton kyydillä itellä ainakin meinaa olla niin paha olo niin mietin josko niistä olis apua. :wtf:
 
Täällä alkanu selkä juilia, vielä ei onneks säteilyoireita... Toivotaan, ettei ärsyynny nyt ainakaan vielä. Takana kahdessa eri välissä välilevyn pullistumat, jotka ei nyt aivan kauheasti oo vaivannu, kun saanu kuntoutettua.

AA täällä kans autossa matkapahoinvointi pahentunut. Varsinkin jos joutuu kyytissä istumaan.

5+4​
 
Mulla ei auttanu nuo rannekkeet esikoista oottaessa yhtään, mutta kyllähän monet sitten taas on sanonu että niistä jotain apua on ollut :)
 
Justiisa kun ehin sanoa siitä pahoinvoinnista,niin nyt on ensimmäinen kerta kun on hiukan ollu etova olo :D
Muuten mennään oireitten osalta samoilla kun aikasemmin :) 5+6
 
Itsellä nyt 4+5 ja vatsa on vaivannut välillä öisin. Tänään join paljon vettä kerralla ja se meinas tulla ylös..
 
Mulla juilii maha ja selkä aaltoina, turvotus on kuin olis pidempäänkin pantannu pierua, väsyttää ihan v*****i koko ajan, tissit (jos näitä nyt voi sellaisiksi kutsua) on oudot ja arat. Aamuisin etoo sillee vähäsen, mutta ei onneks ole vielä oksettanut kamalasti.

Eli aika vähällä oon toistaiseksi päässyt onneksi. Mut ihan vielä mä en oo valmis tähän maha-touhuun. Piti käydä ostamassa tuubi, että saa piilotettua avatut housut. Se tuntuu tukevan myös selkää kivasti.

Pällioireita: Voi helvetti, nyt mä sitte oon raskaana ja ihan valmis hurahtamaan latte-mutsi tason hörhöilyyn.
 
Täällä on vissiin muillakin ihan jäätävä turvotus menossa? Oon normaalisti hoikka, ja viimesen viikon ajan maha on ollut niin valtava turvonnut pallo että näytän oikeasti siltä kuin olisin vähintään viikolla 16 o_O miten ihmeessä tämän saa piilotettua :D mitkään housut ei mahdu jalkaan.. Tänne iski myös aivan kauhea flunssa, en normaalisti ole koskaan kipeänä..
 
Musta tuntu, että mun äiti tuijotti mun mahaa tänään kun se kävi kylässä :D teki mieli sanoo sille, että joojoo oon itekki huomannu että se on päässy vähä kasvaan! Eli turvotusta siis täälläkin. Hitto collaritki jo ahistaa.
 
kyllä tota turvotusta on,varsinki iltasin.mulla on lauantaina serkun tytön synttärijuhlat ja mietin jo nyt ,mitä mä sinne pistän päälle,ettei toi maha hirveesti näkyis..oon ihan varma että tulis kommentteja ''vitsi sä oot lihonu'' :hello2
silloin ku ekaa odotin, ja oli siskon lapsien synttärit sain heti kuulla, ootpa sä lihonu ja viikkoja oli 10..
ja silloin tälle serkulle tulikin kerrottua että raskaana ollaan ja vauva tulossa.en ihan viittis näillä viikoilla vielä kertoa.
toivottavasti pysyy muutaman viikon ainakin salassa,mutta saas nähdä miten käy :biggrin
 
Mulla ei ole vielä ollut juurikaan oireita, viikonloppuna kun plussasin niin tissejä aristi ja vähän etovaa oloa sunnuntai aamuna. Nyt alkuviikosta ei -mitään-. Edellisestä oli karmeat pahoinvoinnit niin toivoisi melkein että sekin tulis tai edes jotain että tuntuis siltä että raskaana ollaan :P olen malttamaton..
 
Onko kukaan testannut niitä pahoinvointi rannekkeita mitä saa apteekista? Itsellä kun työn takia joutuu paljon ajamaan ja auton kyydillä itellä ainakin meinaa olla niin paha olo niin mietin josko niistä olis apua. :wtf:

Mä otin tänää rannekkeet käyttöön. Ei oo poistanu pahoinvointia kokonaa mutta on helpottanut.
 
Huhhuh tänään meinasin töissä pyörtyä kesken kävelyn. . En edes tajunnut että pyörryttää muusta kuin siitä etten pystyny kävelemään suoraan ja sit alkoi pimenemään.. onneks sain tukea kaiteesta ja istahdin hetkeks nii meni ohi.. oon puutarhalla töissä nii olin just kyykkiny ja kiskonu kasveja maasta.. pelästytti hieman.. huimaako muita helposti?
 
Ja uutena oireena närästyksen aiheuttama palan tunne kurkussa. Viikonloppuna jo alkoi mutta tänään paheni niin että googletin ja löysin yhteyden närästykseen. Oli ylimääräinen kahvitauko töissä ja järkyttävä närästys..Tunne helpotti kyllä renniellä heti.. eli ei enää kahvia minulle :D
 
Takaisin
Top