Oireet

Mulla on ollut menkkajomotuksia ja paljon valkovuotoa ikävä kyllä myös veren määrä on kokoajan lisääntynyt nyt mukana eli itsellä vahva pelko km:stä. En nyt vielä heitä kirvestä järveen,mutta ei kauheen positiivinen fiilis jaksa olla enää.


Voi kunpa ei olisi keskenmenoa :( kovasti jarrusukkia sinne et pieni pysyisi kyydissä <3
 
Tänään 5+0 ja mulla oireet on paha olo jos en syö usein ja hirvee nälkä koko ajan.. Lisäks vatsa on tosi turvonnut aina ruokailun jälkeen ja tissit varsinkin iltaisin arat ja kipeät. Lisäks joka päivä on pitänyt ottaa päikyt kun väsyttää niin kamalasti. Menkkajomotuksia tulee aina aika ajoittain mutta ei mitenkään hirveen voimakkaasti.
 
Täällä oireina tällä hetkellä (4+6);
-kylmä!!! Ihan jäässä koko ajan
-etova olo aaltoina
-hirvee turvotus aina ruokailun jälkeen
-alavatsa kivut ja jomotukset
-huimaus
-iltaisin röyhtäyttää ihan uskomattoman paljon:wtf:
 
Mulla alkanu alaselkää särkee, sillon tällön. Ja välillä vihlasee toispuoleisesti alavatsalta.. Liekö normaaleja oireita vai enteileekö jotain?
 
Mulla on menkkamaista jomotusta aina välillä, rinnat ja etenkin nännit arat, itken ihan ihmeellisistä asioista kuten jos en saa jäätelöä :D

Sitten mulla on koko ajan kauhea jano. Voiko raskaudiabetes tulla näin aikaisin? Vai onko ihan normaali oire? Juon päivässä varmaan 5-6 litraa ja silti janottaa vain. Ja vessassa saa juosta yhtä mittaa:confused:
 
Täällä oireena myöskin järjetön jano ja pissalla saa juosta. Alavatsatuntemuksia ei ole minkäänlaisia. Aaltoilevaa väsymystä ja mielialavaihteluita. Koalatiara: itselläni on aikaisemmissa raskauksissa molemmissa tullut verenvuotoa Ja toisessa rutkastikin, silti Kaikki meni hyvin. Toivottavasti sullakin näin ja pikkuinen pysyisi matkassa. <3
 
Pissalla ravaaminen alkoi 5 päivää ennen oletettua menkkojen alkamista ja jatkuu edelleen. Tissikipu on järkyttävää, huimaus vähän helpottanut. TURVOTUS!!! kahvi maistuu välillä siltä miltä sukkahiki haisee :grin
 
Onko muilla oireina ruokahaluttomuus aamuisin? Hirveä nälkä ja vatsa ihan tyhjänä mut ruokahalua ei oo sitten ollenkaan..
 
Jomppa täällä on tullu nyt viimepäivinä aamuinen ruokahaluttomuus. Nälkä ois, mutta kaikki tökkii...
 
Mulla on normaalistikkin huono ruokahalu aamuisin. Aamulla ensimmäisenä puristan puolikkaasta sitruunasta itelle mehun, käytän koirat aamulenkillä ja sen jälkeen yleensä saa jotain alas. Nyt tosin on tullut lämpimälle ruualle melkeen kokonaan stoppi, pittää olla jottain kylmää:p tai sitten ihan vaan leipää.
 
Ennen plussaa alko kaamee palelu aina iltasella, yöllä taas heräsin hiestä märkänä. Etovaa oloa oli myös aina syönnin päälle, en vielä tuollonkaan osannu ajatella et voisin raskaana olla Väsymys myös hiipi mukaan sekö järkyttävät pääsäryt. Sekä myös maha juilinnat. Plussan jälkeen samat vaivat pysyny ja vaan voimistuneet. Esikosta mulla alko joskus 8vk tienoilla selkäsäryt jotka mulla on jo nyt myös! Nuo säryt alko jo edellisessä kierrossa ja kun nyt viimeset menkat olu oudot niin siks mietinki oisko mahollisesti tärppi tullu jo aikasemmin.
 
5+0 ! mulla oli ihan alussa semmonen paineen tunne tai niinku "ilmapallo" mahassa ja sanoin miehelle, että nyt varmaan oon raskaana.. se oli siis ihan alkuviikkoja niin mies naureskeli että ethän sää voi sitä vielä tietää :) .. olin sitten ajattelematta asiaa sen kummemmin kunnes viime viikolla meillä oli muuttohommia ja oon sen aikana ihmetellyt ja varsinkin kun tein loppusiivousta, että miten nyt huimaa niin herkästi.. mitään ei muka oikein jaksanut tai pystynyt tehdä kun päässä alko pyöriä..

sen jälkeen tein testit 3aamuna peräkkäin, hailakka positiivinen..( jotenkin keskenmenon jälkeen on niin paljon epäluuloisempi että testissä varmaan virhe, pakko varmistaa) kolmannella kerralla sitten uskoin ja soitin neuvolaan. Nyt oon huomannu myös, että väsymys alkaa olla aika kova.. varsinki iltapäivällä ! pahoinvointi alkaa varmaan olla tuloillaan kun eilen illalla oli vähän huonohkoa oloa... pahoinvointi hirvittää kyllä jo etukäteen, viimeksi oli niin kauheeta...oksensin 10kertaakin päivässä (pitkin päivää, vasta illalla helpotti) en tiedä onko se paljon vai vähän mutta itselle se tuntui ihan kamalalta ! :S

Niin ja sitten menkkamaiset kivut ja nipistelyt ollut alusta asti. Lisäksi pissalla käymiset lisääntyneet..ja kuivasilmäisyys :O joka voi toki johtua kuivasta sisäilmastakin.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä on kans tänään ollut ekan kerran ruokahaluttomuutta aamulla, hirveesti halutti syyä mutta ei silti. Ja nyt ruoan jälkeen tuli semmonen olo että tuleekhan kaikki ylös, ei onneksi :D viime raskaudessa oksensin kerran ja se oli ihan tarpeeksi..
 
Mulla on nyt taas iltapäivällä tää kauhee väsymys ja nyt on huono olo....hyvin lähellä ollut että pitää mennä vessaan yökkii/oksentaa... :) toisaalta lohduttavaa, kun kuuluu asiaan mutta ei tätä oloa kyllä ikävä ollut... :D
 
Jatkuva väsymys voisi nukkua kellon ympäri ja nälkä jos ei syö parin tunnin välein. Jos istuu jonkun muun kyydissä autossa tulee etova olo. Joskus myös itse ajellessa.

Jonkun verran pistelyä masussa, palelee ja turvotus on jotain ihan kamalaa. Mulla on oikeasti pallomaha :)

Aika vähällä selvitty, vielä. 5+2
 
Aamulla kova nälkä muttei pysty syömään mitään, etova olo koko päivän ajan ja väsyttää. Rinnat on alkanu tuntua raskailta ja vähän kipeiltä varsinkin illalla kun ottaa rintsikat pois :eek: ja nännit on järjettömän kosketus arat, pelkkä paidan kosketus sattuu :D oon ihan hämmentynyt koska aiemmissa kylläkin keskenmenneissä oireet oli paljon vähäisempiä ja tuli viikon/kaks myöhemmin, mutta ehkä tää oireilu on vaan hyvästä ja kertoo hcg ripeämmästä noususta tai jotai :)
Muoks. Nyt siis menkoista laskettuna rv4+3
 
Voi vitsi että oonkin tyytyväinen ettei tuo väsy ja huono olo ole tullut vielä!!! Tässä vaiheessa esikoisesta olin jo aivan puoli kuollut :dead: tiedän että ne tulee, mutta yritän nauttia jokaisesta päivästä kun ne ei ole ilmaantuneet! Tsemppiä kaikille teille!:Heartpink Perästä tullaan varmasti!
 
Viikko/kaksi viikkoa ennen menkkojen alkua oli jomotusta vatsassa ja rinnat kipeinä. Viikko ennen alkoi etova olo tuli ja vatsallani en ole pystynyt olemaan ollenkaan. Testin jälkeen tämän viikon aikana on ollut päiviä jolloin vatsan jomotusta ei välillä ole ollut, mutta muut oireet ovat pysyneet. Väsymys on alkanut perjantaina, nukun yöllä, mutta herään 4-5 aikaan ja en saa unta heti, luen kirjaa että uni tulisi.
 
Tänään 5+6 ja oireet aikalailla samat kun viime viikolla. . Rinnat on selkein muutos, jatkavat kasvua ja kipuilua :) satunnaisia pahanolon aaltoja jos ruokailusta liian pitkä aika...mutta menee ohi kun syö :) huimaus on vähän helpottanut! Iltaisin väsyttää, vkonloppuna meinannut nukahtaa jo sohvalle :)
 
Takaisin
Top