Oireet

Mä alan itkemään jos luen mitään imetykseen liittyvää :hilarious: Siis ohjeita/kokemuksia/mitä vaan... Tänään etin imetystyynyä netistä ja kyyneleet vaan valui. Nytkin alkaa itkettää kun tätä kirjotan :wideyed:
 
Mua vaan pissattaa ja pissattaa koko ajan! Puolen tunnin välein sais käydä ja yölläkin miljoona kertaa... Alan olee ihan väsynyt...
 
Mulla sama et ei täs ehdi mitää muuta tekeekkää ku pissalla juosta kaiken aikaa! Ja tää närästys..voi v****! Aamusta seuraavaan aamuun..iha sama syökö vai ei ja mitä ja millon! Ihanaa! ❤️
 
Täällä kanssa saa juosta wcssä kokoajan..yölläki sen 3kertaa ainaki ni yöunet jää katkonaiseksi ja sit kauhea väsy
 
Onko kellään muulla ollut niin kovia liitoskipuja että välillä ei pysty kävellä? Jalka pettää alta jos yrittää varata painoa sille :o onneks oon jo saikulla valmiiks niin ei tarvii mihinkään raahautua sen vuoksi...
 
Minulla on välillä jalka niin kipeä et tuntuu et pettää alta. Mutta siihen on auttanut tukivyö. Ensisijaisesti toki yritän levätä, mutta vyö auttaa silloin kun on pakko jaksaa.
 
Mulla on masu laskeutunut niin alas ettei tukivyötä suositeltu :( täytyy vissiin vaan kärsiä...
 
Mulla on sillai et jos istun autossa,junassa,bussissa iha missä vaa ni vartti riittää ja siitä ku nousen ni puutuu koko oikee jalka ylhäältä alas asti eikä pysty hetkeen kävellä..neuvolas sano et vaua painaa johkii hermoon!
 
Mulla nyt raskausviikot 30+4 ja viime päivät seurana/ vaivana ollut ylävatsan kipuilu ts. kipu ollut jossain ihan kylkiluiden alla ja kohdun vieressä. Sellaista puristavaa kipua pienellä alueella ja oikealla puolella. Mielelläni kuulisin, onko muilla ollut vastaavaa? Sattuu onneksi huomiselle kyllä neuvolakin, niin voi siellä kyllä sitten mieltään purkaa kanssa. Mutta: kokemuksia?
 
Jostain olen lukenut että ylävatsan kipuilu, just puristava voi olla yksi raskausmyrkytyksen oireista.
 
Mulla nyt raskausviikot 30+4 ja viime päivät seurana/ vaivana ollut ylävatsan kipuilu ts. kipu ollut jossain ihan kylkiluiden alla ja kohdun vieressä. Sellaista puristavaa kipua pienellä alueella ja oikealla puolella. Mielelläni kuulisin, onko muilla ollut vastaavaa? Sattuu onneksi huomiselle kyllä neuvolakin, niin voi siellä kyllä sitten mieltään purkaa kanssa. Mutta: kokemuksia?
Mulla on ollut rv15 lähtien kipua samassa kohdassa, mut en osaa sanoa onko tää puristavaa vai minkälaista. Alkuun sitä oli harvoin, mutta viime viikkoina lähes päivittäin ja välillä tosi voimakkaanakin. Multa on tutkittu sappikivet ja vaikka mitä, mut viimeisin diagnoosi oli, että vatsahapot siellä ärsyttää, kun tila on käynyt niin ahtaaksi. Ootko huomannut kivulla mitään yhteyttä syömiseen?
 
Mulla ei napa koskaan palannut entiselleen esikoisen jäljiltä ja se sit täs raskaudes pullahti aika aikasessa vaiheessa. Mutta kun mulle tuli jo alkuraskaudessa napatyrä niin tää näyttää ihan hirveeltä pallolta tos pallon päällä. Ihan kuin mun mahalla olis nenä! Onneks napatyrä ei oo niin kipeä enää, mut jotain sille varmaan sit raskauden jälkeen pitäis tehdä.

Ai sulla kans napatyrä..
Ei sulla esikoisen aikana ollut silti mitään ongelmia ponnistusvaiheessa?
Mä pelkään, että mun napatyrä jotenkin pullahtaa siinä kohtaa pahasti :O
Esikoisen aikaan en muista mitään tällasta..
Mut nyt toi napa on kosketusarka, muuten ei satu, mut koskettaa ei voi..
 
Ai sulla kans napatyrä..
Ei sulla esikoisen aikana ollut silti mitään ongelmia ponnistusvaiheessa?
Mä pelkään, että mun napatyrä jotenkin pullahtaa siinä kohtaa pahasti :O
Esikoisen aikaan en muista mitään tällasta..
Mut nyt toi napa on kosketusarka, muuten ei satu, mut koskettaa ei voi..

Ei ollut mitään ongelmia. Ja silloin ei edes tota tyrää ollut. Nyt se sitten tuli tässä raskaudessa heti alussa. Saa nähdä mitä sit tapahtuu kun vatsa litistyy.
 
Ei ollut mitään ongelmia. Ja silloin ei edes tota tyrää ollut. Nyt se sitten tuli tässä raskaudessa heti alussa. Saa nähdä mitä sit tapahtuu kun vatsa litistyy.

Okei, toivottavasti se menee takaisin sisälle kun vatsa litistyy :)
Mä oon ihan hysteerinen tän kanssa vaikka neuvolassa sanottiin ettei ole mikään paha.
Sanoi kuitenkin, että lääkärille pääsee jos kokee tarvetta, mut eihän se nyt tälle mitään pysty tekemään..
Sanoi, että jos tulee kova äkillinen kipu niin päivystykseen kun sit on voinut kuroutua tms.
Tietty tosta kommentista sain kauheen paniikin.
 
Mulla nyt raskausviikot 30+4 ja viime päivät seurana/ vaivana ollut ylävatsan kipuilu ts. kipu ollut jossain ihan kylkiluiden alla ja kohdun vieressä. Sellaista puristavaa kipua pienellä alueella ja oikealla puolella. Mielelläni kuulisin, onko muilla ollut vastaavaa? Sattuu onneksi huomiselle kyllä neuvolakin, niin voi siellä kyllä sitten mieltään purkaa kanssa. Mutta: kokemuksia?

Mulla on samanlaista kipua ollut jo raskauden puolivälistä asti. Mulla johtuu siitä, että elinten noustessa ylös ne painaa jotain hermoa, joka aiheuttaa kipua juuri tuossa kohdassa. Mulla on aina ollut tuo kohta herkkä, ennen raskauttakin jo. En esimerkiksi ole voinut koskaan pitää korsettia kun heti alkaa kipu. Istuma-asento on huonoin ja siinä kipeytyy herkimmin. Helpottaa kun nousee ylös tai menee sängylle makaamaan.
 
Onko muilla häntäluu ollu kipeenä.?
Tuntuu et pari päivää ku on touhuillu kotosalla enemmän nii tällei illalla on pirun kipee ku käy istuilleen, kävellessäkii tuntuu jonkin verran. Hetken ku hakee asentoa nii turtuu eikä tarvii irvistellä kokoaika :)
 
Mulla kipuilee häntäluu päivittäin. Varsinki työpvän aikana ja iltaisin. Lisäks alaselkä. Liitoskivut onneks nyt hälventyneet vähäsen..
 
Joo, häntäluu on tosiaan kipeä, pyörällä ajo on senkin takia hankalaa. Mutta vaiva on tuttu aiemmista raskauksista jolloin se oli pahempi. Samalla vaivaa jalkojen puutuminen, jos seison pitkään tai kävelen hiljaa esim. Ostoksilla. Erityisesti etureidet puutuu ja saattaa tulla huono-olo.
 
Alkaa ihan naurattaa kun miettii kaikkia näitä oireita. Mulla on siis varmaan ihan kaikki mahdollinen! Liitoskivut, jalkasäryt, levottomat jalat, närästys, ummetus, jatkuva pissahätä, vatsa- ja kylkikipuilu, kipeä häntäluu, turvotus... Aiemmin raskaana olosta mitään tietämättömänä olin ajatellut että alkuraskaudessa voidaan pahoin ja se on siinä. Vielä mitä... :laughing021
 
Takaisin
Top