Oireet

Mulla maha pieneni siinä vaiheessa ku vauva kääntyi pää alaspäin ja laskeutui tonne aika alas lantioon. Voisko olla tästä kyse sullakin?
 
Ainaki toissa yönä heräsin siihe ku tuntu kuinka pikkumies heitteli masussa kuperkeikkaa, sen jälkeen potkut tuntuneet ylhäällä kyljissä. Jospa sitten on heittäytynyt nytten pää alaspäin. :)
 
Voihan olla että aikaisemmin on ollut enemmän turvotusta. Aamuisin ollaan yleensä sutjakammassa kunnossa kuin illalla. Beibin asento vaikuttaa myös, lapsiveden määrä... Yläkroppahan muuten kans leviää, kun sisäelimet liikkuvat ylös pois kasvavan kohdun tieltä. Kaitpa lantioon tulee samaan tapaan lisää tilaa kohdulle, sehän nyt ainakin leviää raskauden myötä ja hyvä niin.

Onko paino tippunut myös? Sehän olisi varmaan enemmän huolestuttavaa näillä viikoilla, varsinkin jos ei ole lähtökohtaisesti kovin iso.
 
Mun on napa todella kipeä! Onko muilla?

Aamulla neuvolassakin sanoin siitä ja sano, että se on jonkun asteinen napatyrä, mut ei näytä tulehtuneelta tai mitään.
Mut sattuu tosi paljon jos napaan koskee jotenkin.
Ja sit kun on hetken istunut niin liikkeelle lähdön jälkeen sattuu.
Toivottavasti ei nyt ainakaan mee huonommaksi.
Jos se huollettaa enemmän tms. niin saan ajan lääkärille.
 
Liitoskivut! Kuka prkl nääkin keksi?!?? Oli varmaan hitain kauppareissu ikinä, kun vähän väliä vihloi alapäähän :( Piti pysähtyä keskelle suojatietäkin.. Onko teille muilla tullut näitä? Tänään rv 28+6
 
Allergiaoireeet! jakuvaa pärskimistä, flunssaa ja tukkoisuutta, siihen päälle vielä lääkkeistä + raskaudesta johtuvaa älytöntä väsymystä!!! Rv 32+2.
 
Täällä on kärsitty helvetillisistä liitoskivuista ennen puolta väliä jo. Lääkärikin vaan totesi, että tuppaa uudelleen synnyttäjillä alkamaan ajoissa.
 
Mulla myös liitoskipuja ollut vkolta 20 ainakin :/ Nyt kivut tosin pahempia ja esim housut pitää laittaa jalkaan sillai että istun, koska yhdellä jalalla ei vaan voi seistä. Mun kävely on ollut jo pitkään sellasta taapertamista, että varmaan näyttää siltä kuin vauvan pää olisi jo ulkona :D
 
Joo täällä kans on helvetilliset liitoskivut.
Tuntuu siltä ku tuolta lantion alueelta ois jokainen luu irti paikoiltaan ja sit ku liikkuu niin ne vaan lonksuu miten sattuu :(
 
Mun on napa todella kipeä! Onko muilla?

Aamulla neuvolassakin sanoin siitä ja sano, että se on jonkun asteinen napatyrä, mut ei näytä tulehtuneelta tai mitään.
Mut sattuu tosi paljon jos napaan koskee jotenkin.
Ja sit kun on hetken istunut niin liikkeelle lähdön jälkeen sattuu.
Toivottavasti ei nyt ainakaan mee huonommaksi.
Jos se huollettaa enemmän tms. niin saan ajan lääkärille.

Minulla oli yhdessä vaiheessa napakipuja, uskon että kohtu oli silloin kasvamassa juuri navan korkeudella ja iho venyi! Voitko tukea napaasi vaikkapa paidan jatkopalalla tai tukivyöllä? Ongelma voi olla vain tilapäinen, kuten minullakin oli. Nyt kohtu on jo selvästi navan ylitse, ja pikku jalkojen pommitukset osuvat onneksi jo muualle.
 
Mulla ei oo mitään tietoa miltä liitoskivut edes tuntuu. Mut ehkä se mullekin vielä jossain vaiheessa selviää. Kuulostaa kyllä siltä, että mielummin vois selvitä mahdollisimman myöhään vasta. :D
 
Viimeyönä en löytänyt hyvää asentoa nukkua, kun vihloi selkää "hymykuoppien" tienoolta. Ja tänään olen ollut koko päivän liikkeessä ja kipu on myös sen mukainen. Itseasiassa yläselkääkin vihloo... Ehkä olen sairastumassa, kun kroppa tuntuu kiukuttelevan tavallista herkemmin.

:dead:

Tuosta alaselän vihlonnasta vielä,... Ne tuovat pelottavasti mieleen synnytyssupistuksien vihlonnan, kun esikoisen synnytys käynnistettiin ja koitin lievittää kipua hieronnalla.
 
Täällä myös liitoskipuja rv 20 asti, turha haaveilla pitkistä kävelylenkeistä ja jos istuu pitkään paikallaan, kuten joka päivä töissä niin todellakin vihloo!!!
 
Minulla oli yhdessä vaiheessa napakipuja, uskon että kohtu oli silloin kasvamassa juuri navan korkeudella ja iho venyi! Voitko tukea napaasi vaikkapa paidan jatkopalalla tai tukivyöllä? Ongelma voi olla vain tilapäinen, kuten minullakin oli. Nyt kohtu on jo selvästi navan ylitse, ja pikku jalkojen pommitukset osuvat onneksi jo muualle.

Mullakin oli napa jokunen viikko sitten todella kipeä! Paidan kosketuskin sattui. Mutta nyt se on helpottanut, joten tilapäinen vaiva oli täälläkin.
 
Napa-kysymys. Onko teillä napa ns pullahtanut ulospäin? Musta tuntuu, että mun napa vaan syvenee syvenemistään ja huolettaa kauanko tämä voi jatkua :D
 
Häh! Eli eikö se välttämättä pullahakkaan? Minä oon niin oottanu et tulis semmonen söpö raskauspallonapa :D samoten oon Kyllä oottanu myös söpöä raskausmasua, kerta tämä on kaikkea muutaku söpö :|
 
Minun napa on sellainen leveä kraateri. Ei juuri työnny sisään eikä ulos. Toki siihen vaikuttaa tuokin et ku vatsanahka venyy jo toistamiseen, niin se helpommin antaa periksi.
 
Takaisin
Top