Oireet

Mä luulin meneväni tänään neuvolaan miehen kanssa tunnustamaan isyyttä ja sitten lääkäriin sen jälkeen. Olin kattonut päivän väärin ja aika onkin vasta huomenna. Vedin sellaset itkupotkuraivarit, että oli th ja mies ihmeissään. Mä en nuku enää kuin max 2h pätkiä ja aivot ei vaan toimi. Tuli sellanen paskamutsi-fiilis, että oksat pois. Kuinka mä pystyn huolehtimaan jostain vauvasta jos en osaa mennä edes oikeana päivänä neuvolaan... Huoh näitä hormoneja.
 
Mun napa on pullahtanut ulos jo aikoja sitten...silloin ku esikoista odotin, niin se pullahti ulos loppuvaiheessa ja nyt se on sen jäljiltä vissiin niin löystynyt ja venynyt et pullahti saman tien ulos ku maha alkoi hieman kasvaa :eek:

Sit esikoinen on tosi kiva ku aina kun mä alan nauraan oikeen kunnolla, niin se napa työntyy oikeen kunnolla ulos, niin esikoinen nappaa siitä aina kiinni :hilarious:
 
Mulla ei napa koskaan palannut entiselleen esikoisen jäljiltä ja se sit täs raskaudes pullahti aika aikasessa vaiheessa. Mutta kun mulle tuli jo alkuraskaudessa napatyrä niin tää näyttää ihan hirveeltä pallolta tos pallon päällä. Ihan kuin mun mahalla olis nenä! Onneks napatyrä ei oo niin kipeä enää, mut jotain sille varmaan sit raskauden jälkeen pitäis tehdä.
 
Mulla ei aiemmissa raskauksissa napa ole pullahtanut, eikä vielä nytkään. Nyt se on tosin aikalailla hävinnyt/tasainen, en enää muista missä vaiheessa edellisissä näin oli. Tuntuu että maha on nyt isompi ja napa hävinnyt aiemmin. (Ehkä maha oli jo valmiiksi isompi ennen raskautta nyt kuin aiemmissa.)
 
Mun napa näyttää kissan persreiältä :-D onko kellään tehty sektiota aiemmin ja nyt arpeen sattuis? Välillä sattuu niin paljon ettei pysty nousee sängystä tai jatkaa kävelyä. Ihan kuin joku kääntäis veistä siellä arven kohdalla.
 
:laughing025 Kissan persreiältä! Voi hyvänen aika. Mun napa vaan syvenee ja syvenee. Ihan kuin se olisi jossain mun selkärangassa kiinni ja se ihan vetää tota mahaakin tollai lommolle :eek: Ehkä se jossain vaiheessa vaan antaa periksi ja pullahtaa joko ulos tai persreikäytyy.
 
Miulakaa ei oo pullahtanu, se vaan näyttää tuollaselta... no... pitää kai kuva laittaa :D

96913798220887db19a697ee2cf91618
napa the persreikä :D
 
Kuva nyt kyllä vääristää. Toi on siis ainakin 3cm syvä, ennen ollut paljon matalampi.
Onko muuten havaittavissa lievää saikku-tylsistymistä? :D
 

Liitteet

  • image.jpeg
    image.jpeg
    110.9 KB · Katsottu: 35
Ompas paratiisi tosiaan melkonen syvennys! Jännä :)

Joo täälläki saikku-tylsyyttä. Oisin halunnu töihin mut jospa tää räkätauti hellittäis perjantaiks..
 
Onko muilla ollut si-nivelien kipuilua? Oon ihmetellyt selvästi tiettyyn kohtaan paikannettavaa alaselän jomottelua, joka säteilee pakaraan ja reiteen ja helpottaa asentoa vaihtamalla. Epäilin jo hetken supistuksiakin, mutta toispuoleista kipu ei niissä kyllä ollut viimeksi synnyttäessä eikä helpottanut mitenkään ennen supistuksen laantumista. Iskias kävi myös mielessä, mutta hermosäryn kaltaista tuo ei myöskään ole.
 
Nyt vasta tuli tuo metallin maku suuhun.. inhottava yrittää syyä ku maiStuu ihan kauhealle:rolleyes:
 
Tyhmä kysymys...
Mutta siis,Rvalla nyt 32+5.
Saunaan mennessä kumpikin kiinnitti huomiota, että rinnoissa oikein pullotti verisuonia (aiemmin ei ole ollu), ihan melkein vois verrata noihin suonikohjuihin jaloissa..... ...?
Toinen,mihin huomio kiinnitty, oli että jotain valkosta tuli kummastakin nännistä (maitoa?!), ja rinnat haisi kauas aivan maidolle...siis NYT, näillä viikoilla??!! (Ja ilman mitään lähellä olevia vauvoja tms..., ja esikko siis tulossa, ei ole aiemmin ollut raskaana)

Onko tuo ihan normaalia..? Miksi kaikki on niin uutta kokoajan??!!
 
Muput, maidon tulo on ihan normaalia :) Täällä maitoa tihkunut puolivälistä asti ilman sen isompia ärsykkeitä.
 
Mullakin maitoa tulee aika ajoin ilman mitään "syytä" :) välillä huomaa aamulla pukiessa että on kuivunutta maitoa nänneissä ja saunassa saattaa välillä tiputtaa :D
 
Joo, verisuonet näkyy rinnoissa tosi selvästi eikä siis erityisen kauniisti, mutta tila ei ole onneksi pysyvä. Kirkasta ja vaaleaa nestettä on tihkunut jo pidempään. Nännien pigmentti on tummentunut tosi paljon. En muista, palautuiko väri tavalliseksi vasta kun lopetti imetyksen.
 
Täällä myös itkun purskahduksia mitä erikoisemmista asioista. Mm. Niinkuin malinalla. Paitsi että ampparille annettiin tietä ja heti tuli vaikka mitkä tilanteet mieleen ja itkusta ei meinannut tulla loppua. Nyt itketti eilen antamani lahja pojalleni. Ihan oli vaan star wars juomapullo josta hän oli iki onnellinen!!!

Nivusiin käy kipeää jos paljon kävelen. Mukelo painaa hyvin rakkoa...Potkii lobkkaluihin :D

Joskus oli puhetta kasvojen alueen kivuista esim. Lämmin suihku tai saunaan meno käy ihossa kipeästi. No nyt olen huomannut sen että alue joka kipeytyi niin on nyt ruskeammat/ ruskettunut kuin muu iho. Eli jonkin sortin pigmentti häiriö jonka hormoonit on aiheuttanut. Yleensä mulle tulee pisamia mutta nyt niitä Ei ole.
 
Mesiangervo : voimia oloihin. Ei ole sairaus ei mutta voi tehdä sairaaksi.

Täällä ei tälläkertaa oo vielä kuin yksi tyyny jalkojen välissä ja aamulla huomaan että halin sitä. Oli tuossa jossain vaiheessa että heräillä paljon kun vauva potki ja herätti mutta nyt oon saanut yllättävän hyvin nukuttua toistaiseksi. Magnesiumia menee päivittäin. Muuten alkaa sellaset pohje krampit.... vatsa on kyllä tiellä joka asiassa. On se jo samaa luokkaa kuin Esikon aikaan. Paitsi että alavatsalla on esikoisen jättämä tyhjä nahka pussi odottamassa laskeutumista.
 
Takaisin
Top