Oireet

Mulla tuli verta nenässä yhdessä välissä useasti ja päivittäin. Neuvolassa epäiltiin alhaista hemoglobiinia syyksi. Rautakuuri ja loppu verenvuoto.
 
Tän päivän saldona niin kova päänsärky että välillä tuntuu kuin taju lähtisi... :dead: Gramman panadolia otin mutta ei auta, tää on järkyttävää.
 
Tän päivän saldona niin kova päänsärky että välillä tuntuu kuin taju lähtisi... :dead: Gramman panadolia otin mutta ei auta, tää on järkyttävää.
Vitsi, tiedän todellaki miltä tuo tuntuu! Mulla ollut viime päivät samaa. Kestänyt viikonlopusta asti ja välillä helpottanut ja välillä taas niin paha että ei kestä valoja ja silmissä sumenee. Eilen illalla helpotti vasta kokonaan. Panadolia otin mut eipä kovin auttanut ja kylmä liina otsalla vaan lepäsin. Toivottavasti rupeaa kohta helpottamaan! :)
 
Burananki kai sais vielä ottaa, jos ei muuten helpota.
 
Aamulla heräsin ja kävin ottamassa uuden panadolin ja tunti sitten nousin kun kipu oli helpottanut :) Buranaa en ole koko raskausaikana voinut ottaa ja käsittääkseni viimeisellä kolmanneksella sitä ei suositella muutenkaan.
 
Joo vikalla kolmanneksella ei sais ottaa buranaa mutta mulla neukku sanoi et jos nyt silloin tällöin ottaa kovaan kipuun niin ei haittaa. Ite aloitan yleensä puolikkaalla ja se monesti riittää. Tuo panadol kun on yhtä tyhjän kanssa. Mut toivottavasti päänsäryt nyt hellittää itse kullakin.
 
Ah niin ihana issiaskipu lonkan seudulle ilmestynyt. Huomaan muutenkin, että mitä isommaksi vatsa kasvaa, niin sitä enempi käveleminen ottaa selkään ja just tuonne lonkan seudulle. Sitkeesti kuitenkin kävellyt joka päivä jonkinlaisen kävelylenkin, vaikka alkaa vähän jo ituttamaankin kun olo on välillä kun oisin todella huonossa kunnossa (vaikken mä mikään huippukuntoinen muutenkaan ole) ja tiedä kauan ukko jaksaa kuunnella mun nurinoita kun aina reissut menee valittamiseen :grin Milloin mikäkin paikka kolottaa ja jos en muuta keksi, niin valitan sitten äitiysfarkuista, jotka meinaa pudota päältä (kaipaan niitä retro äitiyshaalareita!) :grin
 
Kävely tosiaan tuntuu selässä ja lantiossa. Tulee sellaiset iskias-tyyppiset kivut siihen pehvan "hymykuoppien" kohdille. Nyt alkaa jo vähän oppimaan et kuinka paljon päivässä kannattaa kävellä, ja rajaamaan vaikkapa shoppailureissut max. kolmeen tuntiin.
 
Saikulla nyt sitten tämä viikko. Käyty siis lääkärin tarkastuksessa kun alkoi tuntua et tuolla alavatsassa painetta koko ajan ja tuikkivaa/vihlovaa kipua. Onneks paikat kuitenkin kiinni ja siltä osin ok. Työt alkaa vaan olla sen verran rasittavia et lepoa lepoa..
 
En kestä. Itku ei vaan lopu. Näin facen kadonneet/löytyneet eläimet-ryhmässä kuvan jonkun löytämästä auton alle jääneestä kissasta ja pilahdin saman tien itkuun, nyt en saa itkuu loppumaan. Tää on ihan hirveetä!
 
Mä katsoin ylen fb-sivuilta sen turvalonkero- videon jossa oli se ihan pikkunen vauva ja itkin vaikka kuinka paljon. :/ Ja eläimet menee nyt kanssa tunteisiin kovasti.
 
Mä katsoin sen Ylen turvalonkero-videon kolmesti peräkkäin ja itkin joka kerralla :D Aloin myös itkemään vuolaasti kun ajelin töistä kotiin moottoritiellä ruuhka-aikaan ja autot niin nätisti antoivat toisilleen tietä ja liikenne sujui hyvin, samalla matkalla purskahdin myös itkuun kun huomasin että on vaihtunut kesänopeusrajoitukset... :D
 
Muutaman päivän ollut ihan tajuton väsymys :( en tajua mikä mulla on. Hb tosin oli pari viikkoa sitten ainakin vaan laskusuunnassa raudasta huolimatta, 106...
 
Mulla alkoi tänään omituinen pistävä kipu oikeassa kyljessä. On nyt jatkunut ehkä 3 tunnin verran, ei sietämätön mutta ärsyttävä. Onko muilla ollut tällaista?
 
Mulla on nyt muutaman päivän ajan pistänyt ihan hulluna tuohon ylä vatsaan vähän tissien alapuolelle ja oon sitä ihmetellyt...no jätimpä rintsikat pois nyt ku teen kotona töitä nii eipä pistä enään :)
Pitää vissiin lähteä ostaan kaarituettomia ja isompia liivejä :)
 
Oli kipua oikealla rv 20tienoilla, neuvolassa sanottiin et kohdun kasvusta voi johtua. Nyt sunnuntain oli taas kylki kipeä ja alamaha oikealta mut aina välissä vaan ja tuntu painetta kunnes lopulta illalla ärty jatkuvaksi ja ihan sietämättömäksi ja lanssilla sairaalaan. Kaikki oli kuitenkin kunnossa itsellä ja pienokaisella :) mitään kunmosenpaa syytä kivulle ei löydetty
 
Okei no kiva kuulla että tuskin on mitään vakavaa :) viime yönä heräsin ylävatsan kipuun ihan rintojen alla, en tiedä sitten mistä se mahtoi johtua kun nukun ilman liivejä kuitenkin. Täytyy tarkkailla tilannetta..
 
Mun on napa tosi kipee tai sellanen tosi herkkä. Jos nojaa vahingossa pöydänreunaan niin napaa kyllä sattuu ja kunnolla..
 
Jos vaan jatkuu kipu ni Voihan neuvolaan soittaa. Mulla eka raskaus ja kaikki niin uutta niin saatan olla pari kertaaki viikossa soittamassa millon mistäkin :D
 
Onko jollain muulla tullut pahoinvointi takaisin? Nyt 25+3 ja samanlainen etova olo koko päivän kuin alkuraskaudessa, blaah.
 
Takaisin
Top