Oireet

Mullakin meinaa uni olla vähä katkonaista.. Illalla ei mitään ongelmia kyllä nukahtaa, mutta herään joka kerta aamuyöstä vähintään joskus 3-5 välillä kerran tai pari.. Kestää aikaa että saa unen päästä kiinni uudestaan.
 
Mäkin heräilen. Muutaman kerran oon heränny levottomiin painajaisiin, mutta saatan myös herätä ilman mitään selvää syytä ja maata pitkään valveilla. Tänään jouduin pyytämään miestä viemään pojan hoitoon, vaikka oli mun vuoroni ja miehen täytyy myös hakea tänään. En vain jaksanut nousta seitsemältä, kun tänään pitää olla töissä kuuteen asti eli tavallista pitempään, ja mulla on vielä viideltä esitelmä. Oli pakko saada levätä.
 
Jaahas ja mulle kävi juuri niinkuin pelkäsinkin, töissä jyllää kova vatsatauti ja itse aloitin oksentamisen äskön yövuorossa :depressed: nyt vaan odotellaan aamua että pääsisi äkkiä kotiin lepäämään.. Ensimmäisenä tuli ajatus että toivottavasti vauva ei kärsi mun taudistani :sad001
 
Mä oon kans nukkunut huonommin nyt... Selkä on aivan jumissa ollut koko viikon ja etenkin öisin alkaa särkemään. Tuntuu kans ettei hyvää asentoa löydy millään. Huoh! Lämmintä vehnätyynyä kokeillut ja venyttelyä, mut sit kun kovasti sattuu nii paracetamolia. Jospa tää tästä.. Onneks nyt viikonloppu ja vähän lepoa <3
 
Minullakin oli hankaluuksia löytää mukavaa asentoa nukkumiseen viime yönä, särki jo selkää. Jossain vaiheessa vaihdan päälle satiinisen yöpaidan, niin kääntyminen helpottuu. Tällä hetkellä tarvitsen vielä jotain lämpimämpää yöpaitaa, kun makkarimme on viileähkö tarkoituksella.
 
Mulla kans ollu selkä nii kipee että tuntuu ettei mikää asento oo hyvä..herään joka yö kaks kolme kertaa vessaan..mikä o suht raivostuttavaa ku tuntuu et just olis saanu unenpääst kii ni sit pitääki jo ramppaa vessaan taas..herätys joka aamu 4.30 :( Nooh 4 viikkoo enää töitä ja sit lomille ja siitä suoraan äitiyslomalle..jaksaa jaksaa :)
 
Mä oon nukkunut yllättävänkin hyvin ja pissallekaan ei oo tarvinnut herätä kesken unien jos puolilta öin oon käyny ennen ku meen nukkumaan. Mun nukkumaanmenoni kyllä venyy useimmiten klo 23-24 väliin. Aamulla sit herään ihan virkeenä 7:30-8:30 maissa, riippuen esikoisen heräämisjasta. Näin siis vapaapäivinä ja iltavuoropäivinä. Aamuvuorot onkin sit asia erikseen...Muttamutta, ainut ikävä oire mikä on nyt ilmaantunut tässä viikon sisään, on se, että tuntuu tuolla alakerrassa niin ku sieltä olis jo baby puskemassa ulos. Siis niin paikat hellänä ja turvonneena! Huomasin oikeen tänä aamuna kunnolla, kun pesin esikoista suihkussa ja istuin ja olin välillä kyykyssä kylppärin lattialla. Melki säikähti jo, että eikai sieltä oo babyn pää jo tulos pihalle. Jotaki ny kumminki...vai voiko vain olla jotain turvotusta tai jotain? Onko muilla ollut tälläsiä tuntemuksia? Ku en muista kyllä esikoisen raskausajalta tällästä...
 
Turvotusta on tosiaan liikkeellä. En muista et esikoisesta olis ollut, liekkö joku tyttöraskauteen liittyvä erikoisuus?
 
Ei voi vedota tyttöraskauden erikoisuuteenkaan, kun meille poika tulossa ja esikoinenkin on poika. :D
 
Satru : en allekirjoita minäkään tuota raskauden hehkeää aikaa. Missä lie?

Sofien : täällä joko Kirppu valvottaa liikunta harjoituksillaan tai sitten muuten unen tarve vähentynyt. Tai molempia. Vaikka nukun niin oon kyllä tietoinen siitä mitä masussa tapahtuu. :) asentoa vaihtaessa maha jää jälkeen ja sitä pitää kannatella kädellä :)

Bebe: täällä kans oksensin yhden yön toissa yönä ja aamulla oli olo kuin olisi vetänyt hirveet lärvit edellisenä iltana. Sinänsä poikkeuksellinen vatsatauti että olo virkistyi aina kuin oksenti ja nälkä oli koko aika. Jäisiä mansikoita imeksin ja söin omena paloja. Alkoi kovalla närästyksellä.
Tosin tuntuu että vauva on alkanu liikkua kahta kauheemmin taudin jälkeen ja välistä tuntuu että meneekö vatsa kovaksi. En oo ihan varma.

Pikkunöösä: muistan tollasta painon tunnetta vasta ihan lopussa. Tuntu että tippuu kun kävelen. Jos se potkii sua sinne alas niin kovaa että siks tuntuu
 
Mulla samaa painon tunnetta, esikosta tuli vasta ihan viimeisillä viikoilla samaa fiilistä. Tosin nyt on lonkatkin ja häpyluu kipeä, että varmaan keho valmistautuu vauvan syntymä reittiä varten :-D
 
Minun esikoinen oleskeli viimeiset kuukaudet tukevasti pää alaspäin, ja minusta tuntuu et oli vielä todella alhaalla. Se tuntui tosiaan siltä et olis kävellyt meloni jalkojen välissä. Nyt ei olla ihan vielä niin pitkällä, alakertaa turvottaa melkoisesti, häpy on sellaisen puolikkaan pesäpallon kokoinen ja muotoinen, ja aika arka. Toki, näyttäisi et tämäkin beibi noudattaisi edellisen esimerkkiä ja on ankkuroinut päänsä alas päin jo hyvissä ajoin.
 
Mä kirjottelin tonne huhtikuun ketjuun jo tästä mutta laitan nyt tännekin kun tännehän nää oikeestaan kuuluu.

Eli kattava oirelista;
- jalkojen ja käsien turvotus. Siis oikeesti tää homma lähtee käsistä. Jalat on kuin tukit ja nää ei laske millään vaikka kuinka pidän tukisukkia, hieron jalkoja, pidän niitä ylhäällä, syön ananasta ja juon vettä. Työpäivän jälkeen vaan pistelee aivan tajuttomasti ja mua pelottaa että nää repeää.

-närästys. Jos on liian pitkään syömättä, syö liikaa, syö liian mausteista tms. niin närästys on varma ystävä. Niin päivin kuin öin.

- supparit. Harjoitussupparit heti kun tekee jotain. Töissä siis saa jatkuvasti pysähdellä ja istahtaa kun vatsa kovettuu. Koirien kanssa lenkillä sama homma. Ne on jo ihan loppu muhun kun koko ajan saavat pysähdellä ja odottaa että lihapulla on valmis jatkamaan matkaa. :D

-väsymys mutta öisin heräilen. Koko ajan väsyttää, voisin nukkua vuoden mutta kun menen nukkumaan, herään takuuvarmasti pari kolme kertaa yössä jos en pissalle niin siihen kun Papu jumppailee.

-jatkuva pissihätä. Vartin välein saa juosta pissalla ja kun sinne pääsee saat tiristettyä ne kolme tippaa. Kiva. Tän takia piti keskeyttää töissä hommat ja juosta päätä pahkaa osaston toiseen päähän vessaan. Ei turhauta. :D

Oikeesti myös nautin tästä raskaudesta vaikka tää lista kuulostaa ihan kamalalta. :D odotan vaan että tulee kesäkuu niin saan jäädä äippälomalle ja maata jalat kohti kattoa laskettuun aikaan asti.
 
Unettomuutta täälläin! Tai sellaista, että uni tulee kyllä hyvin illalla ja nukahdan tosi nopeasti, mutta jos yöllä herään niin saatan helposti pyöriä tunnin jos toisenkin sängyssä etsien hyvää asentoa että vois jatkaa unia. Sinä aikana sit saa ravata myös pissalla ja se on muuten tosi ärsyttävää, kun tuntuu et just olis saamassa unta ja sit yhtäkkiä onkin ihan kauhee pissahätä.. pitää nousta ylös ja taas saa odottaa että uni tulis. Rasittavaa!! :D
 
Lucky87: juu mulla kans ton 1,5 vrk:n oksentelun jälkeen tuntuu ettei vauva oo paikallaan enää ollenkaan! Toivotaan ett tauti oli nyt tässä kun viime yö meni jo hyvin..
 
Täällä kans vatsapöpöä... Eilen illalla alkoi järkyttävä närästys myös, joka on siis pysyny tuolla Omeprazolilla aiemmin kurissa, mut varmaan nyt sit liitty tähän mahatautiin. Vatsaan sattui enkä nukkunut juuri ollenkaan, sit kuuden aikaan vessanpönttö olikin jo kaveri :dead: nyt kyllä jo vähän parempi olo kun sai nukuttua, toivontoivon että tää olis joki lyhytkestoinen. Töissä muutkin kyl nyt olleet, kiertää varmaan kivasti kaikki...
 
Kuulostaa tutulta monet oireet. Täällä taas olen hereillä neljän aikaan yöllä. Kiva kiva... :meh: Uni tulee helposti iltaisin, mutta monesti herään valvomaan öisin. Joskus tunniksi, joskus muutamaksi. Ehkä keho totuttelee jo yösyöttöihin.
Selkä on kipeä. Lonkat on todella kipeät.
Jatkuva vessahätä.
Supistelee todella helposti. Ei tarvitse tehdä juuri mitään. Välillä supistelee niin usein ja kipeästikin, että on pakko levätä parikin päivää tekemättä yhtään mitään.
Usein on kunnon nälkä. Siis vaan aivan pakko saada ruokaa! Vaikka keskellä yötä puol kattilallista kaurapuuroa ja marjoja...
 
Päänsärkyä useampi viikko jo lähes päivittäin ja migreeniksikki pahenee välissä. Aiemmin eii ole ollut migreeniä kuin kerran 4vuotta sitten. Panadoliaakaan kehtaa popsia enää lähes päivittäin niin jääny nyt kohta jo viikoksi melkeinpä sängyn pohjalle. Raskaus myrkytyksen oireita muita ei ole onneksi...
 
Verta nenästä. Ei oo koskaan ennen tullut verta nenästä, joten oletan että on raskaus oire ja limakalvot kovilla. Unettomuutta myös täälläkin, tai johtunee vessassa ramppaamisesta.
 
Joo, veri huilaa nenästä todella helposti. Ei kestä niistää kunnolla.
 
Takaisin
Top