Oireet

Mulla ei myöskään hiukset meinaa millään rasvoittua (kun en oo raskaana, hiuksia pitää pestä vähintään joka toinen päivä kun ovat tosi paskaset) :) Ja nyt (kuten viimeksikin) hiukset kasvaneet tosi nopsaa. Luonnonkiharat mulla on pysyneet, tosin sitten raskauden jälkeen vielä paremmin. Nyt on vaan karvat niin paljon kasvaneet, ettei oo vahvat kiharat, mitä pidempi tukka, sitä heikommat kiharat. Viime raskauden jälkeen lähti todella järkky määrä hiuksia. Tuntui että koko otsatukka uusiutui ja oli jotenkin karseen huonokuntoisen näköinen. Kävin sitten leikkamaassa lyhyen mallin, niin sitten rupes vähän rauhoittumaan.

Ja finnejä..niitäkin riittää. Eikös sitä sanota että tyttö vie äidin kauneuden..no niin kyllä vie poikakin, olo on kyllä kaikkea muuta kuin kaunis :) Masu alkaa olla pallo, olo on tukala ja ole siinä sitten hehkeä..mä en ollenkaan allekirjoita sitä, että jossain vaiheessa raskautta tulis joku raskaushehku.. :grin
 
Nyt kun tuli puhe hiuksista niin oivalsin, että eipä niitä tarvitse paljoa pestä! Pesen luonnonshamoollla yleensä kerran viikossa, nyt voi mennä jopa kaksi viikkoa pelkällä lämpimän veden pesulla. Aivan loistavaa! :thumleft Hiukset eivät myöskään ole niin kuivat kun yleensä. Tämä saattaa liittyä entistä terveellisempään syömiseen. Iho kuivuu silti todella herkästi yhä edelleen, ellei jopa enemmän. Pyrin välttämään kemikaalikuormaa noin muutenkin, mutta nyt raskausaikana on voinut jättää dödönkin kokonaan pois. Hiki ei haise oikeastaan millekään. Yleensä käytin dödöä kuukautisten aikana, koska haju muuttui mielestäni voimakkaaksi ja pisteliääksi. Nyt on saanut kyllä olla niin huolettoman vapaa. Rintsikoitakaan ei tarvitse vielä käyttää. :) Toista se on sitten kun imetys alkaa...

Mä koen tuota raskauden hehkua joinain päivinä. Sellaisina kun hihkun onnea ja iloa perheestäni ja tulevasta. Masu on vielä suloisen pyöreä, oma olo kaunis ja elinvoimainen.
 
Aikaisemmin minulla on ollut hurjan rasvoittuvat hiukset, ja ihokin harvemmin on kuiva. Nyt kyllä huomaa että voisi pidentää pesuväliä halutessaan, mutta tuosta hiusten vahvistumisesta johtuen takaraivossa/päälaella oleva pyörre häiritsee niin paljon lyhyessä mallissa et tekee mieli pestä aina tukka ennen kun lähtee kylille.

Finnejä ei onneksi ole ilmaantunut sitten alun jälkeen. Minun tyttöni on äidilleen armollinen.
 
Nyt se sitten alkoi, nimittäin yöllinen närästys :( ei siis enää appelsiinimehua iltapalalla :( ja toi selkä. Alotin eilen äitiysjoogan ja tuli käveltyäkin paljon päivän aikana. Illalla selkä oli niin kipee, että piti liikkua nelivedolla. Onneksi piikkimatto ja panadol tehosivat!
Mutta mikä teillä on parhaiten toiminut tohon närästykseen?
 
Rennie toimii ja saa käyttää odotusaikana. Miul on refluksitauti ja joskus harvoin otettavaksi soveltuu myös galieve, apteekista kertoivat. Sitä olen pahimpiin refluksivaivoihin ottanut
 
Mulla taas on hiusten rasvottuminen alkanut raskauden myötä.. ennen pystyi olla pari päivää pesemättä, nyt näyttää rasvasilta jo vuorokauden jälkeen:( vauvahiuksia myös tullut ja finnejä enemmän kuin normaalisti. Muutama päivä sitten oli myös linea negra ilmestynyt napaan asti, jännää!
 
Vauvahiuksethan on sit niitä uusia hiuksia jotka on kasvanu. Ärsyttäviä mut sieltä ne kasvaa.

Miul on kans hiukset nykyää vähemmän rasvottuvat ja kasvaa mahdotonta vauhtia. 10 cm kasvanu 4kk aikana. Yli 2 cm siia kuukaudessa. Kynnet kasvo aiemmin kans mut ny ne on iha liuskaset. Liekö kuivahtaneet...
 
Paratiisi, täällä toinen putkimiesten kauhu... Eikä ole muuttunut miksikään raskauden aikana, edelleen hiuksia tippuu ja paljon :sad001
 
Minä ainaki kaljuunnun jo raskauden aikana, tätä mun tukkaa löytyy jokapaikasta! Tukko jää käteen jos vetäsee tukan läpi! :o mut rasvottuu muuten paljon vähemmän hiukset nykyään.. Ja selkään on tullu kipeitä näppyjä :/
 
Nyt se sitten alkoi, nimittäin yöllinen närästys :( ei siis enää appelsiinimehua iltapalalla :( ja toi selkä. Alotin eilen äitiysjoogan ja tuli käveltyäkin paljon päivän aikana. Illalla selkä oli niin kipee, että piti liikkua nelivedolla. Onneksi piikkimatto ja panadol tehosivat!
Mutta mikä teillä on parhaiten toiminut tohon närästykseen?
Mulla refluksitauti, johon ennen raskautta oli määrätty somac. Jo pillereiden jättämisestä somac vaihtui (lääkärin määräyksestä) loseciin, jota oonkin nyt syönyt päivittäin. Pitää poltteen poissa :).
 
Mulla myös refluksi. Aikalailla viikoilta 12 syöny omeprazolia joka päivä et pystyy olemaan. Kun lopetin pariksi viikoksi nii alkuun oli ihan ok, mutta sit alko taas niin kamala närästys ja kuvotus että pakko oli jatkaa pillereiden syömistä. Lääkäri kylläkin sanoi että saa koko raskauden syödä.
 
Täälläkin viikon verran närästystä ja kans pahoinvointia/oksentelua lähinnä öisin. Pittää kans käydä hakemassa jotain apteekista että sais nukuttuaki sitten :)
 
Mulle on kans kotiutunu jo edellisestä tuttu närästys, polttaa tosi kivasti koko ruokatorven matkalta.. Mulle määrättiin sillo viimeks jo omeprazolia ja on ainut jolla vaiva helpottaa hetkeks..
 
Kun alkaa närästää kannattaa kokeilla sekoittaa teelusikallinen soodaa lasilliseen vettä ja kulauttaa alas. Mulla on toiminut kovaankin närästykseen.
 
Täällä on kanssa alkanut tuo närästys, maha on näistä kaksosista jo samoissa kuin esikoiselta viikoilla 30+ ja menossa on 21+4. Jonkun verran auttaa, kun syö vähän ja usein, pahin virhe on vetää ähkyt. Rennietä meinasin ostaa kaappiin varoiksi, kun tuskin tämä ainakaan vähenee jatkossa.
 
Onko muilla ollut unettomuutta? Mun uni on viime aikoina ollut katkonaista ja nukahtaminen on vaikeaa. Töissä olo tuntuu rankalta.
 
Mä heräsin viime yönä varmaan 5 kertaa. Ja ihan sillai vaan että tarkistin ilmeisesti, että kaikki on ok ja jatkoin unia. Normaalisti nukun vaikka ulkona räjähtäisi..
 
Joo on unettomuutta lähes joka yö. Yleensä herään 2-4 välillä ja joskus ssaa parikin tuntia yrittää nukahtaa uudelleen. Herään millon mihiki uneen,pienen liikkeisiin tai saatan vaa säpsähtää hereille.
 
Unettomuutta täälläkin. Nukun parin tunnin pätkissä, joskus nukahtamiseen menee enemmän aikaa. Toivon et ei pahene tästä, vaikka pahaa pelkään. Väsynyt olo pitkin päivää, mutta katoaa illalla kun nukkumaan pitäis mennä:(
 
Unettomuutta juu,vaikea saada unta ja heräilen.Asentoa ei meinaa löytyä,vessattaa,masussa riehutaan,mies kuorsaa,kuumakin on..:winkAamulla sitte ihan töttöröö vaikka pääasiassa iltatyötä teen :dead: täytyy katsoa kuinka kauan jaksaa vai helpottaako piankin.Tähän asti saanu tosi hyvin nukuttua.
 
Takaisin
Top