Oireet

!!!ällövaroitus!!!

Onko iha normaalia, valkovuotoo saattaa ryöpsähtää ns. lusikallinen joskus, äsken kävi niin. Taas. Säikähdin kun tunsin ryöpsähdyksen, että nytkö tulee verta. Ei, vaan valkovuotoa. Osin vetistä ja osin limaista/tahmeaa.
Runsastahan tuo on ollu koko raskauden ja niin ilmeisesti iha normaalia onkin mut miten se tuollee ryöpsähtää? Inhottavaa. En voi käyttää pikkuhousunsuojia, koska saan niiatä iho-oireita.. kauhulla odotan kun synnytyksen jälkeen joutuu käyttää siteitä. En oo käyttäny niitä kymmeneen vuoteen ku oon kupin kanssa eläny. Huoh...

Mut nii, onko muilla moista valkovuototulvahtelua?

Täällä samaa vaivaa :D Tosi inhaa, mutta pakko sietää. Tästä kärsin molemmissa aikaisemmissakin raskauksissa, niin en ole silleen ollut huolestunut.

Nyt on alkanut tulemaan liitoskipuja ihan urakalla. Meinaan mennä ihan kaksinkerroin, kun välillä iskee kunnon viiltävä kipu. :(
 
Ehkä nuo miunki eiliset on ollu vaan ilmavaivaa ja liitoskipuja. Tänää tuntunu lähinnä tuossa nivusten yläpuolella alavatsassa molemmin puolin pientä nipistelyä. Pitänee ny välttää leipää ja valkosta jauhoo ni ei tulis ongelmia. Tuli eilen syötyy nimittäin laskiaispulla ja pari vaaleeta leipähöttöpalasta... :D
 
Onks kellään ollu harjotussupistuksia? Mietin et onko niitä vai oliko pieru eksyksissä ku pisti mahaan iha mahottoman paljon. Toki ilmavaivaa ollu pari päivää iha kiitettävästi, liekö johtunu siitä. Mahaki turpos iltavuoron aikana ihan palloks. Ja nivuskipuja, liekö liitoksistani ratkeilen tässä... miul on liitoskipuja ollu siitä lähtien ku alotin kovemmat treenit viitisen vuotta sitten, sellasia samoja kipuja tullu tänää. En jaksa uskoo et ois viel supistuksia

Meillä rouvalla alko (luultavasti) harjotussupparit tuossa abaut 15-16vkoilla, nyt menossa 19+4. Käytiin viimevkolla lääkärineuvolassa, kohdunkaula vaikutti kuulemma olevan ok. Suppareista sanovat että tulee ja menee, ettei tarvi kovasti huolia jos ei oo kipeitä jne... Tosin se tohtori kyllä käski hakea herkästi saikkua,jos työt tuntuu hankalalle.. Rva on siis myös vanhustyössä, paljon nostelua ja muuta...
Viimeviikon se olikin saikulla kun iskias vaivasi niin pahasti..
 
Mayah miettikin jo tuota että eikös toisen kolmanneksen pitäis olla hehkumis aikaa... hitolainen kävin äskö lyhkäsellä kävelyllä ku viimein aamuvuoro oli niin jakso lähteä just ja just. Ni tuntu että kusi tulee housuun hetkellä minä hyvänsä ja ihan ku olis nielly sementtiä. Kollarit kiristää, hupparin helma kiristää. Pitää ens kerralla laittaa tukivyö kun pakko alkaa lenkkeillä enemmän ja varmaan töistä lainattava housuvaippoja jos sattuu vahinko tulee...
Täällä kans valkkaria reilummin välillä. Huh. Laitoinki just kuvan mun sementti mahasta tonne masupoksiin ja en kyllä osaa nyt olla yhtään tyytyväinen. Alkaa olla samaa luokkaa kun esikoisen aikaan viimeisillään. :/ ja oon kyllä sitä mieltä että kunhan lomat pidän maalis-huhtikuun vaihteessa ja toukokuussa ni saan samantien jäädä saikulle kun loma loppuu... ihan o sellanen olo vaikkei nyt vielä muuten töitä rajoita...
 
Ranneketta ei oo mut leposyke oli plussasta johonki kymppiviikolle asti reilusti koholla, jopa 80 . Ny laskenu n. 56-60, normisti leposyke 50 ollu.
 
Mulla ei oo ollut sykkeissä vielä mitään eroa.
 
Mulla kans ollut välillä alavatsassa sellaista kipua mitä yleensä on just ennen kuin menkat alkaa. Ja lisäksi jalkoja särkee ihan mahdottomasti, ihan tuolta alaselästä jalkateriin asti ja etenkin toista jalkaa. Siihen auttaa hieronta ja painelu, joten mies on kyllä saanut ahkeroida kun toi on tosiaan ainut mikä helpottaa.

Vauvan liikkeitä tuntuu aina välillä ihan yhtäkkiä ja melkein heti kun sen huomaa, niin ne jo loppuvat. Saattaa mennä päiviä välissä kun ei tunnu mitään ja sitten taas tuntuu. Mietin, että onko se ihan normaalia että kun liikkeitä alkaa tuntua ihan kunnolla niin niissä saattaa olla päivienkin välejä kun ei tunne mitään? Vai "pitäiskö" niitä sitten tuntea ihan päivittäin kun ne liikkeet alkaa tuntua kunnolla?
 
Mä oon miettinyt mymmelim ihan samaa! Tunsin kaksi viikkoa sitten tosi selkeästi liikkeet sekä la että su, ja mieskin tunsi ne ulkopuolelle. Sen jälkeen onkin ollut ihan hiljaiseloa... :/
 
Täällä oli kyllä sellanen ylläri tuon sokerirasitus kokeen kans että sehän oli sellanen ku piti eli ei radia! En ymmärrä miten se on mahdollista kun Esikon aikaan oli heti tuomio! Nyt kuitenki sokerit pomppinut rajojen ulkopuolella ku flunssassa oon ollu ja sitä hunaja teetä juonut sen minkä ehtiny. Kai se ottaa aikansa että sokerit tasoittuu!
 
VINKKI: Jos alakerrassa tuntuu epätasapainoa... Hajua tms. Limakalvoprobleemaa niin kokeilkaa Femiflor-kuuri (suun kautta), sqin vinkin kätilöltä että jos vähänkään tuntuu erilaiselta kuin normisti niin kannattaa syödä kuuri silloin tällöin raskauden aikana. Maitohapot tekee hyvää myös vauvalle. Söin jokunen aika sitten itse ja oli kyllä toimiva! Suosittelen! Hiivalääkkeet on sit toki erikseen, niinkuin varmast kaikki tietääkin.
 
Onko kellään muulla ollut sellaista pistävää kipua kyljessä? Mulla alkoi tänään oikeassa kyljessä siinä missä alin kylkiluu sellainen pistävä ja henkeä ahdistava kipu, vähän kuin ois ehkä joku lihas revähtänyt mutta en ole tehnyt mitään erityistä. Paitsi istunut autossa koko päivän kun ollaan matkustettu Kuusamoon :) luin että sellaisia kipuja voi tulla kun kohtu kasvaa mutta voiko niitä ilmetä jo nyt viikkoja 19+0.. Jos ei helpota niin ei tule paljon viikolla hiihdettyä.
 
Yök, mulla on parina viime päivänä ollut tosi huono olo ja eilen piti töissä käydä oksentamassa.. :( mistähän moinen, ei ole pahoinvointia ollut viimeiseen kymmeneen viikkoon..
 
Kosteusvoidetta vähintään, jos et paksumpaa vielä halua käyttää (Lanoliini tai bepanthen).
Joo, bepanthenia oonki käyttäny. Ku aattelin ett jättäisin ne itse nännivoiteet sitte synnytyksen jälkeen ... Aattelin ett jos jollakulla on vielä jotain muutaki kikkaa. Mutta kiitos tästä.
 
Onko kellään muulla ollut sellaista pistävää kipua kyljessä? Mulla alkoi tänään oikeassa kyljessä siinä missä alin kylkiluu sellainen pistävä ja henkeä ahdistava kipu, vähän kuin ois ehkä joku lihas revähtänyt mutta en ole tehnyt mitään erityistä. Paitsi istunut autossa koko päivän kun ollaan matkustettu Kuusamoon :) luin että sellaisia kipuja voi tulla kun kohtu kasvaa mutta voiko niitä ilmetä jo nyt viikkoja 19+0.. Jos ei helpota niin ei tule paljon viikolla hiihdettyä.

Mulla on nyt noin neljä päivää tuntunut lähes koko ajan sellainen inhottava paine tuolla oikealla kylkiluiden alla. Epäilin ensin että jokin lihas on jumissa mutta nyt luulen että kyse on kohdun kasvamisesta... Ei ole kipeä mutta tuntuu todella inhottavalta. Ajattelin kysyä asiasta torstaina ru:ssä.
 
Mulla on nyt noin neljä päivää tuntunut lähes koko ajan sellainen inhottava paine tuolla oikealla kylkiluiden alla. Epäilin ensin että jokin lihas on jumissa mutta nyt luulen että kyse on kohdun kasvamisesta... Ei ole kipeä mutta tuntuu todella inhottavalta. Ajattelin kysyä asiasta torstaina ru:ssä.

Mulla hellitti se kipu kyljessä jo sunnuntaina ja eilen ei tuntunut enää juuri yhtään, mutta sen verran outo oli että mäkin aion kysyä siitä ensi maanantain ru:ssa.
 
Uusi oire(kko?)!
Mä olen aina ollut innokas kokoamaan Ikea- kamoja. Mä olen vapaaehtoisesti koonnut kavereidenkin huonekalut ja ollut oikeasti tosi näppärä lukemaan niitä ohjeita.

Eilen sitten aloin meidän ostoksia kokoamaan ja siitä ei tullut mitään. En siis ymmärtänyt yhtään mitä niissä ohjeissa sanottiin enkä edes löytänyt oikeita ruuveja tmv :D Kyllä siinä itkua väännettiin. Se oli melkeen pelottavaa, ihan kuin joku olisi vienyt osan mun aivoista tai ihan kännissä olisin yrittänyt niitä kasata :D
 
Mulla on kans joku ihmeen raskausdementtia iskenyt ku mulla on kokoajan kaikki sanat hukassa :)
 
Takaisin
Top