Oireet

Höh, ressi.
Nyt siis vko 16+4. Eilen alko rvalla hyvin epäsäännöllisesti, ja ei kivuliaasti supistella. Mutta siis selviä harjoitussupistuksia kuitenkin,kun eivät ollu ollenkaan kipeitä ja tuli ihan miten sattuu.
Tänään oli tullu kuulemma hirveä määrä valkovuotoa. "Ei haise, eikä varsinaisesti kutia, mutta tuntui vähän ikävälle".

Neuvolaanhan ei tieten enää ehtinyt yhteyttä saada... Pitää heti huomenna soittaa, jos saisi selville onko joku tulehdus/mikä tulehdus, ja hoidon siihen.

Jostain luin että nuo tulehdukset voi olla vaarallisia pienelle jos ei HETI hoida. Ja nyt ressaan onko huomenaamu tarpeeksi heti.... :0

Meneekö teillä kellään muulla sillain ku mulla, että kun saa jotain uutta tietoa/varmuutta pienestä(kuten MW nyt esim. Saatiin tietoon se niptin tulos), niin samalla tulee tuplamäärä ressiä... :D
 
Tyhmä kysymys, mutta mistä tietää, että supistelee, jos ne supistukset ei oo yhtään kivuliaita? Miltä ne tuntuu ja miten ne ilmenee?
T:Ensikertalainen :)
 
Tyhmä kysymys, mutta mistä tietää, että supistelee, jos ne supistukset ei oo yhtään kivuliaita? Miltä ne tuntuu ja miten ne ilmenee?
T:Ensikertalainen :)
No me pääteltiin että ne ois niitä hajotussupisteluja..muttei mekään siis TIEDETÄ.
rouvan sanoin: mahaa/kohtua kiristää ja se menee "kovaksi". Ja tuntuu oudolle. Ei kipeelle muttei mukavallekaan...
Netistä kun selailin niin vähän tuon tyyppisiä sieltä löytyy, ja siksipä pääteltiin että kyseessä ois juurikin harjoitus
supistukset..
 
Emätin on aika herkkä paikka. Minulla on kaapissa yleensä maitohappobakteereja (Femiflor), jotka tasapainottavat emättimen bakteeriflooraa. Ne ovat näppäriä jos joskus tuntuu että kutisee, pistää, tai valkovuoto tuoksahtaa joltain (normaali ei tuoksu miltään) tai on jotenkin outoa väriltään. Eihän sitä tartte ku erehtyä pitämään voimakkaalla pesuaineella pestyjä pikkareita, kun värkki voi jo oirehtia. Nuo auttavat just vähäisiin ensioireisiin, ei tietenkään pidemmälle kehittyneeseen hiivatulehdukseen tai vielä pahempaa, sukupuolitautiin.

Supistukset voivat olla kivuttomia, kohtu menee kovan tuntuiseksi, kuin jalkapallo on, ja sitten jonkin ajan päästä hellittää. Loppuraskaudesta ne ovat ihan normaaleja. Näin alussa niitä voi olla fyysisen rasituksen yhteydessä vaikkapa.

Koittakaahan rentoutua nyt! Ja huomenna soitto NLA:han. Jos vähänkin epäilee hiivatulehdusta, niin sen hoitohan on riskitön (asetinta ei saa käyttää!) ja helposti saatavilla aloittaa vaikka heti. Muut tulehdukset vaativat usein sen lääkärikäynnin ja antibiootit, en ole varma et ottavatko viljelynkin diagnoosin tueksi. Tulehdus tosin erottuu myös valkovuodon hajusta.
 
Muokattu viimeksi:
Hep, mulla oli runsasta valkovuotoa, ei kutitusta eikä mitään polttelua tai mitään, niin en tehnyt asialle mitään, vaikka kyllähän se häiritsi. Noh, onneksi oli ultra heti parin päivän päästä, ja lääkäri totesi heti, että minulla on hiivatulehdus ja käski hakea Canestenia. On minulla joskus ennenkin ollut, mutta ihan eri oireilla. Eli siis pelkkä runsas vaalea vuoto ilman hajuja ja kutituksia pitää mahdollisesti hoidattaa heti. Hyvä tietää kaikkien raskautettujen!
 
Plääh. Mulla pahoinvointi ja oksentelu helpotti hieman n. rv 12 kieppeillä, eikä sen jälkeen ole ollut kuin vähän ällötyksen tunnetta iltaisin. Mutta nyt rv 14 taas eilen oksensin, ja tänäänkin on päivän mittaan jo pari kertaa joutunut yökkäilemään (ei onneksi oksentamaan). Miten tää nyt näin uudestaan aktivoitui? Toivottavasti on vaan joku lyhyt ohimenevä juttu, aloin jo niin iloita paremmista oloista!
 
Mulla tänään 14+4 ja kuvotus on tullut takasin :/ Just kun ehdin ajatella ettei se enää palaa. Mulla siis oksentelu loppui jo kerran about 12+? ja alkoi uudelleen 13+? ja loppui taas vkon 14 alussa ja nyt taas... Huoooh.
 
Täällä rv 17+0 ja oksentelu jatkuu. Iloista oli etenkin keskiviikkona, kun päätin oksentaa keskelle eteistä ja sain sitten putsata ovia, seiniä ja tietysti eteisen pitkän maton, joka on muuten tosi helppo kuivattaa tälleen pienessä kaksiossa, kun ulkona on pakkasta 20 astetta..
 
Mä heräsin tänään siihen, että maha oli ihan kivikova ja jotenkin "painava". Mitään kipuja ei ollut, eikä toi kyllä supistukseltakaan tuntunut. Säikähdin ihan, että mitäs nyt tapahtuu, mutta asentoa muuttamalla se normalisoitui. Heti herättyä taisin tuntea myös liikkeitä ekaa kertaa :)
 
Onko teillä ollu vielä niitä "puukoniskuja", alavatsa kramppeja tms. Itsellä eilen tuntu että jalat lähtee alta ku niin kovaa vihlas alavatsaa lonkka luulta toiselle lonkalle. Sitten myöhemmin oli vasemman lonkan vieressä vähän ylempänä kun olis puukkoa työntänyt ku pisti niin kovasti. Kai nää on niitä kasvu kipuja mutta sillon ennen ku Dalacin kuurin sain emätintulehdukseen ni noita alavatsa kramppeja oli enemmän. Sit ne väheni.

Onkos teillä kohdun alue tuntunut silleen kipeälle kuin olisi saanut kovia iskuja mahaan ja olisi mustelmilla?

Nepeta cataria: Täällä on välillä tuntunut alavatsa kovalle jalkapallolle mutta ei ole kipeä.
 
Täällä aika ajoin erilaisia tuntemuksia vatsassa,nyt ollut jokusen päivän seuraavanlaisia tuntemuksia:kipristellyt,pieniä kramppeja,vihlontoja.Välillä nopean asennon vaihdon/ylös nousemisen jälkeen tullut "puukon isku" vatsaan.Ajoittain myös vatsaa kiristää kovasti,turvotusta edelleen suht paljon.alavatsa tuntuu myös ajoittain kipeähköltä.sisuskaluissa välillä paineen tunnetta,kasvukivuiksi tulkinnut.
 
Töissä puuskutan kuin höyryveturi, kun nouset portaat kolmanteen kerrokseen. Menee hetki ennen kuin pystyn puhumaan. Huh, että sitä tuntee olonsa heikoksi.
 
Miulaki vatsakivut noita edellämainitun kaltaisia yhäkin. Ja ny kiristää vatsalihaksia erityisesti navan molemmin puolin, alkaa vissiin erkanee nuo suorat vatsalihakset toisistaan. Ja mahaa kutittaa. Tai niitä lihaksia. Ihan hirveesti kutittaa!
 
Mua myös kutitti ihan kauheesti tossa viikko tai pari sitten, sitten loppui. Mahapistelyitä/kipuja täälläkin.
 
:laughing002 laitoin tänään samat farkut jalkaan kuin eilenkin, mutta nyt nää sitten ahdistaakin oikein urakalla. Piti avata napit että sietää istua! :laughing014 Ai miten niin turvotusta tänään? :laughing002 Onneksi toimistolla ei ole juuri ketään...
 
Mulla kans ollut nyt tosi turvonnut vatsa etenkin iltaisin ja viime vuoden puolella alkanut nuha alkaa vasta nyt vähitellen helpottamaan. Alaselässä tuntuu joku hermo painavan aina välillä, tuntuu tosi ikävältä! Taitaa myös ekat raskausarvet olla tuloillaan kun niin kutisee ja sellaisia hennon punaisia jälkiä näkyy navan molemmin puolin. Olo on kyllä jonkin verran energisempi kuin aiemmin, vaikka edelleen meen iltaisin ajoissa nukkumaan. Päivän aikana jaksaa touhuta enemmän vielä töiden jälkeen mikä on kyllä kiva juttu :)
 
Mulla on kävely jo hankalaa kun alaselkää alkaa särkeä. Pitää varmaan koittaa sellaista selkätukea jo. Raihnainen olo...
 
Onko teillä muilla ilmennyt mitään uniongelmia? Vessaan olen jo joutunut heräilemään noin kerran yössä mikä ei niin haittaa, mutta nyt on jo viikon verran ollut ongelmana se, että herään aamuyöstä täysin pirteänä, ja valvon 2-4 tuntia noin kuuteen asti aamulla. Sitten kyllä nukahdan uudelleen, mutta herätyskello soi arkisin jo seitsemältä ja unet jää täysin kesken. Olo alkaa olla todella uupunut kun joka arkiyöstä jää yöunet tuon 2-4 tuntia vajaaksi. En keksi tuolle mitään syytä, kun muuten kaikki on hyvin, en ole stressaantunut, lisätyynyjen kanssa ei ole nukkuessa särkyjä, tms. Toivottavasti tää ei jatkuis kovin pitkään!
 
Mulla on ollut tota ihan samaa aamuyöheräilyä. Nyt viime aikoina onneksi vähemmän. Muutenkin tuntuu, että väsyttää koko ajan ja mitään ei jaksais tehdä. Hemoglobiinikin laskenut. Mun normi on joku melkein 150 ja nyt se on 126. Vaikka se on vielä hyvällä tasolla, voikai se silyi aiheuttaa väsymystä.
 
Takaisin
Top