Oireet

Minulla kutisee sääret aina kun erehdyn ottamaan vahvaa B-vitamiinia kokonaisen tabletin (foolin takia, toki B-ryhmän vitamiinit noin yleensäkin tekevät hyvää). Ei pitäisi olla vaarallista, ärsyttävää vain. Jonkin verran toki vatsakin kutiaa, nahka kun tuntuu jo kiristyvän.
 
Mikä teillä on auttanut päänsärkyyn? Nyt on 11+2 ja kunnon jyskytys päässä. Parstabsit ei auta ja ainoo millä tätä helpottais on burana, mutta en nyt uskalla ottaa sitä.
 
Mulla myös ollut nyt useamman päivän päänsärkyjä, tosin myös hartiat /niska tuntuu olevan jumissa...hetkeksi auttaa panadol ja hieronta...ulkoilu myös tuntuu helpottavan, mutta inhottavaa kyllä kun usein särkee :(
 
Huhhu... Toinen saikku päivä oksentamisen takia! Aloin hulluna oksentaa kun kävellen vein esikoista päiväkotiin... Pomo tykkää taas kyttyrää :-(
 
Täällä tosi paskat fiilikset tällä hetkellä. Eilen alkoi pientä verenvuotoa. Yöllä tuli runsaampaa vuotoa. Maanantaina ultra. Viikkoja nyt 11+1. Soitin jo päivystykseen, mutta mitään ei ole tehtävissä. Menee kesken jos menee. Kipuja ei ole. Saa koko viikonlopun jänittää, pysyykö pikkukaveri kyydissä vai ei.
 
Tsemppiä Tp78! Pidän peukkuja ettei olis mitään vakavaa. On kamala joutua vaan oottelemaan...
 
Voi ei, Tp78 :(
Ite toivoisin aika paljon enemmän empatiakykyä hoitohenkilökunnalle mahdollisissa ja toteutuneissa keskenmenoissa. Tuntuu aika tuskaselta elää edes päivä epätietosuudessa jos ite tietää, et jotain voi olla pahasti vialla. Varmasti monesi vedotaan kaikenmaailman resurssipulaan, kun aika moni joutuu elämänsä aikana kokemaan keskenmenon. Mut ei sitä tuskaa ymmärrä ennen, ku ite sen kokee.
Oon edelleen tosi järkyttyny siitä, miten mun keskenmenoon suhtauduttiin päivystyksessä. Muakaan ei meinattu ottaa sisään, koska "keskenmenot on niin yleisiä". Sit hoitaja soitteli poliklinikalta ja osastolta toiselle, eikä kukaan halunnu ottaa mua kontolleen. Lopulta naistentautien osasto soustu ultraamaan. Todettiin vaan kylmästi, että keskenhän se on menny. Sit vaan ulos talosta ja homma oli sillä selvä.
 
Nyt rv 13+4. Aluksi ei ollut raskausoireita ollenkaan.. Oli oikeastaan aika epäluuloinen olo koko raskaudesta. rv 9 paikkeilla se sitten saapui, olot ja kivut. Tuntuu vain pahenevan koko ajan. Onkohan tämä ohimenevää vai mikä helpottaisi. Oksentamassa saa juosta milloin mistäkin syystä, mihin kellonaikaan tahansa. Närästys on jäätävää ja jos muuten kuvittelisi olon olevan ok, niin alaselkä alkaa juimimaan tai iskee migreeni, eikä hellitä! Huoh.
 
Mä palelen jatkuvasti. Nytkin on päällä kotona pitkähihainen ja villapaita. Villasukat on 24h jalassa. Lisäksi väsyttää koko ajan.
Pitää pyytää taas hemoglobiinin mittaus ens neuvolassa. Nyt 12+0
 
Mulla kans toi palelu ihan "uus" juttu! Alkuraskaus oli ihan kaamee, istuin kotonakin (meillä on yleensä kuuma) college- ja fleecetakki päällä kun katsoin telkkaria. :) Nyt vähän hellittänyt (14+1) mut edelleen yöt nukun kahdella täkillä!
Noista kolmesta aiemmasta ei ollut tällaista lain... :)
 
Hei onko kellään kokemusta hermopinteistä raskauden aikana? Oon tääl nyt pari päivää saikulla kun toisen jalan lonkka/alaselkä jumii pahasti ja kipu säteilee välillä koko jalkaan. Yöllä jalka myös puutuu ja sitä pistelee.. neuvolan terkka pohti myös että paikat rupeis jo löystyy ja se osaltaa vois tätä aiheuttaa. Tiiä sit, mutta helkutin ärsyttävää tämmönen kipuilu.
 
atsiuh: Mulla oli viime raskaudessa tota samaa. Selkäkivut alko jollain viikolla 12 ja se kipu oli nimenomaan sellasta hermokipua. Jouduin muutamaks viikoks saikulleki, kunnei seisomatyö oikein luonnistunu kipeen selän kaa. Sit se helppas melkein samoihi aikoihin, ku "masu pullahti" esiin. Sitte loppuraskaudessa hermokivut palas niin pahoina, että välillä meinas lähtee jalat alta ja oli paljon tota puutumista. Nyt oon vielä selvinny ilman suurempia kipuiluja.

Mun yhellä serkulla on kans ollu samaa ongelmaa ja se oli saanu apua fysioterapiasta. Mut se sitte edellyttää, että fysioterapeutti tietää jotain raskauden aiheuttamista muutoksista...
 
Viime raskaudessa en voinut lainkaan pahoin, nyt olen oksentanut ja oksennan edelleen joka ikinen päivä vähintään kerran. Alussa oli matalan verenpaineen vuoksi paljon huimausta (normaalitilassa päivälläkin 89/55), mutta nyt se on sentään helpottanut, kun olen syönyt reilusti suolaa ja salmiakkia lääkkeeksi.

Kaikenlaista pientä kipua on vaihtelevasti vatsan alueella. Masu on kasvanut harmikseni tosi nopeasti verrattuna ensimmäiseen raskauteen. Esikoisen pukkaaminen rattaissa kipeyttää jostain syystä alaselän, mutta pakko hänet on hoitoon viedä ja sieltä hakea, eli kestettävä on.
 
Mulla on jo turvotusta sormissa. Aamulla varsinkin sormet turvonneet. Nukunkohan jotenkin niin että veri ei kierrä hyvin. Edellisissä on turvottanut vasta viimeisellä kolmanneksella.
 
Täällä 12+ ja viikko sitten otetussa bv näytteessa oli emätintulehdus johon tänään sain Dalacin kuurin. Pitää vaan asettimella varovasti laittaa ja riskit on tuossakin lääkkeessä ekan kolmanneksen aikana mutta ennemmin tuo lääke ku keskenmeno ja kohtu tulehdus. Luulin jo pääseväni eroon noista emätin lääkkeistä mutta uutta vaan tilalle ku entinen loppuu... lugesteron ollu varmaan syy siihen tulehdukseen ku sitä useamman kuukauden käyttänyt. Tänään sen käyttö loppuu. Enää muutama päivä np ultraan :D
 
Atsiuh: mulla! Kävin oviksen aikaan jäsenkorjaajalla jonka jälkeen ei oo ollu mikään paikka jumissa. Ny 2 viikkoa ollu oikea Alaselkä pakaraan kohdilta sellanen kipu ku puukkoa työntäis pakaraan... se on mulla ainaki si nivel joka siellä kummittelee ja jumittaa lihakset sit joutuu hermo puristuksiin :D mulle kans neuvola sano samaa että löystyy jo paikat. Selällään jalat suorana ei kärsi olla... en tiedä olisko sallittua käydä nyt vielä jösenkorjaajalla jos se sais vähän paikkoja auki...

Laitappa pyyherulla pakaran alle ja paina Alaselkää lattiaa vasten ja yrität vähän mobilisoida selkää.... en tiedä onko oikein tuo liike mutta itsellä auttoi hieman.
 
Pyyh, yksi työpvä takana; alaselkä ja pakara (juurikin myös oikea puoli)taas juntturassa.. ei taida oikein sopia toi istumatyö +autolla ajaminen.. pari päivää ku olin saikulla nii sain ton vähä parempaan kuntoon ihan säännöllisellä kävelyllä ja muulla heilumisella. Saa nähä saako ens yönä nukuttua.
 
Mun jalat on työpäivän jälkeen ihan muussia. Turvotustakin on. Joudun kuitenkin sen 7,5h olemaan lähes kokonaan liikkeellä. Ostin uudet työkengätkin, mutta ei näin 1kk käytöllä tunnu vieläkään mukavalta. Oon miettinyt tukisukkien ostoa, jos ne edes vähän helpottaisi.
 
Takaisin
Top