Oireet

Onko muilla kovia päänsärkyjä? Mulla oli esikoista odottaessa näillä viikoilla ihan samanlaisia kuin nytkin. Panadol ei tunnu auttavan. Heräsin aamulla niin jäätävään päänsärkyyn et oksensin.
Viimeks tätä ei onneksi jatkunut kovin pitkään ja silloin luin jostain et johtuu jostain hormoneista, mut on tää kyllä inhottavaa.
Toivottavasti menisi pian ohi.
 
Mulla on myös ollut päänsärkyä ehkä n. 2 viikon ajan. Luulen, että osa johtuu niskajumista mutta päänsärkyä on vaikka ei olisi jumissa. Ei onneksi kovin vahvaa eikä kestä kovin kauaa kerrallaan. Mulla ei kyllä normaalisti ole juuri koskaan päänsärkyä.
 
On päänsärkyä! Alkoi n.rv13 ja edelleen rv16 viikottain pari kertaa . Inhottavaa.
 
Multa katos miltei kaikki oireet ihan hetkessä! Väsyttää kyllä välillä niin, ettei jaksais päivän aikana tehdä mitään ja joskus tulee selkään sellasia "puukoniskuja", mut muuten olo on TODELLA paljon parempi, ku muutama viikko sitten. Ja nälkä yllättää edelleen tosi usein. Vähän on jopa epätodellinen olo siitä, että oonko mä vielä raskaana...

Onks muuten muilla toista, kolmatta, neljättä yms. odottavilla rinnat turvonnu? Mä odotan toista ja tuntuu, että rinnat on ihan kärpäslätkät, eikä niihin oo tullu yhtään kokoa. Imetän kyllä vielä, mut luulis niiden nyt vähän edes valmistautuvat tulevaan...Tai sitten toi roikkuva nahka on ruvennu roikkumaan enemmän, mutten huomaa ite mitään eroa.
 
Mä odotan toista ja rinnat turpos heti kun plussan tein, tai jo oikeastaan vähän ennen sitä. On aikamoiset nykyään. Mutta siis aiemmin ne oli kyllä aika hernepussit ekasta raskaudesta+imetyksestä.
 
Päänsärkyä täälläkin, ekasta ei ollut ja nyt olenkin helisemässä tämän kanssa kun en särkylääkkeitä uskalla syödä. Rinnat on valtavat :D ne tyhjiin imetyt nahkalapaset on täyttyneet ja on mukava olo. Sukurasitteena suonikohju. Niin ostin kanssa kompressio sukat ja työkenkinä on niken talvujuoksulenkkarit. On muuten hyvät :)
 
Täällä perjantaina loppu lugesteronit ja sen kyllä huomaa. Illalla ei tuu uni millään ja päivällä sitten väsyttää. Selkään sattu viime yönä ihan älyttömästi ja sekin heikentää unta. Mikään asento ei ollu hyvä. Oli kyllä sellanen jomotus. Pitänee huomenna, viimeistään ylihuomenna varata aika päivystykseen. Kävisikö kuitenki eka näytillä sillä jäsenkorjaajalla mitä se tuumaa vai tuumaako mitään.
Rinnat on myös kipeämmät taas välillä. Kun sitä ei ollu pitkään aikaan.
 
Täällä kanssa selkäjomotusta. Ennenkin on ollut ongelmia oikeen si-nivelen ja pakaran kanssa ja nyt se alkoi taas. Olin kattomassa keikkaa lauantaina ja oli virhe lähtee liikenteeseen ilman tukivyötä. Nyt sit kävely hankalaa ja makuuasento kaikista kivuttomin. Ei huvittas mennä työterveyteen, mutta kai se on pakko, kun neuvolakin on vasta viikon päästä.
 
Mulla on yliliikkuvat selkänikamat ja si-vaivaa yleensä säännöllisen epäsäännöllisesti :) Nyt yllättävä kyllä selkä on pysynyt ihan ok kuosissa koko alkuraskauden. Olen saanut fyssarilta selän hoitoon hyvät ohjeet ja nukun aina pyyherulla alaselän alla.
Nyt on niska-hartia alue ihan jumissa vkl jälkeen ja nyt on ihan jäätävä päänsärky ollut eilisestä asti.... Tänä aamuna sain vanhimman pojan hieromaan äitin niskaa niin selkeesti vähän helpotti! :) Illalla uusiks.... :)
 
Mulla on fysioterapia vasta joskus maaliskuussa :/ pitää varmaan sitä ennen yrittää käydä päivittämässä jumppaohjeita. Ei nyt raskauden aikana tepsi samat keinot kun yleensä
 
Mulla oli ennen plussausta sellaista menkkakipujen tyylistä jomotusta mona päivää alavatsassa ja tosi turvonnut olo kokoajan. Ja sitten jonnekin sinne viikolle 12 saakka oli lähes päivittäin etovaa oloa, eikä oikein mitään tehnyt mieli syödä. Kaikki ruoka mitä söin ja maistui hyvältä, alkoi ällöttää ja pelkäsin jo että en voi enää ikinä syödä lasagnea tai kanasalaattia tai muuta, mutta kyllä nekin nyt jo menee :) Väsymys oli ihan älytöntä myös, tosin se on vähän helpottanut nyt vaikka edelleen kyllä väsyttää mutta on myös päiviä jolloin olo on yllättävänkin pirteä.

Rinnat mulla alkoi turvota heti alusta asti ja nännit ovat olleet arat ihan kokoajan. En tiedä lasketaanko tätä nyt varsinaisesti oireeksi, mutta iho mulla on ihan mielettömän hyvässä kunnossa ainakin tällä hetkellä. Normaalisti etenkin käsivarsista ja reisistä kuiva iho on ihanan sielä :) Voi että kunpa se jäisi tällaiseksi! Muuten sitten on pientä alaselän jomotusta ollut havaittavissa tässä viimepäivinä, toivottavasti se pysyy aisoissa kun selkäongelmia ollut aiemmin ja pelottaa että ne tulee nyt raskauden myötä takaisin.
 
Tervetuloa arkeen... Kaks ja puol viikkoa lomalla oksentamatta ja tänään paluu töihin niin eiköhän aamu ala oksentamisella. Kyllä on voittajafiilis...

Rv 15+4
 
Minulla on alkanut kutisemaan "jenkkakahvojen" kohdalta iho, mietin josko se johtuisi venymisestä jo, mihin voisi auttaa rasvaus. Tai sitten vain housujen saumat hiertävät. Ärsyttävää. Muualla kutinaa ei ole.
 
Jaahas niin vaan tuli aamu oksennus näin rv16+ kun en tarpeeksi pian herättyäni syönyt aamupalaa. Hyi. No helpolla sitä jo pääsee pahoinvoinnin kanssa tässä vaiheessa.

Alaselkä/pakara/iskias särky on täälläkin alkanut! Nyt jo! Kun viime kerroilla vasta loppuraskaudessa...kääks.
 
Täällä päänsäryt helpottaneet, onneksi! Eilen oli pitkästä aikaa oksettava olo, kun jäi aamiainen väliin :( se on nyt todellakin päivän tärkein ateria :) rinnat on olleet kipeät jo ennen plussausta, vähän vielä kasvaneet lisää viime viikkoina...ja kipu helpottanut :) arat yhä silti! Isommat liivit piti hankkia muutama viikko sitten :) ja vihdoin alkaa mahakin nousta!! Pikkukaveri noussut myös, nyt kuuluu sydänäänet läheltä napaa..kun vielä reilu vko sitten hengaili pikkuhousujen rajalla...menossa rv 17+2 :) ..mielialat vaihtelee :D paljon!
 
Tämä pahoinvointi on mulle ihan uusi tuttavuus tässä raskaudessa. Aiemmissa on ollut vähän etova olo aamuisin mut ei muuta.
Nytkään en ole oksentanut, mutta todella huono olo aamulla ja joskus iltaisin vaikka yrittäisin syödä kuinka tasaisesti tai heti herättyäni.
Ennen raskautta en todellakaan pystynyt syömään aamuisin mitään. Kuppi kaks kahvia koneeseen ja menoks. Nyt on ollut pakko väkisin heti herättyä syödä joku hedelmä ja sit tunnin päästä olen voinut syödä jo paremman aamiaisen. Ja nämä paastolabra päivät on ihan kamalia.... Viime viikolla sokerirasitus ja tänään se tutkimuskäynti... Koko päivän ihan hirvee väsymys ja etovuus vaikka kuinka yrittäisi syödä heti siitä asti kun sai!! :( No onneks näitä ei pitäisi olla enää kuin kaksi ja nekin tuolla loppupuolella!! :)
 
Täällä ei pysy mikään sisällä, vettäkin kun juo niin max 30 min ja sitte oksennetaan taas. Mitään ei voi syödä ja kuume noussut lähelle 38 (mikä mulle jo aika kova). Huomenna ois aamulla neuvola, katotaan pääseekö sinne. Anteeksi valitus...
 
Mulle on tullut hitto napatyrä! Napa mulla ei ole koskaan täysin palautunut edellisestä raskaudesta vaan jäi sellaiseksi hassuksi, mutta nyt kun vatsa on hieman kasvanut, navan viereen pullahti sellainen painettaessa kipeä pampula. Kai se on napatyrä, kun vähän googlettelin. Noi kai on aika vaarattomia, mutta tosi ärsyttävää ja toivottavasti se ei siitä kasva! Muilla mitään tämän tyyppistä?
 
Mie jouduin tänään yökkäillä ekaa kertaa. Pahoinvointia on kyl ollut, mut ei kovin vaikeaa ja ajattelin et nytkö se sitten vasta kunnolla alkaa... Rv 12+3
 
Suffeli80: Mulla ei mitään pattia ole mutta on vain navan alueelta tosi kipeä että napaan ei voi koskea ollenkaan ja se on jo nyt vähän sillai puolittain pullahtanut ulos...varmaan edellisen raskauden jälkeen mennyt se nahka siinä niin löysäksi.
 
Takaisin
Top