Oireet

Se jäi ainoaksi oksuksi tähän mennessä. Huominen vähän pelottaa kun olisi tärkeää hommaa tosiaan koulussa. Muutenkin pelkään oksuvani väärässä paikassa väärään aikaan. Noh ei auta kun toivoa parasta!
 
Höh, onko kellään ollut vastaavaa..?
Rouvalla nyt 11+4, ja tähän mennessä oletettavasti kohdunkasvukipuja sillon tällön (myös paikalla ollessa vatsaa on juiminu/vihlonu).tämä ei siis kokoaikaista.
Äsken lenkillä ollessa totesi, että häpyluun kohdalta tuntuu kipeälle, semmoselle niinku se sintti siellä painais sitä luuta (ja joo, emme siis oleta että kyse on nyt liikkeistä).
Mutta että mikä kipu se tuommoinen on, välillä helpotti ja välillä palasi taas..
Se ei siis ole mitenkään KAMALAN kipeä, mutta kipu tuntu kuulema erilaiselle ku aiemmat...

Huuh, oon ihan ressissä kokoajan, perjantaina ois nt-ultra, enkä malttas enää odottaaaa!!!(neuvolassa 9+4 kuultiin vahvat sydänäänet,mutta vielä kertaakaan ei kotidopplerilla o kuultu mitään...)
Osaisko joku rauhottaa mun mielen? :D
 
muput: mullakin välillä juilii alavatsaa ja painaa häpyluuta, oon ite ajatellut että se johtuu siitä kun kohtu kasvaa ja raivaa tilaa itelleen. :)
Meillä ainakin sintti vielä matkassa mukana vaikka tommoista juilintaa onkin :D
 
Kuulostaa etäisesti liitoskivuilta. Miul alko viitisen vuotta sitten liitoskivut ku alotin tosissani treenaamaan,tuntuu häpyluun jossain siellä ja lähinnä ilkeeltä vihlasulta ja kuin sukkapuikolla sorkittais. Kaikki raskaana olevat kaverit sano että ne on liitoskipuja.
 
Äsken lenkillä ollessa totesi, että häpyluun kohdalta tuntuu kipeälle, semmoselle niinku se sintti siellä painais sitä luuta (ja joo, emme siis oleta että kyse on nyt liikkeistä).
Mutta että mikä kipu se tuommoinen on, välillä helpotti ja välillä palasi taas..
Se ei siis ole mitenkään KAMALAN kipeä, mutta kipu tuntu kuulema erilaiselle ku aiemmat...
Esikoista odottaessa kävin kerran lenkillä. Kesken lenkin alkoi ihan hullu polte alavatsalla, ja kävelin kyyryssä kotiin ja lopetin lenkkeilyt siihen. Kai niitä supistuksiksikin voisi sanoa. Tässä raskaudessa koin vähän samanlaista kun tein tunnin pihalla lumitöitä, ja vaikka tempo oli rento, niin alavatsa kipeityi. Kipu lähti kun haudoin lämpimällä jyväpussilla, ja teki minut paljon varovaisemmaksi mitä tulee fyysiseen rasitukseen. Eli, ei se ole vakavaa, ota rennosti niin se kyllä menee ohitse.
 
Onko joillain jo pahoinvointi hellittänyt? Mulla viikot 10+5 eikä vieläkään. Olin jo ihan ajatellut että jouluksi helpottaa ja saan jouluna pitkästä aikaa nauttia syömisestä. Mutta ei taida toteutua, jatkuva etova olo, eikä mikään maistu mutta pakko tankata ettei laatta lennä.
 
Mulla 10+6 ja aamupahoinvointi hellittänyt pääosin, mutta jos ei syö säännöllisesti niin alkaa kuvottaan. Sama juttu jos syö liikaa kerralla :(
 
Siis en ikinä oo haissut hielle näin. Vaikka dödöä länträä nii jossain vaiheessa hiki puskee läpi. Tai sitten mun nenässä vikaa. Apua :F
 
Minjelmiina,hajuaisti herkistyy ja hormoonitoiminta lisääntyy... olen huomannut saman efektin :wacky:. Käytän itse ekodödöjä yleensä,mutta välillä pakko sipaista tujumpaa tavaraa.

Mulla taas hormoonit tuntuu lyhyenä pinnana. Voi vaikuttaa loman odottelukin...heh.
 
10+5 ja täällä hetkeks hellitti huono olo mutta tänään taas johtunut oksennella. Ja uusia oireita sen kun pukkaa.. Eilen saunaan mennessä huomasin että selkä ja rinta ihan täynnä pieniä finnejä, viime viikon aikana pikkuhiljaa tulleet ja nyt on kun teininä :shifty:
 
Siis mä oon ku klassinen esimerkki siitä mitä kaikkia oireita raskaudessa kulloisessakin vaiheessa voi tulla. Rv. 13 pärähti tänään käyntiin niin eiköhän alkanut hirveä päänsärky joka jatkuu vaan. Tasainen jumputus jonka kanssa voi kyllä elää mutta vituttaa kummasti.
 
Voi ei Falpony,päänsärky on syvältä. Toivotaan ettet kuitenkaan kaikkia mahdollisia oireita joudu kahlaamaan läpi.
 
11+1 ja pahoinvointi on kylässä ihan yhtälaisella voimalla kuin alkaessaan. Päivät toki vaihtelee, mutta tänään on ollut lähinnä jatkuvaa öllötystä.

Hampaita en voi pestä jos en halua oksentaa. Saan valita: joko pesen hampaat ja oksennan tai sitten en pese hampaita. Kiva. Ällöttävää.

Odotan kyllä innolla sitä, että tää yrjötys loppuu. Olis kiva tiskata leegoja vähän säännöllisemmin.
 
Nyt on vähän sormi suussa... Olin lauantain ja sunnuntain välisenä yönä päivystyksessä tiputuksessa jonkin aikaa, kun olin muutaman päivän vaan oksentanu kaiken ulos, enkä meinannu pysyy enää tajuissani. Nesteytyksen lisäks sain pahoinvointilääkettä suoraan suoneen. Samana yönä alko jalkapohjat kutisemaan ihan järkyttävästi ja sama kutina jatkuu edelleen. Kyseinen lääke saattaa aiheuttaa myös kutinaa, mut voiskohan viitata myös raskaushepatoosiin (?). Soittelen tossa puolen tunnin päästä neuvolaan, ku puhelinaika alkaa, mut raastaa tää järjetön kutina!
 
Eiks raskaushepatoosi yleensä puhkea vasta loppuraskaudesta? (Varmasti on poikkeuksia myös). Luulisi,että olisi ennemmin lääkkeestä johtuvaa näillä viikoilla kuitenkin. Mutta eiköhän ne siellä neuvolassa osaa vastailla :) Kutina on kyl KAMALAA,eli toivottavasti pääset siitä eroon pian :)
 
Täälläkin pientä vuotoa tullut, rusehtavaa ja ihan vaan pyyhkiessä toistaiseksi... mutta oletan sen olevan normaalia, esikoisestakin oli alkuraskaudesta samaa-tosin aikaisemmilla viikoilla. Onneks huomisen jälkeen alkaa muutama vapaapäivä, ei kiinnosta jotenkin töissä olla, kun edelleen väsyttää ihan sikana.
 
Hoi! Täälläkin kutisee niin mahottomasti että taju lähtee! Ylävartalo ja varsinkin rinnat :( iho ei ole kuiva, en ole vaihtanut pesuaineita enkä käytä mitään lääkkeitä... Kutina vaivaa ja turvotus! Tämä turvotus on oikeasti ihan karmeaa :( maha on valtava pallo, saman kokoinen kuin esikoisesta maha r-viikolla 25! tukala olo ja närästää :( nyt niitä oireita tulee sitten korkojen kera
 
Soittelin tosiaan tosta kutinasta sillon ensin neuvolaan, jossa ei oiken osattu auttaa. Hoitaja sano vaan, ettei voi vielä olla raskaushepatoosia näillä viikoilla ja kehotti soittamaan terveyskeskukseen. Terveyskeskuksesta sain soittoajan seuraavaks päiväks. Seuraavana päivänä lääkäri totes, ettei mun saamasta lääkkeestä pitäis tulla kutinaa, mut mikään ei myöskään sulje allergisen reaktion mahdollisuutta pois. Pahoinvointilääkettä ei oikein voinu vaihtaa, kunnei kuulemma ole muita mahdollisia vaihtoehtoja. Jos siis haluan käyttää mulle määrättyä tavaraa, mun pitäs samalla aina ottaa antihistamiinia estääkseni kutinat.

Sen koommin en oo uskaltanu koko lääkkeeseen koskee, eikä oo välttämättä ollu tarvettakaan. Välillä on aika huono olo, mut oksentamiselta oon sen tiputuksen jälkeen säästyny. Pidetään siis sormet ristissä, että pahimmat pahoinvoinnit olis jo takana!
 
Takaisin
Top