Oireet

Mä en ole oksentanut nyt pariin päivään. Kuvottava olo on kyllä jos unohdan syödä. Tuntuu, etten muuta enää teekkään kuin syö. Ja maha murisee todella vaativasti jos ruokaa ei tule säännöllisesti.
Nyt uutena juttuna on se, että jos säikähdän jotain (esim. leffassa säikyin kokoajan) niin mahaa kouristaa sillai oikein tuntuvasti. Muuten mitään kipuja ei ole ollut nyt.
 
Joku kyseli tosta unien näkemisestä... Ei se välttämättä oo oire stressistä, vaan osa vaan rupee näkee ja muistaa uniaan enemmän raskauden aikana. Multa viime raskaudessa ihan neuvolassaki kysyttiin, että oonko ruvennu näkee enemmän unia, kun on kuulemma mahdollista. Samaa puhuivat myös samaan aikaan lastaan odottaneet äidit, mut monelle "oire" tulee vasta myöhemmillä raskausviikoilla.
 
Tuota en oo tiennykää et raskaus vaikuttaa uniin. Jännä :D Mie ku näen aina niin kummallisia unia etten oo älynny pistää raskauden piikkiin, enemmän tai vähemmän stressiä aina töistä tai muuten, niin oon laittanu villeimmät unet stressin piikkiin. Ja unien myötäähän ihminen myös käsittelee eri alitajunnan asioita. Mut hauska tietää että myös raskaus vaikuttaa. Tosin ite kyl pistän viime ja yoissayön unet stressin piikkiin, kun liittyivät töihin ja kaverisuhteisiin.
 
Joo täällä kanssa noi omituiset unet. Pahoinvointi on enää ajoittasta (koputtaa puuta), mutta väsymys jatkuu. Keskiraskautta odotellessa.
 
Huhhei. Oon ollu niin julmetun väsynyt, etten ole jaksanut edes läppäriä availla kotosalla.

Öllötys vaan yltyy. VIimeviikolla oltiin neuvolassa ja NT ultra olisi sitten 30.12. Päätettiin, että käydään julistamassa joulurauha Femedalla torstaina, ettei tartte ihan koko lomaa jännättää. Toivotaan, että kaikki on kunnossa.

Laatoittaminen on vain yltynyt mitä pidemmälle mennään. Nyt RV 10+2 ja alan kohta olla sitä mieltä, että se kuuluisa pahoinvoinnin loppuminen saisi tulla ihan kohta.
 
Johan sitä taas alkoi sit vuoto. Jo kun kerettIin aatella ,että ollaan jo voiton puolella. Kirkkaanpunaista vuotoa,mutta ei tarpeeksi että ottaisivat päivystykseen. Sanonpahan vaan että viime kuukaudet on ollut henkisesti jumalattoman raskaita..perjantaina pitäis olla nt-ultra mut katotaan päästäänkö sinne asti sit kuitenkaan.
 
Sympatiaa Koalatiaralle! Ei ole helppoa odotella ultraa tuossa tilanteessa...

Mulla menee viikot ihan sekaisin,mutta äsken laskin että nyt 9+3. Olo pysynyt suht samana:ällötys,väsymys ja palelu. Nyt ekoja kertoja tullut töissä välillä niin paha olo että olen harkinnut karkaamista lähimpään vessaan... mut ei vielä ole tarvinnut.

Lasken päiviä joululomaan. Sitten vasta ryhdyn odottamaan ultraa...
 
Johan sitä taas alkoi sit vuoto. Jo kun kerettIin aatella ,että ollaan jo voiton puolella. Kirkkaanpunaista vuotoa,mutta ei tarpeeksi että ottaisivat päivystykseen. Sanonpahan vaan että viime kuukaudet on ollut henkisesti jumalattoman raskaita..perjantaina pitäis olla nt-ultra mut katotaan päästäänkö sinne asti sit kuitenkaan.

Sympatiaa Koalatiaralle. Aloin melkein itkemään kun luin tuosta, samaistuin niin voimakkaasti, vaikkei pelottavia vuotoja ole ollut. Vatsaan sattuu välillä menkkamainen jomotus niin että kuvottaa, mutta se kai (kuten satunnainen itkeskely) kuuluu asiaan.
 
Voimia koalatiaralle!!!

Täällä en oo nyt yö vuorojen jälkee nähnyt unia mutta eihän uni ole samanlaista kun yöllä nukuttaessa. Ihmeen virkeä ollut nyt öisin. Saa nähdä miten saan rytmin käännettyä normaaliksi taas. On se niin kiva kun saa nukkua ihmisten aikoihin. :D
 
Mua kyllä näin koulussa käyvänä tympii se että yöllä herään vessaan 4 aikaan ja sitten en enää saa unta kun joskus juuri 7 aikaan....
 
Mulla kans tympäsee ku ei saa nukuttua...viime yönä pitkästä aikaa nukuin suht koht hyvin ku heräsin vain yhden kerran ja vasta neljältä valvomaan :) Sain kuitenkin yhtenäistä unta jopa kuusi tuntia :)
Viime viikot on nimittäin menty kolmen neljän tunnin unilla...ihan kauhiaa ja sit se väsymys vaan pahentaa sitä pahoinvointia ku on niin poikki.

Mää kyllä kans vaan ootan joululomaa et saa hetken hengähtää ja vaan maata kotona sohvalla eikä tarvi kokoajan olla johonkin menossa ja töissä käydä :)
 
Uutena oireena itselläni jäätävän kuiva iho ja erityisesti kasvojen alueen hilseily ja ihan siis paloja putoilee kulmakarvojen iholta ja hiustenrajasta. Esikoisen odotusaikana kuivui silmien ympärys, mutta se alkoi vasta keskiraskauden aikaan. Olin aivan tulipunaisilla länteillä varustettu panda.
Pahoinvointi jatkuu täälläkin, nyt rv 9+1
 
Mä oon selvinnyt koko alkuajan melko vähin oirein, mutta nyt on alkanut väsymys painaa enemmän. Olin aiemmin vähän huono nukkumaan ajoitellen, mut koko raskausajan on uni tullut iltaisin helposti ja oon nukkunut sikeästi aamuun asti. Tällä viikolla ei vaan oo enää kunnon yöunet meinannut riittää. Iltapäivällä iskee töissä ihan jäätävä väsymys ja silmät meinaa väkisin painua kiinni. :eek: Tänään 9+5.
 
Onkohan täällä tulossa vatsa tauti... sitä on nimittäin liikkeellä ja tunnollinen työntekijä sairastaa vapailla... vatsassa vähän meinaa murista ja on sellanen äklö olo. Hirvee nälkäki muka on. Yleensä aina ennen vatsatautia on kamala nälkä ja vatsassa tyhjä tunne vaikka on just syöny... toivottavasti ei...
 
Mäkin syön ihan koko ajan... tai vähintään hörpin mehua että pysyy paha olo loitolla. Ja juomismäärän vuoksi täytyy käydä 1-2 kertaa yössä vessassa. Nukun kyllä tosi sikeästi sen jälkeen taas.
 
Täällä kans pitää syödä ihan kokoajan...joudun monesti yölläkin käydä syömässä ku en vain saa enään unta ku on niin huono olo ja nälkä yhtä aikaa :(
 
Mä en oikeestaan ees uskaltanut toivoa ennen plussausta, että olisin raskaana. Oli ne samat tyypilliset PMS-oireet, paineen tunne vatsassa, tissit arat jne., mistä aikasemmin luulin että nyt on vihdoin tärpännyt ja sitten menkat alkoivat kuitenkin. Ehkä väsymystä oli tavallista enemmän. Koko ajan oli sellainen tunne, että menkat alkaa, mutta eivätpä alkaneet ja vahva plussa sieltä tuli rv 4+6 kohdalla.

Ensimmäiset oireet rv5 alkaen oli nälkä, alaselkäkivut ja menkkamaiset jomotukset. Rv 6-7 aikoihin olin todella väsynyt ja pahoinvointi alkoi hiipiä mukaan kuvioihin. Rv 7-8 mulle tuli tajuton iltapäiväväsymys ja paha olo heti lounaan jälkeen. Onneksi illat menikin sitten paremmin, kunhan selvisi iltapäivästä. Yöunet on aika katkonaisia ja se pahentaa väsymystä. Nyt on menossa rv 8+2 ja tuo pahoinvointi on lisääntynyt, mutta onneksi kylppäriä ei ole vielä tarvinnut laatoittaa :). Pakko syödä aina 2-3h välein, että pysyy jotenkin elävien kirjoissa. Mielialat vaihtelee paljon ja välillä unet on aika mielenkiintosia!
 
Noniin, sain juuri syötyä pinaattikeiton ja hei pysy jopa 2 min sisällä, yrjö tuli siis kylään ensimmäistä kertaa.. hmh..
 
Takaisin
Top