Oireet

9+0 En ole koskaan ollut näin väsynyt. Nukun 11 tuntia ja en herää koko päivän aikana. Oon kokoajan siinä tilassa että voin nukahtaa ihan mihin vain. Iltapäivällä pakko ottaa päikkärit kun ei silmät vaan pysy auki.. kotityöt tuntuu nekin jo ylitsepääsemättömän raskaalle. Palelee .nännit arat ja turvonneet. Turvottaa.

Onko tää nyt jotain kehon antanaa valmennusta siihen että jaksaa sitten pienen vauvan kanssa. Ois vaan kiva jos levähtäminen auttais mutta se vaan ei auta. Yhtä väsynyt kokoajan...
 
Mulla se lamauttava väsymys on mennyt ohi, nyt on jotenkin väsynyt ja levoton samaan aikaan, yöllä berään 4 pissalle ja sen jälkeen heräilen puolentunnin välein ja seuraavana päivänä onkin sit pää pirun kipeä kun oo kunnolla nukkunut..
Mullakin finnejä useammin nyt kuin aiemmin, tyttöä veikkaan siis :) juuri vetäsin mandariinin, se on pelastus kun nestettä ja vähän makeaa samalla, toinen mikä uppoo on lohkeeva mustikkajugurtti. Riisipuuro ei uppoa... hyih..
 
Mulla on kans nuita finniongelmia :( Siis tulee ihan hulluna ja myös selkään ja niskaan...not nice
Viime raskaudessa ei ollut yhtään iho-ongelmia ja silloin tuli poika niin kyl mäkin veikkaan tätä tytöksi ja muutenkin on vahva tyttö olo.
Niinhän se menee et tyttö vie äidin kauneiden :) Ai kun kiva
 
Täällä kans melkein kuolleeksi luokiteltava odottaja. :D parina yönä heränny pahaa oloon ja oksentanut. Sama vessanpönttö ralli on aamulla. Tätä aamu pahaa oloa on kestän alta viikon. Mut sitä ennen oli etovaa oloa aaltoilevasti nyt koko ajan. :| nyt viikkoja 7+2. Ainii ja noi tissit au au au.. Ihanaa kun pelkkää valitusta mutta tällä hetkel tää on ihan hirveetä. :s
 
Pahoittelut pahoinvoivien puolesta , ei kuulosta yhtään kivalta. Tsemppiä!
Minuu vaan pierettää. Ihan törkeesti. Koko ajan. Maha mouruaa ja mörisee ja pöhisen ku lehtipuhallin. Jopa enemmän ku mies,hän iteki ihmetteli ku on jääny päästöissä toiseks :D
 
Ööh, minä niin iloisena olin kun tänään oli eka neuvola (rv9+5) ja täti kehui kaiken olevan hienosti.ultrassa näkyi jumppaava sintti(istukka kuulemma "takana") ja sydänäänetkin kuului hienosti.

..Ja äsken rouva ilmoitti, että housuihin oli valahtanut juoksevaa, ruskeaa jotain (ei sen enempää,paperiin oli jäänyt myös).

Hitokseen ressaa.
 
Muput, toivottavasti olisi vaaratonta vuotoa! Joskushan gynen tutkimuksen jälkeen voi paikat vähän vuodella, jos esim limakalvot kuivat.
 
No se, mutta meillä ultrattiin ja kuunneltiin ihan vatsan päältä... :/
Täytynee huomenna soittaa neuvolaan..
 
Tänään oli aivan karmee päivä, ku esikoiselle nousi aamulla kuume ja jäin häntä päiväks kotiin hoitamaan. Pukiessani lasta vaan puuskutin, ku oksetti ja väsytti ihan järjettömästi. Mitään ei kuitenka tehny mieli, joten söin vaan pienen kipon Talk-muruja. Aamupalan jälkeen rojahdin sohvalle kaksinkerroin makaamaan odottaen, et esikoinen väsähtäis mahdollisimman nopeasti. Parin tunnin riehumisen jälkeen tyttö sitte nuukahtiki, jollon minäki pääsin nukkumaan. Muuten olen joutunu koko päivän syömään vähintään kahden tunnin välein, ettei taju lähde.
Eipä tässä auta muu, ku ajatella positiivisesti. Ei tää pahoinvointi kuitenkaa loppujen lopuks niin kauaa kestä. Viimeistään synnytykseen se sitte loppuu :D Toivottavasti kuitenki jo vähä aikasemmin..
 
Pahoinvoinnit jatkuu täälläkin ja nälkä yllättää jopa tunninkin välein.. Ruokahalut vähissä ja aika marginaaliseks käynyt ruokavalio eikä se ole kyllä terveellisemmästä päästä nyt alkuunkaan nooh, jospa tämä tästä reilun kuukauden sisään vaikka helpottais..

Laskin tänään että varmaan tammi-helmikuun vaihteessa alkais jo tuntee liikkeitä! Sitä odotan tosi paljon :) ekasta tunsin jo rv 16
 
Täällä vasta 5+3 ja pelkään koko ajan, että milloin se pahoinvointi iskee päälle ja millä voimalla. Nyt on alkanut sellainen inhottava tiheään ilmaantuva nälän tunne ja syljen määrä on myös lisääntynyt selvästi, mikä ei enteile mitään kivaa. :( Ens viikolla olis vielä ohjelmassa mm. kaksi työmatkaa, joista pitäisi koittaa selvitä. Taidan kyllä tarvittaessa kokeilla Postafeniä, jospa kuuluisin niihin onnekkaisiin, joiden huonoa oloa tuo helpottaa.
 
noista finneistä ! joo ei ollut mulla mitään ongelmia ihon kanssa esikoisen aikana (poika) ja nyt mietinki voisko tää olla tyttö kun naamassa finnejä ja jotkut viel ihan hiton kipeitä :woot: kun yleensä ollu finnejä tosi harvoin niin nyt tuntuu että jostain puskee harva se päivä :D ja toi piereminen on tuttua myöskin,välillä iltasin tuntuu sitä ilmaa olevan vaikka muille jakaa :angry4
se sanonta kyllä tutuks että poika vie terveyden ja tyttö kauneuden :happy: että saas nähdä.. sain aikaseks ostettua sitä bio oilia,täytyyki ottaa käyttöön pikimmiten . 9+1
 
Se olisi ultra ja raskaus/istukkahormoonimäärän mittaus edessä. Jännittää tavattomasti mikä on kohtalo, kivut katosi eilen kun pierusaharaan eikä oo kun pientä sukkapuikko kipua tuntunut navan ympärillä. Oli eilen omituista kun ei kokoajan koskenutkaan :) n. Viikko oli yhtä kauhua ja kipua :( pahoinvointi+tissikipeys pitänyt järjissään. On kyllä tilanteesta huolimatta ollut mukava seurata teidän muiden raskausoireita!
 
Neelix: Meinasinkin kirjoittaa että tytöstähän aina sanotaan, että vie äidin kauneuden :) Mulle tuli edellisen odotuksen aikana kasvoihin sellanen "maski"..raskausmaskiksi sanotaan, vähän niinkuin maksaläiskiä ja jos sain aurinkoa niin erotti todella hyvin. Saa nähdä ilmestyykö maski uudestaan, talvella se näkyy vähemmän.
 
Voi tuska, rinnat alkavat aristamaan kunnolla. Mistä olette löytäneet rintsikoita, joita voi oikeasti pitääkkin?
 
Täällä kanssa tää kuolemanväsymys ja paha olo. Miten voi ihmistä väsyttää näin paljon. Ja silti joka yö herään aamuyöllä 4-5 aikaan pissalla ja siitä valvon about tunnin että saan taas jatkettua unia. Päivisin en mitään jaksa tehdä. Pakollisetkin asiat tuntuvat ylitsepääsemättömiltä, kotitöitä en jaksa sitäkään vähää. Milloin tää loppuu.
 
Jouduin eilen jäämään ensimmäistä kertaa töistä kotiin pahoinvoinnin takia, kerroin samalla esimiehelle -en viitsinyt alkaa valehtelemaan. Kuvotus on hirveää, varsinaista oksennusta ei ole tullut mutta etominen on päällä ihan koko ajan ja pahenee iltaa kohden. Parina päivänä myös lämmöt ovat nousseet iltaa kohden. Myös päänsärkyä on ollut. Vatsa vaivaa ummetuksen ja ilmavaivojen muodossa. Siis kuten joku jo totesi, niin on todella hehkeä olo :dead:

Itselleni maistuu parhaiten kaikki kylmä ruoka. Aamiaisella muroja / marjoja ja välipaloiksi hedelmiä. Luumuja olen syönyt jos auttaisivat vatsan toimintaa. Vauvojen Piltti -hedelmäsoseet ovat toimineet ilman kamalaa kuvotusta :)
 
Piltit, mandariinit, omenat, jogurtit. Lämmin ruuan ajatus hyihyi.. :D ihme että vatsa sekasin kun suurin osa mitä syön on nestemäistå tavalla tai toisella..
 
Takaisin
Top