Oireet

Minulla on olo helpottanut, toki hengästyn helpommin painavien laatikoiden punnertamisessa ja silmäluomia kirvelee pieni väsymys koko ajan, mutta kuvotuksesta olen päässyt. Nyt on siis arviolta 7rv:llä menossa. Tissit ovat sitten vastavuoroisesti kipeytyneet ja herkistyneet... mistä on toki lisähupi petipuuhiin. :)

Iho on nätti ja tuntuu jopa et olisin hoikistunut muuten paitsi vatsasta, nyt on ollut pakko hylätä viinit ja muut holipitoiset herkut, ja on tullut juotua paljon vettä... ja juostua siitä hyvästä sitten vessassa. Aamuisin vatsa on jo söpö kumpu, jota ei saa vedettyä sisään. Illalla sitten tuntuu et vielä turvottaa senkin edestä.
 
Joo täällä kans laatta lentää, hajut kuvottaa, närästää, pierettää, väsyttää. Kyllä on hehkeä olo! :cool05
Ostin tänään noi Sea Band rannekkeet. Tietääkö kukaan kuinka nopeasti noiden pitäisi auttaa? En ainakaan vielä tunne mitään vaikutusta.
 
Falpony, infoile sit jos rannekkeesta on apua! Itsekkin sitä miettinyt.

Kaikille oksentelijoille tiedoksi! Lääkäri arveli, että mulla oksentelua jatkuu enää max 5vkoa (oon nyt 7+2). Eli pikkusen yli kuukaus enää laattaamista sen 5-6krt/vrk. :D Pieni mahdollisuus tietty on, että pahoinvointi jatkuu näin rajuna koko raskausajan...:fart005
 
Mullakin on aivan jumalaton etova olo lähes 24/7, tosin oksentanut en ole vielä kertaakaan. Tänään (7+0) teki kyllä töissä pari kertaa tiukkaa, mutta toivottavasti kukaan ei huomannut. Ensi vuoden puolella haluan vasta jäädä kiinni raskaudesta, kuukausi sinniteltävä vielä! Sitten toivon mukaan olo helpottaakin jo, kuten yllä paratiisi tiedotti. :grin
 
Paratiisi: ei vielä ainakaan ole minkäännäköistä apua ollut näistä. Kuten ei mun raskaudessa näköjään mistään muustakaan...
 
Loisto: ne kivut sijoittuu aikalailla tuonne vasemmalle puolelle. Mutta nyt on ollut semmoista tasaista jomotusta alavatsalla... kokoajan odottaa löytyvän jotain vuotoa. olihan niitä venymiskipuja esikoisenkin aikana, mutta tämä tuntuu erilaiselta. Mies sanoo että huolehdin vaan liikaa, enkä ole viitsinyt soittaa neuvolaan näistä oloista. Jos menee kesken niin ei sitä hätäily ainakaan pysäytä
 
Vuotoa odottelen minäkin, näkyi kohdussa hieman verta ja alkion tapainen josta lääkäri ei osannut sanoa vielä mitään munasarjassa/johtimissa ei näknyt tällä päivystys reissulla mitään. Voi kuulemma olla hidas keskenmeno kyseessä, saisin päivät kulumaan torstaihin vielä... Raskaushormoonitaso olisi ihana saada tietää ja 100% varmuus mahamaailmasta!
 
No nyt se oksentaminen sit alkoi :yuck:
Viikkoja nyt 5+4 ja jos tää pahoinvointi kestää yhtä kauan ku esikoisesta, niin seuraava hyvä päivä maaliskuussa :nailbiting:
 
Osanotto kaikille pahoinvoiville ja oksentelijoille. Täällä oksentelun takia jo kolmatta viikkoa saikulla, viikkoja nyt 8+2. On kokeiltu pahoinvointirannekkeet; apua ehkä vähän, kahta eri pahoinvointilääkettä; ei apua, b6 vitamiinia; ei apua ja eilen sitten tiputuksessa vähän nesteytettiin; siitä apua.

Nyt vaan levätään, oksennellaan ja koitetaan saada jotain sisuksiinkin jäämään. Toivottavasti ei kestä enää kovin pitkään. Olisi kiva päästä jo töihin.
 
No nyt pomppas.

Oon päässy kyllä helpolla, mutta tää aamu on yhtä yrjön pidättelyä. Kuinka te työkykyiset hanskaatte tän kuvotuksen? Mä en pysty just nyt tekemään mitään muuta kuin hengittämään syvään ja pidättämään oksennusta.
 
Mulla on pahoinvointi helpottanut...olo on aika normaali. Välillä meinaa ummetusta olla, mutta sekin helpottaa kun syö kuitusta ruokaa, ainoa mistä oikeastaan huomaa että olen raskaana on itkeminen. Järkkyä kuinka pikku 2:sen uusi joululaulu sai itkemään :D Tosin osittain johtuu siitä, että tasan vuosi siten syntyi mun ihana tyttö ja olo on haikea senkin takia :)
 
Ekaa kertaa eilen aamulla töissä meinas tulla oksu. Mutta meni onneks ohi. Se onkin ainut kerta tähän asti. Ja todella toivon, että säästyisin sen suuremmilta pahoinvoinneilta, jotta pystyisin käymään töissä. Lähinnä palelua ja väsymystä sekä turvotusta ollut tähän asti. Tänään 6+0 ☺ Oon tullut äitiysloman sijaiseksi ja soppari ens heinäkuun loppuun. La näillä tiedoilla olis 26.7. Otan vaan hirveän ressin siitä, jos en kykene töihin esim pahoinvoinnin takia, kun sijaiseksi olen tullut.
 
Onko täällä oikeasti ketään kellä ei ole pahoinvointia ollenkaan? Huomenna tulee 9+0 eikä ole ollu ku yks huonon olon päivä ja todella vähän etovaa oloa alussa.
 
Täällä ei oo ollu nyt yli viikkoon mitään oireita..
Eikä oo kyllä missää vaihees tehny pahaa. Olo on nyt niinku kolmessa aikasemmassaki odotukses eli ei mitään oloja..
 
Mulla oli parina ekana viikkona pientä etovaa oloa aina kun tuli nälkä. Sit oli viikko ilman ja tänään on taas vähän etonut. Mutta siis hyvin vähäistä on mulla kaikenkaikkiaan ollut. Kaikkea pystyn myös syömään, mikään ei ällötä. Hyvä niin. :D Ja tänään siis 7+5.
 
minjelmiina: täällä viikot 9+3 nyt, eikä kertaakaan ole tarvinnut rouvan oksentaa. Etomista ja NÄRÄSTYSTÄ oli aluksi, mutta kun omega3 -pilleri jäi yhtenä aamuna ottamatta, loppui sekin. Muutaman pvn päästä rouva erehtyi maistamaan pienen palan lohta ja taas alkoi etominen. Mutta kun jätti nuo omegat&lohet pois, niin ei ole ollu mitään.. huomenna eka neuvola, ja jänskättää ihan hirviästi. Pitää siellä vielä tarkistaa tuo omega-asia, mutta käsittääkseni se ei ole kovin tärkeä.
 
Mulla on ollut todella kauhea aamupäivä töissä...kokoajan oksettaa mutta ei se auta ku yrittää sinnitellä :(
En ole vielä varustautunut tähän pahoinvointiin oikein hyvin ku se nyt vasta alkoi, mutta säännöllinen syöminen on ainakin itsellä ainut asia mikä aiemmin on sen pitänyt aisoissa eli aina täytyy olla mukana jotain pientä syötävää ja vaikka ei tee mieli ja ällöttää, niin pakko syyä tai muuten tulee kahta kauheampi olo :)
 
Niin ja ei se syöminenkään vie sitä pahoinvointia pois ja aamuisin saa varmasti oksentaa, mutta se helpottaa juuri sitä töissä oloa ja kykenee toimimaan :)
 
Täällä kans ihan hirveä aamu. Oksettaa ja kuvottaa ja hyi. Yritän pidätellä oksennusta koska se oksentaminen on vaan niin kamalaa joka tietenkin pahentaa tätä kuvotusta entisestään. En ymmärrä miten kukaan voi olla töissä tämän kanssa. Itse pystyn vaan makaamaan ja hengittämään.
 
Täälä taas oireet alkanut vähentymään 8+2 menossa. Vähä välillä huono olo jos ei oo muistanut syödä ja sit iltaisin turvotusta ihan niin kun yleensä ennen menkkoja. Mutta kunnon etomista kesti sit vaan kolmisen viikkoa. Paljon helpommin mennyt kun edelliset raskaudet. Mikä on tietysti hieman pelottavaa kun en ole käynyt varhaisultrassa enkä sinänsä ole saanut varmistusta maha-asukista..
 
Takaisin
Top