Oireet

Täällä viikkoja 8+6 ja pahoinvointi helpottanut kummasti :) välillä tulee etovaa oloa mutta ei mitään verrattuna kahden viikon takaiseen pahoinvointiin. Väsymys on vaan hurjaa ja mielialat heittelee laidasta laitaan..
 
syy parin aamun oksentamiseen tais johtua lääkkeestä jota syön ( eri valmistajan lääke, mitä normisti popsin)
ei oo muuten ollut mitään,, aamusin on aina kauhee nälkä ku herää, mikä on ihan uutta..kun yleensä (ennen raskautta)
aamusin tullu syötyä juuri mitään...se pirun ummetuskin on helpottanut ja maha toimii niinku ennenkin.
rinnoissa vanhat raskausarvet tullu esiin.. mahaan en viime raskaudessa saanut mitään jälkiä,saa nähdä säästykö niiltä nytkin :D
tarvis varmaan ostella jotain kunnon kamaa millä mahaa ja rintoja rasvais, en tosin viimeksikään käyttäny mitään muita ku kaupan perus rasvoja. rv 8+6
 
Mulle raskaana olevat kaverit suositteli Bio oilia mahan ja tissien rasvaukseen. Oon sillä nyt jo tissejä rasvannut kun on repeämiä ja ainakin kosteuttaa.

Ei näistä pahoinvointirannekkeista ole kyllä mihinkään. Romukoppakamaa.

Rv 9+4
 
Esikoisen odotusaikana hieroin masuuni (ja tisseihini) Bio Oilia varmaan 150 euron edestä :smiley-bounce022 mutta eipä tullut ainuttakaan raskausarpea. En tiedä oliko tuon aineen ansiota vai eikö niitä olisi tullut muutenkaan...
 
Mulla on raskausarpia jo ennestään lihomisesta ympäri kroppaa. Taitaa olla sukuvika kun on äidillä ja veljelläkin :) tiikerinraitoja varmasti odotettavissa rasvaa tai ei. Toisaalta olen ihan sinut niiden kanssa joten siinäpä tulee jos tulee. Se on elämää :D
 
Mulla oli aiemmassa raskaudessa käytössä weledan öljy joka oli kyllä tosi hyvä, mutta se haju...mä en pystynyt oikein sen vuoksi sitä enään sit käyttää ku se tuoksu oli aika voimakas niin tähän raskauteen haluun kyllä jonku hajuttoman :)
 
Mulla ei muita selkeitä oireita oo kuin rintojen arkuus. Lievästi etova olo tulee kyllä, jos ei syö riittävän usein, ja oudosti jotkut hajut on alkaneet pistää nenään. Tyytyväinen saa olla jos näin vähällä pääsee, toisaalta sitten tulee mietittyä onko kaikki hyvin....

Onko muut sairastuneet raskausaikana tavallista helpommin flunssaan? Mulla on jo toinen lenssu menossa tälle syksylle. Onko lääkäriinkään järkeä mennä, kun ei antibioottikuuriakaan varmaan kannata syödä jos ilmankin pärjää?
 
Onko täällä oikeasti ketään kellä ei ole pahoinvointia ollenkaan? Huomenna tulee 9+0 eikä ole ollu ku yks huonon olon päivä ja todella vähän etovaa oloa alussa.

Mä en voi pahoin oikeestaan ollenkaan... Aamusin heikottaa ja hampaita harjatessa tulee oksennusrefleksi (pari kertaa tullu ulos asti..) mut muuten olo on hyvä! Anteeksi, että väännän veistä teidän muiden haavoissa... :/

Mutta mä kyllä palelen ja oon toooosi väsyny koko ajan, mitään ei jaksais tehä....
 
minjelmiina, minulla on kanssa vain etovaa oloa, ei ole tarvinnut oksennella. Mutta kyllä se öklötyskin riittää :wtf:

Maxa-arkki, ei se aina helppoa olekaan kun töissä yrittää näyttää siltä että kaikki on ok, vaikka oikeasti paleltaa, väsyttää, yököttää ja tunteet ailahtelee... laughing7
 
Mun pahoinvointi yhdistyy nälän tunteeseen. Nälkä tulee ruokaikujen völillä. Tarttis syödä koko ajan välipaloja. Ihme kyllä mitään ei ok tullu ylös, vielä.
 
Mä en enää tiedä missä välissä oma huono olo tulee. Välillä ruuan jälkeen etoo ja välillä hetken päästä ruokailusta. Tyhjä vatsa närästää.
 
tota bio oilia oon kans käyttäny, mutta kasvoihin :) se onkin suhteellisen edullinen ja luinkin siitä että vois olla apua raskausarpiin ..täytynee varmaan käydä huomenna ostamassa
 
  • Tykkään
Reaktiot: m82
Tjaha, joku muuki taitaa kärsiä pahoinvoinnista :D Meikäläiselle pamahti ekat etovat olot pari päivää sitten ja koko ajan vaan pahenee. Pahin pahoinvointi pysyy aisoissa jos syön usein, mut kun ei kertakaikkiaan tee mieli mitään. Yleensä sitte käyki niin, et tajuun syödä vasta siinä vaiheessa, ku meinaa oikeesti lähteä jo taju.
Etomisen lisäks on alkanu esiintyä hengästymistä ja rintojen herkistymistä. Imetän edelleen esikoistani (1v2kk) ja imetys alkaa olla aika kivuliasta.
 
Mua veetuttaa se, että puhutaan aamupahoinvoinnista. Mulla on pääsääntöisesti ollu illalla pahimmat öllötykset. Tosin tää päivä on ollu käytännössä koko päivän ihan hirvee olo. Asiaa ei auta se, että tuolla kurkussa on räkää ja sitä kun yskii veke, niin meinaa lentää laatta. Oli aika lähellä, etten jättäny muistomerkkiä Ristikon ostarin parkkipaikalle tänään.
 
Miulakaan paha olo ei oo sellane elämää suurempi asia, lähinnnä oireilee näin :

* aamupala ei maistu, normaalisti syön puuroa kaikilla lisukkeilla, tänään piti vetää eka kiivi ja appelsiinimehua, siitä parin tunnin päästä pystyin syömään puuroni.

*nälkä tulee viim. kahden tunnin päästä syömisestä ja jos ei reagoi tarpeeksi ajoissa niin ällöttää eikä tee mieli enää syödä.

*ruuan jälkeen turvottaa ja vähä ällöttää. Juominen auttaa. Lämmin ruoka ällöttää, jos se on uudelleen lämmitettyä.

*tietyt äänet saa aikaan ällöttävän olon, ja esim tupakoivat ihmiset haisevat ihan uskomattoman pahalta. Haistoin tänäänkin yhden tupakoivan ihmisen parin kymmenen metrin päästä. Hyh!

Oksentanutxen ole kertaakaan, veikkaan että tää miun ällötys on ennemminki tuota vatsan jumimisesta aiheutuvaa. Ilmaa mahassa ja välillä koskee mahaan ruuansulatusvaivojen vuoksi. Närästää vähän, ihmekös tuo kun kärsin jo valmiiksi refluksitaudista...
 
Joo, täältä pesee :D viikkoja 5+6

Naama on kuin pizza! Yleensä ei ole finnejä, onko muilla ollut vastaavaa...?
Lueskelin ketjun läpi mutta en huomannu että kukaan olis maininnut siinä?


Vatsa on turvonnut, vihloo, nippailee, vähän sellanen olo kun ois nielassu jonkun keilapallon. Alan myös näyttää siltä keilapallolta...

Nännit on tosi kipeät

Sellanen huumaava väsymys, tosin ei niin paha kun kahtena edellisenä viikkona oli

Pahoinvointia... laatta lentää. Mietin kans et mikä aamupahoinvointi...;) kyl on melkein 24h juttu tämä. Tällä viikolla on myös alkanut huimaamaan oikein kunnolla.

En yleensä itke kun äärimmäisen harvoin, mut nyt tihrustan itkua vähän väliä

Ei tee mieli oikeen mitään... ajatuskin makeasta ällöttää. Tätä oon kyllä toivonu aina... ;)

Kutina! Tän täytyy liittyä raskauteen... Vatsa, jalat ja selkä kutisee ihan pirusti koko ajan. Päivän paras hetki on kun pääsee hinkkaan niitä harjalla :D
Rasvaaminen auttaa kyllä, mutta vaan hetkeksi.

Olisko siinä sitte... tsemppiä kaikille! :)
 
Täällä myös naama kukkii :(

Ostin eilen tollaset Seaband- rannekkeet pahoinvointia vähentämään. Yhä kuvottaa 24/7, mutta eilen oli ensimmäinen päivä viikkoon etten oksentanut! :D Ja tänään en ole vielä oksentanut...
 
Mulla taas mandariinit on varmaan parasta mitä voi aamuisin syödä :D tai muutenkin yökötyksen ollessa päällä :D
 
Mä en normaalisti kärsi iho-oireista, mutta lauantaina tuli kunnon finni leukaan. Onneks se oli eka ja toistaiseksi myös viimeinen. Lisää ei tarttis tulla. :D Muutenkin pitää olla kiitollinen, että oon pysynyt hyvin vähäoireisena. Tietysti se tuo välillä myös epävarmuuden tunnetta, mutta sama tunne vois tulla myös vahvojen oireiden kanssakin. :)
 
Takaisin
Top