Oireet

Hei!

Mulla juolahti mieleen kysymys. "Kärsiikö" kukaan muu munasarjassa olevasta tunteesta? Tunne on sellaista ihan kuin lihaksia kiristäisi. Nukkuminen selällään on ainoa vaihtoehto, jos saisi unta:D
 
Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Täällä myös! Onkos kellään mitään vinkkiä tähän väsymyksen torjumiseen? Vielä sunnuntaihin asti oon juonut kahvia kaks kuppii päivässä ja se helpotti väsymystä...mut nyt en pysty enää juomaan kahvia, ajatuskin etoo niin hirveesti. Että onkos jollain jotain piristäviä juomavinkkejä?
 
Hei!

Mulla juolahti mieleen kysymys. "Kärsiikö" kukaan muu munasarjassa olevasta tunteesta? Tunne on sellaista ihan kuin lihaksia kiristäisi. Nukkuminen selällään on ainoa vaihtoehto, jos saisi unta:D



Minulla on ollut monena päivänä ja itse asiassa ihan alusta asti vasemman munasarjan alueella kiristävää paineentunnetta.
Ehdin tästä jo huolestuakin niin paljon että varasin ensi viikolle varhaisultran (että tyyppi on oikeassa paikassa eikä jossain munatorvessa tmv).

Noiden vatsakivistysten lisäksi olen nukkunut todella huonosti. Siis vaikka väsyttää niin en vaan nukahda -makailen sitten sängyssä tuntikausia... Rasittavaa.

5+1
 
Viikkoja menossa 4+4, ja oireina on iltaa kohti paheneva turvotus, ilman kerääminen, vatsan kivistys ja tasainen kuvotus joka lähtee pois napostelemalla (ja tulee takaisin vartissa). Viikonloppuna tekemäni kirjolohi sai yökkimään, onneksi ei muut ruuat vielä. Tasainen pahaolo tuo mielenrauhaa raskauden puolesta, onhan se todiste sen jatkumisesta. :)

Tänään rohkaisin mieleni ja varasin ajan neuvolaan ja samoilla tulilla ultraan, kun kalenteri on kuulemma ruuhkainen. Jospa ei olisi tullut hätiköityä noiden kanssa, sillä nämä viikot ovat ne kriittisimmät menemään kesken. Raskautumisyrityksia jo 1,5v takana, ja tämä on ensimmäinen hailukka plussa koko aikana.
 
Minulla on ollut monena päivänä ja itse asiassa ihan alusta asti vasemman munasarjan alueella kiristävää paineentunnetta.
Ehdin tästä jo huolestuakin niin paljon että varasin ensi viikolle varhaisultran (että tyyppi on oikeassa paikassa eikä jossain munatorvessa tmv).

Noiden vatsakivistysten lisäksi olen nukkunut todella huonosti. Siis vaikka väsyttää niin en vaan nukahda -makailen sitten sängyssä tuntikausia... Rasittavaa.

5+1

Sama täällä, tunne on vasemmalla puolella!:) mulla nukahtaminen onnistuu heikosti mutta onnistuu. Keskellä yötä herään ihan yht äkkiä ja sen jälkeen vain pyörin :) kerrohan mitä siellä ultrassa kerrottiin !:) mulla on nämä tuntemukset ollut vasta pari päivää.
 
Täällä yks hormonihirviö moi! :D itkettää ja oon herkillä ja kauhee väsymys vaikka tuli päikkäritkin nukuttua. Jotenkin ihan voimaton olo eikä mitään ylimääräistä jaksais. Huomasin myös tänään että linea negrakin näkyy jo hailakkana! En tiennyt että se näin aikasin vois tulla :D esikoisesta tuli vasta lähemmäs puoltaväliä. Mites muilla uudelleensynnyttäjillä? Onko viivaa viel näkynyt? :)
 
Minjelmiina ja pikkukonna: Oletteko löytäneet mitään mikä helpottais pahoinvointiin? Mie olen yrittänyt tehä kaikenlaista hedelmäsalaatista pirtelöön. Mikään ei maistu eikä kyllä helpota oloa

miten tästä selviää ja miten pystyy ensiviikolla töihin mennä kun ei jaksa mitään tehdä ku koko ajan nälkä, oksettaa ja mikään ei vain maistu.... Kääk mitkä olot.....
 
Mymmeli. Mehu auttaa hetken mutta minusta tuntuu että makea pahentaa oloa ja nälkä kasvaa kun eihän se mahaa täytä. Ystäväni ehdotti että aamulla sängyssä maatessa syö pari suolakeksiä ja auttaa. Aion huomenna kokeilla. Leipä on kans ei... niin hankala keksiä mitä syö.

Ei ole oksennus vielä tullut mutta ei kyllä kaukana ole.
 
Mä imeskelen pahoinvointiin salmiakkia. Sitähän ei suositella raskausaikana, mutta mulla on aina tosi matala verenpaine ja raskaus alentaa entisestään, niin syön luvan kanssa niitä. Tosin en jatkuvasti, mutta pahimpaan oloon.
 
Mulla on ollut nyt maanantaista asti närästystä ja etovaa oloa. Aamusta ei nälätä mutta ei ole pahakaan olo. Päivällä sitten alkaa pahaolo mutta ilta kohden helpottaa. Jos nukkumaan mennessä makaan mahallaan tai oikealla kyljellä, alkaa närästämään. Huimausta löytyy myös. Ja väsymys!
 
Mulla kans aiemmissa raskauksissa auttoi salmiakki viemään sen pahimman ällötyksen ja etovan olon pois.
Eihän sitä kyllä suositella mut söin kuiteskin aina välillä
 
Huhhuh! Kuin olisi pahemman luokan krapula! Palelee ja ällöttää. Puhisen ja ähisen. Onneksi voin olla kotona tämän päivän kun esikoinen on sairaana. Esikoisesta (tyttö) en muista tällaista oloa ollenkaan! Eli jospa tämä olisi poika <3
 
Paleltaa ja väsyttää. Päätä on särkeny nyt 5 päivää.. Pahoinvointia ei vielä oo, mut eiköhän ens viikolla ilmaannu.. Rv4+2
 
Ei auta mulla ainakaan ihan mikään.. Tää olo on ihan 24/7. Huoh..

Pikkukonna sama täällä, nyt viikon ollut pois töistäkin ja kokopäivän saa viettää vessan lattialla makoilessa.. Säälin jo miestäkin kun se joutuu hypätä hakemassa mulle kokoajan jotain ruokaa joka vois mennä alas mutta mikään ei pysy sisällä.. :yuck::confused:
 
Miulla on ainakin ollu menkkajomoja.. Miusta ne on ihan normaaleja kohdun kasvukipuja.. Pieni tekee tilaa :) Pitkäkestosista sit oisin huolissaa vasta.
 
Listaanpa nyt omat oireeni tänne!
-Menkkajomoja silloin tällöin
-närästys lähes 24/7
-etova olo ennen ja etenkin jälkeen ruuan.. hyih..
- jäätävä väsymys, mikään unimäärä ei riitä ja tuntuu aina että oisi nukkunut max 4h.
- palelu! Jos menee ulos niin palelee vaikka kuinka päällä. Sisällä myös.
-herkästi päänsärky
- palan tunne kurkussa
- Oksetus olo
- hajut....
- unettomuus, vaikea saada unen päästä kiinni..
- röyhtäyttää ja pierettää.
-tunteilu

Näillä mennää !

Ja rv 4+6 :)
 
Mulla on nyt muut oireet kaikonneet, mutta pahoinvointi yltyy... ei ole vieläkään läheskään yhtä pahaa kuin viime raskaudessa, mutta aamupäivät etoo ja todella vaikea syödä mitään.. Olen nyt ollut flunssassa kohta viikon että ei kiva yhdistelmä tämän etovan olon kanssa plus seurankipeä taapero mukana kuvioissa. Inkivääri-sitruunatee on auttanut jonkin verran!
 
Miten te olette hoitaneet tuota "menkkajomotusta"? Minä olen sitkunut mikrossa lämmitettävän jyväpussin voimin.. meistä on tullut erottamattomat.
 
Takaisin
Top