Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin satunen90 ollut noita kunnon kipuja (mulla oli siis supistuksia viime viikolla, mut lääkäri laitto viikon lepoon), mutta ne on tullut vaikka jo siitä että käännän sängyssä kylkeä. Mulla myös nyt ollut viikon sairaslomaa kun nilkan nivelsiteet menin taas rikkomaan, niin en edes ole pystynyt hirveästi liikkumaan muuta kun kepeillä. Terveisin mökkihöperö!

Ja Iirai harmi että selkä noin huonona. Mulla helpottanut kun olen ollut töistä pois, olen hoitoalalla joten paljon joutuu nostamaan ja mulla työvuorot yleensä 12 tuntia, yövuoro on 14tuntia. Onneksi töissä kaikki tietää raskaudesta, niin mua on ohjattu niiden "helpompien" asiakkaiden luo ettei selkä mene. Muuten vaan hankalaa kun meidän tiimistä kolme on raskaana, että jos me kaikki ollaan vuorossa niin silloin ei pääse pälkähästä...

Mulla on nyt eilisestä asti ollu sellaisia nopeita viiltäviä kipuja oikealla puolella alavatsaa. Kestää jonku 1-3 sekkaa, mut aika ikävän tuntuinen. Mikähän mahtais olla? Onko muilla tätä ollut?

Sunflower, eiköhän ne oo normaaleja kasvu- ja repäsykipuja (sidokset tms antaa periksi) :) Täällä ollu samaa! Välil pitää mennä kippuraan tai painas vatsaa jos tulee sellanen :)

Mulla tuli eilen vessareissulla limaa. Hetken jo säikähdin, että lapsivettä, mutta oli niin paksua eikä tullut enempää.. Pitää varmaan neuvolalääkärissä kysyä tuosta.. Menkkajomot ja säryt jatkuu. Rinnat on kipeet, viime raskaudessa ne ei kyllä oireillut mitenkään. Mut tää onkin muutenkin ollut kokonaan erilainen raskaus esikoiseen verrattuna :rolleyes:

Mulla neuvolantäti kysy rv16 neuvolassa et joko on ollu harkkasupistuksia.. en tiiä kun ekaa muksua kannan, mutta jotain tuntemuksia siellä on. Välillä menkkamaista kipua, välillä vähän erilaista. Mut terveen paperit sain.

Millon noit harkkasupistuksiii alkaa yleensä tulee? mulla ollu välillä vihlovaa kipua mikä nopeesti mennyt ohi, ja sit kans sellasta menkkamaista juilintaa. Itel nyt 13+0

Muokattu viimeksi:
Mulla ei ikinä tullutkaan mitään harjotus supistuksia :D Aivan lopuillaan, muutamia päiviä ennen synnytystä lenkillä piti välillä pysähtyä puuskuttaan mut muuten ei mitää.. Myöskään synnytyksessä vatsani ei koskaan mennyt kovalle eikä suppareita saatu käyrälle.. :shifty:

Onkohan noi tommoset alamasun pinkeeks menot, nipistelyt ja pistelyt harkkasupistuksia? Mulla on tollasia ollut jo pidempään, ainakin jostain viikolta 10 asti. Lisäks on ollut ainakin yhtä kauan nivuset välillä kipeet, istuminen joskus hankalaa, ylösnousussa vihloo yms. Neuvolantäti oli kyllä vähän hoo moilasena ku kerroin näistä, kuulemma pitäis alkaa vasta vkon 15 jälkeen... Nyt ois 15+2.

Pinkeeks meno ainakin kuuluu harkkareihin. Ja nipistelyt on kohdun kasvusta.

Mulla alkanu jo menkkajomottaa, nivussäryt, repäisykivut, selkäsäryt.. Rv13+2

Mua on nyt huolestuttanu kun ainakin 3 harjoitussupistusta tänä iltana. Viimeisimmät oli vaan muutaman minuutin välillä. Ja eka niistä veti vatsan vinoon :0 Pistin tonne salaiselle puolelle kuvankin vinosta vatsasta. Siis vasemmalta puolen vatsa oli pinkeä pallo ja oikealta ei. Ennenki vas.puoli joskus ollu kiinteämpi, mutta nyt oli olo kuin voisin mennä johonki freakshow:hun esiintymään! Näkyi ihan selvästi miehenkin mielestä. Oli seuraavassakin supistuksessa vähän vino.

Jatkuva etova olo on jäänyt pois, mutta tilalle tullut päänsärky :arghh: Verenpaineen ihanteelliset...

• Tykkään
Reaktiot: s.
Voi ei Winks :D Musta kanssa tuntu viime viikolla että saa taas ravata pissalla jatkuvasti... alkuraskaudessa oli samaa ja hetken ehti helpottaa. Kävin jopa antamassa pissanäytteen, ettei vaan ole virtsarakon tulehdusta. Mutta päädyin siihen että kohtu se kai vaan alkanu painaa rakkoa

Mutta nyt ihmetyttää, että mikä määrä harjoitussupistuksia on paljon??? Milloin pitää huolestua? Eilen illalla oli ainakin 3 ja tänäänkin jo kerran. :/
h17+2 tänään

Mulla pirpanan paikan mahassa voi päätellä vessakäyntien määrästä. Joinakin päivinä joutunut käymään 2h:n aikana 5 kertaa vessassa ja joinakin öinä saanu nukkua 9h heräämättä vessaan.. nyt siis liikkunut hieman ylemmäksi, mutta viime viikon neuvolassa kun kuunneltiin sydänäänet, doppleri oli melkein häpyluussa kiinni.

Ruusa: täälläkin ollut harkkasupistuksia, alkaa usein joskus klo 17 jälkeen. Sillä onko liikkunut paljon vai vähän ei oo ollu väliä. Mut ei oo ollu sellasia voimakkaita ja teräviä kipuja, hyvin mietoja omasta mielestäni. Oon kyllä jäänyt mielummin hetkeksi pötkölleen niiden tullessa. Täällä siis rv 17+0.

Täällä viikkoja nyt 16+5 ja kyllä näihin viikkoihin on mahtunut oiretta jos jonkunlaista kun nyt oikein alkaa miettimään :D

*pahoinvointi
*väsymys
*rintojen arkuus ja kasvu
*kiihtynyt karvankasvu
*finnit/hormoninäpyt kasvoissa
*kiukkuisuus
*haluttomuus ekalla kolmanneksella
*limakalvojen kuivuus
*aivastelu
*hengästyminen
*matala verenpaine / huimaus
*vihlovat vatsakivut, usein esim. selällään ihan rentoja maatessa jos yskäsee, niin saattaa vihlaista tosi voimakkaasti munasarjojen seudulle
*harkkasupistukset? Ei kipua, mutta etenkin yöllä/aamulla alavatsa menee usein kovaksi ja välillä toisella puolella alavatsaa on nähtävissä selkeä pinkeä kohouma (kohtu?)

Suuri osa oireista on jo helpottanut, tai eivät ainakaan haittaa normaalia arkea. Rakenneultraan on vielä melkein kuukausi aikaa (25.11.) ja kyllä mä kovasti mietin, että onkohan pikkuisella kaikki hyvin :confused:

Mulla Iirai myös ollu siinä alkuillasta noi supistukset ja toisaalta samalla lailla kuin Pullalla niin aamulla vatsa tuntuu kiinteämmältä ja joskus toiselta puolen enempi kiinteältä... muttei oo ollu niin selviä supistuksia kuin ne illalla tulevat, vaan epäilly onko rakko täysi ja siitä johtuis... mut ehkä silloinki sitte on ollu lievä supistus. Ja ei liity liikuntaan mullakaan ku usein sohvalla maatessa tullu! Pissahätään tai stressiin vois liitthä

Takaisin