Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eljeene, todennäkösesti issias (iskias)
Vaivaa! Ikävää mutta tavanomaista, ilmenee kaikissa raskauden vaiheissa, yleensä kyllä kun maha kasvaa. Itellä esikoisen kohalla oli loppupuolella, nyt on alussakin ollut :)

Tätä mä vähän epäilinki ja yritin googlettaa :grumpy:

Mullakin alkanu issias oireilemaan... Mulla vaan oikeassa pakarassa tuntemukset. Ehkä vähän liian paljon makoillut viime aikoina päänsärkyjen jne takia. Yleensä kun liikkuu esikoisen kans suht paljon pysyy aisoissa.

Kurkku kipee ja ärsyttävä yskä! Mitä lääkkeitä saa käyttää? Nyt oon syöny vaan kurkkupastilleja...

Kiva kuulla etten oo ainoa jolla on raskaus muuttanut paniikkikohtauksia! Mulla on jonkin aikaa ollut toi Propral -niminen lääke käytössä, mutta oon kyllä raskauden aikana käyttäny toosi varovaisesti vaikka sanottiin ettei ole vaaraa käytöstä. Kyllä mä ite tutkin netistä ja on sillä todettuja haittavaikutuksia sikiöön ollut. :confused:

Mua ärsyttääää kun taas tänään tuntui kauppareissulla siltä että kävelisin golfpallo pimpsassa... :D Tai siis tuntuu siltä että mulla ois pallo siellä ja pitää koko ajan jännittää ettei se tipu. Jännä sinänsä että mä en kuitenkaan jännitä ton alueen lihaksia, tuntuu vaan siltä että jännittäisin. Sit näytän ihan siltä et kävelisin paskat housussa... :hilarious:

Onkohan mullakin ollu vähän iskiasoireilua ku aina joskus iskee tohon häntäluun kohdalle semmonen jumitus jos oon makuulla :eek: Sit sattuu kauheesti ku yrittää pöngetä ylös.

Mulla on nyt jostai syystä tunteet pinnassa. Iha hirveetä pillittämistä! Pitsa vähä reunoilta kärähti, ku leivoin. Nii piti itkee :) aivan kamalaa! Ei esikoiselta muistaakseni näi herkkää ollu.... Toivotaa, että menee äkkii edes lievemmäksi. Kehtaa kohta kauppaakaan mennä. :D

Miller: ite käytin flunssakipujen lievitykseen Posivil Zink- juomajauhetta ja panadolia. Eli kun finrexiiniä ei saa sen sisältämän särkylääkkeen vuoksi käyttää niin apteekissa suosittelivat tämmöistä komboa. Jos sulla ei muuta kipua ole kuin kurkussa, niin voi varmaan sen panadolin jättää pois.

Mulle flunssaan neuvolast suositeltii panadol hottia mut en sit ite kumminkaa hakenu mitää lääkettä ☺️ kuumaa kaakaoo vaan

Apteekista saatavasta Vauvan odotus oppaasta luin, että iskiaskivut on yksi oire lantion löystymisestä. Muita oireita ovat kivut lantiossa, epämiellyttävä tunne nivusissa ja kipu kävellessä. Jos kipu yltyy lääkäriltä voi kysyä neuvoja. Joillakin vaiva äityy todella pahaksi, serkkuni vaimo ei loppuraskaudesta päässyt liikkumaan lainkaan :/

Mullakin vasen pakara vaivaa iltaisin ja jos liian kauan samassa asennossa. Kipu säteilee myös häntäluusta (neuvolassa kun mainitsin niin naureskellen tuli vastaus että ei sulla häntäluussa se kipu ole, vaan alaselässä.. Jaaha kaipa mä nyt itse tiedän. Ärsyttävääää) Mutta neuvolassa ei sanonut mitään iskiaskivuista, pelkästään tuosta lantion löystymisestä.

Parahot, strepsils, parasetamolia sisältävät särkylääkkeet (panadol, paratabs ym), histec allergialääkkeenä, onhan nuita sallittuja.. :)

Mulla esikoisen jälkee jääny häntäluu jotenki ...öö, väärään asentoon tms, ku istuessa varsinki taakse nojatessa se kipeytyy nii että kestää aikasa nousta ylös :/

Mullaki häntäluu nyt välillä kipeytyny, mutta tuntunu johtuvan ummetuksesta.

Täytyypä käydä tänään apteekissa ostoksilla. Meillä on tällä hetkellä kaapissa jotain codemaxeja, mutta kun miehellä on tapana nakata lääkkeiden paketit ohjeineen roskiin... :shifty:

Netistä löytyy ihan pakkausselosteet ja ohjeet ku googlaa ☺️

Tunsin eilen tosi stressaavan ja pitkän työpäivän päätteeksi nukkumaan mennessä ihan ihmeellisen repäisykivun alavatsalla vasemmalla puolella.. Käännyin vasemmalta kyljeltä selälleen ja tunsin tosi repäisevän kivun.. Pientä nipristelyä on tuntunut koko ajan ja välillä kun on noussut seisomasta, mutta nyt kipu oli todella viiltävä.. MIstäköhän tuollainen voisi johtua??? Hetken aikaa repäisykohta tuntui herkältä, mutta meni muuten ohi! Huomenna onneksi neuvola..

Iita, kohdun kiinnikkeet antaa periksi. Kipu johtuu siitä. Lisää tuntemuksia on varmasti luvassa, nythän se lapsi siellä alkaa kohta kasvaa urakalla :grin

Tänään kärsitty ihan tuskastuttavista vatsakivuista. Hyvin samankaltaiset kun menkkakivut ja lähes yhtä voimakkaat. Aamulla tuli kiire ja jouduin bussipysäkille juoksemaan ja sen jälkeen kyllä tuntu ihan tuskaselta! Ja portaiden kävely sattu ihan sikana.. Nyt sitä vasta osaa arvostaa menkkakipuja :D niihin kun voi hankki jos minkälaista kivunlievitystä, mut nää kivut on vaan kestettävä. On ollu myös perjantaista asti selkä kipee, enkä kärsi yhtään maata selälteen.

Kävin tänään ostaa Anitan tukivyön, kun edellisen pitkän työpäivän jälkeen juili pahasti tuo selkä, vaikka kengät vaihdoinkin työpäivän aikana. Ensi viikolla olisi taas pitkä päivä tiedossa (ja siitä eteenpäin joka lauantai jouluun asti), joten toivottavasti helpottais silloin oloa. Katsotaan mitä mieltä tuo masutoveri on siitä, nyt aletaan totuttelemaan sen käyttöä kotioloissa.

Takaisin