Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ginger täällä yks paniikkihäiriöinen! Tai ainakin nuoresta asti kärsinyt ahdistus/paniikkikohtauksista ihan arkisissa asioissa, pitkälti olin päässyt "yli" siitä monen mutkan ja takapakin jälkeen, sit aloin odottamaan esikoista ja raskaus mullisti kaiken ja sen jälkeen taas pikkuhiljaa saanut opetella kaupassa käyntiä tms. Nyt sitten tämän toisen raskauden aikana tulee välillä pieniä kohtauksia, mutta monen vuoden harjoittelu ja miehen tuki auttanut kovasti :) Hormoonit vaikuttaa ihan kamalasti, voimistaa tunnetta ja tulee herkemmin paniikki kyllä. Onko sulla joku käytössä jotain lääkettä tms?

Täällä iltaturvotus tuntuisi helpottaneen. Pahoinvointiakaan ei oo ollu. Joskus tunti pari syönnin jälkeen iskee jotenkin huono, laiska ja väsynyt olo.. Nyt vaan on taas flunssa tulossa. En ymmärrä miksi aina viikonlopuksi tuun kipeeksi! Nytkin olin jopa viis päivää terveenä ja taas on kurkku kipee ja lämpö nousee :(

Oho mä en oo vähän aikaan lukenu tätä ketjua niin en tiedä ootteko jo puhuneet tästä.. Mutta onko muilla jo supistuksia? Mulla saksanpaimenkoira joka vaatii sen 3 tuntia lenkkiä/päivä ja riippuen miten jakautuu miehen kanssa niin mä käyn metsälenkeillä 1-3tuntia päivässä, supistelut alko noin viikko sitten (ei kivuliaat, mutta niin että tuntu). Lääkäri pisti kiellon viikoksi etten saa rasittaa liikaa, katsoo jos menee sillä pois... Rv 15+5

Maatu oliko sulla useita supistuksia peräkkäin sitten ja just silloin rasituksessa? Kun lääkäri ihan kielsi rasituksen :0
Mäkin välillä havainnu yksittäisen supistuksen ja tuntu vähän pelottavalta kyllä. Nyt 15+1 ja jostain 14+ alkaen tuntunu.

Itse olen ensikertaa raskaana niin kiinnostaa että miltä supistus tuntuu ja miten sen tunnistaa? Maha tuntuu kuulemma kovalta mut onko muuta

No mä tunsin että vatsa muuttu kovaksi/kiinteäksi ja ihan kuin kohtu näkyisikin paremmin :0 Ja sitten joskus siihen liittyi ihan alavatsalla sellainen vedon/kiristyksen tunne.Ja se kovuus säily yllättävän pitkään varmaan jotain 30sekuntia ainakin... Olin luullu että supistukset ois jotain nopeita nykäisyjä. .

Ruusa: ehkä tunnin lenkin aikana viis kertaa joutu pysähtymään pitelee vatsaa. Mulla tuntuu vaan että koko kohtu kramppaa, ja sitten jää araksi. Syvään hengittely ja pysähtyminrn helpottaa.
Lääkäri siis kehotti ottamaan rauhallisemmin ja jättää kallioille kiipeämisen ja metsässä möyrimisen paussille, niin saadaan tietää johtuuko se pelkästään rasituksesta. Muutenkin hän ihmetteli suuresti miten liikun niin paljon päivässä... Mikä nyt mun mielestä outoa, koiran ulkoiluttaminen ei nyt mun mielestä ole mitään himourheilua :) olin jo miettinyt salille palaamista, mutta sekin saa nyt vissiin jäädä!

Okei Maatu no toi on sitten jo vähän useampi supistus! Voihan ne koiralenkitkin olla rankkoja jos tosiaan haastava maasto :)

Päänsärky ! Ennen raskautta kärsin siitä hirveän harvoin , ehkä 1-2 kertaa vuodessa niin, että joutuu särkylääkkeen ottamaan .
Tänään ollu koko päivän ja raitis ilma vähän auttoi , mutta nyt illasta taas ihan kamalaa , päätä särkee välillä niin että oksettaa. Oli pakko ottaa puolikas ibumax kun mies oli menny syömään kaikki panadolit, ai että mä kiitin kovasti häntä ! :mad:

Anile123 mulla tuli viime raskaudessa migreenikohtauksia vaikka siis normaalisti mulla ei migreenia ole. Oksetti, päänsärky oli ihan mieletöntä ja valoa en sietänyt yhtään kun kohTaus tuli. Tällä kertaa on vaan perus päänsärkyä useemmin mitä normaalisti.

Pitikin mennä kehumaan :mad: pidättelen yrjöä ja olo on taas kuin michelin ukolla :confused: ei auta kuin lähtä nukkumaan ja toivoa, että huomenna ois parempi päivä. Viimeksi tää pahoinvointi tais kokonaan helpottaa jotain viikolla 14...

Minä ihmettelin vielä eiliseen asti mistä tietää nuo supistukset, mutta tunnin paljuilun jälkeen tiedän nyt sitten! Siinä kelluessa tuli vatsalihaksia jännitettyä, niin varmaan rasituksesta? Ja tänään koirien lenkityksen jälkeen sama. Vähän pelottavia kyllä ja tosi epämukava tunne. Tietää kyllä siis sitten, kun tulee!

Pitää varmaan siellä lääkärineuvolassa kysäistä.. En tahtois mihinkään lepoon kyllä, kun just vasta alkuajan huonon olon ja väsymyksen jälkeen jaksais tehdä jotain! :/

Päänsärky on kans tänne rantautunut, jos on yhtään väsynyt, niin tulee oikein vihlova päänsärky, joka tuntuu otsassa.

Mulla on yksi täysiaikainen raskaus takana, enkä edelleenkään tiedä miltä harjoitussupistus tuntuu :D Vasta synnyttämään lähtiessä supisti ja ne oli siinä vaiheessa jo niitä "oikeita" suppareita, jotka ei jää kellään huomaamatta. Todisteellisesti mulla kyllä oli kivuttomiakin suppareita, koska neuvolatäti huomas painellessaan, että taitaa olla suppari päällä parhaillaan, itse en tuntenut mitään :D Liikkeet tunsin ekassa raskaudessa jossain rv 18-19 paikkeilla, nyt oon melko varma että on potkuja jo tuntunut. Rv 14+2

mulla nyt 12+2 ja just pahoinvoinnilta oon välttyny tähä mennessä. ihme kyllä. voihanse kai olla et alkais myöhemminkii. Ilta turvotuskin hieman mielestäni laskenut :) ja vessassa ravaaminen vähentyny huomattavasti. näppyjä alkanu ilmestyy aika lailla naamaan ja niskaan. Ja sit tuntuu et mulla vast nyt alkanu toi väsymys painaa :D

Just ku iloitsin, että se vähäinenkin pahoinvointi on hellittänyt, niin eiköhän se palaa kahta kauheampana! Vuorokauden ollut ihan järkyttävä olo! Aamun nieleskelin oksennusta..päätä särkenyt lähes taukoamatta.. ei oo tähän mennessä ollu vielä näin huonoa oloa. Nytkö se sitten vasta alkaa :confused:

Onko täällä muita tai osaano joku kertoa mistä tää johtuu? Esim jos makaa sohvalla hetken, niin noustessa tulee kauhee särky vasempaan pakaraan ja on tosi vaikea päästä ylös ja kävellä sen jälkeen. Tää tuli aika alussa raskautta ja muistan, että on ollut myös edellisissä raskauksissa.

Eljeene, todennäkösesti issias (iskias)
Vaivaa! Ikävää mutta tavanomaista, ilmenee kaikissa raskauden vaiheissa, yleensä kyllä kun maha kasvaa. Itellä esikoisen kohalla oli loppupuolella, nyt on alussakin ollut :)

Takaisin