Oireet

Eleanora

Kommentoinnin ninja
Näitähän on kirjoiteltu jo tuonne Huhtikuiset-ketjuun, mutta jotta se ei venähtäisi turhan pitkäksi, ajattelin, että tästä varmaan voisi olla omakon aloitus.

Sana on vapaa siis oireista tai niiden puuttumisesta tuskailuun!
 
Aloitan sitten itse :) Voi väsymys! Tänään ainakin väsyttänyt siihen malliin että muistaa olevansa raskaana. Meinasin ihan nuupahtaa ruokakaupassa ollessa, väsytti niin paljon että tuntui että melkein pyörryttää. Muuten vielä melko vähäisiä oireet.
 
Ei oireita, väsymystä kyllä mutta se johtunee lähinnä esikoisen katkonaisista öistä... Jännällä odotan iskeekö samanlainen pahoinvointi kuin esikoisesta ens viikolla :D rv 6+ alkaen en kyennyt enää tekemään mitään muut kuin halailemaan vessanpönttöä viime kesänä :D
 
Mulla alkoi vajaa 2 viikkoa oletetusta ovulaatiosta ihan outo väsymys ja erikoisemman tuntuiset menkkakivut. Rupesin jo sitten miettimään josko olisi napannut. Esikoista kun odotetaan niin ei mitään hajua miltä voi/pitäisi tuntua :D

Tuli vaan jotenkin tyyni ja varma olo. Ja teinkin testin, josta tuli plussa, heti kp 28/29 aamulla. Olen niin malttamaton persoona.. :D

Nyt on ollu nelisen päivää heikotusta, lämpöä, nälkä ja väsy. Lisäksi iho kutisee.. Ja mahassa kuplii (?) hassusti vähän väliä tai erilaista kuin suolistojutut. Lisäksi mulla "repesi" tänään takareiteen/pakaraan ihan yhtäkkiä "raskausarpi"?! Ihan järkky kipu tuntui. Mistä lie sitten johtuu kun en ole edes painoa kerännyt viimeiseen 2 vuoteen.

Niin ja tänäänkin tein testin ihan varuiksi, iltapissistä kylläkin, ja plussa oli. Sovittiin miehen kanssa että tehdään nyt vielä aamusta myös ennen kuin soitetaan neuvolaan.

Ei vaan millään pysty käsittämään että onnistuisi ekalla.. :Heartred

Sori kunnon spämmiviesti, mutta ei olla puhuttu tästä vielä kenellekään eikä mies varmaan kauaa kestä että höpötän kuin papupata
 
Niin ja lisäksi kauhea "darran" maku suussa mikä ei lähde ei sit millään :/
 
Minulla on hetkittäistä etovaa oloa, ei onneksi jatkuvaa (ainakaan vielä) kuten ekassa raskaudessa. Väsymys on täälläkin kovaa, onneksi nyt on pystynyt ottamaan pienet päikkärit kun mies on lomalla ja lapsen kanssa.. jatkossa ei kyllä taida onnistua.. huoh :arghh: Ja ihana asia, ilmavaivat, alkoivat melkein heti kun raskaus todettiin... Ihmeellinen juttu kun tuntuu että on kokoajan ilmaa vatsassa. :meh:Ruokatottumuksia en ole muuttanut mitenkään. Ruokahalukaan ei ole lisääntynyt merkittävästi niinkuin ekassa raskaudessa, teki kokoajan mieli syödä. Toinen juttu mikä toistaiseksi puuttuu oireilusta verrattuna ensimmäiseen on rintojen kivut. Muistan että ekassa raskaudessa tissit oli tosi kipeät ja kivikovat.. Nyt ei mitään. En tiedä sitten että jääkö osa pois kun elimistö on jo kerran kokenut saman ja "muistaa" että että jaahas tää oli tää juttu.. Hiukset mulla irtoilee... Aargh. Sellaista ei ollut ekassa raskaudessa, nyt tuntuu että suihkussa irtoaa tuplasti enemmän hiuksia kuin normaalisti. Mitäs vielä... Välillä juilii tuolta kohdunsuun tai peräsuolen tietämiltä, jostain syvältä, samaa vikaa oli ekassa raskaudessa.. itse asiassa kun noi erikoiset pistokset alkoivat jo ennen kuin menkat oli myöhässä aloin epäillä että olisin raskaana, noi oli niin tunnistettavan samanlaisia tuntemuksia kuin ekassa raskaudessa. Turvoksissa on myös maha selvästi... ja HERMOT kireellä. :wink Anteeks vaan kanssaeläjilleni :yuck:
 
Mulla alkoi ensimmäiset oireet kp 32/32 menkkakipujen tuntuisilla krampeilla alavatsassa, ja joka kerta vessaan mennessäni pelkäsinkin että olisi menkat jo alkaneet. Mutta sitten seuraavana aamuna onneksi jo sain haalean plussan testiin, ja samana päivänä alkoi rinnat kipeytyä ja turvota.

Mulla on yleensä viikkoa ennen menkkoja rinnat hieman kipeät, mitä ei tässä kierrossa tapahtunutkaan, ja tästä päättelin että nyt saattais ehkä ollakin jotain meneillään. :)

Lisäksi mulla on viime päivinä tullut leukaan aika monta finniä, vaikka yleensä iho on aika hyvässä kunnossa. Ja maha on turvoksissa koko ajan ja olen jatkuvasti nälkäinen.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ennen plussaa alkoi jo jotkut ruoat ällöttää ja ihmeissäni vetelin riisikakkua tuorejuustolla vaikka en moisesta pidä :D Tällä hetkellä oireet on turvotus, ilmavaivat :sad001 kauhee väsymys, kestokrapula (en onneksi enää oo oksennellut), kiukku ja itkukohtaukset, rinnoissa tuntuu kun maito nousisi (mitä ihmettä, ekan kanssa vaan vihloi yms :eek:), ja tietty noita ihme kutkutuksia alakerrassa, ei nii pahana kun esikoisen kanssa. Sit tossa maanantaina vaivas issiaskin mutta saattoi johtua siitä kun olin pitkästä aikaa töissä ja ei oo tottunu nosteluihin yms :)
 
Nyt on tullut myös lievää etomista ja niitä ilmavaivoja... Toisaalta oon samalla superiloinen, että on jotain oireita!
 
Jotain aavisteluja plussalle oli ku muutamana aamuna herännyt nälkäisenä ja minä huonona aamupalansyöjänä varmaan jättäny vähän turhan myöhäiseen sen syömisen niin hirvee äklöolo tullu sit ku on syöny tai juonu. Muuten ei mitään poikkeavaa.. Saa nähdä alkaako samavanha vaiva verenpaine vaivaamaan jossain vaiheessa. Mulla siis vähän alhaisempi yläpaine ollu.
 
Babuu, täällä eilen illalla huiteli alapaine 99... Sellanen oli illalla olokin. Sektion jälkeen on ollut sen kanssa ongelmia, nyt hormonit ilmeisesti sen heti nosti ylös (Jeeee...) Saa nähä kuinka pian siihen saa lääkkeet, jos meinaa korkealla pysyä.

Täällä tänään aamulla oli hiukan huonoa oloa, sitä on odotettukin. Nyt toivon vaan, ettei äityisi yhtä pahaksi kuin viime vuonna. Olo on kyllä yllättävän energinen iltaa kohden, vaikka aamut ja aamupäivät meneekin melkoisessa koomassa.
 
Täällä juilii mahaa jännästi ja siellä on koko ajan sellanen outo paine päällä.. Tiedä joutuuko lähteä vielä tikkuja osteleen, että ei vaan yhden varaan jää.. Meillä kun on luultavasti viimeinen pieni tämä, jos kaikki hyvin menee loppuun asti.. Vaikka onhan mullaki vielä aikaa ja ikää muuttaa mieltä.. ☺️
 
Tänä iltana alkoi närästää, eli uusi oire listaan. Myös oon viime päivinä huomannut että helposti huippaa jos nousee nopeasti makuuasennosta seisomaan.
 
Mulla on närästäny koko viikon. Väsymystä on ollu havaittavissa. Tissit ja varsinkin nännit ollu kipeät. Ja se turvotus...se on ollu jotain aivan kamalaa. Varsinkin iltaisin on maha tosi turvonnu ja lenkillä sekä syömisen jälkeen turpoaa.

Ja tänään tuli aamulla haaleaa verta paperiin kun pyyhki :sad001 sitä voisi melkein kuvata sellaiseksi lihasnesteen väriseksi, mitä on lihan mukana rasian pohjalla, ehkä jopa vielä vaaleampaa... välillä tuli sellasta ruskeahkoa tuhrua myös valkovuodon seassa... Soitin neuvolaan ja kysyin mitä se voisi olla, mutta antoivat melko ympäripyöreitä vastauksia ja sanoivat että saattaa olla ihan harmitontakin vuotoa kyseessä esim. ärtyneet limakalvot tms. Ja ei auta muu kuin odotella kun on niin pienillä viikoilla vasta eli 5+4. Sain tiistai-illan kuitenkin yksityiselle ajan ultraan ja sit on varsinainen varhaisultra parin viikon päästä. Pakko mennä mielenrauhan vuoksi tohon yksityisen ajalle, kun keväällä oli kohdunulkoinen raskaus ja se alkoi vähän samalla tavalla...:sad001
 
Oi ei Mrs. P toivotaan, että kaikki on niinku pitääkin. :shy:

Tänään juur luin toisaalla foorumilta, miten joku oli ollu ultrassa 7+jotain viikoilla ja löytynyt keskenmennyt alkio. Oli kasvu loppunut jo viikolla 5... Alkoi itseäni heti enemmän pelottaa keskenmeno. :sorry: Mulla ei oikeastaan oo muita oireita, kuin nännien kipuilu ja kosketusarkuus. Rinnat on myös vähän kasvaneet. Jotain mahatuntemuksia on ajoittain, mut en osaa eritellä niitä, voisivat yhtä hyvin olla ihan tavallisia vatsavaivoja...
 
Kirveli, toisille tulee vähän myöhemmin oireita ja myöhemmin varmasti kiroat ne oireet jo maasta taivaaseen :happy: älä huoli kaikki on varmasti ihan hyvin:Heartred just tosta rintojen arkuudesta, väsymyksestä ja turvotuksesta oon lukenu et on ihan normaaleja oireita... Onko teillä ensimmäinen tulossa?
 
Niinhän se taitaa olla. Sitä vaan niin helposti alkaa päässään miettiä kaikenlaista... Juttelin äitini kanssa tänään ja hänellä ei kummassakaan raskaudessa ollut mm. ollenkaan pahoinvointia. Ja tuli muuten kaks tyttöä. :wink
 
Mä tiedän niin mistä puhut. Vaikka olis ihan perus raskauden oireita niin silti niistä alkaa tekemään samaa kuin ois toinen jalka haudassa jo! :dead: :grin
 
Juu esikoista tässä varrotaan ja ollaan ihan pihalla kaikesta! :p Siksikin miettii ihan liikaa jokaista isovarpaan nytkähdystäkin, kun ei oo aiempaa kokemusta näistä hommista.
 
Kirveli, toinen on toi testien tekeminen ainakin mulle... Oon tehny jo varmaan miljoona testiä ja nyt oon löytäny uuden stressin aiheen :grumpy: Hcg:n nouseminen ja miltä sen siinä tikussa pitäisi näyttää...:hungover::happy:
 
Takaisin
Top