Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Luonto on ihmeellinen. :) nyt tarkemmin ajateltuna, minullakin tullut uutena kahvin haju. Ennen nii ihana tuoksu, haiseekin nyt jotenki homeelle tai pistävälle...

Iikku, eikai nyt rakenne ultra vaan niskaturvotus ultra? Rakenteethan yleensä n rv20+ ? :)

Täällä tänää tosi paljo pahoinvointia! Kamalaa yökkimistä vessassa ja esikoinen nauraa :D Ja ekaa kertaa kaupassaki oli erittäin vaikea käydä!

Itse olen nyt viikon verran herännyt aamulla tosi aikaisin kamalaan pissahätään. Nousen ylös ja käyn vessassa. Kun oon päässy takas nukkumaan, alkaa kamala yökötys ja pakko mennä oksentamaan. Sen jälkeen ei sitte enää uni tulekaan. Tänääki heräsin 3.30 ja eilen reilusti ennen viittä. Aikasemmin on ollut vaan päivittäin ällöttävä olo ja yököttäny. Mulla siis pahoivointi vain pahentuu eikä helpotu niinkuin pitäisi. Nyt 12+2.

Iiikku, nää on jännittäviä aikoja ku pikkuiset kasvaa sisällä ja varsinki jos on ensimmäinen :P

Liliah tsemppiä, pian toivottavasti helpottaa! Sitte alkaa jännä odotus että millon tuntee liikkeet :)

Jaahas...tänään on rv11+1 ja alkoi taas tuhruvuoto. Turhauttava tuhru!!!!!!! Ultra vasta torstaina...sitä ennen ehtii tulla sopivasti hulluksi.

Oonko ainut keneltä lähtee nänneistä nahka? Nännit on tosi kipeet ja alkanut tulepaan rauhasia kauheesti :D

Wifey93,mulla "hilseilee" nännit. Ja pitkästä aikaa kärsin taas ummetuksesta :( vedin nyt aamulla liotettuja luumuja lasillisen. Saa nähä missä vaiheessa alkaa tapahtua. Eilinen meni kasvukipujen kaa kärvistellessä ja nyt oon huomannu et nouseminen ja nopeet liikkeet tekee pahaa. Ja vv on runsasta ollut ihan alusta asti. :/ Ja unet - voi jösses minkälaisia mä näänkään! Mielikuvitus on vaan rajana siinä, mitä mun alitajunta suoltaa mulle yön aikana. 12+4

Mulla myös vv tosi runsasta ja oli myös ensimmäisestä ja mut tuoksuihin tulee niin helppo samaistua... On voimakkaammat kuin normaalisti tai ainakin tuntuu siltä omaan nenuun!

Kenelläkään muulla nenän limakalvot kuivat mutta silti nokka vuotaa koko ajan? Alkaa mennä kohta hermot. Ja aivastelu.. :D
14+0

Täällä nännit kipeenä, alkuraskaudesta oli rinnat kokonaisuudessaan, nyt pelkät nännit. Varsinkin urheilurintsikoissa todella inhottava olla :mad: lievää hilseilyä myös.

Mun on aloitettava joka päivä niistämällä, ja aina tulee myös vähän verta. Johtunee tuosta limakalvojen kuivumisesta. Se kyllä näkyy ja tuntuu muuallakin, vaikka valkovuotoa tuleekin sitten kiitettävästi sieltä toisesta päästä :p

Mulla on myös alkanut valumaan verta nenästä ja sama homma huhtivauvan kanssa eli Mynthoneita vedetään yöllä. Oon joskus heränny keskellä yötä, kun tuntuu, että kieli jää kitalakeen kiinni :p

Mulla kans tulee niistäessä välillä verta. Ei vielä ainakaan noin muuten. Mutta just nenä vuotaa tosi helposti yleisesti. Ehkä vähän flunssaakin mutta varmasti myös limakalvojen kuivuutta.

Nyt tullut uusi oire, tai sitten vain kuvittelen..? Tuntuu että karvankasvu on kiihtynyt! Päivittäin saa ajella, kun heti tuntuu että noussut pieni sänki?! Viime raskaudessa karvankasvu loppui tyyliin kokonaan, niin nyt ihmettelen että miten tällaista tässä raskaudessa... Onkohan poika tulossa tällä kertaa jaiks :-)

Teen reissutyötä, ja työpäivän päätyttyä on meillä ollut tapana ottaa yhteismajoitustilassamme muutama rentouttava juoma ennen nukkumaan menoa. Ensimmäinen oireeni oli, ettei iltaolut maistunutkaan ja sain viemäriin sen kaataa. Tämä oire tuli 5 päivää ennen menkkojen poisjääntiä. Testiä tehdessä epäilin vielä ensimmäistä plussaa ja epäilin työstressin vain siirtäneen kuukautisia, joten varmistukseksi piti toinenkin testi tehdä. Molemmat testit tehtiin rv 4+1.

Muita oireita on ollut hajuyliherkkyys: nahkatakki, tupakka, ruuanlaitosta tulevat tuoksut yms. Oli pahoja. Oksentanut en ole vielä kertaakaan ja viikolla 12 alkoi hajut tasaantumaan.

Turvotus on ollut kaamea, jo rv 8 ei vanhat housut mennyt jalkaan, ja sai pukeutua telttaan. Rv 10-12 joutu pysyy sisätiloissa, sillä aina kun ulos meni, tuli kysymyksiä. Heti rv 12 ultran jälkeen kerrottiin niin sukulaisille kuin töihin.

Selkäkipu ja väsymys (niinkuin myös turvotus) ovat seuranneet raskautta koko ajan ja epäilen jatkuvan loppuun asti. Nyt rv 15+3 ja ensi viikon th käynnillä kysynkin vinkkejä kuinka niitä voi lievitellä.

Täällä kans tulee verta nenästä, inhottava. Onneks suu ei vielä kuivunu..

s.: mulla oli edellisessä ja nyt tässä raskaudessa tota kiihtynyttä karvankasvua, ja edellinen olikin poika :) esikoisen kohalla ei tätä ollu ja hän on tyttö :)

Oireet on vähentyneet koko ajan sitten rv12 jälkeen - ihanaa! :) Salaattikin maistuu taas ja hedelmät ja ruokakin!

Seksihalut on olleet aika jäissä, jospa ne alkaa löytyä, kun ei oo koko ajan huonovointinen ja väsynyt! Mies raukka oli joltain kuullut, että heillä oli raskausaika ollut yhtä sekstailua! On tullut pieni pettymys! :'D

Limakalvot on edelleen tosi kuivat!

Hampaiden pesu on riskipeliä etenkin illalla ja ylä-poskihampaat! Välillä on pitänyt jättää pesu kesken ettei oksenna.. Ja purkua maistuu liian makealla ja öklölle - hirvittää mihin kuntoon hampaat menee! :/

Oon alkanut kiinnittää huomiota siihen että mulla limakalvot on paremminkin entisestään saaneet liukkautta, nenääkin täytyy melkein koko ajan olla niistämässä vaikkei ole flunssaa, alhaalla tuntuu välillä siltä että tulvin... :hilarious: Suu on ainoa joka on vähän kuivahtanut, ei sekään muuten mutta aamulla herätessä aina hurja jano. Oon myös mietiskellyt että saattaakohan raskaudella olla vaikutusta siihen että mun vatsani toiminta on vilkastunut erittäin paljon? Mulla on ollut ummetustaipumusta aiemmin, mutta nyt kaikkea muuta...

Musta kans tuntuu että karvoitus on villiintynyt... :D Ei onneks hirveästi, mutta huomaa kyllä että jo sheivausta seuraavana päivänä on reilu sänki, mitä ei ole ollut ennen.

Päänsäryt on nyt alkanut yleistyä, mulla ei melkein koskaan oo aiemmin ollut ihmeempiä päänsärkyjä, mutta nyt vähintään pari kertaa viikossa. :(

Tisseille on myös käynyt jotain, erityisesti nännejä särkee... Välillä tulee oikein kunnon kipukohtaus, mitään ei sinä aikana oikein voi tehdä kun vihloo ja polttaa niin hirveästi nännejä. Useimmiten iskee sillon kun on hieman kylmä, mutta saattaa kyllä tulla muutenkin. Ekan kerran kun tuli niin oikein pelästyin, kipu oli niin lamauttava...

... Tuli muuten mieleeni että onko täällä ketään toista joka kärsisi paniikkihäiriöstä? Mulla sellainen on ja nyt tuntuu, että raskaus on voimistanut häiriötä, paniikkikohtaus tulee nopeammin ja herkemmin, sekä myös yleensä vähän vahvempana :O Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Muokattu viimeksi:
Takaisin