Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jahas, hormonit hyrrää ja kiukuttaa :shifty: Huomaan oikein etsiväni syitä mistä vois tiuskia muille :sorry:

Mulla ennen testin tekoa oli oireena suun kuivuminen ja sitä ihmettelinkin kun aamusin oli aina ihan kuiva suu..nyt hellittänyt

Tää väsymys on tolkuton. Eilisen jaksoin ihan hyvin paitsi illalla alkoi väsyttää. Menin kympin aikaan nukkumaan ja heräsin pojan herättäessä puoli seiska. Silti aamupäivä oli tosi väsyny ja torkuin sohvalla pariinkin otteeseen. Jospa niiden voimalla jaksais vähän... Harmi vain kun on miehen syntymäpäivä ja ois kiva jotain jaksaa tehdäkin ja mies on pitkälti joutunut pojan hoitamaan kun oon ihan lötköpötkö.

Huolehdi Rumpnisse että juot riittävästi nesteitä, jos päätä särkee ja oot siellä helteessä! Ja vaikka jotain kivennäisvettäkin tai muuta missä vähän suoloja, ettei ihan pelkkää vettä. Mulle ainakin nestehukassa tulee pää kipeäksi. Tietty jos hartiat jumissa tms niin hieronta ja venyttely voi auttaa. Ja paracetamoliahan uskaltaa ottaa.

Koska se pahoinvointi keskimäärin helpottaakaan? Luulen että korjaan eilisen touhukkaan päivän satoa kun tänään olen ollut sekä väsynyt että pahoinvoiva. Sellainen lamaantunut. En oo oksentanut mutta ei kaukana oo ollut. Todella ärsyttävä olotila...

Rv 7+0

Yleensä monella ensimmäisen kolmanneksen jälkeen helpottaa, joilakin jatkuu lähempänä puoleen väliin. Minua ihmetyttää voiko näin heikkoa oloa tulla, että on pakko mennä makoilemaan ja kuitenkaan en oksentele vaikka etova olo tulee aika ajoin. Seisominen tuntuu olevan aika uuvuttavaa varsinkin kun touhuaa jotakin. Muista että näin heikkoa oloa olis ollut aiemmissa.

Te joilla on tuota pahoinvointia ja jopa oksentelua, miten voitte olla töissä? Ootteko hakeneet/saaneet sairaslomaa? Saakohan sitä ees o_O Mulla on sen verran liikuva(ja kiireinen) työ, etten välttämättä pääse edes vessaan koko työpäivän aikana(jossei työkohteissa siis ole vessaa)...joten kauhulla tässä ootan, että miten selviän...:confused: Kaiken lisäksi liikun työpäivän parin kanssa joten se salaa oksentelu ei oikein onnistu...

Neuvolasta kannattaa varmaan kysellä noita sairaslomajuttuja että millaisesta myöntävät. Niissäkin varmaan vähän eroja... minä en esikoisen raskaudessa tarvinnut, etova olo iski oikeastaan vasta iltapäivällä töiden jälkeen. Tällä kertaa olen vielä kotona jolloin sairaslomaa ei voi saadakaan vaikka ajoittain tuntuisi tarpeelliselta...

Mä plussasin eilen, ei oo ollut oikeastaan mitään muuta oiretta kun menkat myöhässä.
Esikoisesta oli päänsärkyä , etovaa oloa ja tissit kipeänä.

Nyt on vatsa kyllä kipeänä, mut se on mulla aina ollut tosi herkkä. Mä olen ihan onnellinen oireettomuudesta tässä vaiheessa, kyllä sitä oiretta ehtii tulla :happy:

Täällä plussattiin tänään :)

Oireena jo pari viikkoa ollu ihan älytön väsymys. Jo kahentoista aikaan päivällä alkaa nukuttaa siihen malliin, että vois mennä päikkäreille esikoisen kanssa. Ei muuten yhtään pöllömpi idea, kun vaan malttaiskin sit kans nukkua...

Millier, mä en ole pystynyt olemaan töissä. Työ on kiireistä asiakaspalvelutyötä. Tunti kotona pystyssä ja laatta lentää. Heikotus on aika kova..

7+1

Oujeah, hormonihirviö täällä moi! Ihan kohtuuttomat raivarit sain tänään kun mies vaan katsoi väärällä tavalla, ööh.. Oikea hulk-fiilis tuli kyllä. Nyt hävettää.

Pinna kireällä varmaan siksikin kun kurkku ollut yöstä asti kipeä ja tunnen että huomenna varmaan jo kunnon räkätauti on päällä. Kunpa pikkumies säästyisi taudilta! Ensi viikolla on lentomatkakin tiedossa ja se on kamalaa jos on jo valmiiksi tukossa.

Päiväunetkin tuli nukuttua eka kertaa iäisyyksiin ja tosi poikki olen ollut koko päivän. Voi johtua tietty alkavasta flunssastakin.

Jotain positiivistakin sentään, varhaisultraan enää neljä yötä!

mahakipu, selän vihlonta, huono olo, huimaus ja väsymys. (kaikki samat oli esikoisesta samalla viikolla :/)

Onko muilla ollu lämpöä/kuumetta? Mulla normilämpö 36,0° ja nyt mittari näyttää 36,8 :confused: ja ihan mieletön väsymys! tässä nyt pähkäilen kykenenkö aamulla töihin jos on vielä pahoinvointiakin.. Toivottavasti aamulla on parempi olo..

Mulle tais tulla kesän eka flunssa.
Kurkku kipeä ja päätä särkee ja lämmöt vähän koholla. Täytyy varmaan kuunnella kroppaa ja levätä.

Pieni vatsajomo myös huomioitu.

Tänään 5+0 ! <3

Onko jollain samaa ongelmaa? Naama kukkii ja hiukset rasvottuu ihan hetkessä! Joka päivä pitäis käydä suihkussa pesemässä hiuksia ja kumpaakaan ongelmaa ei ollut ennen raskautta ollenkaan! :( Odotan kauhulla raskausen loppua jos tää on jo näin paha ja rv on vasta 4+2 tosi toivon että tämä tästä rauhottuu!

Nanaa todennäköisesti se jatkuu tai pahenee imetyksen aikaan vielä, valitettavasti :D Ainakin mulla kävi niin ja imetyksen aikana alkoi sitten hiuksia "tippumaan" :( Ja sit kävi vielä jotain etten saa hiuksista enää kunnolla vaaleita vaan ne menee hetkessä keltaiseksi :o Siks lopetin värjäämisen 2-3kk sitten, mitäpä sitä turhaan värjäilee kun väri on keltainen ja pysyy :D

Takaisin